18 Kasım 2011 Cuma

Turk mutfagindaki bazi lezzetlerin Ingilizce isimleri/ aciklamasi



Buyuk hali icin resmin uzerine tiklayiniz.
Yillar once hazirladigim "Turkish Cooking Class" ilaninin basligi.
Tamamen LM lezzetleri,  linkler icin yazinin altina bakabilirsiniz.


Tatlilar/ Desserts
Baklava : Baklava , Filo dough with nuts and syrup
Sekerpare:  (Sugar bit) Semolina cookies with syrup
Revani : Semolina cake with syrup
Kadayif: Shredded filo dough with syrup
Lokum : Turkish delight (Turkish candy with starch, sugar and nuts, covered with confectioner's sugar)
Gullac : Starch wafers in milk syrup
Yogurt tatlisi : Yogurt cake with syrup (English recipe is here)


Asure: Noah's pudding (English recipe is here)


Zeytinyaglilar/ Appetizers with olive oil
Sarma : Stuffed grape leaves
Kisir : Bulgur salad (Turkish tabbouleh*)


Corbalar/ Soups
Mercimek corbasi : Red lentil soup (English recipe is here)
Yayla corbasi : Yogurt soup with rice


Et yemekleri / Main dishes with meat
Doner:  gyro
Pide:  Turkish pizza
Manti : Dumplings with meat ,served with garlic yogurt (Turkish ravioli*)


Genel
Pilav : rice ya da  pilaf (pila et/ tauk suyu kullanilinca ozellikle)
Sehriyeli pilav: pilaf with orzo
Eriste : noodle
Cacik: garlic yogurt with cucumber
Tavuk suyu : Chicken broth


* Parantez icinde egik yazdiklarim, baska mutfaklardadaha cok taninan, benzeri yemek varsa, onlarin Turk versiyonu oldugunu anlatiyor ki , kullanmamak lazim. Yoksa bizimkilerin isimlerini kimse ogrenmez, ne oldugunu da bilmez:( Zaten cok taninmiyor guzel mutfagimiz.


Nerden cikti bu simdi diye soracak olan olursa, iste sebebi:
Twitter takipcilerim bilir, gecen cumartesi Van'a yardim toplamak icin yemek daha dogrusu tatli ve sarma satisi  yaptim. Sehir capinda, degisik kulturlerin bulustugu bir festival idi.
Insanlar gelip bakiyor, ilgisini ceken sey oldu mu hakli olarak soruyor: "Bu ne, icinde ne var, neye benziyor ?" vs gibi...
Sahsen bilmedigim seyi anlatmam zor oluyor! Mesela lokumun nisasta ve sekerden yapildigini bilmiyordum Amerika'ya ilk geldigimde.
Gecen cumartesi de bilmediklerimi sagolsun internet amcadan ogrendim. Mesela kadayif nasil tarif edilir, hicbir fikrim yoktu!


Ben cektim siz cekmeyin, bir gun bir yerlerde Turk yemeklerini anlatmaniz gerekirse burdan kopya cekin diye oncelikle aklima gelenleri yazdim. Zamanla buraya ekleme yapip genisletecegim. Katkida bulunmak isterseniz ya da "acaba sunu Ingilizce nasil anlatiriz?" dedikleriniz varsa, bir yorum yeter!
Bu arada sekerpare, en favori lezzet oldu! Tadina bakan, gelip tekrar aldi hatta kapanisi 2 bey yapti, "Diger musteriler icin uzgunuz ama cok begendik, hepsini istiyoruz!" diyerek geriye kalan tum sekerpareleri aldilar! (soranlar olursa diye 7 tane kalmisti ve hayir ben yapmadim ama sekerpare yapmaya baslasam iyi olur. Omru hayatimda bir kez yaptim sadece!)


Birkac da gozlem aktarayim.
*Kiminin hiic haberi yoktu depremden, kimisi duymus "a evet, cok uzucu!" dedi, kimi daha ilgilenip "tanidigin var mi oralarda?" diye sordu. 
* Bir cok kisi Turkiye'ye ya gitmis, ya gidecek ya da tanidigi gitmis/ gidecek! "Vay anasini sayin seyirciler" demek geldi icimden!
Hatta bir bayanin kizi Van'a gitmis grup olarak, yardim icin. Aldiklarinin fotografini cekti, kizima gostererim dedi.
*Yunan mutfaginda , Turk mutfagina benzer cok tat var biliyorsunuzdur. Baklava ve sarma , o gun iki ulkenin standinda da vardi. Ikisini de deneyenlerden "laf aramizda sizinkini daha cok begendik" diyenler oldu :) 


Simdilik bu kadar,
Mutlu hafta sonlari!


Not:
Fotografta gorulen
Kuru dolma tarifi
cicek baklava
Pilav pastasi
Yogurtlu pogacalar
Ev yapimi Pide
En guzel sarma yazisi icin buraya tiklayabilirsiniz.

14 yorum:

  1. gönlü güzel insan...
    ne hoş bir etkinlik yapmışsınız...
    kutluyorum sizi...
    umarım en güzel şekilde ihtiyaç sahiplerine laşır yardımlarınız...
    :)
    yahuu bu internet amca da herr bişeycikleri biliyor kardeşim:))
    aklıma ne takılsa sorabileceğimiz bir amcamız olduğu için peek bi şanslıyızz canım..:))
    şimdi gidile,mamaların her biri tek tek incelenee...:)))
    yürekten kopmuş sevgilerin en güzeli ile kal lamacım:)
    mutlu hafta sonları...

    YanıtlaSil
  2. Bizim lezzetlerimize kim aşık atabilir lamacım:))
    Çok teşekkürler güzel paylaşımın için en kısa zamanda da başlamalısın şekarpare yapımına:))

    YanıtlaSil
  3. Aysegul'cum,
    Biliyor musun, senin yazi tarzin bana Pepela'yi hatirlatiyor. onun gibi ifadeler filan, tam anlatamadim da iste..

    Zeynep,
    Bazen bana bu konuda milliyetcilik yapiyorsun diyorlar ama sahsi damak tadimin kanaati ve deneyenlerin fikri bu sekerim, ozellikle :Amerikan Mutfagi" diye bir kavramin olmadigi (kendileri de kabul ediyor) bu kulturde.
    Turkish Cuisine rocks!
    Sonrasinda Italyan mutfagi derim ;)

    YanıtlaSil
  4. her zamaki gibi süpersin lama cım,twitter dan takipçini hatta dua istemiştim bende yollamıştım sana bol satış için:)
    çok sevindim beğenilmesine ve satılmasına.
    encede en güzel mutfak bizimki sonrada italyan mutfağı,nede olsa hamurcu bir milletiz biz:)
    sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  5. TURKISH DELIGHT tek geçerim seniii:)
    emeğine sağlık ustam çekirge beğendi haddi olmayaraktan:) güzel bir çalışma olmuş:)

    YanıtlaSil
  6. canım ALLAH iyi niyetininizin karşılığını en kısa zamanda ailende huzur ve mutluluk sağlık ve bol bereketli kazançla tecelli ettirsin
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. :) kendimi Gulluoglu'nun menusunu okur gibi hissettim bir an :)

    Bol satislar dilerim..

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık, harika bir yardım... Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  9. Türk mutfagini yurt disinda, Avrupa ülkelerinde sadece dönerden ibaret biliniyor genellikle. Bizim onca güzel yemeklerimiz Yunan mutfagina ait oldugu saniliyor, bu da beni cok üzüyor.

    YanıtlaSil
  10. Çok aydınlatıcı olmuş.Bol kazançlar...

    YanıtlaSil
  11. çok harika olmuş çok sevindim adınıza çok! ne mutlu size bir katkı olmuş... Bu arada ingilizce yemek adlarında favorin aşure! kesinlikle iyi ve tam bir ifade... geri kalanlar uzun, detaylı. Ayrıca İng.'lerden sonra türkçelerini okuyunca bize pes yani nasıl bulmuşuz. Sadece dönerek piştiği için döner peki ya pilav?

    YanıtlaSil
  12. Teşekkür ederim :D
    ingilizce ödevimdi :D
    çok yardımcı oldun :D

    YanıtlaSil
  13. Geleneksel adetlerimiz olarak yazsak bunları olur mu ki lise 2 yim?

    YanıtlaSil
  14. Kavurmanin İngilizcesi ne

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)