19 Aralık 2010 Pazar

and the winner is....

Gecenin kazanani "Benekli Asure "

Cok yorgunum, ay birinci olmak ne zormus!
Detaylar daha sonra insallah :) demistim. Hala yorgun olsam da iste bu geceden notlar!

Eeveeet "Dereceye girersem heryerde, ilk bese girersem burada , aksi takdirde Lama Ev'de sesimi duyabilirsiniz:)" demistim ve sesim heryerlerde! facebook, twitter, es-dost, konu-komsu, Turkiye'de saat ilerlesin tum sulaleme sesim ulasacak kimsenin suphesi olmasin :)

3 Amerikali, 1 Perulu ve 1 Turk'ten olusan yuce juri beni birincilige layik gormus. Yiyen halk da cok begendi. Hatta Bay Lama bile beni tek gecti :)

"Simdi telefonlari yarisma birincisi Lama, buyrun" diye aciyorum, sonumuz hayir ola! :)  Boyle megalomanca yazdigima bakmayin, sonuncu olsam da keyifli bir yazi yazacaktim, simdi de oyle yaziyorum! Katilma amacim sadece eglenmekti , buranin ifadesiyle "just for fun!"

Yarismada aceleyle cektigim ve birinci aciklanirken kullanilan fotograf ustte (nari baska bir yarismaci arkadastan aldim, ben de ona onceki aksam bugday verip "mutlaka katil yarismaya bak!" demistim, yasasin centilmenlik :))) , evde cektigim bol cerezli sunum tabagi altta. bay lama "bu asure yarismasi, cerez yarismasi degil" diye elestirse de sonra Sezar'in hakkini Sezar'a verdi:)

Simdi herkes asure yemeye gelecegiz diyorlar. "Kasikla tadina bakarsiniz, cok yemek yok, ben tekrar asure yapamam!" diyorum. Yapsam da  kesinlikle aynisi olmaz ki! Zaten benim asureyle aram yok, bir kasik ancak yemisimdir, merakimdan o da! Hani bakayim cidden guzel mi diye , ayip olur sonra.
Tarif soranlar icin hatirlamaya calisayim da yazayim bari....

Ayricaaa annecigimi aramistim, asure yaparken hayir duasini ve asure tuyolarini alayim diye:

Lama:Anne dereceye girenlere hediye karti verilecek
Emine Sultan: Hediye onemli degil de, basarili olmani isterim kizim.

Canim benim, bu birinciligimi sana hediye ediyorum! Hatta babami razi et gel buraya, hediyeleri de beraber harcayalim :)

Notlar:
 *Yarismada 8 yarismaci vardi, genel katilim yuzden kisiden fazla idi.
*Benekli asuredeki beneklerin (susam, hashas tohumu, corekotu) kattigi degisik aroma isin sirri olmus. 
*Icinde bal ve tereyagi oldugunu duyanlar da sasti. D
* Cok guzel asure sunum ornekleri vardi : Portakaldan gemi, asure uzerine oturtulmustu mesela, birinde de nar ve cevizden gemi resmedilmisti.

18 yorum:

  1. Ben demiştim değil mi birincisisin sen bizim gönlümüzün diye...Kocamnnnn tebrikler diyorumm ayakta alkışlıyorum lamacım seni;))

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık tebrikler lamacim...
    Demek jurideki amerikalilar anliyormuş aşureden... Helal :)

    YanıtlaSil
  3. Çok tebrik ediyorum canım, sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. Çok tebrik ediyorum canım, sevgiler....

    YanıtlaSil
  5. sak sak sak sak!(alkis sesi bu)
    bizzat tebrik ettim tabi, hatta resimlerini dahi cektim ama burdan tebrik etmeden olmaz tabi:) (gerci burdan da birinci olmadan evvel tebrik etmistim:) )
    haaaala tadina bakamadim ama goruntu superdi:) tadi da eminim harikadir, e zaten tescillendi:) cok guzel bi yarismaydi, cok yorulmanin yaninda cok da eglendim:) hele ilk 3'un hepsine ayri ayri sevindim:) asureleri gormeden - tatmadan ben secsem ben de bu 3luyu secerdim:)

    YanıtlaSil
  6. Cok tebrik ederim. Ben hic beceremem asureyi. Ama canim cekmedi degil.

    YanıtlaSil
  7. Aaaaah ah!Herkesin aşuresi para ediyor benimkide çalınıyor:S
    Çok ünlü bir mağazalar zinciri bu ayın tanıtım broşürlerinde benim aşure resmini kullanmış.Haber vermeden tabi:(
    Ben çalınsın diye emek veriyorum.
    Bir yarışmaya bile giremiyorum çok üzgünüm çoooook!:((

    YanıtlaSil
  8. Tesekkurler arkadaslar:)
    cahide'ciim
    malesef bu olaylar hep oluyor. Ama unlu, profesyonel markalara da hic yakismiyor yani. Bir zahmet mail atip izin isteseler cok mu!
    Usenme dava et, surundur; tazminat al ,kendin istemezsen hayir icin kullanirsin! ciddi diyorum!

    YanıtlaSil
  9. cok cok güzel görünüyor ama, tebrikler.

    YanıtlaSil
  10. oncelıkle 1.lıgınızı tebrık ederım..cok guzel bır duygu bır yarısma dderece almak..
    bu arada ben sızı daha once takıp edıyordumama bır ara kapattınız ada yazmadınız degılmı yanlıs hatırlamıyorsam..
    sızı tekrar gordugume seındım..
    sevgıleer

    YanıtlaSil
  11. Çok sevindim Lama!
    Tebrik ediyor, sevgilerimi gönderiyorum...

    BB

    YanıtlaSil
  12. Tebrik ederim canım çok güzel olmuş gerçektende çok da güzel anlatmışsın yazının tamamını okudum tarif verirsen sevinirim. Ellerine sağlık sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  13. Tesekkurler Nesrin!

    Nohut Oda,
    evet uzunca sure ara vermistim, geri dondum, mutluyum :)
    Burcin,
    Tesekkurler! Dedigim gibi senin de katkin buyuk :)

    Oznur,
    Hem Ingilizce hem Turkce tarifi yazmaya calisacagim, soranlar cok.

    Herkese guzel gunler diliyorum :)

    YanıtlaSil
  14. Fiiyuuvv! (Islık efennnkti de benden gelsin gardaşım:)
    Hatta başından aşağı şöyle gül yaprankları serpiştirdiğimi tahayyül edersen sevinirim:)
    Cansın! Tebrik ediyorum.Bu sana kaçıncı yazışım biliyor musun:( Problem var bende bu ara.Mesaj yazıyorum,gitmiyor,bana da gelmiyor çoğu.Hayr ola..
    Seni Allah c.c sevenlerdenim,her daim yüreğimdesin.Emine teyzeciğimizin de ellerinden öperim.
    (Bu arada hediye neydi hediye:D)

    YanıtlaSil
  15. Turk marketten hediye ceki ,hediyem:) Guzelce alsievris yapip dostlarimla yemem icin yani aslinda ben degil, Lama Mutfak kazandi :)

    Bu arada , Bay Lama yorumunu okuyunca " bu kisiyi gerce hayatta taniyor musun!" diye sasirdi. Emine teyze yazmissin ya:))) Benim annemi tanimayan mi var canim :)

    YanıtlaSil
  16. sunumu çalmayı kast ettiniz sanırım..Bende sizinkini çalıyım o zaman :)

    YanıtlaSil
  17. Tebrikler ne güzel bir olay bu..
    Gerçekten insan emeğinin karşılığnı alınca daha bir memmun oluyor..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  18. tebrikler.insan emeginin karşılıgını alması çok güzel bir duygu.birincilik nasıldır bilirim:))eline emegine saglık.

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)