07 Haziran 2016

Sahurda ne yiyelim Hocam?

Halk soruyor : Lama hocam, sahurda ne yiyelim?
Cevap cok basit : protein ye evladim.

Vucut enerji icin once karbonhidrat tuketir, sonra protein.Fen derslerinde ogrenmis olman lazim, hatirlar misin ki acaba? Oruclu iken protein depolamak lazim cocugum.

Halk: Protein kaynaklari nelerdir hocam?
Cevap : yumurta, sut ve sut urunleri, et balik, findis fistikgiller...
Gece gece et balik yenmez (aksini dusunene afiyet olsun, ne diyem!) bol bol peynir ve yumurta...
Sut.. hem sivi ihtiyacina katkida bulunuyor, hem protein. Bir tasta iki kus dedikleri cinsten...
Suyun yeri ayri... cok cok muhim su ...bol bol su icmeli ... ama sahurda 10 dakidada 1 litre su icmek de akil harci degil. iftar sahur arasi duzenli bir sekilde icmeli. Cokca icince mideyi dolduruyor, afedersin hemen defi hacet olarak vucudu terk etmek istiyor su....
Hurma... ramazanin bas taci.. iftarda olmazsa olmaz da, sanki sahurda ihmal ediliyor.. etme ey ogul!
Besin degeri ovmekle bitmez. Oruc icin bicilmis kaftan... Peygamber efendimiz zamaninda cogu zaman sut ve hurma ile iftar / sahur yaparlarmis, duymus okumustursun... Sunnet sevabi da aldin koftehor, hadi yine iyisin ;)

Amerika'daki ecnebiler fistik ezmesi cok tuketir, ozellikle acele ogun icin PJ fistik ezmeli recelli ekmek, bizim simit ekmek gibi dusun... Degisiklik olsun diye deneyebilirsin... "Ecnebi yemekleri oneriyor, bu da nasil hoca!" diyecek olursan, "dunya koskoca köy olmuş, BIMde bile satiliyor cizkekler, tiramisular, sen geri kalmissin "derim..

Ekmek... yavrum intirneşınıl olmak da bir yere kadar... Türk`üz Türk!ekmeksiz doyulur mu! yalniz ricam, beyaz beyaz ekmek yeme; cavdarli ye, kepekli ye, tam bugday unlu ekmek ye... Sadece sahurda degil her vakit.. Daha doyurucu, saglikli...

Çay.... Soz konusu cay ise, gerisi teferruattir.. Cay hararet keser, icmeli sahurda da be evladim...

Corek otu, keten tohumu ve chia tohumu (evet evet, entel dantel hocayim ben!) gibi seylerden de ekiver yediklerinin ustune... Tuzu az tut mumkun mertebe...

Sahurda findik fistik dise doluyor, dis temizligi icin sorun oluyor diye tercih etmiyorum sahsen, sen sorun degil dersen bilemem..

Hadi canim, Ramazan'da okuduklarin "acikmamak, daha rahat oruc tutmak icin ne yemeliyim?" yazilarindan otesi olsun. Git Kuran oku, git Kuran'i anlamaya, yasamaya calis... Rabbi'nin sana yazdigi mektup cocugum Kuran... Sadece yemek tarifi okuma Ramazan'da... isin aslini unutma..
Ramazan'in özü , oruçlu iken aç kalan mideyi doyurmak degil; ruhu doyurmak...
bak dediklerimi kulak ardı eder isen üzülürüm... Canan Hoca, Saraçoğlu hoca hoca da, ben Nasrettin hoca mıyım!

Gözlerinden öperim.
Lama Hocaaanım
Ankara, Ramazan 2 ,1437


5 yorum:

  1. İlahi Lamacım:)) Alemsin vallahi❤️. Hurmayı zaten pek çok severim, sende de görünce, e tamam dedimz doğru yoldayım :))

    YanıtlaSil
  2. Gerçek manada Manevi doyum ulastigimiz bir Ramazan ayı olsun inşallah.

    Çok esprituel ve akılda kalıcı bir anlatım olmuş hocam 😊

    Kaleminize yureginize sağlık olsun💐💐💐

    YanıtlaSil
  3. Gerçek manada Manevi doyum ulastigimiz bir Ramazan ayı olsun inşallah.

    Çok esprituel ve akılda kalıcı bir anlatım olmuş hocam 😊

    Kaleminize yureginize sağlık olsun💐💐💐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. berhudar ol evladim... amin amin

      Sil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)