15 Kasım 2006 Çarşamba

Firinda etli Pilav


Bir tane buyuk boy tencerem var. E malum Lama Mutfak yeni sayilir(katkilarinizi bekleriz efendim :P) . Kalabalik misafir geldiginde bu tencereyi corba icin mi kullansam pilav icin mi kullansam bilemedigim birgun, firinda buyuk bir tepsiyle yapsam pilavi nasil olur acaba diye dusunmustum, gecenlerde de denedim:)) Lama ailesi leziz buldu, ilgilenenlere duyurulur:)

Normal boyutta bir borcam (~24cm ) kullandim. Tepsiyi yapismaya karsi yagladim,pirinci koydum. Bir parmak yukarisina kadar kaynar su doldurdum. Tuzunu, etli pilav baharatini ekleyip, kucuk kucuk dilimleyerek tereyagi serpistirdim. 350 F'de firinda pilav pisedursun diger yanda eti kavurdum.
Pilav suyu cekince,kavrulmus etleri ilave edip pilavi karistirdim. Yaklasik on dakika sonra firini kapattim. Firinin sicakligiyla pilav demlenedurdu:) Munevver teyzemde okumusum " Bulgur pilavini pisir yut, pirinc pilavini pisir unut!" yani pirinc pilavinin olayi demlenmesinde dinlenmesindeymis :))))

Misafir geldiginde yapacagim firinda pilav olayini haberiniz olsun :)

Not: Cici ortum icin Gulcin Abla'ya tesekkur etmeden edemeyecegim :) Bu yaz Turkiye'den getirdi sagolsun...

24 yorum:

  1. Lamacığım,'biryerler','Nanelimon'olmasın?
    Ben çok severim bu cümleyi.Şehriye pilavı yaptığımda yazmıştım.Engin Akın söylemişti.Başkası da olabilir tabii.
    Pilavın pek güzel olmuş,eline sağlık.
    Sevgiyle,nanelimon.

    YanıtlaSil
  2. Evet Munevver Teyzeciim, yazinizi okuyunca hatirladim nanelimonda okumusum:) Yazida da degistirme yaptim,hatirlatma icin tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  3. Lamacığım hiç gerek yoktu.Bu sözü senin de beğendiğine memnun oldum.Ben pek sık kullanırım.Olur ya başkasından da duymuş olabilirsin diye yazdım.Engin Akın TV de söylemişti.Ordan duydum ben de.Yanlış anladıysan üzülürüm bak.
    Sevgiyle.,

    YanıtlaSil
  4. ellerine saglik lamacim.
    yine adim gecmis, bisey degil diyeyim dedim :-)
    sevgiler,

    YanıtlaSil
  5. Sayin LaMa,

    blogunuzun, sizin ve asagida yasayan evlat edindiginiz mor lamanizin hastasiyim. Hergun gelmezsem icim rahat etmiyor. Pilav da harika. Ee, daha da ne olsun? Guzel iste, böyle devam ediniz, Allah sizi basimizdn eksik etmesin :).

    Dur mor lama acikmis biraz daha ot yedireyim, guzel guzel 'mnh mmnhh' filan diye ses cikariyo yedikce. Gene gelirim ben insaallah. Baaay!

    YanıtlaSil
  6. Yok Munevver Teyzeciim yanlis anlamadim.Lama yanlis anlar mi hic :D

    Gulcin Ablaciim,
    Sevgiler bizden size ve balik ve cubuk krakerlere :)

    Nazan Bacim,
    Yorumun pek ince, pek methiye dolu,pek icten yani pek sevindim ama sizi cok cikaramadim :S
    Ben Bay Lama'yi sizler burdaki mor Lamayi besleyin bakalim gobeklensinler :P

    Allah sizlerii de basimizdan eksik etmesin diyeyim, yine bekleriz efendim...

    YanıtlaSil
  7. lama'cım,
    ben de pilavı ve eti ayrı ayrı pişirir ve etleri pilavın üstüne dizerek bi fırınlarım. çok da güzel olur. ama pilavı tamamen fırında pişirmeyi hiç denememiştim. tam bizim evdekilere göre et ve pilav. bir daha yapınca haber ver size geliyoruz:)))

    YanıtlaSil
  8. Sanki ustunde tuten buhariyla kokusu burnuma geldi(Way be! hayal gucume hayranim,taaa kilometreler oteden aliyorum kokusunu :)).Himmmmm himmm tadi da bir harikadir simdi.

    YanıtlaSil
  9. Vohooo, Lama kardes bu sefer saglikli ve de degisik uygulamali bir yemek olmus takdir ettim :) Sakin mikrodalgada pisirdim ama deme, o zaman takdiri geri alirim ona gore! Ortun de pek cici imis, gule gule kullan. Yurtdisinda yasamayanlar bu tencere, ortu olayini zor anlarlar degil mi? Ben ilk Ingiltere'ye geldigimde tek sapli tencerelerle kafayi yemistim. Adam iki kulp yerine koca uzun bir kulbu niye takar tencereye sonra da tek eli ile nasil kaldirir diye epey kafa yormustum. Sonraki kafa yorulan konu da o tencere buzdolabina nasil sigdirilir olmustu! Dolap minik, sap uzun, cik cikabilirsen isin icinden. Ingilizce dersinde hoca ile konusurken neleri ilginc buldunuz diye sorunca da bu gozlemlerimi iletmistim. Kadin bana bos bos bakti, tencere neden dolaba girsin ki dedi!!! O zamanlar nasil yani diye kala kalmistim. Sonradan anladim ki, buradaki insanlar pek mutfak isleri ile kendilerini yormuyorlar, marketten hazirlarini almak daha kolaylarina gidiyor ve daha ucuz. Haftanin belli gunleri disarida yiyorlar, boylece bulasik derdi falan da olmuyor. Anca saglikli yemek isine takanlar oturup uzun uzun bizler gibi yemek pisiriyorlar. Dolaba tencere koymaya calisan hic yok, cunku saklama kabina aliyorlar kalan yemek varsa ve mikrodalgada isitiyorlar. Tek sapli tencere bozuntulari ile anlasamama hikayelerimi o kadar cok anlatmisim ki, eski is yerimden arkadaslarim bir toplanti icin gelirlerken bana da iki tencere getirmisler sagolsunlar, biri pilav icin, digeri de corba icin. Ben de baska bir sehre gittigimde dibi bakir bir tane iki kulplusundan bulmustum, 3 saatlik yolu kucagimda tencerem ile gelmistim. Boylece iki sapli tencerelerimle mutfakta mutlu mesut yasar oldum :) Ikinci konu ortu meselesine gelince de buradakiler pek ortu de kullanmiyorlar, birisi cocuklar cekip uzerinde ne varsa yere indiriyor o yuzden bos daha iyi demisti, diyenin de evinde cocugu yoktu, bilmem esas sebep bu mu yoksa o tarz seylerin pahalli olusu mu??? Ama bizim cicili bicili ortuleri seviyorum ve toz almakta kolaylik olsun diye hanimlar tarafindan icat edildiklerini dusunuyorum :) Eski patronum yatak ortuleri icin oyle derdi, daginik yataklari kapatmak icin, evin haniminin yeteneksizligini gostermemek icin bunlar yoksa baska amaci yok derdi :P Sevgileeer...

    YanıtlaSil
  10. guzel ortuleri olan,bugunlerde cok as eren herseyi yemek isteyen,akilli becerikli lamacim;
    cok begendim pilav fikrini,ben etsiz severim ama,berceste duymasin,biz calisirken yemek yapan hanim bize micro dalgada hemde cok guzel yapiyordu:)

    YanıtlaSil
  11. Hulya Hanimcim,
    Siz ne zaman musaitseniz buyurun etli pilavimizi yiyelim,cayimizi icelim efendim.Cok mutlu olur Lama Ailesi:)

    Gece kusum,
    Gece gece yemek yemek iyi degildir derler diyecektim ki sizin gece bizim gunduz tam yemek yeme vakti :P Gel buraya bak tadina,hatta Hulya Hanimlarla birlikte gelin sanirim onlar da Istanbul'da ikamet ediyorlar..

    OOOOOOOOOOOOOoo bercesteeeeee!
    Kompozisyon yazmissin:) Burda iki kulakli tencerelerden var,ayni Turkiye'de ki gibi... Bizim unlu tefal burda t-fal olmus, kalite yerlerde surunuyor, Turkiye'de bir tencere alacagin fiyata burda set aliyorsun! Zaten benim iki tane cam kapakli Methap tencerem var idi Turkiye'den getirdigim.Cem marka alacaktim bay Lama kiskandi aldirmadi :P
    Ortu olayi bence cok guzel,evi Turk evine donduruyor.Cogunlugunu becerikli ablam yapmis idi,kullaniyorum degisik degisik.Bir de Denizli mali, Denizli'de fabrika satis magazasindan aldigim bir takim vardi ki Samsunda 20 YTL daha ucuz oldugunu gorup kriz gecirmistik ki bu konumuz disidir bahsini etmeyecegim :D

    Hulyaciiiiiiiiiiiiiiiiim,
    Seni gidi senii!Yakalamissin biryerlerde icimi doktugum yazilari aleyhime delil olarak mi kullaniyorsun ?
    Mikrodalganin lezzetini degil de saglikliligini sorguluyor bizim Berceste. Mikrodalgayla yapsam da yazmam zaten buraya ,kulagimi ceker :P

    Mutlu bir hafta diliyorum herkeslere!

    YanıtlaSil
  12. Berceste yorumunun ikinci bolumunu gururla sunar :P
    Ikinizin birden kulagini cekerim valla, guzelim kisik ateste mis gibi pisirmek varken ne isi var mikrodalgada? Firin da tamam diyelim (nasil isindigina bagli olarak) amaaaa oburune karsiyim yahu! Isitma isi icin falan arada benim de elim degmiyor degil ama pisirmek icin neden kullanalim ki?

    Iki kulplu tencereler iki senedir buraya da vasil oldular. Once bana cileyi cektirdiler sonra tesrif ettiler. Demek sizde T-fal olmus ve o halde! Teflon da sagliga zararli aciklamasindan sonra kimse yanina yaklasmiyor olsa gerek ki fiyatlar dussun degil mi?
    Bu arada ben senin yerinde olsam Mehtap'i da ben kiskanirdim, madem ki bay Lama, Cem'i kiskaniyor :P
    Ortulerinizi bekliyoruz degisik degisik...

    YanıtlaSil
  13. Firinda pilav hemde etli nerden aklina geldi?bende bir tavuk tarifi vardi adini unuttum simdi tavuklari haslayip firin tepsisine dosuyorsun sonra pirinci ve suyunu koyup firinda psiriyorsun nefis oluyor.o geldi simdi aklima.Ayrica yorumlarin hepsini okudum bercesteye tek sapli tencereler konusunda katiliyorum.Daha nelerrrr var garip garip buralarda.Kultur iste.Turk islam kulturu hic bir yerde yok diye dusunuyorrum.Mikradalga mevzuundada istmak icin birebir bence.
    hepinize muhabbetle efendim....

    YanıtlaSil
  14. Merhaba Lama:)
    kurban bayramı yaklaşırken bu etli tariflere ihtiyaç olacak.. Et sevmediğimden etli tarifler konusunda bilgim çok kısıtlı ama ben sevmiyorum diye Bay Klubeli'yi de etten mahrum etmemek gerek değilmi?
    Örtülerin gerçekten çok cici imiş. Bende böyle güzel işlemeli bir masa örtüsü istiyorum ama Türkiye'de Avrupa'yı geçmiş Linens te baktım çok uçuktu fiyatlar. Bende kendime kir tutmayan nakışsız kumaş bir örtü takımı aldım:)
    Ya mikrodalga büyük kolaylık yemek ısıtmada. Dolapta tencere-tava tutma derdinden kurtarıyor insanı. Birde yiyeceğimiz kadarını ısıttığımızdan daha uzun süre dayanıyor kalan yemekler.. Ama yemek pişirmek için hiç kullanmadım. Ocakta pişirmek en güzeli tabi..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Bercesteeeeeeeeeeee,
    Sence her yemeklerini mikrodalgada pisiren Amerikalilar "ay teflon zaraliymis kullanmayalim" derler de bu yuzden fiyati ucuzlar mi? Asla ve kat'a! Dedm ya kalite dusuk,fiyat da dusuk.. Sadece teencerede degil baska bazi urunlerde de ck pahali oldugu icinTurkiye'de yanina (sahsen) yaklasamadigim urunler burda ucuz cunku Cin,Srilanks vb urteimi kalitesiz mallar...

    Umran,
    Hatirla su yemegi de yapalim,yiylim ck leziz geliyor kulaga,eminim mideye de oyledir:)
    Ayrica yorumlarin hepsini (Bercestenin upuzunlari da dahil) okudugun icin sana 10 Lama puani veriyorum:) Haftaya bolbol Lama puan dagitarak basladik,sonumuz hayrola :P

    Pinarciim,
    Bi mutevazilik sezdim yorumunda "ben herseyi cok iyi yaparim,bilirim ama iste et konusunda cok bilgili degilim ,uzerinize afiyet" gibi olmus hehe:))
    Koyu mai ortu takimini gorduk caniiim, pek guzeldi tu tu tu...

    YanıtlaSil
  16. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  17. Gul,
    cici yorumun icin tesekkur ederim.41 tane masAllah'im oldu:) Biliyorsan ben millete dagittigim icin elimde cok kalmamisti,Allah berektini versin
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  18. selam, yaptigin yemekler harika görünüyor, ellerine saglik, buarada denizli oldugunu okudum, bende denizliyim:)

    YanıtlaSil
  19. Hosgeldin Sevilay,Guzel sozlerin icin sagol:)
    Ben Denizlili degilim,esim Denizli'li :)Seni gorumcem ilan ediyorum:D

    YanıtlaSil
  20. Lamacim ziyaretin icin tesekkürler,bende senin yemegini begendim kesin yapacagim,pilavi firinda hic yapmamistim iyi fikir,görüntü sunum harika,zaten etle pilavin tadi bide firinda cok nefis olmustur.
    Sevgiler Almanyadan
    www.blogcu.com/baharcicegi/

    YanıtlaSil
  21. Merhaba çok güzel ve lezzetli görünüyor ellerine sağlık.
    Hoşça kal canım.

    YanıtlaSil
  22. Merhaba Oznur ve Perihan,
    Begenmenize cok sevindim.
    Denerseniz simdiden afiyet olsun diyeyim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  23. ok, kabul bir tane daha görümcem oldu o zaman:) Denizli´nin neresindensiniz? Biz Acipayamliyiz, gümüs köyünden. Denizli´nin icinde evimiz var, camlica´da.

    YanıtlaSil
  24. Sevilay'cigim,
    ben senin degil, Sen Benim Gorumcemsin :) Zaten gerce bir gorumcem yok,Denizlili arkadaslar ve sanal tanidiklarla kendimi avutuyorum :D
    Esimin kokeni Babadag ama merkezde oturuyorlar.En yakin arkadasi Acipayamlidir bu arada :)

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)