14 Kasım 2006 Salı

Mutlu Yillar ...

Kahveli krokanli pasta


Pandispanyasi:
3 yumurta
3 Turk kahve fincani un
3 Turk kahve fincani seker
Yarimsar paket kabartmatozu ve vanilya
1 corba kasigi kakao
1 tatli kasigi Turk kahvesi

Once yumurta aki ve seker daha sonra yumurta sarilari da ilave edilerek yuksek devirde ~5 dakika cirpilir. Ayri bir kapta diger malzemeler karistirilip yumurtali karisima katilir. Kasik yardimiyla karistirarak(mikser kullanmayiniz) pandispanya hamuru hazirlanir.375 F (175 C) 15-20 dakika pisirilir.

Kahveli Kremasi:

4 kasik seker
3 kasik un
1.5 su bardagi sut
1 corba kasigi neskafe
1 cay kasigi kahve kremasi

Malzemeler orta ateste surekli karistirilarak pisirilir, puruzsuz bir kivam icin mikser ile cirpabilirsiniz.

Krokan:
1 su bardagi seker+ 1 su bardagi findik-ceviz karisimini tereyagi ile yaglanmis tavada kavurulur. Aluminyum folyo uzerinde sogutulur.

Pastanin Hazirlanisi:
Yarim su bardagi soguk sute birer kasik seker+neskafe karisimi katilir.
Keki ikiye kesilip alt kat sutle islatilir. Ucer corba kasigi kremsanti+ hazirlanan krema karisimi ara krema olarak kullanilir.
Kekin ikinci parcasini uzerine kapatip kalan krema ile kaplanir( eger kekin kenarlari sert ise bu kisimlari dikatlice kesiniz)

Krokan robotta cekilip pastanin ustune serpilir, 100 gr sutlu cikolata eritilip pastanin kenarlarina surulur.
Buzdolabinda bekletilip servis yapilir.
Afiyet olsun

Not1: Daha tatli bir pasta istiyorsaniz kremadaki seker miktarini artirablirsiniz.
Not2: Krokan ve neskafe kelimeleri Turk Dil kurumu sozlugunde bulunamadi. Daha Turkce bir yazi yazamadigim icin ozur dilerim. Bu konuda onerilerinizi paylasirsaniz sevinirim

***********************************************************************************
Aman Allah'immmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm! Boyle geyik yapmadan ciddi ciddi tarif vermek ic karartici birsey, cenaze haberi veren spiker gibi hissettim kendimi (Allah gostermesin ) . Gunun ozelligi ve pastanin guzelligi muhabbetimin tatliligiyla kapanmasin diye boyle yaptim yoksa huyum suyum degismedi :))))) Her cumlenin sonuna pastayi yaparkenki sakarliklarimi, aklimdan gecen degisik fikirleri yazmamak icin kendimi zor tuttum sevgili okurlarim :))************************************************************************************

40 yorum:

  1. oooooooo hadi bakalim .nice guzel yillara birlikte size lama ailesi:)

    YanıtlaSil
  2. Lamacığım,evlilik yıldönümünüz mü?
    Çok mutlu olmanızı can-ı gönülden diliyorum.Minik lamalarla tabi...Pastan nefis.Fotoğraf çok güzel.Eline sağlık.Ben seni öpüyorum.Sen de Bay Lamayı öp,benim için.

    YanıtlaSil
  3. Nice yillara tabii :) Allah'im o ne guzel pasta oyle! Afiyet olsun. Bu arada kimin dogum gunu ya da sizin yildonumunuz mu yoksa tam anlayamadim :? Kocaman optum!

    YanıtlaSil
  4. Lamacım pastayı fırında filanmı unuttun
    yoksa camerayı mı soktun fırına yanlışlıkla,
    kapkara olduğu yetmemiş birde örtmüşsün üstünü kapatsın diye, aç şu ışıkları kaldır peçesinide rahat rahat görelim pastanı:)
    lama ları çok kızdırınca tukuruyolarmış doğrumu:D

    YanıtlaSil
  5. bay lamanın doğum günü pastasıgörüntüde güzel tadıda daha güzeldir eminim çünkü onu kim yaptı benim biricik kızkardeşim bayan lama ellerine sağlık afiyet olsun bay lama doğum günün kutlu olsun mutlu bir ömür dileğiyle ablanız

    YanıtlaSil
  6. Şimdi öğreniyorum ablandan Lama,eşinin doğum günüymüş.Dileklerim aynen geçerli...

    YanıtlaSil
  7. Lamamin evlilik yildonumu haziranda,ne guzel gelindi o oyle ah ahh,lama degil sanki kugu.bay lama ne sansli oyle kapti gul gibi kugumuzu.
    cemile

    YanıtlaSil
  8. Herkese guzel,icten dilekleri ici tesekkur ederim, sevgili kamuoyu:)

    Bay Lam belirtilmesini istmedigi icin sadece "mutlu yillar" yazdim basliga.

    ABLACIGIM,
    gercekleri aciga cikardigin icin tesekkur ederim.Bizce pastanin tadi cok guzeldi . Soyle soyleyeyim aksam 9'da yaptik kutlamayi yarisi bitti,sabah kahvaltida da kalani!


    Hulya ve Pinar(kulubesi olmayan),
    Cooook sagolun bu ozel gunde yanimizdasiniz.

    Munevver ablam,
    Bay Lama dogum gunu hediyesi olarak islemeli mendil icinde icli kofte istiyormus. Elciye zeval olmaz :D

    YanıtlaSil
  9. Bir zamanlar bir Pinar varmis,Klubede ikamet edermis. Sonra gunlerden bir gun bu Pinar, Lamanin caaaanim pastasina yanik dedigi icin ,Lama onun klubesini yakmis ay pardon tukurukleriyle kullanilmaz hale getirmis.
    Bu oykuyu duyan bilge kisiler demis ki: Kendi dusen aglamaz, Pinar hakketmisti bunu!

    Anladiniz mi cok bilmis Pinar Hanimcim:)))))

    YanıtlaSil
  10. Cemilem,
    Bu yazidan sonra Bay Lama kuplere binmezse "kiskanclik damarlari"ndan biri kopmus demektir :D
    Sagol cicim benim :)

    YanıtlaSil
  11. Bak söylerim belediyeye zehirlerler seni millete tükürüyosun diye.. :)))
    ya doğum günü filan duydum gibi..
    Bilsem çamur atmazdım pastaya. Ne ince düşünceylen yapılmış dimi.. Haksızlık etmemek lazım, yanık manık düşünülmesi yeter:)
    Yalnız ortada bir kuru gül görüyorum. Bu bir göndermemi acaba Bay Lama ya, "bak artık canlı gül aldığın yok kuru güller kaldı elimizde onlarla idare ediyoruz filan..
    Bu arada bizimde evlilik yıldönümüne 1 ay kalmış:) bende bir pasta düşüneyim bakalım:) şöyle ak pak bişiy olsun:)

    YanıtlaSil
  12. Nice yillara kimin dogum gunuyse.Pastanin ortulu goruntusu de gayet guzel.

    YanıtlaSil
  13. Klubeli Pinaarrrr,
    Belediye sokak kopeklerini zehirlio bildigim kadariyla "asil ve kugu lama"lari degil haha:)))
    Kayinvalidene soyle yapsin ak pak bi pasta ya da eve giderken ugra pelit pastanesine aliver bi tane.Mr Klubeyi de kandiriverirsin, seni mi dusunicim Turkiye'de yemek rahat, yan gel de keyfine bak ;) Ama illaki de "ben Lamacigimin super tariflerinden isterim" dersen , yayinlarim merak etme :P

    Umrancigim,
    Begendigine sevindim, iyi dilegin icin de sagol:)

    YanıtlaSil
  14. merhaba,
    ziyaretleriniz beni cok memnun ediyor.iki haftayi askın bir suredir diyetteyim.bu yuzden bloglari ziyaret edemiyorum pek.sadece blogumun devamini saglayabiliyorum.soru sormustun daha once.yanitlayamadigim icin kusura bakma. merak ettigin pasta katagoriler bolumundeki pastalar bolumunde.cilek etkinligi icin yapmistim.yaptigin nefis seyleri gordum.diyetteyimmmm.ne yapacagim simdi?ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  15. O damarlardan cok var lama enistemde bir sey olmaz :)

    YanıtlaSil
  16. ben bastan biliyordum bay lamanin dogum gunu oldugunu,lama mbizi yorumlarda soylemisti akrep buce yakinda dogum gunu falan diye,ama simdi cekindim oyle bay lama dogum gunun kutlu olsun demeye:)

    YanıtlaSil
  17. Goruntu gibi eminim tadi da guzeldir.Sahsen ben bayan lama nin yemegini yeme bahtiyarligina ermis biri olarak 10 uzerinde 11 veriyorum 1 puan da bonus yani ;) Ha bu arada yakininda oturan var mi bilmiyorum bu forumu okuyanlar arasinda ama evine misafir olmaniz siddetle tavsiye edilir.Zat-i alileri cok guzel ev sahipligi yaparlarda...Allah im ins bana da tekrar nasip olur.

    YanıtlaSil
  18. Derya,
    Senin gigi cici mamalar hazirlayip diyet yapmak zor olsa gerek. Kolay gelsin diyorum.

    Hulyacigim cok sekersin ya :)) Ayrica ok da cinsin beni hatta yemek cinini bile sollarsin sen :P Hafizana tu tu tu diyorum hicbir ayrintiyi atlamamissin:)

    Simdi isin gucun yoksa gel bu saibeli bacilarin kim oldugunu coz :)

    Gece kusu'm,
    Sagolasin guzel sozlerin icin, ins bir gun yine misafirim olursun su koca misafirhanede...
    Bir de sorum olacak nacizane:) acaba bu 11 puani nerede kullanabilirim:P Herkes Lama puanlarini soruyor ya bende de boyle merak olustu demek,
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  19. Ay ben gec kalmisim yorum yazmakta :( Bay Lama'ya, bayan Lama ve bilahare mini mini Lamalarla dolu nice mutlu yillar diliyoruz efendim...Yanliiiiz bir de diyoruz ki, bayan Lama ne yazacaksa yazsin, kendileri karisip sansurlemece yapmasin ! Tamam ozel bir gun, o ne isterse o olur da, merakli hanimlar milletinin icine dusunce eninde sonunda ne oldugu ortaya cikar, hizini alamaz Amerika'da anket bile baslatir bu hanimlar milleti degil mi ama Lamacigim?

    Ayricana kara mara Turk kahvesi girmisse isin icine tadina doyum olmaz bence...

    Bir de Lamacigim, o pastayi yaparken ciddiyetinden yazamadigin mutfak maceralarini buradan dinlesek diyordum hani...

    YanıtlaSil
  20. Yaw bir yorumda gelin Lama'ya methiyeler okudumdu sanki...Gorme sansimiz yuzde kac????

    YanıtlaSil
  21. Bay Lama'ya nice mutlu yıllar...Her zaman bir arada olmanız dileğiyle. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. ben sizin okuyucunuzum sayın yazar.severk yazılarınızı okuyorum tebrikler..)))) bu ne romantik ortam hep böyle gidin inşallah mutlu olun... sevgiler ..ferhan

    YanıtlaSil
  23. Bakıyorum çamur atma olaylarına başladınız, ne dedim bloğumdaki yorumuna
    Çalış Çabala senin de olur düzenli sofralar özenle yapılmış pastalar tatlılar. Yok kayınvalidem yaparmış yok pelitten alırmışım.. İyiki son iftarın yemeklerini kayınvalidem yaptı diye yazdım, tekrar diyorum, Nazar etme nolur, Çalış çabala senin de olur..
    Ama şu tariflerinden birini deniycem bakalım nasıl olacak, uyduruk mu gerçekmi:D

    sevdi seni ben:)
    hemdeeeeee çoooooh:)

    YanıtlaSil
  24. Sevgili Lama'cığım,
    Burda ki kutlama bay Lama'nın doğum günümü yoksa evlilik yıldönümüzü mü??Yorumlardan birinde Haziranda evlendiğnizi yazıyordu bu demektir ki Bay Lama'nın doğum günü..Eğer öyle ise nice mutlu senelere tüm sevenleriyle.Allah mutluluğunuzu daim etsin.Gelelim pastaya pasta öyle güzel süslenmiş ki tıpkı duvaklara sarılmış yüzünü saklayan gelinler gibi.Neden pastanı sakladın bizden neden yüzünü göstermedin?? Hep sen soracak değilsi ya soruları şimdi sorma sırası bizde tatşı Lamam..Ay sakın kızma tamammı bu arada seni çok seviyoruz.Afiyetler olsun,ellerine sağlık tekrardan..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  25. Nice güzel yıllara, off o ne güzel şey öyle :P ellerine sağlık.
    ne güzel yapmışsın bence tarifinde çok hoş olmuş ayol cool olmuş :D

    YanıtlaSil
  26. Berceste'm,
    Gec olsun guc olmasin guzel dileklerin icin cok sagoool :)
    Simdi yine bi pasta uzerinde calisiyorum,bilahare anilarimi anlaticim ,zati birileri sorsa da anlatsam diyordum :)))
    Gelin LaMa,himmm bir dusunelim....cok dusuk bir olasilik diyebilirim ama o da bir ihtimal degil mi :)

    Behiye,
    Cok tesekkur ederiz.Bizim icin ne istiyorsaniz Allah size iki katini versin :))

    Ferhan,
    Sevgili okurum,hep takipte kal :P

    Klubeli Pinaaaaar,
    Benim kaderim bu,bazi arkadaslarim sevgilerini kafami gozumu yararak gosteriyorlar :s
    Amaaa atik ben de degisiciim ve "Kisasa kisas" hehe:))
    Dene tariflerimi de elerini kollarini ye :P

    YanıtlaSil
  27. RASOCUUUM,
    Coook sevindim sesini duyduguma cigerim. Bay Lama'nin dogum gunu idi bu pastanin sebeb-i yapilisi ;) Kutladik bitti :))
    Sevgiler en kocamanindan ,optum tatlicim

    Gul Hanimcm,
    Nazar degmesin diye sakladim pastayi,herkes benim gibi tu tu demiyor degil mi :P

    Cilekli Pasta,
    Bir cilekli pastanin pastami begenmesi cok onur verici :P
    Tesekkur ederim sekerim ;)

    Herkese guzel ,ozel gunler dilerimmm

    YanıtlaSil
  28. Bir yogunluktur gidiyor,dedim Lama'cigim ne yapmiss...Bay Lama'nin dogum gunu pastasini yapmis...Goruntu cok hos olmus Lama'cim...Esininede seninle gecirecegi hayirli saglikli yaslar dileklerimle....

    Gulenay(nami diger sirin)

    YanıtlaSil
  29. ya lamacim iyi guzel bir pasta yaptin ama ne zaman degiscek sayfa,yoksa senin dogum gunude yapilacak pastaya kadar bekliycezmi:)bak kac oldu giriyorum su lamada vardir yine biseyler diye:)biseyler yazda bu okuycular kapissin,lama kizsin,bizde gule gule okuyalim:)

    YanıtlaSil
  30. Hulyacım
    ben biliyorum Lama nın derdini yorum rekoru kırdırmaya çalışıyo bize
    al hadi bak bi yorum daha benden, yazıver sende
    yeni birşeyler hadi
    Hulya çok güzel demiş, yoksa doğumgünü pastanımı bekliycez:D

    YanıtlaSil
  31. Ellerine sağlık...Çikolatalı pasta en devdiğim şey bu aralar yiyemiyor olsam da :)

    Selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  32. Sevgili Lama,
    Anlatımına bayıldım yorumlar desen yıktı beni.Klubeli Pınar'la döktürmüşsünüz bakıyorum.Çok hoştu atışmalarınız.Krokanlı bir tarif de ben de var.Hem kolay hem de pek leziz.Ama ben yapmadım:(Sakın bana da sen yapmamışsın falan demeyin.Acemi bir blogcuyum...Yüreğim kaldırmaz;inme inverir birden:)))
    İsmimi beğenmen ne güzel.Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  33. Şşşşttt arkadaşlar, Cheese Cake Lamamı kırıyorsunuz artık bence :( Kızcağız kocasına tellemiş, pullamış pasta yapmış, bir de bizimle paylaşmış. (Kesin Bay Lama ona da karışmıştır ya neyse :P ) Demedik laf birakmadınız. Hani sataşın sataşmasına da dozuna accıcık dikkat bence. Küsmedin di mi Kuğu gelinlikli cici Lamalama...
    (Bak bu kadar iltifatı bir daha yapmam ona göre ! Hani diyordum beeeelki duvağından falan gösterirsin şu yüzünü :) )

    YanıtlaSil
  34. Herkese Merhabalar Hanimlar,
    Yazdiklarimdan, yorumlardan keyif almaniz cok guzel. Kimsenin iyi niyetinden zerre kadar suphem yok ama yine de belirtmek istedim ki tamamen dogaclama bu yazismalarda "millet gelsin de okusun, gulsun" bir amac yok.O an nasil geliyorsa icimden yaziyorum iste:) Arti rating kaygim da olamaz,ratingim cok yuksek zaten:P

    Kirginligim yok kimseye ama biraz sessiz kalmayi tercih ettim sanirim.
    Berceste'nin iltifatini gorunceye kadar! Tarihe gececek sozler sarfetmissin sagolasin,biliyorum sen boyle seyleri kolay kolay soylemezsin Kinali Kekligim:)

    Cooook guzel bir hafta sonu diliyorum herkeeeeslere,
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  35. lamaaaaaa;
    ben zaten sana satasanlar kisminda olmaidgim icin hic ustumu alinmamistim,ama tabikide biliyoruz-m biz gulelim diye yazmadigini,sanal dunya boyle birbirimizi ,mimiklerimizi ses tonumuzu bilemedigimiz icin oluyor boyle seyler:)biz hala lamamamama lama sarkisini dinliyoruz,sevildigini bil yani:)birde sen arkadasimin arkadasisin yahu:)

    YanıtlaSil
  36. Hulyaaaaa,
    Sevildigimi biliyorum tabi de biraz daha bilsem fena mi olur :)))

    Burada bulusan hepimiz arkadasiz zaten,degil mi? Yalniz sen arkadasimin arkadasisin diye ekstra torpil mi istiyorsun bakiim himmm :P Zeynep'le gorusursen selamlarimi soyle;)

    YanıtlaSil
  37. Merhaba Lamacım eşin için çok güzel bir pasta hazırlamışssın ellerine sağlık nice mutlu seneler diliyorum allah ağzınızın tadını bozmasın sizi hiç ayırmasın sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  38. Guzel duan icin amin diyorum Arzucugum :)

    YanıtlaSil
  39. harika gozukuyor bu pasta..
    hic de acemice degil yani lama. bu arada pandispanyayı hangi olcude bir kalıp da pişirdin? yorumların içinde varsa da hepsini okumadım, 39 milyon tane yani, az mı? :)))

    YanıtlaSil
  40. 23 cm capinda yuvarlak bir cam kap kullandim ki kucuk geldi:) Kekin fazlasini kucuk kagit kaplara koyup pisirdim:)
    Ay ben hep boyle milyonlarca yorum aliyorum Elifcim,halk beni seviyor:P
    Hoscakal!

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)