27 Eylül 2006

Soslu Bruksel Lahana ve Sosisli Makarna

Artik yeni tarif zamani geldi de gecti bile ammavelakin hep iftar icin disardaydik. Kayde deger sadece mantarli negerek boregi denemem oldu diyebilirim. Tijen'in tarifini deneyen Behiye'yi okuyunca mantarlari kurtarmak icin guzel bir fikri olabilir dedim.Nerdeyse bir haftadir dolapta duruyorlardi ve boyunlarini bukmeye baslamislardi. Unsuz bir borek fikri cok degisik. Bol sebzeli ve pirincli; denemeye deger. Bu halini pek begenmedik ama belki kabaklisini deneseydim fikrimiz farkli olurdu. En azindan mantarlari kurtarmis olduk bu vesileyle :)
Neyseee baktim sevgili kamuoyu "haydi Lama, yeni tarifler beliyoruz ama!" diye israr ediyor, arsivime goz gezdirdim bu iki tarifi paylasayim dedim. Bir iki aylik evliyken yani Yaz 2005'te hazirlanmis yemekler bunlar. Zevcim eski CDlerden aradi buldu saolsun. Anneme, ablama gondermek icin cekmistim resimlerini. O zaman boyle bloglar yaygin degildi deeermisim :)
not1 fotografin uzerinde yazan tarih 07/08/2005 dogrudur efendim .Hani ben eskiden de yemek pisirebiliyormusum kanitlamis olayim, tereddutu olan sakaci bacilarima duyururuuum .Teknoloji guzel sey ;)

Soslu Bruksel Lahana: Bruksel lahanasi deyince aklima iki sey gelir, iki sevgili arkadasim. Bol miktarda antioksidan icerdigi icin annesine bolbol bruksel lahanasi yediren canim arkadasim CKK ve nar eksisi ile soteleyerek yaptigi Bruksel lahanasini (belki tarifini bizlerle paylasir) cok severek yedigimiz diger bir canim arkadasim S. Sevgilerimi gonderiyorum size...
Iste soframizda cok sik yer vermesem de yedigim zaten keyif aldigim Bruksel lahanasi ve dogaclama hazirladigim bu yemegin tarifi...

Malzemeler
Bruksel lahanasi, Kusbasi et ,Sogan, salca
Uzeri icin bezelye ve kasar peyniri
Hazirlanisi
Bruksel lahanasini haslayalim ve isiya dayanikli bir tepsiye alalim. Sosu icin et ve sogani yagda kavuralim,daha sonra salcayi da ilave edip hazir olunca, lahanayi kaplayacak sekilde tepsimize alalim. Uzerine kasari ve haslanmis bezelyeyi serpip firinda peynirleri erimeye birakalim ve diger tarife gecelim her ne kadar cok kolay ve bilinen birsey olsa da... Cok guzel gorundu gozume Ramazan gunu istah acsin diye ekleyeyim dedim :P

Sosisli Makarna
Hatirladigim ve resimden cikardigim kadariyla bir paket cubuk makarnayi haslamis borcama almisim. Sosisi yanina yesil biberi ve domatesi arkadas edip tavada kavurmus, makarnanin uzerin yaymisim. Sanirim biraz az olmus tum makarnayi kapsayamamis cok sevdigim kirmizi lahana(bence onun adi mor lahana olmali) ve marul takviyesi yapip servise hazir hale getirmisim Allah'in verdigi el,kol,tava, borcam, sosis, yag, kasik ve diger nimetlerle..
not2 Bu fotografin uzerine yazan tarih ise yanlis olup yemegi yaptigim gunu degil,kameranin uretilis tarihini gostermektedir :)

25 Eylül 2006

Kalbim Mercimekte Kaldi

Haslanmis mercimekleri Gulenay'in tarifi gibi mercimek koftesi yapmak icin kullanmayi dusunuyordum. Iftara 25 dakika kala mutfaga girince tavada kizartmayi gozum almadi. (eve de bi 5 dakika once girmistim zaten) . Firini patates cipsi icin acmisken firinda pisireyim dedim. Turkiye'den getiridigim kalp seklindeki kek kalibini kullaninca da bu ismi uygun gordum . Romantik olmus degil mi?
Malzemeler
Yarim su bardagi haslanmis yesil mercimek (hafif robottan gecirilmis)
Yarim bardak un
1 sogan (robotta inceeecik olmus)
1 yumurta
1 kucuk havuc (istege gore az olur, cok olur hatta hic olmaz; renk katsin diye kullandim )
Arzu edilirse maydanoz, baharatlar ve uzerine peynir rendesi

Yapilis
Malzemeleri karistirip hamurumsu kivami olusturun. Kek kalibini guzelce yagladigim icine ayrica yag eklemedim ama malum yemegin yaglisi makbul bizde:) Kati sivi yag eklemesi yapabilirsiniz... Neyse uzerine biraz peynir serptim. Hemen ativerdim firinaaa… Corbayi ictikten sonra mideye indirmeden aceleyle resmini cekiverdik, uzerinden dumani cikiyor farkettiniz mi bilmem. Sunum filan aramayin-sorry Reyhan- actik kardesim naapalim :=) Bu kalpli kek kalibi olayi hosuma gidiyor. Nilgun’un deyimiyle “Size olan sevgimi yemege yansittim” …

24 Eylül 2006

Ilk Iftar!

Buradaki 2. Ramazanimiz... Yine ilk aksam evde basbasa actik orucumuzu. Tum oruc tutan muslumanlarla birlikte bizimki de kabul olur insAllah...

Haftasonu yani vakit acisindan musaitim ve ilk Iftar! Guzel bir sofra hazirlamamak icin bahanem yok.
Menumuzde:
Tarhana corbasi (ev yapimi tarhanayi yagi salcada kavurduktan sonra hazir corba karisimi ekler gibi ekledim. Belirtmeye gerek yok sanirim topaklanmasin diye de surekli karistirak suyunu azar azar kattim.) Sicak corba her zaman makbul ama iftarda yeri baska degil mi ?
Bezelyeli Pilav Lama usulu bir yemek iste, arpa sehriyeli pilavi bezelye eklenmis sekli
ve tabii ki Salata
Ana yemek olarak: Kurutulmus biberli firinda kofte!
Turkiye'den sagsalim getirmeyi basardigimiz dolmalik biberleri kofte icin kullanacagimi soyleyince Zevcim biraz panik oldu yazik oldu bizim biberlere diye.. Ama yemegi yeyince pek begendi. Koftenin icine ekleyecegimi dusunmus megerse:)
Cok ozel bir tarifi yok aslinda tek farkli yani kurutulmus sebze icermesi ki biberleri ikiye bolerek patateslerin uzerine dizdim, hic bir ek isleme maruz birakmadan
Kofte icin:
Sogan ,sarmisak, maydanoz, islatilmis bayat ekmek robotta cekildikten sonra , kimyon, kekik, pul biber tuz ilavesi yapildi ve bilin bakalim sonra bu karisimi kim sereflendirdi ? Bu kisim cok onemli cunku isin puf noktasi....acaba ne ,acaba ne.... Kiyma ! Sasirdiniz degil mi ? (Kabul ettim sahur oncesi geyik potansiyeli biraz artmis Lamanin , melez bir Lama'nin satirlari bunlar sevgili okuyucu)
Neysee borcam yaglansin, patatesler biberler dizilsin ve kofteler. Domatesli salcali suya zeytinyagi eklensin, borcama dokulsun. Aluminyum folyo ile kapatip uzeirni 375 F'da pissin. Serbis tabaginin yanindaki pembe gul "Ramazan gullerim"den biri..
Tatli olarak Kazandibi... Tayvanli bir arkadasimin mutfagima soktugu bir tatli aslinda. (Adini "Sarlin: Cinden degil ,Tayvan'dan" olarak yazmami istedi :) Turk lokantasinda yediginde cok begenmis , nasil yapilir diye israrla sorunca ben de hazir kazandibi karisimini nasil gercek kazandibi haline getirebilirim diye kafa yordum. Yapimi kolay , tadi guzel olunca kurtarici tatlilarim arasinda (zaten tatli kulturum cok yok acikcasi)
Pudingi yani hazir kazandibini sutle pisirdikten sonra sudan gecirdiginiz hala nemli olan borcamin dibine seker serpin . Firinda 450 F hatta daha yuksek sicaklikta alti kizarana, gercekten kazandibi olana kadar tutun. Uzun etmem lazim ama ocak ustunde tepsiyi cevirmekten -ki hic denemedim bile- iyidir. Tepsim buyuk oldugu icin ince oldu, firsattan istifade uzunca bir dilim kesip icine ceviz koyup sardim. Sakin tarcini da unutmayin!

22 Eylül 2006

Cosmopolit Dürüm


For English click scroll below or click here.

Meksikan tortilla, Amerikan hazir sos ve Turk isi durum :)
Amerikan sos, konserve vb paketlerindeki tariflere benzeyecek biraz utandim acikcasi ama yine acil bir yemege ihtiyac vardi aklima gelen bu tarifi uyguladim.
Pratikliginden dolayi Amerikalilara cazip gelecegini dusundum ve Ingilizce tarifler arasina girdi.
Malzemeler
Kirmizi sogan, kiyma, Yesil biber ve soganli dilimlenmis domates sosu ve elbette baharatlarrrr
Hazirlanis
Sogani kavurun , kiymayi ilave edin ardindan da domates sosunu…
Tortillanin icine koyup sarin sarmalayin , mideye indirin.
Filling ingredients: Ground beef and diced tomato with green pepper and onion, red anion, spices And of course you need Tortilla !
How to prepare? Soo easy! First cook the onion followed by ground beef and finally add the tomato sauce. Double the taste with the spices. Wrap in the tortilla and enjoy ;)

Turp Baslikli Kiz Salatasi


Evrimcigim ister de ben yayinlamaz miyim!
Kayinvalidesine supriz yapcakmis aman da aman hayirli gelin :)) tu tu tu!

Portakal agacindaki ispanak salatasini (icine havuc da ekledim ,suzme yogurt olayina da girmedim) kizin saci olarak,turplari da basligi olarak design ediyorsun:) Corekotu gozler, kirmizi biber dudaklar :P Cok romantik bi tabir degil belki ama hos... Tabagin rengi sari oldugu icin kizimizin yuzu birz solgun oldu idare ediver... Daha kalin dudaklar icin gercek bibere ya da domatese havale ediyorum seni :)
Sonucu bildir Sevgili kayinvalidecigin bu salatadan sonra seni daha mi cok seviyor yoksa dahaaaa mi cooook seviyor diye ;)
Sen de bir ara ordek salata tarifini cizdiriver :)
Coook kocaman sevgilerimle

20 Eylül 2006

Ye #14 : Yesil Mercimek soslu Isirgan tohumlu Makarna!


Ilk Ye# etkinligim ve biraz gec de kaldim ama etkinligin ev sahibesinden biraz torpilliyim nabeer ;) Napalim yeniyiz bu alemde zamanla ogreniceez buyuceez insAllah...

Universiteden arkadasim Asli bir aralar adimi cep telefonuna "mercimek" diye kaydetmisti.Yok yok Allah'a sukur mercimek beyinli oldugumdan degil, bir mercimek hasladim mi pilavi makarnasi derken gunlerce mercimek yememden dolayi :) Simdi bu satirlari okursan animsarsin o gunleri degil mi...

Turkiyede 4 hafta boyunca sadece bir kere makarna yedigimiz icin evimize geldigimizden beri kazasini yapiyoruz :) Sirf bu tarifi paylasmak icin tekrar makarna yaptim makarnayla aramiza bir sure mesafe koyariz artik.
Haydi Mercimek soslu Isirganli tohumlu Makarna yapaliiiim:
Oncelikle Istediginiz cesit ,istediginiz kadar makarna (Mercimek beyinli degilim dedim ama bu yemegi pisirirken yaptigim-aslinda yapmadigim sey- biraz mercimek beyinlilik gibi :) Makarnayi haslamamisim,sos hazir ..bir seyler eksik gorunuyor. Hiii ,mercimekli makarnanin makanarnasi nerdeeee! )
SOS icin isminden anlasilacagi uzere Haslanmis mercimek yarim bardak), isirgan tohumu, bir sogan, salca ...
Sogani zeytinyaginda kavurup salcayi ekleyin (mercimegi hasladigim sudan biraz kattim)haslanmis mercimek de girsin tavaya, hooop karissin ve Lamanin yeni favorisi Isirgan tohumu da lezzete lezzet katsin!
Hani soslu makarna diyoruz ya mesela peynir soslu makarna, eger makarnanin uzerine sosu koymak yerine sosu makarnayla biiir guzel kaynastirdiniz mi,suzdugunuz makarna tenceresinde mesela, adi peynirli makarna oluyor. Annemin hic soslu pisirdigni bilmem. Kiymali makarna, domatesli makarna, mercimekli makarna sulu makarna bulu makarna cok yedik ama soslu degillerdi yani simdi diyecegim su ki . Iki seceneginiz var
1- Makarnayi tabaga alip uzerine sosu koyuverirsiniz modern usulle, afiyetle Mercimek soslu Isirganli tohumlu Makarna yersiniz.
2-Makarnayi hazirladigimiz mercimekli karisimla yakin bir iliski icine sokarsiniz katip karistirirsiniz anne usulu, afiyetle Mercimekli Isirganli tohumlu Makarna yersiniz .(Yemek tabaginda kasikli sunum bilinclice yapildi merak etmeyin.)

Yeyin ya da yeyin, iste butun mesele bu!

18 Eylül 2006

Keskek ve tavuklar


Severim keskegi. Kimi sulu corba gibi, kimi salcali ,kimi nohutlu kimit etli kimi etsiz ama bircok yorede geleneksel ve bir sofrada her daim ozel bir yeri olan keskegi... Hatta bazi yorelerde keskek'i kendi geleneksel yemegi ilan edenler olmus aman kapisma ,darilma olmasin...
Internette bakinirken gordum ki komsu Yunan'da da var keskek! (Yunan demisken sevgili Zeynep'in bir latifesini paylasmak istiyorum.Esiyle bankada bir hesaplamayi yapamamamislar.Rezil olduk filan diyordu. Turk oldugumuzu soylemedik ,nerelisiniz diye sorarlarsa Yunaniz dicektik dedi . heh hehe zeki kiz ,tuttum cevabini)

Neyseee uzunca bir giris yaptim. Annem annanem yapsin da yiyelim olayi yok tabi burda. Nerden ilham aldim bilmiyorum "Hadi ben de yapayim" dedim ve yaptim :) Elektrik faturasi icin iyi olmamistir saaatlerce pisti de pisti ama degdi. Ben ve zevcim cok begendik.


Keskegin puf noktasi sanirim bugdayin guzelce ezilmesini saglayan karistirma kismi. Bizim oralarda "keskegi calmak" tabiri kullanilir . Su ana dek iki kez denedim keskek pisirmeyi. Ilkinde yalvar yakar zevcime caldirdim keskegi. Karistirdi durdu koca tencereyi, karistirdiiii durdu, bana soylendi bir daha karistirdi, durdu biraz daha soylendi tekrar karistirdi haha :).Hakli olarak "Kendin hazirlayamayacgain yemegi pisirme " bile dedi. Bu sebepten ikinci seferde bence racona uygun olmasa da mikserle cirptim. Teknoloji ve modernlik geleneksel bir yemekle butunlesti mutfagimizda...
Amerika'da ilk kez butun tavuk aldik. Sagolsun Jaffa marketteki kasap oyle guzel kesmis parcalamis ki eti. Baktim tavuk fazla gelecek bugdaya nazaran,tamamen kemiksiz kisimlarini ayirdim ve tavada kizarttim keskekle servis icin. Evet, Tavuklu keskek ve tavuk , neden olmasin :) Ilk kez denedigim bir yontemdi ama beklemedigim guzel bir sonuc verdi.

Tavugun pisirilmesi: Teflon tavaa biraz tereyagi koyup etleri dizdim, cok az su ekledim. Tuzunu da katip, tatlandirmak icin baharat ilavesiyle agzi kapali pisirdim. Tadi kizartma gibi oldu ama aslinda buglama gibi pisiyor. "Aaa ne var ki ,bu benim ninemin de uyguladigi usul" diyorsaniz cevabim "Ben ninemden boyle gormedim belki o da oyle yapiyordur ama kendi capimda bulus yaptim; sevincimi kursagimda birakmayin " olur.

Eskiden tavuk pek sevmeyen zevcim bunu da begendi; ama hala favorisi soslu terbiyeli tavuk .Normalde firinda yapardim tencerede ocak uzerinde pisirmeyi de denedim Sonucu kiyaslamali olarak goruyorsunuz. Soslari yani icinde terbiyelendigi soslari farkli dolayisiyla tatlari da farkli ama ben kivam olayini gozonune aldigimizda tenceredekini tercih ediyorum sanirim,hani kizarmis gibi oluyor da o acidan yaniii.


Firinda terbiyeli, soslu tavuk (eski sitemden kopyaladim)
tam istedigim gibi bir tarif internette bulamadim(sanki bulsam aynisini yapacaktim haha !)
neyse kendi usulume gore tebriyeledim tavugu ,elhamdulillah terbiyesiz tavuktan iyidir haahaa ~cok kotu buyemek terbiyeleri hakkinda yapilan espriler ,bi de ben ekleidm.neysem
Lama usulu bagimsiz tarif vereyim :
sut,zeytinyagi, sarmisak,limon suyu,tuz ,karabiber, Arap pilav baharati karisimi (normal et icin olani, tavuk karisimi olsa daha iyi olurdu tabi). Gogus etini resimde goruldugu gibi buyuklukte(nasil tarif edilir bilmiyorum) kesip sosa batirdim ve agzi kapali buzdolabinda 1 saat kadar beklettim ( bu arada borek pisirdim bos durmadim merak etmeyin).
patates,sogan ve uzerine sosuyla birlikte tavuklar ,ve biraz su( ama pek yerinde bir tercih olmamis:P ) 400 F'de pistiler.
Zevcim i-na-nil-maz begendi.Hayatinda yedigi en guzel tavuk,en guzel yemek, luks lokantalardaki tavuklara tas cikartan bir yemek oldugunu soyledi :)) ehi ehiii


Ocakta terbiyeli, soslu tavuk
SOsumuzda sarmisak yok,limon da ,biryani karisimda...Ne mi var? Sut,zeytinyagi,kara-al biber(aci olamayandan) veeee isirgan tohumu! Supper bir sifa kaynagiymis.Teyzemden duymustum, boreklere yemeklere renk olsun diye Turkiye'den ayrilmadan yaptigim aktar ziyaretinde aldim bir parca.Sakin ABD guvenlik tarim ulasim vbmudurleri neyin duymadin, isrgan tohumlarimlan birlikte beni sinirdisi ederler! Neyse tavuga da yakisti,resimde grimsi kucuk yuvarlak seyler gordunuz mu ,evet onlar site:)

tu bi kontinyud =devami gelecek ....

16 Eylül 2006

"Turkiye'ye gitmeden evdeki malzemeleri bitirelim" kebabi :)

Ismi aslinda herseyi anlatiyor :) Malzemeleri degerlendirme amaciyla yola ciktim ama cidden cok leziz bi kebap oldu beyti mi deseem Lama kebabi mi deseeem :)
Malzemeler
Bayatlamis pita
Onceki gun borek icin hazirlanan yumurta-sut-yag karisimi harc ( bu gercekten super bir degerlendirme oldu!)
Kofte malzemesi , evde ne varsa:)( obotu kirletmeye gerek yok simdi yolculuk oncesi diye tembellik yapip soganlari ne halde ekledigimi resimde gorunuz :)
Domates (son bir tanecik kalmisti)
Salacali sos

Yapilisi

Lafa ne hacet resimlerde gayet acik anlatiliyor...
Varsa baska malzeme katin ,karistirin !

Gunun Sozu: Pisirdiginiz yemekler sadece malzemeniz ve hayal gucunuzle sinirlanir... (ve tabi zaman!)


Lama gercekten Mutfakta :)

SU ana kadar hep "Lama Seyahatte" icerikli yazilar ekledim, blog'un ismine uygun Lama mutfaga girsin di mi:)) ( Dilek'in yemek tarifi koy biraz da demesinin etkisi var acikcasi :) )

Iki tarif var:
Patates boregi ( Patatesli borek degil )
Annem cok sik yapar bunu babam cok sevdigi icin, kahvaltida , cayin yanina gunun herhangi bir saati ideal ve pratik bir yemek.Garnitur olarak da tabi..
Biz bu sabah kahvaltida yedik.EKmegimiz de yoktu, pismesini bekleyecek tahammulum de! Ekmege gerek olmuyor patates boreginin yanina ,kurtardik yani :)

Malzemeler:
Haslanmis patates
Peynir ( Annemin ellerine saglik , hazirladigi tulum peynirinden kullandim ,beyaz peynir ,taze peynirler ya da cokelek olabilir. Kasar ? Yasak degil ama bu kivam icin digerlerini oneririm)
1 Yumurta ( Babam yumurtanin degil yumurtali birseyin degdigi yiyecegi bile agzina koymaz, dolayisiyla annem kullanmaz asla)
1 corba kasigi (silme) un
Baharatlar : kirmizi biber, karabiber, toz nane ( taze maydanoz tavsiye derim. evde olmaidigi icin ben toz nane kullandim)
Icine biraz siviyag ,ama tavaya terayagi kullanin derim

Haslamis patatesleri iyice ezin.
Diger malzemeleri de ekleyip karistirin.
Teflon tavaya ince bi tabaka olacak sekilde dizin ve altini ustunu kizartin. Afiyet olsun!
Oneriler:
Cay istemiyorsaniz sarmisakli yogurt ... himm nefis! uzerine biberl ya da salcali yag da gezirip patates boreginin ustune dokun Allaaaah ....masAllah
Firinda da pisirme fikrim var. Leziz olur hic suphesiz..Denersem eklerim

Not: Tariflerde ve onerlerde biber diyorum sakin aci biber sanmayin. Agzimi yakiyor o yuzden yamiyorum aciyi pek. Yakisiyor itiraf ediyorum ama:)


Havuclu, tel sehriyeli arpa sehriye pilavi
Bu pilavda Zeytinyaginda Rendelenmis ve az bir kismi irice havucu kavurup Tel sehriyeyi ekledim. O da kizarinca arpa sehriyeleri ilave ettim ama cok kavurmadim. Suyunu ekleyip pismesini bekledim :) Suyu biraz cok oldugu icin iki dilim cig patates attim icine. Onlar da pek bi leziz olmuslardi , indirdik mideye :)
Annem Sadece havuc ve arpa sehriye ile yapar bunu. Onu da pisirirsem resmini eklerim. Havuc renk konusunda cok basarili,turuncu bir pilaviniz oluyor-sehriyeleri bu tarifteki tel sehriye kadar cok kavurmuyorsunuz cunku-. Esim renginden dolayi icine salca filan kattigimi sandi ama hayir sadece havuc ve kavurmanin etkisi...

Yorum yazan Arkadaslarin Dikkatine!

Efenim etraf anonymous dolmus. Cok rica ederim adinizi yorumun sonuna, basina ,ortasina ama bir yerlere ekleyiniz lutfen . Eger kimliginizin gizli kalmasini istiyorsaniz iste cesitli oneriler:
1- Bana mail atip yorum yaptiginizi ve yorumunuzu belirtin (efet biraz ugrastirici)
2- Bir sekilde benim anlayacagim bilgi verin hic olmazsa : lisede sira arkadasin, su an ev arkadasin(!) gibi mesela
3- Isim soyisim bas harflerini kullanmak baska bir yontem . Umit edilir ki ben anlarim ama baskalari anlamaz
Umarim artik yazari saibeli yorumlar devri sona erer. Hurmetler

15 Eylül 2006

ISTANBUL: şehirlerin şahi







Sultan Ahmet, Yerebatan Sarnici bunu ilk yazarken Yerebakan yazmisim aylarca oyle kalms, utanc verici dogrusu :( ve degisik mekanlardan bogaz manzarasi .. Simdi bogaz uzerinden bir ruzgar esti hayal ettim de o bile ferahlatmaya yetti beni..
Sevelim Koruyalim Istanbul'u sevgili seyirciler, O'nun gibisi YOK!

Oneri : Gulhane parkinda yukari dogru cikinca "Caferaga Medresesi" Adi ustunde eski bir medrese bugun cafe ve sanat atolyesi olarak hayatta. Ebru ,canak comlek isleme aklima gelenler...
Kolay kolay cay begenmeye babam hala soyler cayinin tadini cok begendigini(son gittigimde iyi degildi , aman babam duymasin :)) .degisik bir mekan . Hele yabancilar bayilir . Yol bile hosh ,dar sapa bir yokus. Iki kamyon gecmeye calisti herkes dua etmeye basladi, o derece yane :)
Foto olarak sadece menunun resimerin koyuyorum cunku digerlerinde biz de variz "tarafsiz yayincilik " ilkemize ters oldugu icin yayinlayamiyoruz :P

Pamukkale




Aff Afff.. Bu kamera niye onemli zamanlarda el altinda olmaz ya da sarji biter tipki Pamukkalede oldugu gibi :( kismetsizlik iste yaw
ne guzelim manzaralar kacti .. seneye insAllah
yalniz sunu soyleyeyim ,iyiye gidiyor durumu genel olarak tabi orjinal haline donusu imkansiz .Elleriniz saalik :S

Antalya


9 eylul gunu Denizli'nin jeopolitik konumunda faydanlanalim dedik. Sabah erkenden dustuk yollara ,aksam 10 gibi donduk. Eeee soforumuz yoruldu tabi ama ,ben de iyi bir muavindim diii mi ????
Duden ve Kursunlu selalelerine gittik birer saat kaldik asagi yukari.Sonra Lara plajina ugradik su unlu kum heykeller sergisi icin. Orda 5 dakika kaldik kalmadik :) Ogle yemegi ve alisveris merkesi gezisi , kuzen ziyareti ve usul usul eve geri donus...



Yolda ismini hatirlayamadigim simdi unlu Kxxxx dondurmasi yedik "nur" pastanesinden.. ilginc. yanik tadi var. Ozan keci sutu olmasi hasebiyle dedi ama ben acaba bizim yedigimizde mi sorun var diye suphelendim... Kim biir yolumuz tekrar oralara duserse tekrar tadariz Kxoxxx dondurmasini. Adini tahmin eden , yada bu dondurmayi bilen varsa lutfen konussun!

Samsun 2: Bandirma


Iste Samsundaki deniz manzarali evimiz... Sadece bir odadan gorunuyor ama hic yoktan iyidir deme :)



Universitede ilk aylarda hep memleket hemseri muhabbeti olur ya, bir arkadasimiz Bandirmali (Hani Canakkalenin bir ilcesi olan Bandirma) arkadasimla bana "aa ne guzel siz hemserisiniz " dedi!!! Nasi yani Bandirma niree Samsun nireee:) Megerse Ataturk'un Samsuna gelrken bindigi Bandirma vapurundan dolayi Bandirmayi Samsunun ilcesi saniyormus:)) ve boole dusunen tek kisi de degilmis... Bandirma vapuru fotolari ndan bahsetmeden oncesinde anlatilacak hos bir ani diye dusundum..
Dogupark'daki "Bandirma Vapuru" Orijinaline sadik kalinarak hazirlanmis ve gezilmeyi bekliyor. Ama bir sart var "Izinsiz Girilmez!" Girmeden once bu uyariyi gorunce izin alacak merciler aradik bulmadik girdik iceri onlarca diger insanla birlikte :)))

Ici hikayemsi bir sekilde detaylar dusunulerek hazirlanmis, oyle ki supurgeci amcam bile var :)

Samsun1 : Telefirek

Iste memleketim Samsun'dan kareler... Ozan cekti bunlari , ben ceksem daha guzel olurdu ama idare edin artikin haha :)

Reklamlarini yapmak istemem ama "Buyuksehir Calisiyor! " Sahil boyunca gezerken bunu gercekten anliyorsunuz... Guzel guzel yurume kosu alanlari, piknik yerleri ... Malesef su an elimde yok ama ablamdan alinca paylasirim sahil boyu size pufur pufur gezi yapma imkani veren sirin bir tren otobus:) coluk cocuk binin gezin anaciiimmm... Samsun'un yerli yabanci turistleri icin cok hos bir yenilik daha var: Teleferikle Amisos tepesi. Yuksekce bir yere tesis kurulmus, adi Amisos tepesi koyulmus (Bilmeyenler icin Amisos Samsunun eski adiymis). Ister arabayla ister teleferikle gidin. Tabi ki biz telerifekle( kucuk yegenim Gulenay boyle soyluyor) gittik. Inanmazsaniz Gullerimin telerifekteki fotolarina bakin) Bir yanda deniz, bir yanda dag manzarasiyla tin tin tin 4 dakikalik bir yolculuk! Karsilikli iki telefirek hizmetinizde efenim.. Yakinda sayisi artacakmis duyduguma gore

Gulnihalcigim'e not : Agzinda sakizla foto pek guzel olmamis degil mi ? Mesajimi aldin di mi tatli yegenim benim :)

14 Eylül 2006

elveda Turkiye....




Selamlar efeniiiiim
sali aksami evimize geldik. ozlemis miyim yoo :) uzgun muyum eh yanee :S
istanbul,samsun,denizli,antalya ugrayabildigimiz sehirler oldu..
cok yemek yemedim cunku istahim yoktu ucaga biinceye kadar!
ilk zamanlar cok foto cekemedim cunku kameram yoktu...annemin yaptigi guzel mamalari yayinlayamayacagim o yuzden :(


Denizlide "degirmenonu lokantada" yedigimiz kasarli balik (aslinda mantarli kasarli olacakti,mantari unuttular heralde :D) ve kasarli kusbasli pidenin fotosu var burada... Gittigimiz gun bir sunnet toreni de vardi ayni yerde ,bizi sunnet icin gelen misafir sandilar . Tam da onlara ayrilan masalarinin yanina oturmusuz ilginc oldu :) Gercekten lezizdi yemekler ,kasarin tadini ayrica takdir ettigimi belirtmem lazim... Zafer ve Efe gazozlara deginmezsem Ozan kirilir ,dolayisiyla degineyim : efe ve zafer gazoz :P


Kumpir, doner ,bol bol pide-tahinli,kiymali,kusbasili,karisik oh ohh- anne yapimi gozlemeler,keteler, iskender (hem de Iskenderin bulucusu amcanin ogullarinin lokantasinda, Kadikoy'de Iskenderogullari sanirim ismi), dolma, sarma (doyamadim uhu uhhuu), keskek aklima gelen lezzetler imrendirmek gibi olmasiin :P

veee ayran! ulker icim ayrannnn... her aksam gezmeye ciktigimizda 1 litrelik sise alip likir likir park koselerinde icilen doyumsuz ,leziz,saglikli ,guzel ozel ,ya ne biliiim iste coook kiymetli ayran










Manzara fotolari da eklicem bekleyin anaciim ....