Seksenler dizisini izlerken, galiba gullac muhabbeti bizi irmik helvasina goturdu ve Bay Lama "yapayim ya yiyelim" dedi...
Bu firsati kacirir miyim, hemen twitter'dan sordum, guzel bir irmik helvasi tarif onerisi olan var mi?" diye. Kirazzade , Selva sitesindeki tarifi onerdi. Miss gibi tereyagi kokusu "hemen iftar olsa da yesek" dedirdi... Sicak sicak daha guzel olur sanki, ne dersiniz?
Arkadaslara iftara giderken goturduk, yiyenler pek begendi " herkes tutturamaz bunu!" diye methiyeler dizdi, tarifini sordu, Bay Lama da gurur ile " mail atarim " dedi:)
Cikolatali olmayan atlilara burun kiviran Z kiz bile severek yedi... Fistik olsa, yaninda dondurma olsa daha da iyi olurdu ama buna da sukur...
Irmik helvasi
IÇİNDEKİLER
|
|
HAZIRLANIŞI
|
Yağı eritip çam fıstıkları ile birlikte irmiğin rengi dönene kadar kısık ateşte kavurun. Suyu ve sütü şekerle birlikte bir tencerede karıştırarak ısıtın ve şekerin erimesini sağlayın. Bu karışımı kavrulup esmerleşen irmiğe ekleyin ve karıştırın. Tencereyi ocaktan alıp kapağını kapatın ve 10 dakika demlenmeye bırakın.
Yapmasi da pek kolaymis canim...
|
Bu da boyle hos bir ani, bizim gibi cani cekenlere oneri olsun
Mulu cumalar...
