26 Kasım 2007

Esra icin ....


Biliyorsunuz ki üç gün önce hepimiz sevgili Esra ile vedalaştık. Esra’nın Zerrin ile birlikte hazırladığı, tariflerinin dışında bize en güzel hediyesi Kevgir dergisi oldu. Kevgir Aralık sayısına kavuşmamıza da sayılı gün kaldı. Zerrin’in önerisiyle biz de istedik ki bu yeni sayı Esra’ya hediye gelsin. Onun sevdiği yemekler, onun kendi tarifleri bizim uygulamalarımız ile yeni sayıda yer alsın. Hüzünlü, mutsuz yazılar değil, mutlu, güzel anılarla dolu eğlenceli bir sayı olsun, Esra’yı gülümsetelim ve sevindirelim. Düşünün ki bu ona bir veda değil sürpriz hoş geldin hediyesi. Esra ile tanışmanızdan, komik anılarınızdan, yorumlaşmalarınızdan, paylaştıklarınızdan bahsedin. Fazla bir paylaşımınız olmadıysa da tarifini o kadar lezzetli pişirin ki anısız da olsa ondan bir aferin kapın.

Önümüzde sadece 2 gün var. Bu iki gün içinde aşağıdaki listeden seçeceğiniz yemeği pişirip fotoğrafını da çekerek yazınızla birlikte “esraicin@gmail.com” adresine mail atın. Listedeki her kategoriden seçim yapabilirsiniz. Tariflere ulaşmak için başlıklara tıklayabilirsiniz.

Sizden tek ricam seçim yapınca yorum ile tercihinizi iletmeniz. İKİ seçim yapın ki biri sizden önce davrandıysa ikinci tercihiniz size verilsin. Yarın sabah 09.00 itibariyle kişiler ve yemekler listesi hazır olacak. Mail atmak için son gün ve saat de 29.11.2007 Perşembe akşam saat 21.00. Bu tarihten sonra gelecek mailler maalesef kabul edilmeyecek.

Lütfen yandaki banner’ı sayfanıza koyarak herkesi bu faaliyetten haberdar edin ve detaylar için banner’a tıklamalarını rica edin.

Haydi! Esra’ya yüreğindeki kocaman sevgisine layık olduğumuzu gösterelim.

Ayrica Esra icin ozel Taziye Defteri blogunu hatirlatmis olayim.

Emegi gecen herkese simdiden tesekkurler!

23 Kasım 2007

Hayat ...

Bugun variz, yarin yok...
Buyuleyen Mutfak kokusunun sahibesi sevgili Esra artik aramizda yok :((
Allah rahmet eylesin, mekani cennet olsun diliyoruz, bilgisayar ekranindan yazdiklarini okuyup onu sevenler, ona alisanlar olarak ...
Dualarimiz seninle...

21 Kasım 2007

Sitemeter'dan inciler



Sayfanin sag tarafinda "Lama Mutfak"a Dunyanin her yanindan gelirler :)" yazisinin altindaki haritanin altinda (bulabildiniz mi ???) bir kutucuk var ya, iste o kutucuk sitemeter adinda ucretsiz bir program ve siteye geleni gideni haber veriyor bana... Hangi sehirden girilmis, kac dakika kalmis, hangi yazilara bakmis vs. Bana soyledigi seylerden biri de siteye giren okuyucu nasil gelmis? Sitenin adini dogrudan yazarak mi, baska bi blogdaki linkleri tiklayarak mi ya da google gibi arama motorlarindan birseyler ararken mi yolu dusmus Lama Mutfak'a.
Bazen bunlara bakiyor ve gercekten keyifleniyorum, bazilarini sizlerle paylasmak istedim, pembe yazilar benden ....
Yukaridaki resimler ise internethaber sitesinden ....


dünyada en mutlu evlilik kim yapti Allah herkese sonsuz mutluluk versin yuvasinda:)...

evdeki malzemelerle bomba yapimi Ben sevgi dolu bir kimyaciyim, oyle bombayla filan isim olmaz! Aaaaaa ,ustume iyilik saglik! (tamam itiraf ediyorum bazen kafam kizinca....:P )Isin ilginc yani cikan linklerde hic alakali birsey yoktu, anlasilan google da kendince siddet karsiti yollar bulmus:)

gelin saci modelleri iste buna bitmistim! ne alaka LamaMutfak'a geldiler diye:) Turp baslikli kiz salatasindaki yorumlarda gelin kelimesi gectigi icinmis :P

gulcinden guzel kiz var mi var tabii, ben varim :) Bay Lama kesin sansurler bu yorumumu!

hem et hemde ot yiyenlerin resimleri !!!!
uf be ne tatli hehe :)

hamsi logosu Henuz hamsili bir yemek etkinligi olmadi ama neden olmasin :)

nisan ayi kac gundur 30 gundur, bunu anlamak icin iki elimizi yanyana getiriyoruz.cim parmaginin ustu ocak yukarda oldugu icin 31 gun ceker. Sonra subat cukurda oldugu icin kisa oluyor. Tekrar mart yuksekte 31 vs :) cocukca ama ise yariyor parmakla ay testi ...

mor lahana deneyi ile ilgili kisaca bilgi Kardesim sen bunu kolay is mi saniyorsun? Kisaca bilgi olur mu aaaa, zor is bunlar :P

havlu kenarlari ama güzel olsun Hic anlamam bu islerden! Ama evdekilerin resmini cekip yayinlarm, cogunu ablam yapmistir, ornegini de verir isteyenlere

anaokulundaki mutfak resimleri Ayse'nin okulunda varsa resimlerini isteyeyim bari, halkim merak etmis madem
NASIL VEDA ETMELI Bana sormayin!

EVDEKI MALZEMELERI DEGERLENDIRME tam adresine geldiniz, tebrikler! Her turlu ,israf karsiti Lama evdeki malzemeleri degerlendirmek icin binbir takla! atarak sizlerle paylasiyor, bknz Kurtarma Operasyonlari :))) Saka maka iyi reklam yaptim yaniiii!

SAATLERIN GERI ALINMA SAATI KAC

dogum günün kutlu olsun canim mutlu olsun benim diger yarim AY ne romantik booooyle!

tencerede dondurma, seker, çikolataya yapma ve tadini rengini seklini ve kokusunu hepsini tavaya koyarak isitma Nasil yani??????

canlilar neden yedikleri ile degil de yedikleri ile mutlu oluyor. Canlilar ydikleri ile mutlu olmanin yaninda, yemedikleri, sahip olmadiklari ile uzuluyorlar...


zarif ana günü çorbasi tarifi Hic duymadim....


tatli eeeeeeee tarifleri

Google duzeltmek istemis: Bunu mu demek istediniz? tatli eeee tarifleri

gerçek sonuç veren sevgi testleri Sevelim sevilelim bu dunya kimseye kalmaz....

hamilelerde ciger Hamilelerin cigeri baska mi oluyor ki?

arzu nedendir yar bilmem nedendir Ben de bilmiyorum....


devami daha sonra...

19 Kasım 2007

Kayinvalidemin Oglu icin Pasta :)

Etkinligimiz "kaynana catlatan tarifler" olunca ben de kaynanami degil ama kayinvalidecigimi, catlatmak degil ama gururlandiracak, mesut edecek, gogsunu kabartacak vb vb birseyler yapayim dedim :)
Oglunun dogumgunu icin ugrasip didinip masalsi bir pasta yapan hasta, yasli ve nazli bir gelinle kim gurur duymaz ki :)))) Allah'im, ben beni guldurdum ya ne diyeyiiim yanii .... :)))
Lamamiz yoktu atciklarla idare ettik ,susleme konusunda :D


Krem Peynirli Rulo Pasta

Keki icin Malzemeler
2 buyuk yumurta
1 Turk kahve fincani seker
1 Turk kahve fincani un
Yarim Turk kahve fincani hindistan cevizi
Bir cay kasigi kabartma tozu
Istenirse hamurun bir kismina katmak icin kakao (goz karari ekledim miktarini bilemiyorum )

Ayrica
Pastanin ici icin 2 adet muz, uzeri icin cikolata rendesi

@Seker ve yumurtalari mikserde yuksek ayarda kopurene dek, 6 dakika kadar, cirpalim.
@Kabartma tozu eklenmis unu eleyelim, hindistan cevizini de katip, kasikla karistiralim.
@Hamurun yarisini yagli kagit kapli tepsiye dokup, geri kalanina kakao ekleyelim.
Boylelikle rulo yaptigimizda birazi sade, birazi kakaolu degisik bir gorunum elde edecegiz.

Notlar
*Turkiye'de iken yegenlerimle cok yaptik bu rulo pastalardan ne de guzel oluyordu ama bu sefer o kadar basarili olmadi cunku normal ebatlarda 28cm-35 cm pyrex cam tepsi kullandim. Firin tepsisi gibi daha genis bir tepsi kullanmanizi onerecegim. Pastanin inceligi de bu yuzden .
*Pismesi benim firinimla 375 F'de 10 dakika kadar surdu, hamurumuz az oldugu icin pisme suresi gercekten kisa, dikkatli olalim;)
*Firindan cikinca yagli kagit ile hafifce rulo gibi sarip, beklettim.

Krem Peynirli Krema icin Malzemeler

1 paket krem peynir (8 oz~ 230 gr)
1.5 bardak kadar elenmis pudra sekeri

Yumusamis krem peynirini biraz cirpip, pudra sekerini ekleyelim ve uygun kivama gelene kadar ciprmaya devam edelim.

Notlar:
Krema tarifi icin birkac yere baktim, yerli yabanci, hepsi asagi yukari ayni idi. Buradaki tarifi kullanacaktim. Bir paket krem peynir icin 4 kasik tereyagi, 4 kap kadar pudra sekeri ve 1 paket vanilya onermis.
Evdeki tereyagi tuzlu oldugu icin yag ekleyemedim, zaten vanilya katmiyorum genelde. Seker oranini da kendimce ayarladim.

Boylelikle bu pastayi da yagsiz yapmis oldum :))

Pastanin Hazirlanisi

Soguyan keke kremadan surelim.
Muzu koyup saralim.
Kalan krema ile disini kaplayin.
Bir gece dolapta bekletip (Tamam, benim gibi kenarlarindan biraz asirabilirsiniz :) ) uzerini beyaz (hindistancevizi gibi gorunuyor ama cikolata o beyaz rendecikler) ve normal cikolata rendesi ile susleyip servis yapabilirsiniz :)

17 Kasım 2007

05 Kasım 2007

Elin varsa basini kasi tatlisi :)

Efendim canim kakaolu sutlu tatli cekti dun aksam... Bay Lama'ya soyledim cok orali olmadi, Raso'ya soyledim "yuzyuze gorusuce soz yaparim" dedi ama kismet ne zamana gorusuruz Allah bilir, MSN'ye yazdim sutlu tatlisi olan var mi diye kimseden ses cikmadi, ben de usenmedim oturdum yaptim tatlimi! Sogumasini beklemeden de yedim, afiyet olsun :0
Kimseyle paylasmayacagim ona gore!
Tatlimi isteme benden,
Buz gibi sogurum senden!


Bir kasenin icine sicakken marsmelov atmistim, ilk olarak onu yedim, kasiklarken de goruntuledim ohh :)

Eyvah kardesim tarifini sormus yazalim bari :)
Su malzemelerle pudingimi pisirdim:
1.5 Turk kahve fincani esmer seker (evdeki esmer sekeri bitirmeye calistigim icin , tamamini esmer seker kullandim)
2 tepeleme kasik misir nisastasi
3 kasik kakao
2 kasik pirinc unu
4 bardak sut

Kasenin birine marsmelov, birine de gofret attim tat olsun diye.


Onemli bir dipnot:
MSN"de konustugum arkdaslar bilir alakali alakasiz yazarim boyle yoruldumsunu yaptim, bunu yapmadim ,canim sunu cekti, annemi ozledim, basim agridi, gozum sisti ,uykum kacti vsvsvsvsvs.... Gecenlerde yine oylesine yazmisim "Dolma olsa da yesek " anlaminda birsey. Ama cidden oylesine..Kimseden beklentim yoktu bu seferki gibi :P Neyse, Libyali bir arkadasim var, 6 yil Turkiye'de kalmis Turkceyi gayet iyi anliyor ama Ingilizce konusuruz genelde, ben Turkce okuyamadigini saniyordum,megerse okuyabiliyormus hatta benim dolma istegimi de okumus :))) Nasil dolma istersin diye sordu, her turlusu olur dedim :P "Tamam yarin yaparim ben sana" demez mi! Ay yok zahmet etme, onemli degil filan (samimiydim!) dedim ama ertesi gun aksam uzeri aradi beni, pisiyor hadi gel yiyelim:)
E Gittim ben de ! Libya usulu dolma, sarma :D Yogurt bendendi ama ;)