30 Mart 2012 Cuma

Firinda besamel soslu, ispanakli makarna

"Besamel sos cok severim, uzerine kasar serildi mi hele tadindan yenmez" diyenlerdenseniz , ispanakli borek, lazanya tadindaki bu ispanakli firin makarnayi siddetle tavsiye ediyorum...


Malzemeler:
1 paket makarna (cubuk makarna kullandim, cok kucuk olmayan herhangi bir cesit kullanilabilir)
300 gram kadar ayiklanmis ispanak (hazir bebek ispanak kullandim)
1 sogan, kucukce dogranmis
1 kase beyaz peynir, kasar karisimi


Besamel sos icin:
3 kasik tereyagi
3 kasik un
3.5 bardak sut


Uzerine, yeterince kasar ya da mozarella rendesi


Yapilisi:
  • Makarna paketinin uzerindeki direktilere gore , ya da caninizin istedigi sekilde haslayin.Ben genel olarak vitamin kaybi olmasin diye, az miktar suda haslayip suzmuyorum. Firin makarna icin biraz sulu olsa da sorun olmuyor zaten
  • Ispanaklari elinizle bolup, sogan ve peynir ile karsitirin . (evet cigden kullaniyoruz!)
  • Besamel sosu hazirlayin.
  • Makarna ve ispanak karisimini borcama doktukten sonra, besamel sosu yayin ve uzerini kasar peyniri ile kaplayin.
  • 200 C (400 f) de peynirler guzelce eriyinceye dek pisirin.
Besamel soslu makrna tarifi daha once de vermistik, en cok tiklanan tariflerden...
Detayli besamel sos tarifi de mevcut...


Bay Lama'dan 10 puan aldi, cay yanina, misafire, ev halkina ana yemek olarak tuketebilirsiniz...

12 yorum:

  1. aynennn onu diyenlerdenim ben lamacım:)
    aldım ki ben bu tabağı,boşuna arama hiiçç..;)
    bi ara içi dolu bir şekilde getiririm komşun tabağını:)
    ellerine sağğlık lamacımm..
    huzur dolu hafta sonlarıı..
    baki muhabbetlerimle..

    YanıtlaSil
  2. Bende diyenlerdenim canim amma velakin zayiflama islerine girdigim için yiyemiyorum :(

    ellerine saglik guzel gorunuyor.

    YanıtlaSil
  3. Cook guzeldi bayildim, ayildim ben buna.... Ellerine saglik canim, devamini bekleriz

    YanıtlaSil
  4. çok nefis görünüyor ellerinize sağlık,peçeteyle tabağın uyumuda dikkatimi çekti güzel denk gelmiş:)

    YanıtlaSil
  5. Ben de beşamel&kaşar ikilisi hayranıyım, gerçekten güzel görünüyor, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. off nefis olmuş ellerine sağlık harika görünüyor

    YanıtlaSil
  7. ay bende bayılırım bu yemege ...davet sofrası ıcınde cok guzel olur..ellerıne emeklerıne saglık

    YanıtlaSil
  8. Cok guzel olmus hayatim, ellerine saglik. harika gorunuyor. Olsa da yesek

    YanıtlaSil
  9. orda saat kaçtır bilmem ama burda saat gecenin körü
    ve benim canım acayip istedi bundan şimdi :)

    şu teknoloji iyi bir ilerlese de fotodaki yemekleri yiyebilsek dimi :D

    YanıtlaSil
  10. Tarifinizi denedim, esim de ben de kizlarim da bayildik, tesekkur ederiz efendim, bende beklerim:)

    Http://ballibildircin.blogspot.com

    YanıtlaSil
  11. Merhaba, bende dun aksam yemegi icin denedim, gercekten cok lezzetli oldu, yalniz dayanamadim sogan ve ispanagi cok az kavurdum, cigden koymaya cesaret edemedim :) Buarada Sevgili Lama, isminin gercekten Lama oldugunu sandim, lakin Lama isminde Suriyeli bir arkadasim var, arapca karsiligi Beautiful Lips demekmis ;) Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyordum Arapça'da anlamı olduğunu 🙈

      Sil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)