30 Aralık 2010 Perşembe

Vegan Kek



Turk Dil Kurumu vejeteryan kelimesi icin "etyemez" karsiligi oneriyor ama  "vegan" kelimesi icin bir oneri yok, kelimeyi bu haliyle kullaniyorum. "Hayvansal urun yemez" tam karsilik olabilir ama biraz uzun sanki:)

Kekevi'nden bir tarif  ile Alev'in  Alerjisiz tarifler etkinligine katiliyorum. Kekevi  "Kakaolu Vejeteryan Kek (DAIRY FREE CHOCOLATE CAKE)" adi vermis ama aslinda vejeteryandan ote tam bir vegan yani hicbir hayvansal urun icermeyen bir tarif. Sut, yumurta, bal, tereyagi yok! Vegan olan birkac arkadasim var, bana gelecekleri zaman strese giriyordum ama bircok alternatifler oldugunu ogrendim.Ornegin sut yerine badem sutu, hindistancevizi sutu, soya sutu kullanarak sutlu tatlilari yapabilirsiniz. (bu urunler Turkye'de ne kadar yaygin bilmiyorum ama Amerika'da benzerlerine gore biraz pahali olsa da marketlerde bulmak mumkun) Tadi mi? Biz soya sutunu pek sevmedik, soya sutlu yalanci tavuk gogsu de favorimiz olmadi ama idare eder, ayda yilda bir dostlar icin bitkisel sutlu tatli yapmisiz cok mu:) Genel olarak veganlik cok zor, ozellikle Turk mutfagimizda... Ben o sekilde mutlu olamazdim acikcasi. Yapanlara kolay gelsin :) Veganlik ve vegan tarifler, alternetiflerle ilgili vakti bulursam birseyler yazmak isterim ilerde.


Gelelim kekimize. Bu tarifi ilk kez 5 yil once denemistim. Hindistancevizli pastayi blogta goren bir arkadasima gidecektim ve  "ben de pasta isterim!" demisti:) evde ne sut var ne yumurta! Arastirmaci kisilik ile bu tarifi bulmustum ve Pastaci Kremasi ile pasta haline getirmistim. Hic de fena olmamisti( Sirke biraz fazla (!) kactigi icin kokusu hissediliyordu itiraf edeyim ama bu sefer hata yok! ) Normalde sirke kesinlikle hissedilmiyor iciniz rahat olsun!
Gerek saglik icin zorunlu, gerekse kisisel tercih icin vegan olanlara, evde yumurta olmadan kek/pasta yapmak isteyenlere gelsin  bu tarif :) Miksere de gerek yok, bulasik derdi az, benim ev sevdigim husustu! Ugrastirici cirpma islemi olmadigi icin cabuk da hazirlaniyor. Ay ne de ozel, guzelmis bu kek!


Yumurtasiz, sutsuz , hicbir hayvansal urun icermeyen tamamen
VEGAN KEK
Malzemeler:     



1+ 1/2 su bardağı un
1 bardaktan biraz fazla tozşeker
4 yemek kaşığı kakao
1 tepeleme çay kaşığı karbonat (ben bir paket Turk Kabartma tozu kullandim)
1 cimdik tuz
1 su bardağı soğuk su
1/4 su bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı toz vanilya (ben bir paket Turk vanilya kullandim)
Yapılışı:
Unu, sekeri, kakaoyu, karbonatı, tuzu ve vanilyayı genişçe bir kabin içinde karıştırın.
Ortasını açıp içine soğuk suyu, sıvı yağı ve sirkeyi koyup büyük tahta kaşıkla veya tel çırpma aleti ile karışana kadar karıştırın.
Yuvarlak kek kalıbınızı yağlayıp karışımı içine döküp yayın.
    Önceden ısıtılmış 350F(175C) dereceli fırında ortasına batırılan kürdan temiz çıkana kadar pişirin. 
    Ister kek, ister pasta olarak afiyetle yeyin:)


    Notlar:
    Kekin icine hindistancevizi, ceviz, tarcin, kuru meyve vs ekleyerek zenginlestirebilirsiniz.
    Pasta yapacaksaniz krema icin sutu bitkisel icerikli sut ile degistirip, istediginiz tarifinizi uygulayabilirsiniz. 
    Cikolatali sos tarifinde tamamen su kullanabilirsiniz.
    Bitter cikolatadan yararlanabilirsiniz.
    Orijinal tarifteki gibi pudra sekerli glazur ile susleyebilirsiniz.


    &Yumurta var mi?
       Yok,yok
    &Suuuuut var mi?
       Yok, yok!
    &Ne duruyorsun?
        E ne yapayim?
    &Vegan kek yapsanaaa, vegan yapsana oy oy
    Vegan kek yapsana!


    diyerek de muziksel bir bitiris yapiyorum:) 

      19 yorum:

      1. İlginç bir kek :)
        Ben yumurtalı,yağlı kekleri yapmayı henğz tam anlamıyla başarabilmiş değilken,bu keki yapabileceğime güvenim yok gibi sanki :)
        Ama çok güzel kabarmış ve çok hoş gözüküyor,ellerine sağlık..
        Benim de bir arkadaşım var normal unlu mamuller yiyemiyor,sadece mısır unlu şeyler yemesi gerekiyor,o da gideceği yere pastasını kendi yapıp götürüyor :)
        Onun yanında başka şeyler yemek garip oluyor ama ,alışıldı ve o da yadırgamayınca hayat normal seyrinde devam ediyor :)
        Mutlu günler diliyorum.
        sevgilerimle..

        YanıtlaSil
      2. Hey Allah'ım enerjiye bak bu hatundaki Mutluluğun daim olsunn inşaAllahh da dası o kek nasıl kabardı yumurtasız?? deneme listesine alındı hemen:))Sevgiler..

        YanıtlaSil
      3. Ellerine sağlık lamacım
        Zeynep beğendimi bu fukara keki:) çocukların damak tadına güveniyorum:))

        sirkeli tariflerle aram pek hoş değil ama
        iç sesimde bir dene bakalım bir dene bakalım diyor

        YanıtlaSil
      4. Merhaba canım alerjiyle yaşamak zor olmalı. Kek süper ellerine sağlık sevgilerimle..

        YanıtlaSil
      5. süper fikir denemek lazım bence çok güzel bir pasta keki olur
        ya ben senin yazdıklarını okumaya bayılıyorum:))
        ellerine sağlık

        YanıtlaSil
      6. ellerine sağlık canım,nefis bir kek çıkarmışsın ortaya:)
        mutlu mutlu yıllar dilerim:)
        çok öpüyorum

        YanıtlaSil
      7. veganları ilk duyduğumda şok olmuştum..nasıl yani ne yerler ne içerler...ama onlarında alternatifleri olduğunu gördüm....ben vegan olamam çünkü çok seviyorum hayvansal gıdaları....bence onlarda bu nimetten yararlansınlar:)))))

        ellerine sağlık...bu kekin onlarında çok hoşuna gidecektir eminim...nefis görünüyor..benim bile canım istedi:)

        YanıtlaSil
      8. Arkadaslar tesekurler yorumlariniza:)
        Normalde sirke kesinlikle hissedilmiyor iciniz rahat olsun! Ben ilk yaptigimda boca etmistims irkeyi o yuzdendi sirke kokusu :)))

        Karbonat ile denemek nasil sonuc verir bilmiyorum ama kabartma tozu ile guzel kabariyor iste gordugunuz gibi, ikiye bolunecek kadar kabarik:) Yumurtayi gozumude cok mu buyutmusuz ne:)))


        sevgiler!

        YanıtlaSil
      9. cok tatlısın :)) kekede bayıldım...ben yumurtasız bir kek denemiştim ama bal vardı onda bunuda mutlaka deneyecegm...sevgiler...

        YanıtlaSil
      10. çok sevgiler,
        sağlık ve huzurla sevdiklerinizle iyi seneler

        YanıtlaSil
      11. yeni yılınızı kutlar sağlıklı mutlu huzurlu yıllar dilerim

        YanıtlaSil
      12. Iyi fikir aslinda, denemek lazim. Benim de diyette olan bir arkadasim var, bana geldigi zaman sadece salata yapiyorum onun icin. zahmetsiz aslinda. Mutlu yillar.

        YanıtlaSil
      13. Müziksel bir bitiriş:)
        Neşen,sevdan,muhabbetin hiç eksik olmasın yüreğinden..
        Kek çok hoş görünüyor,vegan olması da ayrı bir güzellik.Ellerine sağlık..

        YanıtlaSil
      14. Tekrar merhaba, tarifini iznin olursa bugün yayinladim. Bir bakarsin, sevgiler...

        YanıtlaSil
      15. waow, imaj degisikligi yasanmis:)) guzel olmus!

        YanıtlaSil
      16. Çok hoş, kesinlikle denemeye değer.Kolestrol sorunu yaşayanlara da iyi bir alternatif,elinize sağlık

        YanıtlaSil
      17. Zulümsüz kek!! Teşekkürler.

        YanıtlaSil
      18. tarifini yayinladim cok tsk.ederim arkadasim

        YanıtlaSil
      19. Veganlarda normal kişilere oranla kalp damar hastaliklari, kanser, diyabet, obesite ve sindirim rahatsızlıklari neredeyse hiç yaşanmaz. bu tarif de bunun kanıtı.. hatta veganlar şeker yerine de akcaagac ve agave surubu ya da pekmez kullanır.böyle yaşayarak normal birinden 10 yıl daha uzun ve kaliteli yaşarlar. Hem sağlık meselesi , hem de hayvan zulümü ve sömürüsüne karşı en iyi yol vegan yaşamaktir, elinize sağlık! :))

        YanıtlaSil

      Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)