31 Ağustos 2012

Domates Ye 6 : Domatesli Pizza

Ozlem'in gunlugunde ev yapimi domatesli pizza sizi bekliyor sayin domates severler, vejiteryanlar da cok sevecek bu pizzayi!

Malzemeler
  • 1 ölçü Pizza Hamuru (tarif için tıklayın)
  • 1 kase kiraz domates, yıkanmış ve ortadan iiye bölünmüş
  • 7-8 yaprak taze fesleğen
  • 135 gr mozarella peyniri rendesi
  • Üstü için sos (linkteki tarifde verilen sosun 1/3'ünü kullanacaksınız)

Yapılışı
Malzemeler kısmında verdiğim Pizza Hamuru linkine girdiğinizde hamurun hazırlanması yöntemini bulacaksınız. Aynı yöntem bu pizza için de geçerlidir. Hazırlanan hamuru 3'e bölüp 1 adedini kenara ayırın. Diğer hamurları açılmış, tepsilerine yerleşmiş ve salçaları bile sürülmüş olarak dondurabilirsiniz. İki tepsi arasına yağlı kağıt koyup üst üste koyup derin doruncunuza koyabilirsiniz. 
Kenara ayırdığınız hamuru oklava ile biraz açıp yapışmaz yuvarlak 30-35 cm çapındaki pizza tepsinize elinizle yayarak yerleştirin. Biber salçası, domates salçası ve de zeytinyağını bir kasede karıştırın. Hamurun üzerine fırça yardımıyla sürüp üzerine de peynir rendesini serpiştirin. 
Domatesleri ve fesleğen yapraklarını üzerine yerleştirin.
Tepsinizi önceden 180 derecede ısınmış fırına sürüp yaklaşık 10-15 dakika pişirin.
Pizzanız piştikten sonra dilerseniz üzerine acılı zeytinyağından biraz gezdirebilirsiniz.

Domates Ye 5: Salca

Simdi farkettim, bu yazi 500. yayinimizmis.. Nice guzel paylasimlara LaMaMutfakta okurlari ile !

Mutfakta Zen, Tijen'in dilinden, salcanin oykusu...

Aslında daha yoktu niyetim. Biraz daha beklerim diyordum. En azından bayram sonrasını. Her hafta yaptığım gibi, sabah erkenden kalkmış, pazara gitmiştim. Tabii pazar öncesi ritüelimi gerçekleştirdikten sonra. Alışveriş yaparken İtalyan tipi uzun domateslerin kilo fiyatının 75 kuruşa çıktığını görünce ooo dedim, zam gelmiş. Bitiyor abla, kalmadı tarlada demez mi? Bende paçalar tutuştu tabii. Eyvah salça? Pazar çantam doluydu ya mecbur domatesle biber de alınacak. Aldım geldim. Hemen giriştim işe. Bizde öyle büyük tencere pek yoktur. Olan en büyük iki tencereyi koydum ocağa. Hemencecik biberlerle domatesleri yıkadım, biberlerin çekirdeklerini ve saplarını çıkardım, domateslerin sapla birleşen yerini çıkarıp attım. Hepsini irice doğradım, tuzuyla birlikte ocağa. Fokur da fokur kaynadılar. Baktım hepsi yumuşamış. Aldım ateşten. El blenderiyle bırt bırt bırt... İlk işlem tamam. Kaplara pay edip güneşe. Üzerini örttüm tabii. Börtüsü var böceği var. İlk günler rüzgar yok. Baktım köpürüyor. Kızmış bana besbelli, neden rüzgarsız günde salça kaynatırsın der gibi. Ne bileyim ben rüzgarın ne zaman eseceğini? Neyse dualarım yanıt buldu, geldi poyrazımız geri. Vuv....vuvvvv.... O esti salça suyunu çekti, o esti salça suyunu çekti. Tabii arada karıştırdım. Üzeri kabuk bağlıyor çünkü. Sonra bir gün baktım kıpkırmızı salçam iyice koyulaşmış. Benim işim bitti, anneme teslim ettim kavanozlara koysun diye. Artık bundan sonrası onun işi.

30 Ağustos 2012

Domates Ye 4 : Domatesli - Feslegenli Makarna

Sirada buyuk ,kucuk herkesin sevecegi bir tarif var. Fatos'un Mutfagindan geliyor: Domatesli - Feslegenli Makarna

MALZEMELER:

  • 1 paket çubuk makarna
  • 3 tane ortaboy domates
  • 1 yk tereyağı
  • 1 tk kuru fesleğen
  • 1 yk domates salçası
  • 2yk kadar zeytinyağı
  • tuz
  • yaklaşık 5 büyük su bard.su
YAPILIŞI:

  • Suyumuzu tencereye alıp kaynatalım.kaynayınca tuz ve makarnayı ekleyelim.
  • makarna haşlanınca süzüp bir kenara alalım.
  • tencereye domatesleri rendeleyim,yağları ekleyelim.
  • kaynayınca salça ve fesleğenini katalım.
  • yaklaşık 2-3 dk.kavuralım ve haşladığımız makarnayı yaptığımız sosun üzerine döküp karıştıralım.
  • iyice karıştıktan sonra altını kapatıp,5dk.dinlendirelim.
  • üzerine ince kıyılmış maydonoz serpip,servis yapalım...

29 Ağustos 2012

"Domates" Ye 3 : Buzlukta domates saklamak

Buzlugun rafina (inci gibi olmasa da!) sira sira dizilmis domatesler
"Domates etkinligimiz" icin gelsin , herkesin cok isine yarayacak bu yazi! 

Duydugumda inanmadim, arkadas acti buzlugu gosterdi...
Yikamis, kurulamis, ve oldugu gibi buzluga koymus... Ben de artik bu yontemi kullaniyorum ve siddetle oneriyorum!

Kullanmadan once cikarip, kaynar suyun icine birakin. (tas gibi, top gibi bir sey oluyor, aman dikkat kafaniza, ayaginiza dusurmeyin!) Kabuklar aninda veda ediyor...
Yumusamasi icin biraz bekleyin ve corbada, pilavda, yemekte kullanin!
Corba icin blendirdan gecirecekseniz yumusamasini beklemeye gerek bile yok ki ben cogunlukla beklemiyorum. Icinde eriyiveriyor..
*Daha cok domates saklamak, doalpta yer tasarrufu yapmak icin, ust uste koyabilirsiniz. Aluminyum folyodan katlar arasi serebilirsiniz

Pazar gunku tarla gezimizden aldigimiz domateslerin bir kismi bu sekilde buzlukta yerini aldi. Guzel gunlerde, agiz tadiyla yemek dilegiyle...

Not :
Buzlukta dolmalik biber saklama
Ayni sekilde  (yika, kurula, dondur!) dolmalik biberleri de ziplock postelere koyup buzluga koymus (sadece biberler, icleri bos!).
Firinda pisirdigini soylemisti. Ben cigden kullandigim dolma icini dolmalik biberlere doldurup, tencerede soguk su kullanarak pisirdim, soncu gayet basarili! Tek farki mevsimi...

Tekrar not: 
Buzlukta domates sos saklama
Tamamen cigden , sogan vedomatesi robottan gecirip,suzgecte biraz tuttum ki suyu ciksin.  Icine kucuk kucuk yesil biber dograyip, buzdolabi posetlerine koydum. Acil durumlar icin , bulgur pilavina , yemeklere, makarnaya sos, hatta (eridikten sonra muhtemelen olusacak suyunu suzup) menemen olarak bile kullanilir diye dusunuyorum....

28 Ağustos 2012

"Domates" Ye 2- Kekikli kasarli domates

"Domates" etkinligi icin, etkinlige davet ettigim ilk gun mutfaga giren Hatice kekikli , kasarli domates hazirlamis. Kahvaltilar icin leziz ve kolay bir tarif!

Malzemeler
  • domates
  • kaşar peyniri
  • tuz 
  • pulbiber
  • kekik
  • sıvıyağ
Yapılışı
  • Domatesleri yuvarlak halkalar şeklinde dilimleyin ve tavaya yerleştirin. 
  • Yeteri kadar tuz ve kekik atın, kaşar peyniri dilimlerini domateslerin üzerine yerleştirin.
  •  En üstede yine pul biber ve kekik serpip biraz sıvı yağ gezdirin.
  • Tavanın kapağını kapatıp kısık ateşte kaşarlar eriyene kadar pişirin.
  • Afiyet olsun..
*Hatice'nin Incirli muhallebi tarifine de goz atmanizi oneriyorum!

27 Ağustos 2012

"Domates" Ye 1: Semsek boregi

'Domatesli tariflerimiz'de Yemek aski - Secil'den Semsek boregi ile siftahi yapiyoruz!

Kahvaltıda çayın yanına veya ayran eşliğinde bir öğle/akşam yemeği yerine geçecek güzel bir öğün olabilir…  demis, yurekten katiliyorum!
Malzemeler:
  • 3 yufka
  • 2 orta boy soğan
  • 4-5 adet domates
  • 3 adet yeşil biber
  • Tuz, karabiber
  • Pulbiber (arzuya göre)
  • 1 büyük çay bardağı sıvıyağ/su karışımı
Hazırlanışı:
  1. Bir tencerede yarım ay şeklinde doğradığınız soğanları az sıvıyağ ile birlikte kavurun.
  2. Yumuşayan soğana, yıkayıp kuşbaşı doğradığınız domatesi ve ortadan ikiye kesilip çekirdekleri çıkartılmış, doğranmış yeşilbiberleri ilave edip yumuşayıncaya kadar pişirin.
  3. Ocaktan alıp tuz, karabiber ve pulbiberini ayarlayıp karıştırın.
  4. Yufkaların her birini ortadan ikiye bölüp altı eşit parçaya ayırın.
  5. Yağlanmış fırın tepsisine yarım parçayı yayıp üzerine ve daha sonrasında her yufka arasına sıvıyağ/su karışımından sürün.
  6. Domatesli biberli iç harcını iki parçaya ayırın.
  7. Tepsiye önce iki yarım yufka serip domatesli harcın bir yarısını, sonra diğer iki parça yufkayı sererek kalan domatesli harcı yayın. Üzerine kalan iki yarım yufkayı serin. Üzerine kalan yağ/su karışımını döküp 200 derecede altı üstü kızarıncaya dek pişirin.
Menemenlik hazırladığımız domates / biber konserveleri ile de kolayca hazirlanabilir


*Krem karamel tarifine de goz atmanizi oneriyorum!


26 Ağustos 2012

"Domates" Etkinligi

Domates Turk mutfaginin goz bebeklerinden, degil mi?
Kahvaltiya, ogle yemegine, aksam yemegine domatesli tarifler
Corbasi, pilavi, omleti, menemeni, mezesi, salatasi...
Kizarmisi, kurumusu, sotelenmisi, dondurulmusu
Kis icin domatesli tarifler : Tursusu, konservesi, salcasi ...

Her turlu domatesli tarifi, oneriyi blogunuzda paylasin, bana mail [lamamutfakta@gmail.com] ya da yorum ile haber verin , Lama'da domatesseverler ile paylasalim.
Yeni -eski tarif/ yazi farketmez!

Herkesler cesit cesit domates yesin !

18 Ağustos 2012

Gule gule Ramazan...


Hersey gider ailen kalir, ailen yanindaysa zaten bayramdir...Haydi izleyin ve aglasin bakayim...

Zeynep'e " kizim Ramazan bittigi icin uzuluyor musun? diye sordum. "neden uzuleyim ki, bayram gelecegi icin seviniyorum' dedi:) Ta Ramazan girmeden hediye edilen bayramlik prenses elbiselerini giymek icin heyecanla bekliyor. Gecen gun ' sabretmekten yoruldum, giyeyim artik!" diye isyan etti ama pes etmedim. Haydi bir gun daha giyersin bayramliklarini balbocegim insAllah...
Bugun biraz bayram alisverisi, belki bayram tatlisi yapma planim var... Twitter'da gorunce hatirladim, bayram sekeri almadik! Cikolata degil illa ki seker olmali... Karamelli, portakalli, limonlu, parlak kagitla kapli olanlardan... Dolaba saklanmali, buyuk ve kucuk cocuklardan korumali.

Cocuklarin yeni kiyafetleriyle mutluluk sactigi, gonullerin (buruk da olsa) huzurla dolu oldugu guzel bir bayram diliyorum...

Ramazan'in son gunlerinde misafir oldugumuz sofralarin menuleri:
Kiymali sehriye corbasi
tavuk sote
firin posetinde patates
etli yesil fasulye
sebzeli bulgur pilavi
salata
yogurtlu kabak-havuc kizartmasi
ev yapimi ekmek
humus
meyve salatasi
sutlu tatli
*
Mantar corbasi
Dalyan kofte
pilav
sucuklu kuru fasulye
salata
Lahmacun
Ramazan pidesi
tiramisu
revani
*
Cinli arkadasimin iftar daveti
Mercimek corbasi
Sucuklu cevizli cin makarnasi
Sis kebap
Korili kuzu eti
pilav
salata (LM'den)
Revani
Baklava
*
Domates corbasi
Firinda kofte-patates
Pilav
Borek
mantar sote
salata
Turk kahveli puding (LM'den)

16 Ağustos 2012

Iftar sofralariniza, Lama'dan secmeler...

Pilav pastasi Bunu nasil daha once paylasmamisim sasim, tadi goruntusu enfes, tum davetlere yakisir!
Arnavut pacasi (kepekli un ile yapin mumkunse)

Firinda esmer pirincli, domates - biber dolmasi 

Ankara kebabi , Arpa sehriyeli tavuk

Tavuklu sebzeli bohca borek (Birsel'in "sebze ye etkinligi icin gonderdigi tarifti)

15 Ağustos 2012

Ramazan Menuleri son dem...

Bayram yaklasirken, karikaturumuz de bayramla ilgili...

Dogumgunu mesajlariniz, dilekleriniz icin cok tesekkur ederim. Pastanin uzerindeki yasin dogru sanip "genc" oldugumu dusunenlere "o yas dogru degil ama tabi ki gencim, ayool " demek istiyorum:0 Gercek yasimi bulmak isteyenler icin Devlet Bahceli edasiyla aritmetik yaptim, yorumlarda okuyabilirsiniz...
Ramazan'in son dort aksaminda yien iftar sofralarina konuk olacagiz, onlari da paylasirim kismetse...
  • Uluslararasi bir iftar
Bir gun bir Turk, bir Cinli, bir Iranli, bir Hintli bir araya gelmisler...

Fikra gibi duruyor ama gercek. Amerika'dan ayrilacak profesor icin veda yemegimiz 2 oruclu oldugu icin iftar yemegi haline dondu. Dort kisi dordu de farkli milletten, potluck (imece) usulu olunca soframiz cok renkli idi.
Isin trajikomik yani, gordugunuz gibi grupta Amerikali yok! Disladik onlari dermisim:) Saka saka, bayanlar grubumuz bu ve grupta Amerikali bayan yok (bir kisi vardi, beyin tumoru teshisi kondugu icin bir sure ara verdi)
Ev sahibimiz Hintli, ispanakli pilav, yesil mercimekli sos, Hint usulu cacik -raita/ rayta- (yogurt icinde kirmizi soga, havuc, salatatlik -hepsi ya da bazisi- koyularka yapiliyor)
Hint mutfagindan olmayan sebzeli lazanya (ki cook guzel olmustu, cook severim zaten!) ve tatli olarak hurmali kek vardi. A bir de tapoikali sutlac vardi, bir kasik tadina baktim
Turk : kisir ve ekmek getirmisti ( Sofrada ekmek yoktu, Allah'tan goturmusum!Turkler'in ekmek yemeden doymayacagini da belirttim. Yemekleri yiyemezem ac kalmayayim diye temkinli olmak istemistim:)))
Cinli : Yemedigim ve yemecegim, Cin mantari, tofu, yumurta, baska birsuru sey iceren bir yemek yapmisti. Dusunmek istmeiyorum, bu bahsi kapatalim( tadina bakmadim, Allahtan farkedip, "yesene, begenmedin mi?" diyen olmadi!)
Iranli: Onur konugu oldugu icin birsey yapma demistik ama ayran (dugh/doogh) yapmis. Bol kuru nane vardi icinde
  • Baska bir etnik iftar menusu de Ahiska Turkler'inden
Kuru mas fasulyesi Corbasi (yemegi de denebilir, mas fasulyesi, havuc, et, dereotu iceren leziz ve besleyici bir corba)
Kirgiz pilavi ( ya da Ozbek pilavi, genel olarak orta Asya Turk pilavi denebilir sanirim) (et, havuc, sogan, sarimsak, baharatlar)
Coban salata, mor salata
Kulahli tatli, amonyakli pasta
Modern usulu bayramlasma...
  • Gayet Turk bir menu
Yogurt corbasi
Koyun eti kavurma
Nohutlu pilav
Yesil fasulye- Turk usulu etli fasulye idi (Italyan fasulyesi diye geciyormus. Bizimkilere benzer seyler hep Italyan oluyor zaten, ekmek vs)
Sekerpare
Salata
Humus
Meyve tabagi

13 Ağustos 2012

Hakiki dogumgunu sofram :)

Baslik otobus firmasi adi gibi olmus degil mi?

Ta Ramazan basinda 12 Agustos icin iftar daveti aldigimda, agzimdan kacirmistim! Yok yahu bildiginiz "benim dogumgunum o gun"  dedim ve pasta sozu aldim.
Aksam olay mahaline gidince, abartmiyorum hayal bile edecegimden cok daha fazlasi beni bekliyordu! "Hangi yemekleri istersin?" diye sorulsa, bunlari sayardim, ama aslinda hepsini saymazdim , insaf yani biri yeter normalde ama hepsi vardi... Yemegin, pastanin yani sira, Z hanima ve bana ozel hediyeler de vardi, yani ne desek kifayetsiz...
Tu tu masAllah diyor, devamini diliyorum:)

Corba
Manti *****
Lahana sarmasi *****
Firinda Yaprak sarmasi *****
Icli kofte *****
Misir yemegi Koseri (alti makarna ustu sehriyeli yesil mercimekli pilav, nohut, kizartilmis sogan halkalari ve domatesli sos )(kolajda ilk sira, ortadaki fotograf )
Pilav, Tavuklu fasulye (boynu bukukleri oynadilar yazik:))
Turkiye'de bahcelerinden cikma zeytinler, biber tursusu
Fistikli burma baklava
4-yaprakli yonca seklinde Findikli nutellali pasta

Allah'a sukur istahimin da yerinde oldugu bi aksamdi da gozum doyana kadar yedim. Ama o kadar yemisim ki sahurda hicbirsey yiyemedim!


Not: telefon ile cekilmis fotolar gelecek efendim, bir an once paylasmak istedigim icin yaziyi yayina koyuyorum...

11 Ağustos 2012

12 Agustos iftar menusu ve tatlilari

Pirincli yesil mercimek corbasi
Kofteli patlican tepsi kebabi 
Domatesli bulgur pilavi
Zeytinyagli yesil fasulye
Tavuklu, mantarli borek 
Coban salatasi
Yalanci tavuk gogsu ve
Dogumgunu pastasi
27 dogru mu diye sormayin, sayilarin ne onemi var!

Mutlu yillar bana !

Yine bir etkinlik : Ramazan Geldi Hosgeldi!

Bu Ramazan misafirlere yemek yetistirme yani sira blog icin yazi, tarif yetistirme telasi da var degil mi:) Ye #26 bitti, sirada Suheyla'nin ev sahipligiyle "Ramazan Geldi ,Hosgeldi"etkinligi var!. Ramazan menuleri, iftar, sahur, corba, ana yemekler, o bicim tatlilar, borekler vs vs..... :)
Yemegi yapmasi neyse de (mecbur yapiyoruz :) ) resimleyip yazisini eklemek gozumde buyuyor... Gelecek ay supriz bir Ramazan yazim daha olacak tuyosundan sonra gelelim tariflere...

Ben sahur onerileri ile katilayim dedim. Zaman yettigince eline ne gecse yiyenlerdenim ben, sadece corba, kahvaltilik yetmez sahurda :) Gerci gecende az bir vakit kalmisti uyandigimizda , o yuzden aceleyle sadece kahvaltilik yedik ve midem hic olmadigi kadar rahatti. Ama yine de... :))

Makarna Boregi
(Makarnali borek degil!)

*Bu tarif ayni zamanda bir kurtarma operasyonudur*

Neler kullanalim???
1 tabak haslanmis makarna aksamdan,onceki gunden, hatta daha da oncekinden haslanmis, soslanmamis makarna varsa iste bu tarif size gore!!!
2 yumurta
3-4 kasik sut
2 kasik yag
2 sosis
Yarim kase ufalanmis beyaz peynir
Arzuya gore maydanoz ve baharatlar
Uzerine kasar peyniri

Nasil yapalim???

~Oncelikle, biraz yagda minicik dogranmis sosisleri kizartin.
~Derin bir kapta diger malzemeleri guzelce karistirin. Kizarmis sosisleri de ekleyip tavaya alin, her iki tarafini da kizartin. Isterseniz cevirdiginizde kasar rendesi serpin.
Cayin yaninda afiyetle yeyin :)

Daha once yayinlanan tariflerden Ekmek makarnasini da siddetle tavsiye ediyoruz, ozellikle de Turkiye'de guzelim firin ekmeklerinin keyfini yasayanlara!


Not :
Iftar Menu onerileri icin Yemek.Name forumuna goz atabilir, Lama'nin konuklari icin hazirladigi menuleri de gorebilirsiniz.

10 Ağustos 2012

Ramazan #23 iftar menusu onerisi


Bugun degisiklik yapip iftarda balik yemeye ne dersiniz?
Iste ornek bir menu, ben cok begendim sahsen! olsa seve seve yerim yani!

Corba: Kimyonlu , sarimsakli mercimek corbasi
Ana yemekSarimsakli balik
Salatakurutulmus domates salatasi
pilav + sebze patlicanli pilav / ya da fasulye pirinclisi
icecek: ev yapimi siyah uzum kompostosu (tarcinli)
Borek/ hamurisi: baklavalik yufkadan kiymali kol boregi

Tatli olarak : islak kurabiye ve kivratma

09 Ağustos 2012

Sahur onerisi

E hep iftar menusu onerilerinde bulunduk, sahurun da kulaklarini cinlatalim degil mi!
Ekmek boregi. Aksamda hazirlayip dolaba koyaabilirsiniz Sahura kalkinca mini firinda atin, 15 dakikada hazir. Ya da tavada yapin , arkali onlu guzelce kizartin. Ince olsun ki ici cig kalmasin..
Yaninda peynir (Kasar ya da mozarella peynir sahur icin tercihim ve onerim, beyaz peynir tuzlu oluyor), yumurta ,cay , hurma , sut , su...
Not: Vucudun enerjiye ihtiyaci olunca once karbonhidratlar kullaniliyor, sonra protein. Ozellikle bu uzun yaz gunlerinde oruc tutarken, sahurda protein tuketmek lazim... Uzmanlar da oyle diyor...

Ramazan #22 Iftar menusu



Corba: Kirmizi biberli mercimek corbasi
Ana yemek + makarna : Alfredo fettucini (mantar , brokoli ekleyin ki tam bir ana yemek olsun)
Zeytinyagli : Sarimsakli patlican 
Ev yapimi cevizli ekmek
baharatli , corekotlu zeytinyagi ve biberiyeli salca

Tatli olarak : irmik helvasi ve ev yapimi nutellali dondurma

Not: Yukaridaki bu menu tarafimdan hazirlanmamis derlenmistir.
Yakinda buradan ayrilacak arkadasim ile son anda kararlastirilan basbasa iftarimiz icin ise su asagidaki menu tarafimdan 45 dakikada hazirlanmistir. yasasin mikrodalga, yasasin dondurucu!
  • Toyga corbasi (yasasin Knorr)
  • Susamli , biberli tauk sote (toplu iftardan kalan buzluga atilmisti)
  • Mikrodalgada kumpirimsi patates : Patatesler soyulup, tabaga konur (susuz). Pisince sicagiyla tereyagi ve parmesan peynir serpilir Dusundugumden de guzel olmustu!
  • Brokoli salatasi : Dondurulmus brokoli haslanip (mikrodalgada yaptim), sogan, zeytinyagi , limon ve haslanmis yumurta ile servis yapilir
  • Ve 10 dakikada dogumgunu pastasi! Ilk kez pandispanyayi mikrodalgada hazirladim ve sonuc kekten daha iyi oldu, miss gibi de kabardi yani! Krema olarak da Turk kahvesi ekledigim krem santi kullandim.

08 Ağustos 2012

Iftar menuleri devam..

Ramazan gelenekleriyle ilgili sirin karikaturler esliginde iftar menuleri ornekleri...
Oruc demek, sadece ac-susuz kalmak demek degil... Keciler bile anlamis, darisi basimiza!
Midenin doydugu, gozun doymadigi bir menu
Bulamac corbasi
Kagit kebabi
Pilav
Etli yaprak sarmasi
Biber dolmasi
Salata
Peynirli sigara boregi
Tursu
Tatli Bay Lama'dan : Irmik helvasi
"Davulcular, Ramazan'in rengidir, olmali" diyenlerden mi, yoksa herkes alarmini kurup uyaniyor, cocuk coluk rahatsiz olmasin, davulcu istemeyiz" diyenlerden misiniz?

***
Mercimek corbasi
Firinda kofte patates
Garniturlu pilav
Salata
Kisir
Baklava
Peynirli borek
Seftalili tart
Meyve salatasi

***
Kabak corbasi
Islim kebabi
Domatesli Bulgur pilavi
Yogurtlu karisik kizartma
Karnabahar kizartmasi
Coban salata
Gullac
Benim icin ozel islak kurabiye (gullac hic sevmem de, ayiptir soylemesi)
Ramazan'in olmazsa olmazi, pide ve pide kuyruklari!

***
Domates corbasi ( ne zamandir yememistik, ozlemisim)
Besamel soslu tavuk
Garniturlu pilav
Ispanakli borek
Yesil Salata
Yogurt tatlisi
Hoca'nin da kafasi karistik " ya gol, oruc tutarsa!"

***
Cadir iftarlarindan
Mercimek corbasi
Kofte patates
Pilav
Salata
Baklava
*
Sehriye corbasi
Et kavurma
salata
Nohutlu Pilav
Kadayif
*
Mercimek corbasi
tavuk sote
Garniturlu pilav
Salata
Baklava
Her geceyi Kadir, her geleni Hizir bil...
*
En guzeli son aksamaydi:
Lebeniye corbasi
Salcali et
Patlican salatasi
Kremali patates
Baklava

Ramazan #21 iftar menusu onerisi

Bugun menuyu daha sade tutuyoruz:
Brownieli meyve salatasi kebabi

07 Ağustos 2012

Ramazan #20 iftar menusu onerisi


Ana yemek +pilav bir arada: Ankara tavuk/ arpa sehriyeli tavuk
Salata / Sebze : Kizarmis kabak piyazi / salatasi

Zeytinyagli/ salata: Domates soslu Patlican salatasi

Tatli : gul tatlisi, hem goze hem mideye, enfes bir tatli!

Afiyetler olsun

Not:Bu menu tarafimdan hazirlanmamis, sadece mevcut tariflerle derlenmistir . Ama guzel menu oldu bence :)

03 Ağustos 2012

Irmik Helvasi



Seksenler dizisini izlerken, galiba gullac muhabbeti bizi irmik helvasina goturdu ve Bay Lama "yapayim ya yiyelim" dedi...
 Bu firsati kacirir miyim, hemen twitter'dan sordum, guzel bir irmik helvasi tarif onerisi olan var mi?" diye. Kirazzade , Selva sitesindeki tarifi onerdi. Miss gibi tereyagi kokusu "hemen iftar olsa da yesek" dedirdi... Sicak sicak daha guzel olur sanki, ne dersiniz?


Arkadaslara iftara giderken goturduk, yiyenler pek begendi " herkes tutturamaz bunu!" diye methiyeler dizdi, tarifini sordu, Bay Lama da gurur ile " mail atarim " dedi:)
Cikolatali olmayan atlilara burun kiviran Z kiz bile severek yedi... Fistik olsa, yaninda dondurma olsa daha da iyi olurdu ama buna da sukur...

Irmik helvasi
IÇİNDEKİLER
  • 2 su bardağı irmik
  • 1,5 su bardağı şeker 
  • 1,5 su bardağı süt
  • 2 su bardağı su 
  • 125 gram tereyağı
  • 1 yemek kaşığı çam fıstığı (olmadigi icin hindistancevizi kullanildi) 
HAZIRLANIŞI
Yağı eritip çam fıstıkları ile birlikte irmiğin rengi dönene kadar kısık ateşte kavurun. Suyu ve sütü şekerle birlikte bir tencerede karıştırarak ısıtın ve şekerin erimesini sağlayın. Bu karışımı kavrulup esmerleşen irmiğe ekleyin ve karıştırın. Tencereyi ocaktan alıp kapağını kapatın ve 10 dakika demlenmeye bırakın.
Yapmasi da pek kolaymis canim...

Bu da boyle hos bir ani, bizim gibi cani cekenlere oneri olsun
Mulu cumalar...

01 Ağustos 2012

Ramazan menuleri


Gecen sene oldugu gibi, bu sene de konuk oldugumuz birkac iftar sofrasindan Ramazan menulerini paylasayim.

En sevdigim menu bu idi, ozel siparis versem ancak boyle olurdu! Biber dolmasi ve patlican kebabi en sevdigim iki lezzettir... O kadar cok yedim ki utandim, 3. tabagi eZeynep'e yedirme bahanesiyle  alip, "ay yemedi ziyan olmasin bari ben yiyeyim" dedim :))

Yayla corbasi
patlican kebabi (bunun gerceginden)
Rengarenk biber dolmasi
pilav
bamya
salata
cikolatali muhallebi lokumu (benden)
Bogurtlenli Ahudululu tart (raspberry)
*
Mercimek corbasi
Patatesli biberli et sote
Yesil fasulye
Pilav
Salata
Sekerpare
*
Yogurtlu bugday corbasi
Islim kebabi  <3 p="p">
Tavuk sote
Zeytinyagli fasulye
Pilav
Salata
Irmik tatlisi, dondurma
*

Eski dostlarla mutevazi soframizda:

Mercimek corbasi
Rengarenk salata
Sucuklu sebzeli pilav  (Sogan, havu, kirmizi biber kavurup sucugu ekledim, son asamada da nohut)
Patates kizartmasi
Sarma, tursu
Cikolatali peypuding