6 Şubat 2007 Salı

Asure

12.18.2010
Click here and here to see the winner Asure of the "Best Asure competition"!


12.21.2010
And finally I am ready to share the recipe of my a little different , yet tasteful  Asure/ Ashura / Noah's pudding recipe. 
This was chosen as the best Ashura at a local competition. The judges were diverse : Turkish, American and Peruvian  :) So this means this Ashura has an internationally proven taste:)

I should mention that I am not a picky cook, the amount of the ingredients are subject to change ( I don't even remember for some of them how much I added.) Actually for ashura, in general there is no unique way and ingredient list to cook but major ones: wheat, beans, raisins ( I don't like it so skipped) apricots and of course sugar!
Enjoy!


Ingredients:
This would yield ~40 cups

1 cup wheat (I used a little more than that)
1 cup rice (precooked)
1 cup chick peas ( I used canned )
1 cup northern beans ( I used canned) )
1 packet ~ 100 gr of dried apricots (Turkish ones are the best! You can find in many American grocery stores as well) ( 
diced into small pieces and stayed in water to make it softer)
Figs diced into small pieces and stayed in water to make it softer)
~5 cups sugar


the rest is all optional so feel free to add dry nuts/fruits to your taste:
 Poppy seed
Sesame ( at least 2 full teaspoons, i cooked them) (gives a great flavor!)
Black seeds
Raisins
1 table spoon butter
1cup milk
1 table spoon honey
1 pinch salt
1 orange peel, (diced into cubes and boiled in water, discard the water, it has a bitter taste) (thisgives a great flavor,too!)
Half lemon zest

Other options may be but not limited to:
Almonds, peanuts, apple,orange, pear, raisins, prune, any dry or or fresh fruit  as desired
Clove, rose water for the flavor
Topping: 
walnuts, pistachios , peanuts, sesame, coconut, almonds, pomegranate 
Also cinnamon, hazelnuts

How to prepare Asure / Ashura/ Noah's Pudding?
One night before: 
(Soak wheat  in water before if possible)
Boil wheat in a big pan with 5 cups of water for about 10 minutes and turn the heat. It will adsorb the water and get soften in th morning
The day you cook:Add ~4 cups of water to the precooked wheat and let it boil. 
*At each step stir continously ,don't let the bottom stick Add chickpeas, dry beans and precooked rice. 
Add dry fruits.
Add seeds.Add milk
Add salt and sugar and boil for additional 10-15 minutes.
Serve with toppings, decorate and enjoy!
It will get thicker as it cools down so you may add boiled water as needed while cooking.*You can add more/less water/ sugar depending on your preference.
Afiyet Olsun, Good Appetite!

05.02.2007
My first Ashura (scroll down to see the recipe for the first Asure I made)
Ilk asurem

Tam guzel guzel, ayrintili ayrintili saati saatine asure macerami anlatip tarifi yazdim, asure tenceresinin altini kapattigim satirlara gelmsitim ki hain "Mozilla Firefox" hata verip kapandi :(((((((((((
Oy oyy,emeklerim gitti...
Ingilizce tarif bile verecektim asagida verdim :)... Belki daha sonra yazarim....
Gec de olsa Asure Gununuz kutlu,
Sofraniz bereketli
Eviniz huzurlu ,
Sevdikleriniz yaninizda olsun:)


Click here and here to see the winner Asure of the "Best ASure competition"!
Turkish Asure/Asurah/Noah's Pudding
It is very common to cook asure in Turkey in the first month of lunar calendar.
The story of this desert is as follows: When Prophet Noah’s ark came to rest on Mount Ararat ,they didnot enough food so they put everything they had together and coked asure!
It is believed that cooking asure will bring blessings to the household during that year.
We share it with neighbors and friends as much as possible and spread the joy!
Here is a basic recipe:

Ingredients:
1 cup wheat,
1 cup chick peas,
1 cup garbanzo beans,
1 cup raisins,
Almonds, peanuts
Dried apricots, figs, or any dry fruit and nuts as desired
Apple,orange,orange peels if desired
5 cups sugar, water (enough to cover)
Topping: walnuts, cinnamon,almonds,pomegranate etc
How to prepare Asure /Noah's Pudding?
Soak wheat, chick peas and garbanzo beans in water overnight.
Boil them in seperate pans. (You can use canned chick peas and beans).

After they are cooked ,mix them in one big pot and add dry fruits and nuts that remained in water for while and cut into small pieces.
Add to mixture along with sugar and boil for additional 10-15 minutes.
Serve with toppings
*You can add more/less water depending on your preference
Afiyet Olsun, Good Appetite!

20 yorum:

  1. Lama'cııım :)
    Blogger da yapıyor bazen o azizliği. Sürekli save edip yazıyorum ben...Birde İzmir'de elektrikte kesiliyor ara ara... Kızmamak imkansız oluyor...
    Bugün bende aşure yaptım...önümüzdeki günlerde Cafe Sardunya mönüsünde yer alacak :)İyiki de yapmışım...bir canım çekiyor günlerdir blog sayfalarından...bugün sende de var...ama doydum bugün aşureye nihayett :)
    Ellerine sağlık canım... Allah kabul etsin

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık güzel olmuş 1 tabak göndersene ben henüz yapmadım amma hamarat oldun biz daha düşünme aşamasındayken sitende görmek hoş oluyo

    YanıtlaSil
  3. Lama ben aşureyi çok seviyorum, her sitede tarif var ilk defa ben de deneme cesaretine giriştim. Bir komşunun yorumu; "hayatımda bu kadar güzel aşure yemedim" olmuş. Hahh dedim, tabiki öyle, benim kadar çok aşure tarifi görmediki onlar. Güzel görünüyor canım, alttaki pilav da çok nefis görünüyor.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Mrh,
    firefox arada bir kaprisi tutar ama rahatlida bir baska..;)
    ellerinize saglik, leziz gozukuyor..;)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. AMIN, canim sizinde asure gününüz kutlu olsun.

    Ellerine saglik, ben bu sene asure yapmadim ama cok yedim:))

    YanıtlaSil
  6. Lamacım harika görünüyor.Tadıda nefis olmuştur mutlaka,Allah kabul etsin.Görümce utandı vallahi, kendisi yapamadı henüz.Hamarat gelin yapmış ellerine sağlık.

    Öpüyorum güzelim sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. canım lamam cicim lamam; "mozilla" kardeş kime yanlış yaptığının farkında değil!!! duaların kabul olsun, günümüz kutlu, mutlu olsun...

    YanıtlaSil
  8. Yuppi Kek ye etkinligi geliyomus çok sevindim :) yorumlarim gitmiyo bari mail atayim :)

    YanıtlaSil
  9. Nilay,
    Bundan boyle ben de daha dikkatli olacagim insAllah,insanin icine oturuyor yoksa:S
    Senin asureni de dort gozle bekliyoruz

    Ablacigim,
    Tum tencerye gondereyim isterseniz:)
    Annem bu sene gece birakmis ama beklediginize deger,
    Afiyet olsun

    Rabia,
    Asurenin tadinin guzel olmasinda cok tarif gormenin yarari var ama asil marifet senin ellerindedir ;)
    Antep'e selamlar

    Hosgeldin Merail,
    Rahatligi ne bu arkadasin,cok detaylari bilmiyorum aslinda ama internet explorer'i cezalandirayim diye kullanmaya basladik :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Sevilaycigim,
    Afiyet olsun gotur asureleri:) Ben de cok yaptim ama pek yemedim :D

    Sevgili Hayat Ablacim,
    Gec olsun guc olmasin yaparsiniz canim neden utaniyorsun aaa,
    Ben de sizleri opuyorum,
    Hurmetler

    Pecete,
    Cok haklisin cok! Bu Mozilla kiminle ugrastiginin farkinda degil! Arkadasina yuzlerce seveni olan Lama'ya yamuk yapilir mi hic!!!

    Evrimcim,
    Mailden buraya tasidim mesjini:)
    Bakalim ne kadar cesit cesit guzel kekler gorecegiz,
    Sevgiler, selamlar

    YanıtlaSil
  11. sevgili lama;oncelikle bendede bu minik tatli cam kaselerden var ,belirtmeliyim:)ellerine saglik,diyorum sana hamarat lama.ben oyle cok severdimki asureyi bu sene oyle cok oisirdimki artik tadina bile bakamiyorum,allah kabul etsin..

    YanıtlaSil
  12. Ucuz diye almistim bunlari ama guzel de gorunuyorlar,ablam cok begendi mesela:)
    Anliyorum seni cok yeyince baklava borek olsa tikanir insan.
    ben de bir itirafta bulunayim:
    ASureyi sadece tatli kasigi ile tadina bakacak kadar yerim:) Neden yaptin diyecek olursaniz, adet yerini bulsun, bir yiyecek bulunur elbet diye yaptim:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. banada buraya geldiginde ablam almisti bak hulya bunlari su kadara buldum ok da sirinler diye:)

    YanıtlaSil
  14. lama bu arada guldur artik s asure basligini bak tarifide eklemissin ne guzel

    YanıtlaSil
  15. lama tam da yeme de yanında yatlık olmuş bu aşure :) çok beğendim, görüntü süper eminim tadı da süperdir. gerçi şimdiye kalmamıştır ama benim için de kaşıkla kaldıysa :D
    eline sağlık bu arada, allah kabul etsin :)

    YanıtlaSil
  16. Hulya,Hulya,Hulyalaaaarrrr
    Demek ablalarin sevdigi kaseler bunlar:)Bu arada ne guzel ablan AMerika'ya gelmis, imrendim dogrusu,tu tu tuu:)
    Tamam seni mi kiracagim kaldirayim o :( surati ordan;)

    Bujene,
    Senin kazan kadar buyuk degil ama kocaman tencere sure duruyor, seni bekliyor:)

    YanıtlaSil
  17. Merhaba,
    Mozilla Firefox normalde yapmaz böyle hainlikler ama müdarek Aşüre günde yazılan benim yazım olsa ve silinse herhalde günaha girerdim. Neyse ben ingilizce tarifle idare ettim. Kendimi ingilizce sınıfımda hissettim bir an. Türkiyede öğrenemedim ingilizce, İngilizler de tam öğretemediler, amerikada hala kursa gidiyorum, bakalım onlar öğretebilecek mi? :))
    Ellerinize sağlık, Allah kabul etsin....

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Ayse Yaman,
    Seker yorumun icin tesekkurler:)
    Yillardir Ingilizce egitim aliyorum ,2 yildir Amerika'da yasiyorum ve kanaatim sudur ki :kucuk yasta yurtdisina cikip praik yapmadikca dili 'tam" ogrenmek zordur!
    Ama imkansiz degildir :)
    Kolay gelsin,basarilar Ingilizce derslerinde ve hayatin her alaninda,
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Bunun Türkcesi yok mu? :-((

    YanıtlaSil
  20. Merhaba,

    Ne kadar işime yaradı bu tarifi İngilizce yazmanız anlatamam. Elinize sağlık çok teşekkürler:)

    Sevgiler,

    Dilek

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)