19 Ocak 2016

Cikolatali mandalinali kek


"Kolay ve hizli cikolatali mandalina kek nasil yapilir? " diye soracak olursaniz:

2 mandalina robotta kendinden gecsin��
1 Buyuk yumurta 1/2 bardak seker eklenip cirpilsin ��
Birer fincan gazoz (bitmesi gerekiyordu bir Nevi #kurtarmaoperasyonu , sut de olur ) ve siviyag eklensin ��
Birer paket kakao , kabartma tozu , aldığı kadar un karistirilip yaglanmis tepsiye konsun. 
Mikrodalga fırında 8 dakikada hazır ��������
Uzerine eritilmis cikolata dokuldu mu , afiyetle yensin

�� #mikrodalgadakek#mikrodalgatarifleri #pratiktarifler
instagram'da pitircikgiller sizinle

20 Ekim 2015

Sekersiz vegan kek


Vegan : hayvansal hic bir urun (yumurta, bal, sut, tereyagi ,yogurt vs ) icermeyen
(detayli bilgi icin buraya tiklayabilirsiniz)

Vegan arkadaslarim oldugu icin degisik denemeler yapmisligim vardi. Daha once vegan kek , bitikisel tereyagi ile baklava denemistim mesela..
Bugun de yumurta olmayinca mecbur bu yolu denedim :)

Sekersiz beslenme son donemde instagram aleminde yayginlasiyor ya hem konuya katkim olsun, hem de eve saglikli kek yapmak icin seker yerine muz, hurma ve kuru incir kullandim. (Kuru uzum de denenebilir. bizim evde kullanilmiyor pek)

Malzemeler
5 kuru incir
5 hurma
1 bardak su
2 olgunlasmis muz , ezilmis (ben buzluga attigim muzlai kulladim)
1 orta boy kabak, rendelenmis
1 kasik sirke
3/4 bardak siviyag


1 bardak tam bugday unu
1 bardak beyaz un
1 paket kabartma tozu
1 kasik kakao

Arzuya gore, cekilmis findik, rende bitter cikolata

Sekersiz yumurtasiz kek nasil yapilir?

Hurma ve incir  suda, en az 3-5 saat bekletilir. Robotta cekilir.
Muz, kabak, sirke, yag eklenir.

Kuru malzemeler ayri bir kapta karistirilip, elenerek sivi karisima eklenir.

175 C'de firinda 30 dakika kadar pisirilir.

13 Ekim 2015

GOFRETLI PASTA , EN KOLAYINDAN



Serra'nin 2. dogumgunu pastasi  , coluk cocuk yaklasik 20 kisiye Ramazan'da iftar sonrasi cayimiza eslik etti:)

 Malzemeler : 
3 kat kakaolu pastaban , 
1 paket muzlu creme ole, 
1/2 paket findikli cikolatali creme ole ,
Creme oel hazirlamak icin 1 litre sut
Islatmak icin 1 bardak soguk sut

 3 paket rulo kat , 
ustu icin 40 gram rendelenmis cikolata. 

Gofretli pasta hazirlanmasi
Oncelikle Creme ole'leri  Üzerindeki tarife gore sut ile hazirlayin... 
En ust kat icin tamamı fazla geliyor, yarısını kullandım ...

Pastabani yerlestirip, sut ile islatin, muzlu creme ole'nin yarisini surun.
2. kar pastabani koyup islatin, kalan muzlu creme ole'yi surun
son kati yerlestirip, cikolatali findikli krem ole surun.
Buzdolabinda mumkunse bir gece bekletin.
Servisten once Etrafini rulo katlar ile cevreleyip, uzerine cikolata rendesi serpistirin... 
Afiyet olsun

Not: Gofretler  cok kalinca yumusuyor , bekletmeden tuketmeli
 Kurdele hem hos goruntu, hem de olasi depreme karsi pastaya koruma sagliyor ;)

01 Ağustos 2015

Icimizdeki Seytan

Kitap adi: Icimizdeki Seytan
Yazar: Sabahattin Ali
Yapi kredi Yayinlari, 34. baski , Nisan 2015,  254 sayfa
Tavsiye ediyor muyum ? : Evet

Alintilar:
sayfa 249 : Iyilik demek kimseye kotulugu dokunmamak degil, kotuluk yapacak cevheri icinde tasimamak demektir.

Sayfa 250 :Icimizde Seytan yok... Icimizde aciz var ... Tembellik var ... Iradesizlik, bilgisizlik ve bunlarin hepsinden daha korkunc bir sey : hakikatleri gormekten kacmak itiyadi var


Rodion Romanovic Raskolnikov... Okuyali 15 yili gecmistir, harfi harfine hatirliyorum Dostoyevski'nin "Suc ve Ceza" kitabinin bas kahramaninin adi...
"Icimizdeki Seytan" kitabindaki bas kahraman Omer bana cokca, sikca Raskolnikov'u hatirlatti *...
Bas kahraman Omer dedim ama  kitabin sonlari daha cok Macide idi sanki, belki de Macide'ye haksizlik ettim...

* Kurk mantolu Madonna, Kuyucakli Yusuf'tan sonra Sabahattin Ali'nin okudugum 3. romani bu ve Omer bana diger kitaplardaki ana karakterlerden uzak gelmedi.

26 Mayıs 2015

super bir kek tarifi

Super bir tarif gercekten, herkese tavsiye ederim. Aksam karanliginda hemen fotograflayip paylasmak istedim...
Oncelikle mikser, cok cirpma filan yok, ugrastirmiyor. Sut yerine su kulaniyoruz, pamuk gibi yumusacik bir kek oluyor. Defalarca farkli sekilde denedim (instagmra'da paylasmistim hurmali, zemzemli umre keki) tam puan aldi. (bu iyi mi oldu bilmiyorum cunku 1 haftada 5 kek pisti Lamamutfakta, normalde 5 ayda 1 piser :))

Limonlu ve hashasli tarifi paylasiyorum, istediginiz cesit kek yapabilirsiniz, uzumlu, kakaolu, meyveli....

Malzemeler 
3 yumurta (oda sicakliginda) 
3/4 bardak siviyag,
3/4 bardak su,
 1.5 limon suyu ve kabuğu 
*
1.5 bardak seker,
1bardak pirinç unu,
1 paket kabartma tozu ,
 2 kasik mavi hashas tohumu 
2 kasik damla cikolata
1.5 bardak un 

(Civiga yakin bir kivam olacak, unu kontrollu ekleyin)...

Kekin Yapilisi:
yumurtayi catalla cirpip  sivilari ekleyin ve karistirin.
Kuru  malzemleri karistirip, sivi karisima ekleyin.Hamur homojen olana kadar karistirmaniz yeterli...
170 derece soguk turbo Fırında 25-35 dakikada pisirin.

Notlar:
Damla cikolata cok az eklemistim, ama cok yakismis, artirilabilir ;)

09 Kasım 2014

Lama mutfakta tarihe karışacak ��

17 Haziran 2014

cikolatali muzlu kek (chocolate banana cake)



buradan cikmasa da instagram'da sesim cikiyor, takip emek isteyenler icin pitircikpitlamaz huzurlarinizda... #kimlikbunalimi !
*
merhaba blog!
alici ayarlari ile oynamayin yeni yazi var!

Bizim evin alisveris listesinde daima muz olur, cunku Z tam bir muz canavari. Son donemde ayiptir soylemesi bazi wc'sel sorunlari oldugu icin yemiyor o yuzden  muzlar karariyor... Kurtarma operasyonu icin yapilacak seylerin basinda kek geliyor ama bu sefer hepsi bu degil. Amerika'da cok yaygin bir kek bu. Sirf bu keki yapmak icin muzu bekleten var, buzluga muz atip hazirda bulunsun " diyenleri de duydum. Bu sebepten Turkiye'den gelen misafirler icin ozellikle yapmak istedim. Menude Karadeniz mutfagindan tursu kavurmasi da vardir, pek evrensel gordum kendimi!
Bir de itirafim var: Normalde sevmem bu keki ,sirf muzlar kurtulsun diye yaparim ama bu sefer cidden severek de yedim!  Daha guzeli misafirler de cok begendi ve tarifi sordu.
Cikolatali muzlu keki denemek isteyenler ve benim gibi 2. bir sans vermek isteyenler icin geliyor tarif "joyofbaking " sitesinden...
*
Klasik Amerikan kek tariflerinde oldugu gibi: kati malzemeler karistir, sivi malzemeler karistir, ikisini birlestir, kek hamuru hazir!

Malzemeler

  1. 2 bardak seker (normalde ben bu kadar kullanmam ama kullanmali!)
  2. 1 3/4 bardak un (tam bugday unu kullandim )
  3. 3/4 bardak kakao
  4. 1.5 tatli kasigi karbartma tozu
  5. 1.5 tatli kasigi karbonat
  6. 2 buyuk yumurta
  7. 3 olgunlasmis muz, catalla iyice ezilecek.
  8. 1 bardak ilik su
  9. Yarim bardak sut
  10. yarim bardak siviyag
  11. 1 paket vanilya ( kullanmadim)

Asil tarifteki cikolatali ganaji kullanmadim. Daha yumusak doku icin kekin uzerine yarim bardak soguk sut doktum .

Kekin hazirlanisi

  1. Firini 180 C'y ayarlayin
  2. Buyuk bir kasede ilk 5 malzemeyi karistirin
  3.  Baska buyuk bir kasede diger kuru malzemeleri karistirin.
  4. Sivi karisimi kati karisima dokun diyor tarite ama ben bulasik cimriligi yapma adina, kuru karisimi yavas yavas sivi karisima doktum.
  5. Tamamen karisinca yaglanmis kek kalibina dokup pisirin. 
  6. Uzerine sut dokup, dolapta bekletin, cay yanina afiyetle yeyin.
Dikkat: Sivi bir hamur oluyor, panik yok!


15 Mart 2014

Hasta ziyaretinde yapilmasi onerilmeyenler

Herkesin kisiligi, ruh hali, beklentileri farklidir. Kimine ilac gibi gelen soz,digerine igne gibi batar. Kimi aglamanizdan memnun olur"cidden seviyormus beni!" der, kimi oluyorum da benden mi sakladilar acaba?" der..
Kendi tecrubelerimden yola cikarak sakayla karisik birkac oneride bulunmak istedim.

Hasta ziyareti dinimize, orf adetlerimizde yeri olan onemli bir hususdur. Destek olmak, yardimci olmak, moral vermek amaciyla, kendisi ya da yakini hasta olan kisi ziyaret edilir, evinde ya da hastanede.

Bahsi gecen ziyaretlerde asagidaki hususlara dikkat edilmesi degerli kamuoyuna duyurulur.
Geregini arz ederiz:)

-"Ayyy,oyyyyy, vah vah, tuh tuh " gibi aci,uzuntu , keder iceren ifadeler kullanmamaya ozen gosteriniz.
Tercume: yangina korukle gitmeyiniz, aciya pul biber surmeyiniz. Pozitif olmaya ve pozitif enerji vermeye calisiniz. Mumkun degilse "kader, kismet deriz" ne yapalim...

- Mumkunse aglamayiniz. Hastanin ya da hasta sahibinin aglamak hakki vardir, bu hakki ondan almak ayip olabilir? Dahasi kendi mendillerini sizinle paylasmak zorunda kalabilir gibi sanki?
Kendini birakip sizi tezkin etmeye calismasi, kafasini dagitmasina neden olur ama sizin icin de uzulur sonucta... Ay bir saniye siz neden gelmistiniz buraya?


- Kendinizin ya da ailenizin saglik sorunlarindan bahsetmeyiniz.
Ozellikle de ciddi sorunlari olan bir hastanin yaninda kucuk (tabi ki herkesin sorunu kendine buyuk, hele de cocugunun saglik sorunu cok buyuk gelir) , fi tarihinden kalma durumlardan sikayet etmek cok yerinde degildir sanki?
"ayy, bizim cocuk da oksuruyor"(benimki de ameliyat oldu ama bosver , sizin durum yani, evlerden irak!)
"Ay benim kizim da 15 yil once asi olunca aglamisti" (Allah beterinden saklasin, ne diyelim)
 "Babaannem dogum yaparken koyde hastane yokmus, Ayse baci ebelik yapmis"(!?!?!?!?!?)
gibi...

-Atalarimizin dedigi gibi hasta ziyareti kisa olur.
1 dakika "ce!" deyip kacmak da cok kisa olur, o kadar kisasina gerek yoktur . Peki ziyaretin uzun mu kisa mi olduguna nasil karar verilir?
2.5 saat kalip, icinde film izlemek de olan bir ziyaret uzun sayilip, hasta sahibinin " Allah'im sifa ver" dualarina "bu arkadaslar da artik gitsin" diye bir dua eklemesine sebebiyet verebilir.
 Tasdiklendi, onaylandi:)

Bu madde ozelikle grup olarak hasta ziyaretinde bulunanlar icin geliyor:

-Hastayi ya da hasta yakinini birakip kendi aranizda gruplasmayin, sohbetinize onlari da dahil ediniz. Onun da ilgisini cekecek konulara yer verin, ona da birkac kelime edecek olanak saglayin.Yaziktir. Siz cikista da konusursunuz zaten

-Isin aslini 1. bilgi kayanagindan ogrenin, sagdan soldan esten dosttan duyduklariniza cok itimat etmeyin. Kulaktan kulaga oyunu gibi oluyor bazen malum...
Deginilmesi gereken onemli bir husus:
Kimi insan saglik sorunun detaylarini vermekten hoslanmaz, baktiniz kapali cevap geldi ya da hic gelmedi, israrci olmayiniz.
Kimi insan bir mahzur gormez hatta anlatmak ister o zaman sorun, icini bosaltsin!

Ziyaret mahali hastane ise:
- "Hastaneden ne zaman cikacak?" sorusuna "belli degil" cevabi geldiyse devamini sormayin.
 "Doktorlar birsey demiyor mu?
 "Doktorlar bilirler onlar ya, bir sorsaydiniz"...
  Allah bilir sekerim...

-Yiyecek goturuyorsaniz, mumkunse atilacak kaplarda olsun, borcam, duduklu, tencere tava zor olabilir:)

-Elbette hastanenin kurallarina da uyunuz. Diger hasta ya da hasta yakinlarini rahatsiz edecek davranislara mahal vermeyiniz.
Kendimi gordum bu doktor efendide

Telefon ile hal hatir sorulacak ise:

-Hasta ya da hasta yakininin elinde 7/24 telefon, telesekreter olmadigini goz onunde bulundurunuz. Cevap alamazsaniz anlayisla karsilayiniz.

-Telefon gorusmelerinde sesinize pozitif enerji yukleyiniz. (Bakiniz ilk madde)
Bir ornek ile aciklayalim
H:hasta ya da hasta yakini
A:arkadas

H: hayirdir sesin bozuk cikiyor, yeni mi uyandin?
A: ayy cok uzuldum ya...demek durumu boyle?
H: Bu kadar uzulme iyi olacak insAllah!
A:tuh yaaa
H:?!??!!?

Inancsizlik ve "durumu cok kotu saklama!" isyanlari iceren bir konusmaya ornek
A:ayy .... hastaymis, nasil?
H: Iyi hamdolsun
A: Emin misin?
H: ne desem bilemedim simdi!

Oneri:
Insanin sevdigi,deger verdigi kisi icin endise duymasi normal. Ben de cok duygugulanirim boyle durumlarda. Gozyaslarinin oluk olup akmasi cok olasidir. Benim de sicilim kotudur aslinda!
Tecrubelerden sonra soyle bir cozum gelistirdim. Baktim kendimi tutamayacagim., telefonu kapatirim. Biraz zaman gecip kendime gelince, sesim duzelince arayip "ay telefon kapandi az once,hatlarda mis orun var nedir!" deyip konusmaya devam ederim:)
Kendimi gordum bu doktor efendide de!

Son ve onemli not: Bu hata/hatalari yaparim endisesi ile bari "hic ziyaret etmeyeyim" demeyin.
Deger verdiginiz kisiyi boyle bir zamanda yalniz birakmak en buyuk hatadir...

***
Tum hastalara, yakinlarina , ziyaretcilerine sifalar, mutluluk, pozitif enerji diliyorum...

21 Eylül 2013

Pirinc unlu islak kek / pandispanya

Zor begenen annemin cok begendigi, tarifini alalim da yapalim dedigi lezzetli kek

Malzemeler
5 yumurta
1.5 bardak seker
1 bardak pirinc unu
1 bardak un
1 paket kabartma tozu
1/2 bardak (Amerika'dakiler icin bir cubuk tereyagi )
arzuya gore vanilya

islatmak icin 1.5 su bardagi soguk sut (daha islak isterseniz, sut miktarini artirin)

****

Daha once de pirinc unlu islak kek paylasilmisti. Tarifi icin tiklayabilirsiniz...

21 Eylul 2013de yazilmaya baslanmis

18 Ağustos 2013

Benim adim Serra



9 ay 18 gun beklenen mucize Zeynep'in , 9 ay 16 gun beklenen kardesi Serra'yim ben...
Hizli bir merhaba ile dunyaya "Merhaba!" dedigimi duyurayim istedim...
Buyuklerin ellerinden, kucuklerin gozlerindn operim...