14 Nisan 2007 Cumartesi

3x3

Son donemde baslayan yeni bir bloglararasi oyun: 3x3... Cok dolu bir oyun, yemekler hediye ediyorsunuz, bir suru soru yanitliyorsunuz ooo, tembel Lama'ya zor geldi biraz ama cok keyifli ayni zamanda:)

Beni bu oyune davet eden ve guzel yemeklerini ikram eden Hulyalar, Beti, Gazoz Agaci, Gorumcecigim, Ganne, Kus Hocam :) , Canan, Deniz, Acelya ve Bocuruk'e ve oyunun fikir annesi Tuba'ya tesekkurlerimi sunuyorum :)
Oncelikle beni seven, takip eden, bir kez olsun Lama Mutfak'i ziyaret eden, tu tu masAllah listemde yer alan herkeslere kiymali pide , buyrun afiyet olsun :)

Turkiye iken gorusmeyi cok istedigim halde gorusemedigimiz Gorumcecigim, kardesim gibi gordugum sevgili Seyma, Munevver Teyze'cigim... Sizler icin cicekli Baklava gelsin... Tabi ki Gece Kusu arkadasim icin de...
Muhterem'e, bu aralar istahi yerindedir diye dusunerek Hatice'ye, ve evini terkeden ---Vecihe evine geri don, lutfeeeeeen!-- cilgin ve sevimli Vecihe'ye adi Lama pilavi :) olarak degisen Pilav pastasi ikramimiz var efendim:)

Afiyet bal seker olsun da kilo selulit olmasin insallah yedikleriniz :P

*******
Simdi de sorulara gecelim:

1.1. Daha once yasadiginiz 3 sehir?
Samsun,Istanbul, Ankara

1.2. Tatil icin gittiginiz, gordugunuz ve onermek istediginiz 3 yer?
*Cok kisa balayimizi gecirdigimiz Marmaris, Turunc koyu, bakiniz Loryma
*Gecen kis gittigimiz Florida -daha cok bilgi icin Kus'a yonlendiriyorum sizi , ne de olsa O bir Florida fatihi :)
*2005 Nisanda bir turla gittigim, rehberden duyduklarimdan ve gorduklerimden cok etkilendigim Edirne! Hele hele 2. Bayezit kulliyesi! O bir sanat, bilim, tip saheseri! O zamanki kosullarda goz kamastiran bir medeniyet ornegi...
Resimlerle daha ayrintili anlatirim belki size ilerde...

Ayrica gitmedim ama gitmeyi cok isterim ve her Turk'un mutlaka gormesi gerekir diye dusundugum Canakkale!

1.3. Yasamak istediginiz (gormediginiz de olur) 3 sehir?
Henuz gormedigim o en guzel sehirde yasamak isterdim :)
***
2.1. Su anda ki mesleginiz nedir?
Kimyager

2.2. Dunyaya yeniden gelseydiniz, hangi meslegi yapmak isterdiniz?
Basarili bir doktor

2.3. "Kesinlikle ben yapamazdim" dediginiz meslek nedir?
Doktorluk! Kendime guvenemedigim icin de olmadim zaten. Cok calismak, azim, ozveri ve cooook buyuk sorumluluk gerektiren bir meslek. Tum doktorlara Allah kolaylik versin...
***
3.1. Yasam felsefenizi olusturan sozlerden biri?
Ne zor soru boyle!
Bir lama olarak felsefem tu tu tu masAllah olmali :P
Saka bir yana ilk aklima gelen sey, kalpten inandigim:
HER SERDE HAYIR VARDIR!

Ve de universiteye hazirlanirken duvarima yazdigim bir soz, artik beynimde kazili :

Dogruyu biliyorum, sorun uygulamakta!

3.2. Bir kitapdan alinma, cok sevdiginiz bir cumle veya paragraf veya bolum?
O kadar cok var ki, hangisini yazayim?

3.3. Cok sevdiginiz bir siirin bir parcasi?
Otuz Bes Yas Siirinin son besligi:


N'eylersin ölüm herkesin başında.
Uyudun uyanamadın olacak
Kim bilir nerde, nasıl, kaç yaşında?
Bir namazlık saltanatın olacak.
Taht misali o musalla taşında.

Cahit Sıtkı Tarancı

33 yorum:

  1. Lamacığım, yemekler çok güzel görünüyor, ellerine sağlık. Lama pilavını ben de en kısa zamanda denemeliyim.:)
    Çanakkale'yi kesinlikle görmelisizin. Çok etikleyici.
    Cahit Sıtkı Tarancı'nın bu şiirini ben çok severim. Okuyunca bir garip oldum, ne kadar güzel anlatmış.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Lama'cim bu oyun vesilesin ile Cahit Sitki Taranci'nin dizeleri hayat buldu sanki.Cok blogda karsima cikti...Cok guzel her biri...

    Bu arada Shane demisim:)imza atmisim!!!nereye anlamadim canim...Eksikmi yazmisim bir yerlere...Sen bi aciklayiver...

    (Bu arada sahane falan degilim,Ne haddime estgrf...:)

    Optum.
    Sirine

    YanıtlaSil
  3. ellerine saglik , hepsi nefis görünüyo..
    bu arada yasam felsefeni olusturan söze bayildim :))
    her ser´de hayir vardir :D
    ismimin ilk üc harfi ..hehehe.ne desem ki :D saol :)))
    cok öptüm seni...

    YanıtlaSil
  4. Lama,çiçek baklava ikram etmişsin bana,Teşekkür ederim.İlk yaptığın zaman da ilginç bulmuştum.
    Ben de doktor olmak istemiştim,olamadım.Her işte (şer demeyeyim burada) hayır vardır.
    Sevgiyle,Nane Limon

    YanıtlaSil
  5. sevgili lama,

    ne güzel anlatmissin kendini...seni birazcik olsun, sanal da olsa, ne güzel.

    sevgiler,
    canan

    YanıtlaSil
  6. Lama , çok teşekkür ederim.
    Demek evine döndün , dersler seni bekliyor .. kolay gelsin..
    Sevgiler. en kısa zaman da görüşmek dileği ile sevgiler..
    Zaman çabuk geçiyor daha yeni geldim deme ..)))

    YanıtlaSil
  7. Taze gelin el öpmeye geldi..:)))
    Lama, tariflerden en çok Muhterem hanımcığımınki güsel:) pirinc ye etkinliğinin bombasıydı.:))Şaka bir yana diğerleri de güsel..
    Bu arada sana teşekkür etmek isterim çünkü Florida kuşu ile tanışmama sebep oldun..Ben California da değelim Florida Orlandodayım..Kuşla aramız 1,5 saatmiş..Kuşu kafese mi alsam acaba ? Yakınımda kafa kimse yok, onuda kaçırmıyım...:)
    Sevgilerle
    ps:ohh be! isim ve blog adresi girmeme gerek kalmadı. Dünya varmış ! :)

    YanıtlaSil
  8. Çanakkale'ye gelirsen bir haberimiz olsun Lama'cığım;)Atlar zıplar koşarız sana;)

    YanıtlaSil
  9. Ferhan Abla,
    Dogru.. Vakit hizla akip geciyor, tutabilene askolsun:)

    Yaman Gelinim, Aysem benim:)
    Ne zekiyim gordun mu? Ne guzel tahmin etmisim ,aferin bana tu tu tu :P Neyse, demek istedigim o ki yeni mekanin hayirli olsun:)
    Kaliforniya yazarken emin degildim zaten, kontrol etmek aklima geldi ama yeterince tembeldim:P
    Kusum cok kafadir bul onu, birakma pesini :)
    Biz de Orlando'ya gelmistik, Cocoa Beach'e konakladik. Holiday Inn'dekilere bir Lama geldi mi diye sor hemen bilirler :P
    Sozun ozu blogspot ailesine hosgelmissin:)

    Hulya,
    Ben Canakkale'ye agirbasli, uslu, hanim hanimcik atalarimi anmak icin gelecegim ama madem istedin azicik ziplariz ama cok degil ona gore :P

    YanıtlaSil
  10. Ganne,
    Senin Canakkala'ye gidisini hatirliyorum, ben IStanbul'daydim o zman degil mi? Peisnize takilsam ne guzel olurmus:)
    Sevgiler...

    Gulenay,
    Onceki yazima "hosgeldim"e bri bak istersen. Orda Shane olarak gorunuyor ain.Hatta "Sirine" yazmasan "bu da kim ola ki!" derdim ...
    Cok kiymetli bir sairimiz Cahit Sitki, bir cok siirini hatirladik bu oyun vesile ile haklisin.

    Optio Hanimcigim,
    Senin adinin yuzde 50'sini biliyorum, gerisini de tahmin ede ede bulacagim, gorursun! :P

    Munevver teyzecigim,
    Afiyet olsun.
    Gonulleri tamir etmek, tatmin etmek de bir nevi doktorluk sayilir diyerek biz de boyle doktorluk yapalim oneriyorum. Ne dersiniz?

    YanıtlaSil
  11. Canan,
    Begenmene sevindim. Kendimle ilgili pek tuyo vermek istemiyorum aslinda ama :)

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Lama'cigim,
    Ne guzel anlatmissin kendini, bu oyunlar bir nebze iyi oluyor. Insanlar birbirlerini taniybiliyor bir nebzede olsa. Sevgilerimi gonderiyorum Texas'tan.
    Bu arada hos geldin Turkiye'den, bizde kismetse mayis sonu gidiyoruz. Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Baktim simdi,
    Benim laptopum bozuk suanda.Esiminkinden firsat buldugumda birakmistim sana o mesaji.Shane means esim:)))onun adi urada oyle geciyor ve pc kayitlari shane:))

    Bende dyorum ben noyle brisey yazmadim...Hatta sahane hic degilim.:)uyarin icn saol canim.

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Lama, öncelikle ziyaretin için teşekkürler.

    Sayfan çok hoş , çok değişik tarifler var. Denemek için şimdiden bir kaç tanesini gözüme kestirdim. :)
    Ellerine sağlık ,görüşmek üzere sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Seni birazda olsa yakinen tanimis olduk,kiymali pide ikramin icinde tesekkürler,aldim payima düseni.
    Bugün yine pazar gezimizi yaptik ama ormanda yürüyüs yaptik,sayfana girdim tikladim senide pazar gezmemize cagirmak icin senden ses cikmadi,hani küserim bak dedin...ya o bakimdan yani
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Hi Lama:)
    this is my second comment in English:)It was many months ago, i was trying to attract your attention:)Because like now, you were very busy. So, It was my method:)
    I would like to thank for reminding that nice memory:)
    The best wishes for you:)
    kiss and hug:)
    Kulubeli ve bebeli Pinar:)

    YanıtlaSil
  17. lamacim canimcim kıymalı pide için teşekkür ederim... Bu soruların cevaplarını ben zaten biliyorduuum :)

    YanıtlaSil
  18. Allah seni sevdiği kullarından etsin emi ne yazmış ya kaçık lama :D Evime dönemem be kuzucuğum çok yorgunum.Burdan anlatması anlaşılması bir dert ki ne sen sor ne ben söyleyeyim.Bir yolun sonundayım yeni başlayacak olan yol ürkütüyor.Yazmaya devam ediyorum ama kimsenin bilmediği bi alanda yeni yazılarımın okunması sizlere stresden hüzünden başka hiç bir şey vermeyecek.O yüzdendir ki yorumlarımla eşlik etmeye çalışacağım yapabildiğim kadar.Yada ondan da vazgeçip unutulacağım;) Canım benim seni çok seviyorum.Huzurlu günler dilerim.

    YanıtlaSil
  19. oegyepaore ökhteao rzoülğh

    YanıtlaSil
  20. Canım güzel kardeşim Lamacığım,seni gerçekten çok beklemiştim ama kısmet değilmiş inşallah başka zaman görüşürüz. Kendini o tatlı dilinle çok güzel anlatmışşsın. Şiir beni biraz hüzünlendirdi ama şair ne doğru söylemiş kaçış yok.
    Canım çiçek baklava tam bana göre çünkü çok severim tadına baktım çok güzel olmuş hoş hepside pek lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık.
    Canım seni yanaklarından çok öpüyorum.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  21. Sevgili Lama,
    Çok güzel anlatmışsın kendini..

    Seni tanımış olmaktan çok mutluyum canım..

    Güzel bir hafta diliyorum.

    Sevgiyle kal daima..Gül

    YanıtlaSil
  22. Lama'cığım ne güzel anlatmışsın. Ben de kimyager olmayı isterdim.
    Belki herkese aynı yazıyorum ama, şiirler çok güzel ne yapayım, ben şiiri çok severim.

    YanıtlaSil
  23. Bu durumda ben de 1. guruptayim galiba ve kiymali pideyi yedim, cok da sevdim:))
    Son sorunun cevabida cok hosuma gitti. Sevgilerle,

    YanıtlaSil
  24. Sevgili Lama,
    Musadenizle sizi linklerime eklemek istiyorum. Sevgiler ve iyi haftalarr

    YanıtlaSil
  25. Merhaba Lama,
    Öncelikle beni de hatırlayıp,yer verdiğin için çok teşekkür ederim.
    Benimde gitmek için sabırsızlandığım iki şehir Edirne ve Çanakkale'dir.
    İkramında çok güzeldi doğrusu :)
    Demek sonunda bay Lama'ya ve evine kavuştun.Bu sefer anne-baba-abla-yeğenlerin hasreti başladı,zor iş bu gurbetlik.

    YanıtlaSil
  26. Merhaba Aybike,
    Hosduldum, tesekkur ederim :)

    Gulenay,
    Tahmin etmistim acaba esin mi diye :) Profil bilgileri yok ama :P

    Ozlem,
    Guzel sozlerin icin sagolasin,
    Gorusmek uzere

    Oznur,
    Yok yok kusmem :) Biz de bu pazae super bir gezme yaptik, ruzgardan savrulma tehlikesi yasadimama Bay Lama tuttu beni :))

    YanıtlaSil
  27. Canim hosgeldin sefa geldin columbus'umuza :))) ehiehehe bu espriyi de heryerde yapicam artik :)) cok ozlettin kendini en kisa zamanda gorusmek umidiyle :)) operim :)

    YanıtlaSil
  28. Hem bebeli, hem de kulubeli Pinar:))
    Askol yani, dikkatimi cekmek icin ekstra birseyler yapmana ne gerek var sekerim :)
    Hangi dilde yazarsan yaz , degisiklik iyi oluyor :)

    Tercume: Klubeli Pinar'imiz demis ki, mesgul oldugum icin dikkatimi cekmek amaciyla Ingilizce yorum yazmis-bana ilk yorumu-
    Anilari tazeledik, nostalji olayi :P

    YanıtlaSil
  29. Beticim,
    Sen bilirsin tabi :) Bilmediign bir recel vardi onu da ogrendin zaten degil mi :P

    vecihe,
    Sakin yorumlari da birakma! ozleriz seni! hem cok kizarim sana kulaklarini cekerim filan ! Biliyorsun eli masali Lama'yi sen :))

    Ayse,
    dejf p hf vhelflre ghshqwe asdjkl

    Hayat Ablacigim,
    Aci ama gercek: kacis yok!
    Afiyet olsun

    YanıtlaSil
  30. Gul,
    Ben de seni tanidigim icin memnunum tum blog alemi gibi:)
    Sevgiler...

    Lavantin,
    Ben de ne zamandir siir okumazdim, bu oyun sayesinde hafizami tazeledim eski gunlere doner gibi oldum:)

    Tuba,
    Pide sevilmez mi :)

    Muhterem,
    Seni unutmak mumkun mu!
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  31. Sumeyra Kardesim,
    Tam da yorumlara cevap yazarken geldi hosgeldin mesajin, sana da taze taze cevap vereyim :) Al buyur: Cevap :P
    Mustafa Abi cok mu kiziyor bana :)))

    YanıtlaSil
  32. Sevgili Lama,davetimi kirmayip oyuna katildigin icin cok tesekkur ederim.Benim sana cevabim biraz gec oldu :( kusura bakma lutfen.Yazilarin cok guzel,kisa ve öz.Ayrica EDIRNEden de bahsetmisin buna cok sevindim ben de EDIRNE'liyim.:):).Allah'a emanet ol.

    YanıtlaSil
  33. Acelya,
    Asil beni de dusunup oyuna davet ettigin ve cici yemeklerin icin ben tesekkur ederim.
    Edirne'ye selamlar :))

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)