23 Nisan 2007 Pazartesi

Sigara Icmeyelim...

LAMA'NIN YEGENI GULNIHAL'DEN MESAJ

Sigara insanlarin sagligini bozar.Bu da beni cok uzuyor.Cunku insanlarin en cok hasta olusunun nedeninden biri de sigara ve onu icen insanlar hasta oluyor.Bu nedenle insanlarin sagliklari bozuluyor.Eger bunu okuyorsan ve sigara iciyorsan sigarayi her gun azaltin. Cunku her azaltisinizda hem bagimlilik azaliyor hem de 1 yada 2 ay sonra belkide sigara icmemeye baslayacaksiniz.Insanlarin cogu birakmak istese de birakamiyor. Bunun nedeni de cok bagimli olmalari bu yaziyi bir kucugunuzden nasihat (ogut) olarak kabul edin. Eger ben kucugum diye beni galiye almassaniz hem siteniz varsa daha sitenize girmem ve yorum yazmam.Ama siteniz yoksa sizinle de konusmam.Iyi gunler ve son olaraksigaranin yaptigi hastaliklar;

1Akciğer kanseri
2Ağız, dudak, dil kanseri
3Gırtlak kanseri
4Pankreas kanseri
5Böbrek kanseri
6Mesane kanseri
7Rahim ağzı kanseri
9Sindirim sistemine etkisi:(Gastrit ve ülser oluşumu)
10Solunum sistemine etkisi:
11Akut ve kronik bronşit.
12 Astim
13Atelektazi
14Amfizem
15Solunum güçlüğü
16Kan damarlarına etkisi:
17Büzüşme
18Damar cidarı değişiklikleri ve tıkanıklık
19Beyin Damarlarında (Koma ,Felç,Bunama)
20Kalp Damarlarında (Kalp Krizi)
21Uç damarlarda (Gangren)
22Böbrek damarlarında (Böbrek yetmezliği,Üremi,Yüksek Tansiyon)
23Büyük Damarlar (Yüksek Tansiyon,Kalp Yetmezliği)


Hamilelerde Etkisi:
1Ceninde gelişme bozukluğu,anomaliler
2Düşük
3Erken doğum
4Ölü doğum
5Düşük doğum ağırlığı
6Doğumdan sonra ani bebek ölümleri
7Çocuğun uyumsuz veya hiperaktif olması
8Çocukta kişilik ve konsantrasyon bozuklukları,


Kadınlarda etkisi:
1Sigara içen ve doğum kontrol hapı kullanan kadınlarda kalp
krizi(10 misli),beyin kanaması ve bacaklarda tromboflebit
riski önemli ölçüde artmaktadır.
2Erken Menopoz
3Kısırlık


Genel Etkisi:
1Ciltte erken kırışma
2Kötü nefes kokusu
3Dişler ve tırnaklarda renk değişikliği
4Koku ve tat alma
duyusunda azalma
5Katarakt
6Sosyal soyutlanma

18 yorum:

  1. teyzeciğim benim bu yazımı sitemde sergilediğin için çok sevindim ve başka yazılarımı da koymanı isterim

    YanıtlaSil
  2. sigara da icmeyelim icki de icmeyelim di mi lamacim :)) peace ;)

    YanıtlaSil
  3. heyyyt be;
    agzina saglik,seni gidi akilli,bilincli yegen lamacik,
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Lama,
    Ne kadar dogru. Sigara mutlaka onemli hastaliklarda, basroldeki etkenlerden birisi. Hic olmazsa cocuklarimizi dusunerek icmeyelim. sevgiler ve iyi haftalar.

    YanıtlaSil
  5. Lamaa ben sigara kullanmam. Hamileliğimde sigara dumanı koklamadım bile. Yani iş yerindekiler de çok hassas davrandılar bunun için. Eşim de kullanmaz. Misafirler de balkona çıkıp içiyor. Evin içinde sigara kokusuna tahammül edemem. Hoş ben hadi çıkın demiyorum ama eşim de ben de içmeyince biz balkona çıkalım diyorlar. Bir de kadınlar erkeklerden çok içer oldu. Hemen her kanının elininde görüyorum. Hiç bir zaman o iğrenç dumanı içine çekip de ne tür bir zevk alındığını anlayamayacağım sanırım.
    Hadi yine öptüm.

    YanıtlaSil
  6. Gülnihal,böyle güzel bir yazı yazdığın,sigaranın zararlarını biz büyüklere bir kez daha hatırlattığın için teşekkürler sana.
    Sevgiyle,Nane Limon

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Lama,
    Yeğeninde Maşallah teyzesi gibi duyarlı.
    Aferin Gülnihal,şimdiden bu kadar sorumluluk sahibiysen büyüyünce kimse tutamıyacak seni.
    Bu arada İstanbul'da tam bir laleler şehrine döndü,her taraf rengarenk,cıvıl cıvıl.

    YanıtlaSil
  8. Kıyamam ya ne kadar güzel yazı bu böyle:) İçmeme konusunda ciddi düşüncelere davet etti beni!

    Teşekkür ederim Gülnihal böyle bir yazıyla biz büyüklerine örnek oldun.

    YanıtlaSil
  9. Bile bile içenleri anlamıyorum. Felaket getiren felaket birşey! Allah'a şükrediyorumki, ne kendi ailemde nede eşimde böyle bir alışkanlık yok.
    Allah kurtarsın!

    YanıtlaSil
  10. Öperim ben bu tatlı yeğen Lama'cığı..Ne güzelde yazmış ellerine sağlık,Allah nazarlardan saklasın onu..Temennim hiç kimseler içmesin canım..

    Güzel bir hafta diliyorum ve sevgilerimi gönderiyorum..

    Gül/d.tadı

    YanıtlaSil
  11. Maalesef içmesek bile işyerinde veya herhangi bir yerde duman altı olabiliyoruz. Bana en çok koyan şey de bu maalesef. İçmediğim halde benim hakkıma giriyorlar. Çocuklarımızı bu şekilde duyarlı yetiştirip daha az sigara içen bir toplum olabiliriz inşallah.

    YanıtlaSil
  12. Teyzeleri, ablalari
    Gulnihal bugun tatil sebebiyle yogun bir gezme temposu icinde, sizlere cevabini daha sonra verecektir.
    Ben de sizlere duyarliliginiz ve yegenime verdiginiz destek icin tesekkur ederim.
    Artik benden daha cok Gulnihal'in yazisi yayinlanirsa sasmayin, gaz verdiniz bu kadar:) Yesilay Haftasi icin yaptigi arastirmadan, buldugu resimlerden bahsediyordu. Gunah benden gitti :)

    Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  13. Lamacım senin yeğen harika bişey :) bakalım sırada hangi yazıları var merak ettim doğrusu Toplumu uyarıcı mesajlar veriyor.Gülnihalcim teşekkürler canım.Lamacım bu arada cezalısın arkadaşım pastacı kızımı linklerine eklememişsin :( şaka şaka ceza yok rica var ricaa...:)

    YanıtlaSil
  14. Ah Pastaci kiz,
    Arkadasim ,senin siteler elde parmak kadar cok,hangisini ekleyeyim bilemedim ki :)

    YanıtlaSil
  15. TATLI HATIRALAR, HÜLYALAR, AYBİKE CEYLAN, RABİA, MÜNEVVER, MUHTEREM, HÜZÜNBAZ, LAVANTİN, DAMAK TADI, NAİLE VE PASTACI KIZ ABLA;

    ÖNCELİKLE YORUMLARINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM BUNU YAZMAMIN NEDENİDE DERS KONUMUZUN SOSYAL ÖRGÜTLER OLMASIYDI ONUN İÇİN BÖYLE BİR RESİM YAPMAK İSTEDİM BİLGİSAYARDA ÇİZDİM SONRA DA ALTINA YAZI YAZSAM MI DİYE DÜŞÜNDÜM? SONUNDA YAZMAYI KARARLAŞTIRDIM YAZIYIDA YAZDIM SONRA ANNEME TEYZEME VE ANNEANNEME GÖSTERDİM ÇOK BEĞENDİLER SONRA BEN DE DEDİMKİ TEYZECİĞİM SENİN SİTENE KOYABİLİR MİYİM DEDİM TEYZEM DE OLUR DEDİ VE BÖYLE BİR KARARA VARDIK HEPİNİZİN YORUMLARI İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM BAŞKA YAZILARIM DA GÖRÜŞÜRÜZ BEN EN ÇOK TA İNSANLAR SİGARA İÇERKEN ÇOCUKLARIN YANINDA İÇMESİNLER ÇÜNKÜ BENİM BİR ARA SİGARAYA ALERJİM VARDI ONUN İÇİN BU BİLGİMİ SİGARA İÇENLERE İLETİNİZ TEKRAR YORUM YAZDIĞININ ZİÇİN TEŞEKKÜR EDERİM İYİ GÜNLER :)) UTANDIRIYORSUNUZ BENİ :$

    YanıtlaSil
  16. oy oy, tatlı gülnihal :) ne güzel de yazmışsın. ben hayatımda sigara içmedim ağzıma dahi almadım çok şükür, almak da nasip olmasın. çok kötü bir alışkanlık senin de dediğin gibi. bu vücut bize emanet verildi, onu korumak bizim görevimiz ;) afferim sana böyle bilinçli bir çocuk olduğun için. inşallah tüm çocuklarımız da senin gibi olurlar :)

    bu arada bahsetmeden geçemeyeceğim çizim de süper. özellikle renk kullanımını çok beğendim. sigarayı modelin ağzına güzel oturtmuşsun. gelecek var yani çizimlerde ;) devamını bekleriz... öperim çok seni, teyzene öpücük yok :P hehehe
    ikinizi de öptüm :))

    YanıtlaSil
  17. bujene abla;
    ben de diyorum ki sen böyle güzel çiziyorun bende inşallah büyüyünce sana ben zerim bunu teyzeme de söylemiştim :)))))

    YanıtlaSil
  18. canım benim :) sen benden çok daha güzellerini çizersin inşallah. Ama çok çalışman lazım, çalıştıkça çizimlerin daha da güzelleşecektir. benim gibi tembel olma emi :)))

    imza kırkyılda bir bloguna post atan çizer :P

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)