30 Ağustos 2012 Perşembe

"Domates" Ye 3 : Buzlukta domates saklamak

Buzlugun rafina (inci gibi olmasa da!) sira sira dizilmis domatesler
"Domates etkinligimiz" icin gelsin , herkesin cok isine yarayacak bu yazi! 

Duydugumda inanmadim, arkadas acti buzlugu gosterdi...
Yikamis, kurulamis, ve oldugu gibi buzluga koymus... Ben de artik bu yontemi kullaniyorum ve siddetle oneriyorum!

Kullanmadan once cikarip, kaynar suyun icine birakin. (tas gibi, top gibi bir sey oluyor, aman dikkat kafaniza, ayaginiza dusurmeyin!) Kabuklar aninda veda ediyor...
Yumusamasi icin biraz bekleyin ve corbada, pilavda, yemekte kullanin!
Corba icin blendirdan gecirecekseniz yumusamasini beklemeye gerek bile yok ki ben cogunlukla beklemiyorum. Icinde eriyiveriyor..
*Daha cok domates saklamak, doalpta yer tasarrufu yapmak icin, ust uste koyabilirsiniz. Aluminyum folyodan katlar arasi serebilirsiniz

Pazar gunku tarla gezimizden aldigimiz domateslerin bir kismi bu sekilde buzlukta yerini aldi. Guzel gunlerde, agiz tadiyla yemek dilegiyle...

Not :
Buzlukta dolmalik biber saklama
Ayni sekilde  (yika, kurula, dondur!) dolmalik biberleri de ziplock postelere koyup buzluga koymus (sadece biberler, icleri bos!).
Firinda pisirdigini soylemisti. Ben cigden kullandigim dolma icini dolmalik biberlere doldurup, tencerede soguk su kullanarak pisirdim, soncu gayet basarili! Tek farki mevsimi...

Tekrar not: 
Buzlukta domates sos saklama
Tamamen cigden , sogan vedomatesi robottan gecirip,suzgecte biraz tuttum ki suyu ciksin.  Icine kucuk kucuk yesil biber dograyip, buzdolabi posetlerine koydum. Acil durumlar icin , bulgur pilavina , yemeklere, makarnaya sos, hatta (eridikten sonra muhtemelen olusacak suyunu suzup) menemen olarak bile kullanilir diye dusunuyorum....

9 yorum:

  1. canım etkinlik için bir tarifim var..beklerim:))

    YanıtlaSil
  2. canım ben dolmalık biber konusunu anlamadım eğer buzluğa doldurulmuş sarma veya dolma koycaksan kesinlikle içini kavurman lazım yoksa pirinç paramparça olur
    sen kavurmadan koydum diyorsun
    herkesin stili farklı tabi

    YanıtlaSil
  3. Sadece biberi koymaktan bahsediyorum arkadasim. Yani dolmalik biberi buzluga koyup donduruyoruz.
    Pisirecegimiz zaman, dolmanin Icini cigden hazirlayip, biberlere doldurup pisiriyoruz.
    Umarim aciklayabilmisimdir.

    YanıtlaSil
  4. Bu fikri,bu öneriyi öyle bir tuttum ki hatta hemen kalkıp dolaba ,sona ermek üzere olan yaz domateslerimi atıp tekrar oturdum psye:)
    İnşAllah don aldırıp domateslerimden olmam lamacım:)
    Senin için de içersinde ve üzerinde domates olan bir tarif hazırladım bugün,herkes bayıldı:)
    Yarına çıkabilirsem yayınlarım inşAllah:)

    YanıtlaSil
  5. zel'cigim,
    denedim ve memnun kaldim, sizlere de onerdim bu metotu. bir yanlislik olurs hiiiic mesuliyet kabul etmem :)) buzdolabina suc atarim en basiti!
    insAllah sorunsuz yersin domateslerini, tarifini de bekliyorum sekerim.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Dolmalık biberi aynen bende dediğiniz gibi koyuyorum.Bütün domatesi atmak aklıma gelmezdi,sayenizde bu sene birazda öyle yapayım.Ben gebelde ya doğrayıp buzluğa ya da az pişirip kavanozda yapıyorum.Öneriler için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Kesinlikle deneyeceğim. TCD

    YanıtlaSil
  8. bende yillardir domates ve dokmalik biberleri yijayio kurulayip koyuyorum ama tam çozulmeden kuo jup dograyio pisirin dolmalarisa hemen dokdurup pisirin.......,,.birde patlicankari kõzleyio joyun cozukubce salatasi super

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)