30 Mayıs 2011

Baslik


Ekmek Kebabi tarifi, Radikal gazetesi, Yemek Kisminda izin alinmadan ama kaynak gosterilerek kullanilmis. Basim goge erdi galiba, sanirsam, zannimca, o yuzden size de haber ucurayim dedim...

Ah ahh, su TRT'de "Turk Site" programinda Lama Mutfakta tanitildiginda da haberim olsaydi da kendimi izleyebileydim...
Yorum birakan arkadaslardan ogrenmistim. Cok sevindirik olmus ama blogta duyurmamistim, icimde kalmis, simdi yazayim bari.
Benden sonra tanitilan sitelere( Haziran 2008) mail yoluyla haber verilmis, hatta simdi bakinca bazilarinin video goruntulerini de gordum ... Mailime cevap da vermemislerdi o zaman... Merak ettim ne dediler hakkimda diye...
Neyse gecen gecmis, gelecek maclara bakariz.
Ama sozum su ki: Benden habersiz beni TV programlarina konu etmeyiniz lutfen....

26 Mayıs 2011

Mutfakta Careler Tukenmez (MCT) yazi dizisi 1: Eyvah, Seker Bitmis!


Yine yeni bir yazi dizisi ile karsinizdayiz sayin okurlar :Mutfakta Careler Tukenmez kisaca MCT.

Sizlerin de onerileri, fikirleriyle zengin bir cozum arsivimiz olsun dilerim.

Bolum 1: Eyvah, Seker Bitmis!

Misafirleriniz icin hazirlik yaparken olabilir, ev halki icin, keyfinizin kahyasi icin vs vs, tatli yapacaksiniz, ya da  hatta cayi sekerli iciyorsaniz cay icecekseniz, evde seker kalmadigini farkettiniz. Bu korkunc gercekle yuzlestiniz ,peki ne yapmalisiniz?
On not: Markete gidip almak/ aldirmak cozumunu mumkun oldugunca sona birakacagiz.

Madde 1: Sakin olunuz, sukunetinizi koruyunuz Dunyanin sonu degil. Bir sonraki madde ve maddeler belki de muhtac oldugnuz cozumu verecek size, karamsarliga kapilmaya gerek var mi? Yok:)

Madde 2: Cidden seker yok mu? Iyice kontrol ettiniz mi? Cekmecelere , kavanozlara bakin, sekerlikte var mi peki? Az da olsa isinize yeter belki?

Madde 3: Pudra sekeri var mi?
Yanit evet ise, seker yerine kullaniverin ne olacak! Ayni kivam olmaz belki ama gunu kurtarir...

Madde 4: Bal/ pekmez var mi?
Madde 3'teki onerileri tekrar edecegim. Yalniz kullandiginiz sivi ve un miktarini kontrol etmeyi unutmayin! Hem daha saglikli olacak,kekiniz kurabiyeniz.
Gecenlerde pekmek+ pudra sekeri kullanrak kakaolu puding yaptim, hani merak ederseniz.
Icecekler icin de kullanabilirsiniz, eve gelen misafire cayin yaninda verdim, ordan biliyorum!
Bu arada  mayali hamurlarda, ozellikle pizza hamurunda bal denediniz mi? Denemelisiniz!

Madde 5:  Tamam cok tercih etmiyoruz ama olur ya kenarda kosede kalmistir, biri hediye getirmistir, indirimde dayanamayip almistirsiniz filan, hazir urunlerden var mi acaba? Pudingler, Sakizli muhallebi, sutlac , hazir kek karisimi, hatta krem santi?  Malum krem santiyi bir tek corbada kullanmadik son donemde. Un kurabiyesi tatli acliginizi yatistirabilir mesela, sifir seker kullanarak hem de!

Seker kullanmadan da tatli yapmak mumkun. Ismi lazim degil yillarin Doktoru var mesela, bir turlu Docent olamadi Turkiye'de:) Mutfagi bir kol acan edin bakalim:))

Madde 6: Hazirda  yapilmis kurabiye, kek, pandispanya var mi?  Dondurucuya attiniz belki, unuttunuz? Bir bakin. Peki ya biskuvi (son gunlerin o favori sakasini yapmayacagim!:)   Madde 5'teki urunler size yardimci olacaktir.

Ani: Duduk Makarnasi, Lale kiz ile ilk kez gezmesini bizim eve yapacakti. O yuzden ozel bir pasta yapma niyetim vardi. Yapacaktim da, sekerim olsaydi! O arada sakizli muhallebi paketi imdadima yetisti. Sahsen damla sakizi aromasi sevdigim icin, sonuc hosuma gitmisti, tamam havali olmadi belki ama. Biskuvili sakizli muhallebi pastasi.

Madde 7:
Ustteki maddelerin hepsinde olumsuz cevap verdiyseniz, inadim evde cidden sekersiz tatli yapmayi olasi kilacak cozumunuz yok. Peeeeeki, komsunuz var mi :)) Allah'a sukur benim var:) Hatta eve servis hizmetleri de mevcut olabiliyor ! :) Tu tu tu masAllah

Madde 8: Cikolata turevleri var mi? Soslar, kremalar icin ozellikle fevkaladenin fevkinde isinize yarayabilir.
Bu madeyle ilgili de bir fotom vardi ama bulamadim:(

Madde 9: Kardesim, bence bu Ilahi bir mesaj olabilir, otur oturdugun yerde tatli filan yapma, yeme! :)

Madde 10'u da yazalim duz hesap olsun. E hadi ,o da sizden olsun! Sizin oneriniz nedir?

Not: Arsivden bir yazidir, neseli yazdim gibi geldiyse, ondandir.

22 Mayıs 2011

Mutluluk Nedir?

Mutluluk, dunyanin neresinde olursaniz olun, sevdiklerinizin "iyi" oldugunu bilmektir...

Sizce mutluluk nedir?

Mutlu gunler...

Not: Isteyenlerin cevaplari, yan taraftaki "Mutluluk"  basligindaki tanim havuzumuza eklenebilir.

20 Mayıs 2011

Kanitlar, Taniklar ve Yesil Fasulye

Baskomiser, saniga "Inkar etme, 
olay gunu oradaydin, bardakta parmak izlerin var" dedi...
Kanitlar susmaz,
Yalan soylemez,
Gercekleri saklamaz,
Aldatmaz,
Kandirmaz
Inkar etmez...
Peki ya taniklar?
Onlar yalan soyleyebilir,
Gercekleri saklayabilir,
Aldatabilir,
Kandirabilir,
Inkar edebilir...
***
Bir varmis, bir yokmus, evveeel zaman icinde, kalbuuuur samaaan icinde Zeynepiko Hanim, "bugun okulda ne yedin ?" sorusuna "griin biins" (yesil fasulye) cevabi verince, annesi ve babasi O'na inanmamis. Cunku o bir yesil dusmani imis... Hem de "kofte yedim, tavuk yedim, dondurma yedim" gibi gercegi yansitmayan cevaplar da verdigi icin anne-babasi hayal gucune yormuslar "yesil fasulye"leri.

18 Mayıs 2011

Yesil Tabanli Peykek

Green crust cheesecake


Yeni imajimiz ile LM'den merhaba!
Hani bayanlar depresyona girince saclarini degistirirlermis ya, ben de bu aralar blogun gorunusunu degistirip duruyorum, daimi takipcilerimin farkettigi uzere... Yok, yok depresyonda degilim :))) Su anda gokgurultusu var, kapali bir hava, bahari tam goremedik ona ragmen depresyon yok cok sukur:)))
Uzun sureli olacagini sanmiyorum ama simdilik bu kiliktayiz bakalim. Bujene'nin sahane cizimi cok goz onunde olmadi, onun cozumunu bulmak lazim...
Bu sablonu yeni kesfettigim, Bab-i Esrar/ Esrar kapisi blogunda gormustum. Sadece sablon degil, tum fotograflar tarifler estetik tu tu tu masAllah.


Ispanakli kekten  taban, ustune de bildigimiz krem peynirli kek... Brownie cheesecake olur bu niye olmasin dedim, denedim ve gercekten de guzel oldu! Sehir disindan bizi ziyaret eden eski dostlarla beraber yenince hele, tadina doyum olmadi!
Karsinizda  ispanakli cheesecake, daha guzel isimlendirme ile dogal yesil peykek:) 
Peykek (cheesecake) malzemeleri (9  inch= 22 cm capinda kalip icin)
1 paket  yumusamis krem peynir(226 gram)
Yarim bardak toz seker
1 kasik yogurt ya da eksi krema (sour cream)
1 paket vanilya
1 yumurta
Peykekin hazirlanisi
Yumusamis krem peyniri seker ile cirptiktan sonra, yogurt ya da kremayi ekleyin.
Vanilya ve yumurtayi da katip karistirin.
Bir dilim yetmez ama evet ! :)
Yesil taban icin
Ispanakli kek tarifinin ucte birini kullanmaniz yeterli. Bence yapmisken ispanakli kek/ pasta da hazirlayin bu da yaninda bonus olsun:) Gordugunuz  peykeki yesil topkek yaparken ayirdigim kek hamurundan hazirlamistim.
Yok ben sadece taban hazirlayacagim diyorsaniz, inat ediyorsaniz,benim onerilerimi dikkate almiyorsaniz,  banane aman hazirlayin iste olculer! :)
Peykek tabani icin yesil kek malzemeleri:
1 yumurta
1 Turkce kahve fincani toz seker
1 Turkce kahve fincani ayiklanmis ispanak (saplarini de kullanabilirsiniz)
1 Turkce kahve fincani siviyag 

1 bardaktan az un, kontrollu ekliyorum
1 cay kasigi kabartma tozu



Tabani yani keki hazirlayip yuvarlak kek/ tart kalibina dokun.
Uzerine hazirlanmis peykek karisimini doldurup 350 F/ 175 C'de pisirin.
Afiyet olsun!


*Fotograflar icin PP'ye tesekkur ederim...
*Esim dostum, bir sure "yesil" tatli hazirlamayi dusunmuyorum korkmayin:)
Yerli yabanci herkese yedirttim bunlardan
Mola vermenin zamani geldi farkindayim:))
Arsivde "Yesil renkli lezzetler"in devami var, 
Okurlarim, siz beklemede kalin!




Diger cheesecake/ peykek tariflerine goz atmak isterseniz:
Pismeyen peykek
Hindistan cevizli peykek
Limonlu peykek

15 Mayıs 2011

Fransiz Fasulyesi

Ince uzun, demet demet Fasulye:)
Degerli arkadasim Dilek nam-i diger, tadina doyamadim, kisaca TD'nin ev sahipligi yaptigi Diyet  & Diyabetik tarifler etkinligine katilmamak olur mu!
Lakin diyet yemekler olmasi dusundurdu beni. Soyle tam basliga uygun saglikli, hafif, dusuk kalorili ne yapsam ki abaca (yazim hatasi yoktur, Zeynepce'de acaba boyle soylenir:))
TD'ye soyle bir oneride  bile bulundum hatta:)"
"Diyet etkinligine kalorili bir yemekle de katilabilirim, ama normalde 4 kisilik yemege 10 kisilik yazacagim boylece diyet olacak" :))
Aklimda bol soslu, bol kalorili bir makarna vardi :)
Bu arada
"Makarna sismanlatir" yanlis bir kanidir, uygun bir sosla servis edildiginde, saglik ve dengeli bir ogun icin diyetlerde de yenebilir.
Neymis suclu sosmus:)

Etkinlik icin tarifimiz "Fransiz Fasulyesi" karsinizda!
Sofrada servise hazir...

14 Mayıs 2011

OT 3 : CÖREKOTLU-LORLU POĞAÇA

Efendim, "Okurlarimdan tarifler" kosemize bir talep bir talep, ben de isleri kolaylastirmak adina OT diye bir kisaltma yaptim izninizle:))
Bugun yine tanidik bir misafirimiz var: Kalp Kurabiye blogunun sahibesi, Deniz Gunes, kisaca DG :))
Onceki misafirlerimiz hatirlayacaginiz uzere, Cilekli- limonlu  meybuz tarifi ile Papatya Prenses ve Muffin pastaciklar tarifi ile Nurcihan Hanim idi .

DG yarismamiza pardon, blogumuza :) cay saatlerinin, hafta sonu kahvaltilarinin, aslinda yaninda cay ile gunun her saatinin gozbebegi olan pogaca ile katiliyor ve karsinizda Corekotlu, lorlu pogaca tarifi ile DG! 

13 Mayıs 2011

Son yayinladigim yaziyi isterim!



AĞAÇ

Ağaca bir taş attım

Düşmedi taşım

Düşmedi taşım

Taşımı ağaç yedi

Taşımı isterim

Taşımı isterim

Orhan Veli, (Ağustos 1937, Varlık)

Bloguma dun bir yazi yazdim,
Yedi onu blogger
Geri gelmedi yazim
Geri gelmedi yazim
Yazimi isterim
Yazimi isterim!
Lama Mutfakta, (Mayis, 2011)


Yahu bu nasil is boyle , tamam yapim, depolama, iyilestirme calismasi olur,  ulasilamaz ama  yazilari yemek de ne oluyor? Kizdim sana blogger!
Geri verene kadar da kizacagim!

10 Mayıs 2011

Kucuklere ve Buyuklere Masallar 1: Siyah Kek

Kakaolu kekcikler, nami diger: Siyah Kek
Ulkelerin birinde, okyanus otesinde bir Zeynep kiz yasamis. Bu kiz oyle mutevazi imis ki  "sen tatli misin?" diye soranlara "Hayir, ben sekerim" diye cevap verirmis:))
Bir gun anacigi , misafirlere mama hazirlarken olay yerine (yani Lama Mutfak'a ) gelen Zeynep kiz sormus:
-Anacigim, anacigim , siyah kek mi yapiyorsun?
Anne yuregi bu, dayanir mi hic? Cevap vermis
- Siyah kek yapmayacaktim ama madem istiyorsun, yapayim....
Misafirlere yapilan yesil kek piserken, kalan tek bir yumurtacik ile Zeynep'e ve gelecek olan arkadasina siyah kek yapilmis.
Malzemeler goz karari katilip karistirilmis  ve 7 tane siyah kekcik ortaya cikmis.
Iki afacan altisini hemencik yeyivermis. (bir tanesi oncesinde Bay Lama'nin radarina takilmismis :)))
Gokten uc elma dusmus, biri ipad, biri iphone, biri mac; hepsi de Lama'nin basina dusmus... Kusura bakmayin paylasimci gunumde degilim, disimi cektirdim tum elmalar bana! 


Bu oyku de burada mutlu son ile bitmis :)))


Bu yetmedi baska oyku yok mu diyenleri Muhabbet Sofrasi'naKırmızı başlıklı Pamuk Prenses oykusunu okumaya yonlendiriyoruz..


not: Boylelikle yeni bir yazi dizisine de baslamis oluyoruz: Kucuklere ve Buyuklere Masallar
Hayirli olsun!

07 Mayıs 2011

Okurlardan tarifler 2 : Cilekli limonlu sorbe

Isbirlikciler bizi gidi bizi!
Sevgili Lama okurlari yeni akimin ruzgariyla savruluyorlar... Gun gecmesin bir lama okuru daha "Lama, ben de tarif gondereyim, benim de Lama'da bir kosem olsun, halk tariflerimi gorsun, unlu (noktali) olayim!" demiyor sevgili seyirciler... 
Ilk yazimizin uzerinden 2 gun gecmedi, yeni bir "okur" yazisiyla karsinizdayiz. Ama bu okur ayni zamanda okunan... Nasil yani? Kendisini yakindan taniyorsunuz, o bir guzel yemek yapar, o bir taki, pecetelik yapar, o bir super cinayet cozer (beni de Kanit dizisine alistirdi, simdi illa ki CSI_NY izle diyor!), o bir damla sakiz aromasi sevmez (hala inanamiyorum, nasil sevilmez o miss koku!), o bir huysuz( bana mi benzior ne!), o bir tatli, o bir papatya, o bir prenses, karsinizda "Anneler gunu" hediyesi olarak bana ithaf ettigi tarif ile Papatya prenses :)) Gerisini isterseniz onun agzindan dinleyelim!
****
ööhm öhm (yazar burada çok heycanlı olduğundan dolayı öksürüyor hafiften)
Efendim sevgili LM'mizin (yani Lama Mutfakta) yeni başlattığı "okur köşesi"ne ikinci tarifle katıldığım için çok mutlu ve heyecanlıyım :) Biz Lamacığımla yıllardır yorumlaşırız ama feysbuk sayesinde daha samimi olduk. Hatta öyle ki gün içinde kendisinden haber alamasam merak ediyorum ve arızaya bağlıyorum :) 


06 Mayıs 2011

Almanya'dan Muffin pastaciklar

Facebook vesilesi ile tanistigimiz Almanya'dan bir okurum, sevgili Nurcihan abla (abla dedigime bakmayin aslinda kendisi cok genc ama boyumca kizi oldugu icin abla demeye mecburum:)) cok israr etti," ne olursun bu tarifimi blogunda paylas, hakkimi helal etmem" dedi :)) Ay burnum uzayacak:)
Eskiden insanlari unlu yapmak vaadiyle (e Lama'nin unu malum:)) tarif gondermelerini saglarmisim, bu da oyle gibi oldu. 
E artik "Okurlarimdan Tarifler" diye etiket bile var. Ey okuyucu, bu firsati kacirma:))
Iste Nurcihan Hanim'in kendi sozleriyle tarif huzurlarinizda! 
Muffin pastaciklar
Bastan soyleyelim:
pek bi ugrasliymis gibi görünse de, ugrasmaya deger! :)
mrb Lamaciim :)
muffin pastaciklarinin tarifi söyle: (adini ben simdi uydurdum, cünki bu pastaciklari ben bi arkadasin siradan bir kek tarifinden uyarladim)

*Kek icin malzemeler:
1 su bardagi toz seker
5 yumurta
1 su bardagi sivi yag
1 su bardagi yogurt
1 tane kabartma tozu
alabildigince un
*serbeti icin:
3 su bardagi su
2 su bardagi seker
biraz limon
yaklasik 35-40 dakika kisik ateste kaynatiniz
*dekor icin:
suyu iyice süzülmüs mandalina veya kiraz
badem
cikolata parcaciklari
*pastanin yapilisi:
malzemeleri cirp sonra muffin kaliplarina dökunuz
yaklasik 180° de pisiriniz
muffinleri pistikten sonra firindan cikar ve sogumaya birakiniz
sonra üst kismini kesiniz(muffinlerin kubbesini diyelim)
(daha sonra kapak misali üstüne oturtacagiz)
bir tencerede serbet kaynatiniz!
serbet olduktan sonra, 5-10 dakika kadar bekletip kekleri teker teker bir kevgir ile serbete batirip cikarin ve bir tepsiye aliniz

sonra ben kek arasina krema hazirliyorum. mesela 2 tane 200-250 ml litrelik, buz dolabindan sogumus olarak cikardigim kermalari bununla cirpiyorum. 
(1 paket kremaya 1 paket krema sertlestirici  ile cirpip, 1 paket vanilin sekeri ekliyorum! bu kremayi daha sonra buzdolabina koyup bekletiyorum.)

not: herhangi bir krema kullanilabilir, krem santi, ev yapimi kremalar... Ama kivami katica olmali

sonra kremayi krema torbasiyla pasta kekinin üstüne skiyorum, üstüne rendelenmis badem + 3 tane suyu iyice süzülmüs mandalina(veya kiraz) koyuyorum ve kubbesini üstüne oturtuyorum. hepsini bu uygulamadan gecirdikten sonra, son olarakta üstüne tekrar bir fiske(denir mi bilmiyorum :)) krema dolduruyorum ve 1 tane icindeki meyve`den oturtuyorum ve biraz badem ve cikolata parcaciklari serpistiriyorum. 

afiyet olsun ;)

04 Mayıs 2011

Google abla

Aslinda bu konuyla ilgili yeni bir yazi yazmak dusunmuyordum ama halk da gormeli, ogrenmeli diye dusundum. :)) Iyi ki de dusunmusum o kadar eglendim ki yazarken:)


Google teyze, google amca, e sirada yeni nesil google'cilar var:)
Bakalim Google abla'ya neler fisildamissiniz da yolunuz Lama Mutfak'a dusmus:))
kirmizilar benim ekleme, cikarmalarim:))
yumurtanin turk dil kurumumdaki karsiligi : Yaaani nutkum tutuldu, ne diyecegimi bilemedim, sastiiim kaldim..... Genelde yumurtaya yumurta deriz, Turk Dil Kurumu da bizimle hem fikirdir suphemiz yok ammavelakin okur ne demek istedi bilemedim... Hani Amerikan dil kurumu yazsa, yumurtanin Ingilizce karsiligini merak etmis diyecegim, "egg" diye cevap verecegim ama....
gelal çorap ödül alinan günü görüntüle = Simdii Turkiye magazin gundemini gazetelerden takip etsem de uzak kaldigim konular oluyor. Bu gelal corap odulu de onlardan biri mi acaba diye sordum kendime,, yoksa pek bir garip geldi... Fikri olan?
lema mutfakta :))
kirilmamis dns adresi : eskiden kirilmamis sim card kilidi kirilmamis telefon arardir, blog yasagindan sonra dns kirmak gerekiyor demek ki:) e devir degisiyor sekerim... Bizim kucuklugumuzde DNS mi vardi? Tek kanal TRT'li gunleri bilirim. Hatta ben ozel kanallara karsiydim biliyor musun? Ozel radyolar kapatilinca arkadas siyah kurdela takmak icin yaridm istedi benden, vermedim, o derece yani!
firinda tavsan nasil yapilir  Ayy, hic bir fikrim yok! Rahmetli enistem ava merakli idi, tavsan yemisligim vardir ama teyzem tencerede yapmisti :)))
ankara'nin en çok neyini seviyorsun :))
oktay ustadan siste balli kivrim tatlisi : Siste kebap bilirdik tatlisi da cikmis, Turkiye yemek konularinda asti kendini caniiiim
hindistan cevizli kurabiye tarifi ni canli goster: Hahahahahhahahah canli webcam baglantisi istiyor, su okura da bak hahhahhahahahhaha
limon kek tarifleri mouthwatering türkçe tarifi  : E madem Turkce tarif istiyorsun neden, agzin suyunu akitan, goz kamastiran tarif diye sormadin kardesim??? Ben Ingilizce terim biliyorum diye hava mi atmak istedin canim.. Dur ya, belki de ana vatandan uzakta buyudun sen ,kelime hazinen yeterisz, ben de burda senin gunahini aliyorum... Bol bol Turkce kitap oku tamam mi canim, Turkce'yi iyi ogren. Diline, kimligine sahip cik! Cok mesaj kaygisi sezdim ama tamamen dogal gelisti. Ben de yaban elde cocuk buyutuyorum. Bir gun benim Zeynepikom da google ablasina yari Ingilizce, yari Turkce tarif sorarsa ben neylerim, bu okurun yuzune nasil bakarim,, dogruya dogru , yanlisa yanlis simdi..
patatesli börek derin dondurucuya girermi : Girer ama cikinca yani nasil soyliyeyim patatesler, dondurucudan ciktigini belli ediyor cok tercih etmiyorum.
zayiflatan kurabiye: bir kurabiye ancak tum gunu bir tane kurabiye ile gecirdiginizde zayiflatir, bu tum yiyecekler icin gecerlidir. Ayni sekilde pasta diyeti de manti diyeti de yapabilirsiniz.
Kilo vermezseniz paraniz iade! ben urettigim cilgin diyetlerin arkasindayim her daim:)))
isirganotu isirinca ne yapmali. Oncelikle sakinliginizi korumalisiniz... Doktora gitmeye gerek yok, aglamak, bagirip cagirmaya da hacet yok... Zaten biliyor musun kiymetli okur, havlayan kopegin isirmadigi gibi, isirgan otu da isirmaz, isirmis taklidi yapar, yani aslinda yapmaz da sen oyle gibi sanirsin. Yani onun sucu yok, tum suc Fatmanur ay yok fatmagul'un:))
MUTFAK GOOGLERI: Google'in bildigim kadariyla mutfak icin ozel aramasi yok, en azindan simdilik!
eski kurabiyeler: Hey gidi heyyy, nerede o eski kurabiyler, yeni yeni seyler cikariyorlar her gun, yok pudinglisi yok krem santilisi, yok kremalisi da yok suprizlisi...
Noah’s Pudding Day Celebration winner :Ayy estagfirullah, utansiriyorsunuz beni... 
(Yaaani cok kirildim, Uluslararasi Yemek Yarismasi winner'i da benim ama bakiyorum gormezlikten geliyorsunuz. Bu nasil adam sen decilik, bu nasil emegi hice saymak, bu  nasil kiskanclik aklim hayalim almadi!)
gurur lama insan oglu: hahhaha, yukaridaki yorumlarim sonrasi yuzume bir tokat gibi carpti, gururlanma Lama, diyor bana....(siralama tamame gelisiguzel , ozel ayarlanma degil inanin:) Ilahi adalet)
çilekli ispanak salatasi lamamutfakta :  Ozellikle beni aramis ve gelmis degerli okur, kelimeler kifayetsiz kalir bu onuru gururu anlatmaya desem dersiniz ki :sisst lama yukariya bak bakalim!"


Sustum, sustum:)))

03 Mayıs 2011

Ici suprizli kekcikler (Muffins filled with suprise!)


On not: Bilgisayarimdan Lama Mutfak'a giris yasak oldugu icin on izleme yapamadim. Aksilik, yanlis gorunen birseyler varsa hayriniza soyleyin, kor topal blogger uzerinden duzeltmeye calisirim:)
Tekrar bir not daha:) Tadina Doyamadim blogunun sahibesi Dilek arkadasimin gozleri secmedigi icin gorseller , Muhterem'in yazilar kucuk sikayeti uzerine artik yazi fontunu buyuk tutmaya calisacagimdir. 

"Hep hizmet, dogru hizmet , okurlari memnun et!" prensibimizden odun vermeden, sadece secim doneminde degil, her daim elimden geleni yapacagimdir kiymetli Lamaci'lar:)

Sag tarafta "Yakinda: Supriz Kekcikler" yaziyor uzun suredir. Hatta onun uzerine kac tane yeni yazi ekledim. e artik kekler sabir kuplerini doldurdular, Nirvana'ya erdiler, vakti bu vakittir...
Aslinda bu kekcik tarifinde bir farklilik yok, herhangi bir kek tarifi icin uygulayabilirsiniz. Olay kekciklerin icine "supriz" saklamak:)  Iyice kamufle edin suprizcikleri ki yiyenlere cidden supriz olsun.
Zeynepiko'nun yardim ettikleri cok suprizli olmadi gerci... Zaten saklambac oynamayi da bilmiyor benim kizim. Anne ben dolaba saklanicam, gel beni bul" diyor ya da yanimdaki sandalyenin altina girip, tamam saklandim deyip yakalanmayi umuyor:)) zamanla ogrenecek:) Supriz onerilerini asagida gorebilirsiniz.

Malzemeler (24 adet kekcik icin)
4 yumurta 
1 1/3 bardak seker
1 fiske deniz tuzu
1 bardak yag
1 bardak sut
1 Turk kahve fincani ekstra kakao (ben 2 kasik kullanabildim malesef, kutunun dibi gorunuyordu:))
3 bardak kadar un
1 paket Kabartma tozu
1 paket vanilya


Ici icin:
Beyaz damla cikolata, damla cikolata, uzumlu cikolatali drajeler, badem kullandim ama secenekler artirilabilir:
Uzum
Hindistan cevizi
Findik
Ceviz
Yerfistigi aromali damlaciklar (butterscotch)
Evde ne varsa:)


Hazirlanisi:
Oda sicakligindaki yumurtalari seker ile guzelce cirpin.
Siviyag ve sutu ekleyin.
Elenmis un, kakao, kabartma tozu, tuz,vanilya karisimi ilave edilip, muffin kaliplarinin 2/3'une kadar doldurulur.
Uzerlerine supriz serpilir bir kasik kadar daha kek karisimi dokulup suprizler saklanir :))
350 F'de 15-20 dakika kadar pisene kadar pisirilir:))


Kirli ciki, sandik kek gibi isimler de geldi aklima. Yaptigi orijinal yemeklere isim bulmakta zorlananlara ucretsiz isim uydurma pardon bulma :) servis vereyim bari...


Esen kaliniz...