4 Mayıs 2009 Pazartesi

Klasik tatlar

Besamel Soslu Firin makarna

Besamel sosu 1-1-1 kurali ile hazirliyorum, 1 kasik tereyagi, 1 kasik un, 1 bardak sut...
Gordugunuzu uc olcu yapmistim bol olsun diye.
Asagida olanlardan kucuk olan bizim icin, buyuk olan da yeni bebisi -Uc abiye bir prenses geldi :)- olan arkadaslarimiza gitti.


Makarnanin icine de karistirdim besamel sosu , ustune de koydum bolca; kasar peyniri ile birlikte elbette...

ACMA


Cok severek yeriz ailecek :) Ne zamandir yapmadim aslinda, yapalim da Zeynep Hanim da yesin...
Hamuru klasik mayali pogaca hamurunun daha cok sekerli hali (yorumlarda gelen bazi notlardan sonra belirtmek istiyorum, acmanin tadi sekerli degil,normal bildiginiz acma :) ve icinde cilek yok de yok :))) Normal mayali hamura 1-2 kasik koyariz bunda yarim bardak kadar)
Aslinda arasina tereyagi da surmek lazim ama surmuyorum genelde.

Malzemeler..
1 bardak ilik sut
1 bardak ilik su
1 bardak siviyag
yarim bardak seker
1 corba kasigi maya
1 tatli kasigi tuz
Aldigi kadar un...


Detayli anlatim icin Behiye'nin tarifine bakabilirsiniz.

10 yorum:

  1. ellerine sağlık .beşamel sosolu markarnayı hiç denemedim.açmanında şekerlisini yemedim ama eminim çok lezzetlidir .afiyet olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. off o açmalar burda olsa ne yenirdi ama!
    Zeynep hanım benim yerimede ye,duy sesimi:)

    Ellerine sağlık anne lama:)

    YanıtlaSil
  3. off o açmalar burda olsa ne yenirdi ama!
    Zeynep hanım benim yerimede ye,duy sesimi:)

    Ellerine sağlık anne lama:)

    YanıtlaSil
  4. Fırın makarnaya bayılırım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. şekerli açmanın malzemesinde bir eksik var sanırım ama ne??

    hımm.. ne olabilir?? ne olabilir??

    hah tamam buldum!.. ÇİLEKK.:))

    alpi

    YanıtlaSil
  6. ben anlamiyorum ya, ne zaman bu acmalar yapiliyorda, resimleri cekiliyor, kim yiyor bunlari....

    YanıtlaSil
  7. Neseli'cim
    Yazida da ekleme yaptim, acmanin tadi sekerli degil bildigimiz acma..

    papatya prenses teyzesi,
    Bu resimler eskiden ne zamandir o da yemedi, yerken iletirim mesajini;)



    Emelcim,
    ben de cig borege bayilirimm arkadasim :D

    Alpi,
    hic acmanin icine cilek girer mi! daha neler! :)

    Esracim,
    bir ara yapmisiz yemisiz iste... bugun yediklerimizinde fotografini cektim biliyorsun :))))

    YanıtlaSil
  8. Neseli'cim
    Yazida da ekleme yaptim, acmanin tadi sekerli degil bildigimiz acma..

    papatya prenses teyzesi,
    Bu resimler eskiden ne zamandir o da yemedi, yerken iletirim mesajini;)



    Emelcim,
    ben de cig borege bayilirimm arkadasim :D

    Alpi,
    hic acmanin icine cilek girer mi! daha neler! :)

    Esracim,
    bir ara yapmisiz yemisiz iste... bugun yediklerimizinde fotografini cektim biliyorsun :))))

    YanıtlaSil
  9. Kocaman yutkundum okurken. Nasıl başa çıkacağız bu kilolarla bu kadar iç gıcıklayıcı tarif varken bilmem. Gidip bir elma yiyeyim belki tok tutar :(

    YanıtlaSil
  10. HIMMM mükemmel görünüyorlar.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)