18 Nisan 2012 Çarşamba

Pirinc unlu islak kek (Glutensiz kek )

Yillar once kakaolu pirinc unlu kek yemistim ve cook begenmistim. Denemek, islak versiyonu ile hunerli bayan, Sayin Muge Huner'in tarifine kismetmis.
Gluten alerjisi olanlar , colyak hastalari icin, evde un kalmadigi kritik zamanlar icin de ideal bir tarif. Muge'nin dedigi gibi pasta haline getirilebilir.
Deneyenlere afiyet olsun!
 Malzemeler
  • 2 bardak Pirinç Unu
  • 4 Adet Yumurta (kucuklerdi)
  • 1 Su Bardağı Sıvı Yağ
  • 1 Su Bardağı Sut
  • 1.5 Su Bardağı Toz Şeker
  • 4 Yemek Kaşığı Kakao
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya
Üzerine
  • Yarim bardaktan biraz fazla  Soğuk Süt
  • 2 Yemek Kaşığı Hindistan Cevizi
Yapılışı
  • Yumurtaları ve şekeri, krema kıvamına gelinceye kadar çırpın. Sut ve sıvı yağı ekleyerek çırpmaya devam edin.
  • Bir kaba pirinç unu, kakao, kabartma tozu ve vanilyayı birlikte eleyin. Sıvı karışıma ekleyip, karıştırın.
  • Dikdortgen borcami sprey yag ile yaglayip kek karışımını dökün. 175 derecede 30-35 dk. pişirin. Batırdığınız kürdan temiz çıkıyorsa pişmiş demektir.
  • Kek fırından çıkar çıkmaz, sıcak iken üzerine kaşıkla soğuk sütü yedirerek dökün ve hindistan cevizi serpin. En az 1 gün dinlendirip servis yapın.
Bizim kizin, fotografa dahil olma cabalari !

Notlarim:
    • Ben yogurt kulanmaya kiyamadigim icin sut ile yaptim.
    • Seker ve yumurta miktarini artirdim.
    • Amerikan pirinc unukullandim, mutfak tartim da yok , 2 bardak kullandim, iyi oldu
    • Sut dokulmese bile nemli bir dokusu var kekin.
    • Zeynep hanim icin bir tane topkek yaptik, uzerine damla cikolata serperek, o da pek guzeldi ( kenarindan tadina baktim da! ) Muffin olarak da yapabilirsiniz .

    7 yorum:

    1. Aksam bundan mi yiyoruz yoksa? Yanina ne var?

      YanıtlaSil
    2. Biz yiyecegiz de seni bilemeyecegim adsiz! "Adini yazsana adi batasica " diye bir sesleniste bulunasim geldi ama kendimi tuttum!
      Gelince gorursun ne yiyecegini, bes kardes olabilir, firca olabilir... gergin miyim neyim :)

      YanıtlaSil
    3. aile tartışması mı var ne

      ben gidim en iyisi :D

      YanıtlaSil
    4. sunum harika :)) ellerinize sağlık

      http://mutfakkokusu.blogspot.com/

      YanıtlaSil
    5. :)))) bu gülücükler küçük hanım için ne şeker,kek de güzel un olmadığı zaman yapılacaklar listesinde :)ellerine sağlık.

      YanıtlaSil
    6. Tarifkolik/Öznur20 Nisan, 2012 14:49

      Süper olmuş bayıldım Ellerine sağlık canım sevgiler..

      YanıtlaSil
    7. cok guzel olmus

      YanıtlaSil

    Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)