19 Nisan 2009 Pazar

Hindistan cevizi yagli Kurabiyeler



Dogru cevap : Komsumun hayatimiza kattigi hindistan cevizi yagi
Beyaz mat, balmumuna benzer kivamda kati bir yag kendileri.

Dogru tahminler icin Tubilim'i ve Nesli'yi kutluyoruz. Tabi ki elleri bos gondermiyoruz, 500 puan hanelerine yazildi :) Emel'in mizmizlanmlari pardon istegi :) uzerine her katilimciya da yirmiser puan veriyoruz :))))


Malzemeler:
1 cubuk tereyagi (116 gram) Oda sicakliginda yumusamis
1 corba kasigi organik hindistan cevizi yagi
2/3 su bardagi seker (ben buyuk boy cay bardagi kullandim aslinda)
1.5 su bardagi un (yumusak bir hamur 0lusuncaya kadar kontrollu eklemekte fayda var. ben 2.2 cay bardagi ekledim)
1 tatli kasigi kabartma tozu
Arzu edilirse kakao (kullanilan un miktarini azaltacaktir)

Kurabiyenin Hazirlanisi:
Tereyagi, hindistan cevizi yagi, seker guzelce karistirilir. Un ilavesiyle yumusak bir hamur oluncaya kadar yogurulur.
Yarisini ayirip kakao ekledigimiz icin cok az sivi yag koyduk sert olmasin diye.
Gecen yazidakiler lokmalik kucuk kucuk, bu seferkiler daha buyuk sekilde hazirlandi.

325 F'de yaglanmamis tepside zueri hafif renk degistirinceye kadar pisirilir.

Firindan cikinca cok yumusak oluyor, soguyunca tam kivama geliyor.
2. pisirmemde yarim tepsiyi gunduz yeyiverdim! "Bu benim haftalik terayagi tuketimim bu benim diye dusunmeden edemedim ama kendimi de durdurmadim :D

Uzerlerine Hershey Kisses cikolata kondurdum. Cikolatanin icinden cikan tarif kartlarinda bu sekilde kurabiye tarifleri ve susleme fikirleri vardi.

Denerseniz afiyet olsun

10 yorum:

  1. Çok şık olmuşlar.Ellerine sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ben sana ne diyeyim 20 puan için teşekkürler .ellerine sağlık ama ilkkez duydum bu yağı allahım ne kadar cahilllim:(
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Hindistan cevizi yagi, en az margarin kadar zararlidir kendileri..Damar tikayicilikta palmiye yagiyla yarisir. Bence yenmemelidir. Her bitkisel sey sifa degildir, tereyag yiyin daha iyi..

    YanıtlaSil
  4. Mujdecim,
    Tesekkur ederim.

    Neseli gunler
    Neseni yitirme,cahillikle ne ilgisi var.ben de yeni ogrendim. Herkesi annesi hindsitan cevizi yagi ile dogurmadi, doyurmadi ya bacim :)

    Bir Dost,
    Uyarin icin tesekkurler.
    Internette biraz bakindim
    http://www.wisegeek.com/what-is-coconut-butter.htm
    http://www.superorganicfoods.com/product_info.php?cPath=22&products_id=95&gclid=CMDshMub_pkCFcxL5QodPXMDEg
    http://www.aromaherbshow.com/index_058.htm
    http://www.naturalnews.com/023563.html
    detayli bir aciklama
    http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080122172216AAl2kuv
    Turkce
    http://www.noktadoga.com/Default.asp?id=44
    Olumsuz seyler yazmiyor.

    Saglikli yemekler dolu gunler dilegiyle,
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. neyse 20 puanda güzel..hiç yoktan iyidir:)

    lamacım ilk kez duydum bu yağıda...herşeyinde yağını yapıyorlar...

    kurabiyeler harika canım..ellerine sağlık...

    alba yağı sormuşsunya...işte pastaneciler poğaçalarında alba yağ kullanıyorlarmış..onun için tatları farklıymış..sır bu yani...

    YanıtlaSil
  6. oleyy oleyyy oley 20 puan hiç fena değil.Birde bilsem 10.000 puan isterdim.Cimrilik edip 500 puan vermissin :)))Gelde mızmızlanma :)
    Ben bu yağı hiç kullanmadım.Ablam sayesinde keçi boyunuzu tozunu bile öğrendimde hindistan cevizi yağını görmemiştim.Cahillik.
    Bu kurabiyelerin görüntüsüne ve rengine resmen bayıldım.Ben bütün keklerin içine bir tatlı kaşığı hindistan cevizi koyarım (gerçi bu benim sırrım:))Güzelde lezzet verir.Ama yağını da bulmam ve kullamam lazım bende bay lezzetyolculuğuna (hani bay Lama gibi) söyleyeyim mısır çarşısından bir zahmet buluversin.

    YanıtlaSil
  7. Ellerine saglik Lama'cigim,ne guzel olmustur kim bilir?

    Sevgiler ve guzel bir hafta dilegimle...

    YanıtlaSil
  8. Hindistan cevizinin yagi da varmis demek! Cehalet kötü sey.:))
    Tesekkürler paylasimin icin...

    YanıtlaSil
  9. Canım krema nefis nefis nefis ne diyebilirim ki çilekli olan herşeyden daha da güzeldi.

    demek çilek yağı yokmuş o zaman deneyeliöm ve tadına varalım bu lezzetin

    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Hindistan Cevizi Yagini 4 senedir kullaniyorum. Kakaolu sut yaptigimda ve corek (biraz tatli olan cinsten) yaparken hindistan cevizi yagi kullaniyorum. Cok memnunum.

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)