20 Ekim 2010 Çarşamba

Lama'ya ozel, en guzel siirler!

 Bu yazi "Lama'nin agzi kulaklarinda" yazisidir.
Cok kisiyi kiskandiracak ya pardon imrendirecek, "vay be!" dedirtecek niteliktedir ayni zamanda. Demedi demeyin!

Sevgili Muhterem, Lama'nin ilk gunlerinden beri hep yanindaydi hem de guzel mi guzel, bana ve sadece bana ozel dizeleriyle! Kime nasip olur boyle siirli yorumlar:)) Esim bile bu kadar siir yazmadi bana :))))))))))))) (her okudugumda biraz daha gulen surat ekliyorum buraya :)))))))))))))))))))))
Site icinde nostalji yapmak cok hosuma gidiyor ,e malum cook uzun sure ayri kalmistim, yazdiklarimi yaptiklarimi unutmusum:) Itiraf edeyim bu guzel dizelerin bazilarini da unutmusum, bu kadr cok oldugunun farkinda degildim.  Hemen vefa insani Lama, usenmedi tek tek buldu ,bir araya getirdi ve iste huzurlarinizda! 
Bunun icinde ayri bir blog mu acsaydik acaba, dahasi isi ilerletip kitap mi bassak Muhterem'cigim:)
Ayrica, simdi bu yazidan sonra, senin kapini calip "Bana da siiir, bana da ssiir" diyenler olacaktir ,bosver onlari sadece ve sadece BEN :) (Hatta kizi Hilal, ilk kiskanan olmus ve annesinden siir istemis )

Muhterem'den Lama'ya ozel siirler!


 Ilk siir buydu sanirim,. Kek Ye etkinligi icin yaptigim mor lahanali tuzlu kek tarifi onu cok etkilemis olmali ki (etkilenmeyen kalmamisti gerci, kimin aklina gelir ki!) araba kullanirken aklina gelmis bu dizeler

Merhaba Lama,
Nerden geldi aklına mor lahana!
Tarifin alemde tek belli,
Seni geçecek kimse daha dünyaya gelmedi!

***
Supriz Turkiye ziyaretimi anlattigim "Yedidag'in Kuslari" yazisinda 

Merhaba Lama,
Hoşgeldin vatana,
Ailen ve arkadaşların 
seninle gurur duyuyor,
Hepsi hasretinle yolunu gözlüyor.
Gez dolaş,tadını çıkar vatanın,
Evinde bayram vardır annenin ve babanın.
 *** 
Ablacigimin, Gulenay'in dogumgunu icin yaptigi  gulen ayli pasta. Giris kismindaki yoruma da bayildim! Ilham perilerine iyi bakmak lazim, anne sefkatiyle, yemeyip yedirmek ,giymeyip giydirmek:))

İlham perilerime yemeyip,yedirdim.
Giymeyip,giydirdim daha gitmediler!
Yeni dizeleri aklıma getirdiler.

Merhaba Lama,
Ablan yapmış harika pasta,
Üstündeki gülen ay resmi çok zevkli,
Lamanın ablasıda çok becerikli.
 ***
Yine Turkiye ziyaretim esnasinda Gul yegenlerimle yaptigimiz pasta icin
Sevgili Lama,
Neler yapıyorsun Samsun'da?
Lama her zaman ki gibi mutfakta,
Yeğenleri ile pasta yapmakta,
Yeğenlerin Maşaallah çok tatlı teyzesi,
Şimdi eğlenip-yenilip-içilmeli,
Gitme vakti gelince nasıl veda etmeli?
**
Yine ayni donemlerde, Turkiye'deki son gunlerimde muhtemelen. Mezgiti kac saatte ayikladigimi sordugum yazi icin :)
Merhaba Lama,
Kavuştun mu bay Lama'ya?
Nasıl veda ettin anne-babaya?
Bence cevap e şıkkı,
Lama tecrubesiz olduğu için 1 saat onun hakkı,
Muhterem bilemediyse doğru şıkkı,
Şiir yazdığı için 100 puan onun hakkı.
 ***
Ben de ona siir yazmisim galiba ama bulamadim dizelerimi :) 

Merhaba Lama,
Aman şiirde yazarmış arkadaşına,
Seni sayfamda görmek yeter,
Şiirin çok hoş,çok şeker,
Şiir işine kafanı takma,boşver.

Öğretmen olup,derste verirmiş, Bunlar ne şanslı öğrencilermiş,
Lama'dan dersi dinlemiş,
Pideler,börekler midelere inmiş...
*** 
Ramazan 2007'de Kevgir dergisi icin hazirladiklarimla ilgili 
Merhaba Lama,
Muhteremle afiyetle artık blogspot'ta,
Yardım teklif etmişsin teşekkür ederim,
Mutlaka yardım isterim.
* * * * * * * * * 
Lamacığım,bu ay ki Kevgir'de yazılarını ve tariflerini gördüm.
Hepsi çok güzel ve lezzetli görünüyor.Ellerine sağlık.
Ezo damat fikrine de bayıldım.
Tam Lamaya uygun,zıpırca bir yemek ismi.
 ***
Heheh:) Kaynana catlatan tarifler etkinligi icin hazirladim "Kayinvalide'min Oglu icin Pasta" yazisi

Merhaba Lama,
Pastan olmuş harika,
Bu güzel başlık senden beklenir,
Espirili bir kalemin önüne ne geçebilir?
Eşinin doğum günü kutlu olsun.
En güzel günler sizin olsun.
 ***
Sevgili Lama,
Nice mutlu yıllara,
Aile şimdilik üç kişi olabilir,
Ama dahada büyümenize kim engel olabilir?
Bir bakmışsın nüfus dört-beş,
Çocuklar olmuş 3 kardeş : )
 ***
Gecen seneki dogumgunum icin gecikmeli kutlama:)

Sevgili Lama,
Ne desem bilmem ki, kutlama için çok geç kalmışım : (
Kendimi affettirmek için bir şiire ne dersin?

Mutlu yıllar Lama,
Gülen gözlerle bak hayata,
Seni seven hep bulunsun,
Doğum günün kutlu olsun : )
 ***
En son siirlerden, Ramazan'da Peru yemekleri ile yaptigimiz iftar yazisina, bloga geri donusumle ilgili :)
Sevgili Lama,
Hoşgeldin aramıza,
Uzun zamandır seni göremedik buralarda,
Bir daha arayı uzatma bu kadar,
daha verilecek çok tarifin var.
: )
***
Ay masAllah ne cok yazmissin ne guzel yazmisssin, hep yaz oldu mu:)
Benim tesekkurum de bu yaziyla kalmayacak elbette! Aslinda bu yaziyi yazarken ozel bir pasta filan yapayim dedim ama gecktirmek istemedim. Beklemede kal Muhterem'cigim :)
Sevgilerrr:)

12 yorum:

  1. Ne guzel ve anlamli siirler bunlar :) bana esim dahil kimse siir yazmadi :) sanlisin vesselam :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Şiirle iletişim çok güzel olsa gerek.Sayfanda çok güzel.Ellerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  3. Aman Allah'ım,
    Şu anda yazını ağzım kulaklarımda ama birazda mahçup bir şekilde okuyorum.
    Beni çok sevindirdin.
    Bu sayede sana yazdığım şiirler arşivde kaybolmak yerine bir yazıda toplanıp, bir arada oldular.
    Bu güzel jestini 2 Ekim'de ki doğum günü hediyem olarak kabul ediyorum.
    Çok teşekkür ediyorum.

    Sevgili Lama diye yazdığım anda aklıma pek çok kelime geliyor ve şiire dönüşüyor.
    Aslında şiir denemeyecek kadar basitler ama uyumlu oldukları için biraz etki bırakıyor.
    Son dönemde, yazı yazmak için açtığım "Sessiz Kalamam" blogumda beni çok etkileyen olaylar için arada sırada şiir yazıyorum.
    Pastaya hiç gerek yok, bu yazı beni yıllarca mutlu eder.
    Tekrar teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Bende arşiv taraması yaptım ve bana yazdığın şiiri buldum.
    Bir zamanlar blogcu'da olduğum için şiiri oraya yazmışsın.

    Arkadasim Muhterem,
    Sevgilerimi gonderem
    Hep sen mi bana siir yazacaksin
    Bu da olsun benden,
    Seninkiler kadar guzel olmaz
    Yoktur bir suphem.... :P

    http://muhteremleafiyetle.blogcu.com/izgarada-yerli-somon/1496413

    YanıtlaSil
  5. Seyma,
    Sence neden o kadar cok :)))))))))))))))))) koydum :)))))))

    Cahide,
    Tesekkurler arkadasim

    Muhterem,
    Biraz sabretseymisim dogumgunu suprizi olacakti demek! Simdiden nice mutlu guzel yaslara:))

    beim siir de fena olmamis sanki :)))
    Eskiden ben de derin, pek manali siirler yazardim (orneginzi bakiniz yanda "ana benden recete") artik tukendim ,eskisi gibi dolu bir insan degilim galiba :( :)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. MaşaAllah :)
    Ne kadar güzel,nasıl da sıcak Ya Hu.
    Yazdıklarında aslında o kadar cici detaylar gizli ki.Seni ve Muhterem Hanımı,hatta yüksek müsaadenizle Muhteme ablayı diyeyim,daha yakından,daha derinden tanıma fırsatı buldum..
    İnsanın kalbi,dilindedir.Subhanallah,Allah muhabbettinizi artırsın.Duru,samimi ve sevgi kokan bir iletişim.Şiire bayılırım,morperestim,bol bol Lama'lığım tutar,tütü lerim :)
    Hülasa,ben sizleri pek sevdim..

    Lama'sı..
    4-5 ay önce bloglamaya ilk başladığım zamanlarda,tevafuken sayfanı ziyaret ettim,uzun zamandır güncellemediğini görünce,şöyle bir içlendim,ahh olaydı,yar olaydı :) Kalpten kalbe yol kurulaydı.Rabbim biliyor ya..
    Hem şaşırdım hem çok sevindim döndüğüne:* (Tuhaf bir durum olsa da,belli ki kuvvetli bir hikmet saklı içinde)
    Dualarda buluşmak üzere.
    Paylaşımlarını keyifle takibe devam inşaAllah
    Son olarak , tüü tüü maşaAllah! :)

    YanıtlaSil
  7. Lama dondu mutfaga
    Artik donsun baska ortamlara da
    Men onu cok sevirem
    Allah'a emanet edirem:))

    kabul et ilk akrostis siirin:)

    YanıtlaSil
  8. Bir sorun var yaziya ekleme yapmak istedigimde, blogger kendinden geciyor. O yuzden daha once gozumden kacan bu nadide eseri, buraya ekliyorum:
    Annemin yemekleri etkinligi icin yazmis Muhterem:
    Sevgili Lama,
    Süper anne iş başında,
    2 ayda 2 etkinlik,az gelir Lamaya,
    Etkinlik konusu mayısa çok uygun,
    Anneler günü,hepimize kutlu olsun.
    Malkoç'un grafik çalışması çok başarılı,
    Bu etkinlik bu logoyla hatırlanmalı.

    YanıtlaSil
  9. Pepelacigim,
    mest etti beni sozlerin,yalniz BTS'ye cok guzel sozler soylemissin ,bana ozel degil yani? kiskanacagim simdi!

    BTS,
    evet ilk akrostis siirim,cook mesut bahtiyar oldum
    Siirin icerigiyle ilgili yorum yapmiciim,ksimet olur da bir gun gorusursek o zamana sakliyorum malum!

    YanıtlaSil
  10. "ksimet olur da bir gun gorusursek"..
    ben de merakla beklemekteyim o gunu! gitti mi misafirlerin?

    YanıtlaSil
  11. Gittiler. ben ve Zeynep de dahil, 11 buyuk,11 kucuk toplam 22 bas idik bu aksam ;)
    Kim bilir belki yarin,
    Belki yarindan da yakin:)

    YanıtlaSil
  12. Lamacım ne mutlu bizlere bloglarımız
    sayesinde harika dostluklar kuruyoruz
    Çok ince düşüncelisin Muhterem'ciğim
    çok sevinmiştir.Kucak dolusu sevgiler
    bende beklerim...

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)