3 Ağustos 2012 Cuma

Irmik Helvasi



Seksenler dizisini izlerken, galiba gullac muhabbeti bizi irmik helvasina goturdu ve Bay Lama "yapayim ya yiyelim" dedi...
 Bu firsati kacirir miyim, hemen twitter'dan sordum, guzel bir irmik helvasi tarif onerisi olan var mi?" diye. Kirazzade , Selva sitesindeki tarifi onerdi. Miss gibi tereyagi kokusu "hemen iftar olsa da yesek" dedirdi... Sicak sicak daha guzel olur sanki, ne dersiniz?


Arkadaslara iftara giderken goturduk, yiyenler pek begendi " herkes tutturamaz bunu!" diye methiyeler dizdi, tarifini sordu, Bay Lama da gurur ile " mail atarim " dedi:)
Cikolatali olmayan atlilara burun kiviran Z kiz bile severek yedi... Fistik olsa, yaninda dondurma olsa daha da iyi olurdu ama buna da sukur...

Irmik helvasi
IÇİNDEKİLER
  • 2 su bardağı irmik
  • 1,5 su bardağı şeker 
  • 1,5 su bardağı süt
  • 2 su bardağı su 
  • 125 gram tereyağı
  • 1 yemek kaşığı çam fıstığı (olmadigi icin hindistancevizi kullanildi) 
HAZIRLANIŞI
Yağı eritip çam fıstıkları ile birlikte irmiğin rengi dönene kadar kısık ateşte kavurun. Suyu ve sütü şekerle birlikte bir tencerede karıştırarak ısıtın ve şekerin erimesini sağlayın. Bu karışımı kavrulup esmerleşen irmiğe ekleyin ve karıştırın. Tencereyi ocaktan alıp kapağını kapatın ve 10 dakika demlenmeye bırakın.
Yapmasi da pek kolaymis canim...

Bu da boyle hos bir ani, bizim gibi cani cekenlere oneri olsun
Mulu cumalar...

15 yorum:

  1. ımmm tarçınlı tarçınlı ne güzel gider
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Benim irmik vanilyalı olmadıgı için, kavururken eccük de vanilya eklemiştim ama söylemeyi unuttum :) Ellerine sağlık Lama Bey'in :)

    YanıtlaSil
  3. offf bak canımı çektirdin şimdi :)

    YanıtlaSil
  4. Canim hayirli aksamlar ellerine emeklerine saglik .

    YanıtlaSil
  5. MİS GİBİ...ELLERİNE SAĞLIK...BAYILIRIM BAYILIRIMMMMMMMMMMM...SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  6. İrmik helvası yapmak çok maharet ister.Elinin lezzeti sözüne inananlardanım.Demek el lezzeti var bay lamanın:))

    Afiyetler olsun

    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel olmuş ellerınıze saglık.

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. bayilirim irmik helvasina...
    süper görünüyor, ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  10. Sıcak sıcak içine biraz da tuzsuz peynir atsaydınız, çok da güzel olurdu. Bay Lama'nın ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. Canım bende mim in var haberin olsun ...

    YanıtlaSil
  12. Bay lamaya; irmik tatlısı yapabilecek aşamaya gelmesine vesile olan bayan lamayı tebrik etmek istiyorum ben:)) garip bi cümle oldu farkındayım ama ne demek istediğimi anladın sen:)) afiyet şeker olsun

    YanıtlaSil
  13. güzel çalışmanız ve paylaşımınız için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  14. İrmik helvamı almaya geldim canım.Alıpta gidim hemen .Ellerine sağlık olsun acaba diyorum muzlu irmik var ev de yarın yapsam mı,olur mu muzlu muzlu bilemedim canımda çok istedi.Sabah ola hayrola.Sevgiler....

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)