20 Nisan 2007 Cuma

Ye# 21: Tavuk


TAVSAN ICI /TIRIT

Son donemlerde o kadar cok tavuk yemegi yaptik yedik ama etkinlik tarifi icin tercihim Turkiye'de iken bol bol yedigim, cocuklugumdan beri cok sevdigim bir yemek: Tavsan Ici
E tavuk etkinliginde tavsanin ne isi var demeyin , adi nedendir bilmem boyle konulmus ama tavsanla alakasi yok.Bu arada ben hic tavsan eti yemedim ya siz?
Kuzenim bu yemege tirit denildigini soylemisti, icim pek isinmasa da o ismi de belirttim.

Olcu vermeyecegim, tamamen keyfinize, damak tadiniza, evdeki malzemelere bagli; kafaniza gore takilin :)

Malzemeler:
Bulgur pilavi (Onceden hazirlanmis ve bitmemis pilavlari kurtarma operasyonu icin birebire; pirinc pilavi da kullanabilirsiniz. Hatta teyzem garniturlu pilavi degerlendirmek icin yapmisti, fena degildi)
Kucuk parcalara ayrilmis kuru yufka (Ramazan yufkasi deriz biz, hani ramazanda sahur icin kolayca borek yapmak icin kullanilir ya ondan:) Ama normal yufkayi firinda kurutarak da kullanilirsiniz. Emine Sultan denedi, test ettik,begendik)
Tavuk eti ve suyu (Didiklenmis ya da kucuk parcalara bolunmus tavuk eti, tavugun herhangi bir bolgesinden olabilir, iciniz rahat olsun )
Uzerine biber serpmek serbesttir :)

Hazirlanisi:
Servis yapacaginiz borcama once pilavi yerlestirin. Ustune yufkalari dizin.
Tavuk etlerini de ilave ettikten sonra tavuk suyunu gezdirin. Ne corba gibi olsun , ne de cok kuru. Yufkalar guzelce islansin ki yumusasin degil mi:) Lama yine olcusuz atip tutuyor diyorsunuz, haklisiniz ama ben de hakliyim ne yapayim :P
Neyse efendim, tavsan ici mideye indirilmeye hazirdir. Hadi sogumadan, cabuk cabuk:) Yanina baska bir yemege gerek bile yok!

Benim en sevdigim kisim tavuk suyunu icine cekmis o yufkalarin lezzeti. Deneyecegim bir gun sadece ikisini yeyince o kadar guzel bir tat olur mu:) Gerci ben bulgur pilavini da cok severim, genel olarak pilavi biraz sulu tercih ederim; e zaten tavugu seviyorum... Bu yemegi sevmek icin sebebim cok, belki siz de seversiniz.
Giresun mutfagindan bir tarif...

Git git gidak, Yumurtam sicak, Gel de tadina bak manisini azicik degistirerek

Git git gidak,
Tavsan icim sicak,
Gel de tadina bak

diyerek veda ediyorum sizlere.

HPS
(Hayali Postalama Servisi) -bir Ayse Yaman hizmetidir :P- ile 7/24 postalama yapmak mumkundur efendim :)
Esen kaliniz...

Daha once yayinlanan tavuk yemeklerimiz :
Tavuklu salata
Keskek
Firinda terbiyeli, soslu tavuk
Tavuklu, mantarli borek (gizemli)
Perde pilavi

34 yorum:

  1. Lama,kuru yufkaları orada nasıl buluyorsun? Annem yapardı sahurda.Peynirli börek.Mis gibi kokardı.Artık yapan da yok.Normal yufkayı kurutup,öyle deneyeyim ben de.Güzel olduğu kesin.Ellerine sağlık.
    Nane Limon.

    YanıtlaSil
  2. Lama'cığım ellerine sağlık. Hiç yemedim ama bence tadı güzele benziyor.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. bende isterim bu yufkalardan,bu didiklenmis tavuklardan.Anneme derim acar bana hemen bir yufka naber:)?ellerine saglik lamacim,bak he zaman diyrorum,tanidigim butun kimyacilar hem boyle katip karistirlan yemekleri cok yapiyorlar hem de olcu kullanmiyorlar.dogal bir yetenek bu:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Lama,
    Ellerine saglik, hersey nefis olmus.
    Iyi hafta sonlari ve sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Oy oy Lamacığım değişik bir tarif ile katılmışsın etkinliğe. Ellerine sağlık. Mani ise ayrı güzel olmuş. :)
    Opuyorum...

    YanıtlaSil
  6. çok güzel ellerine sağlık bende yufkayı çok severim eskiden yapılırdı ama şimdi pek olmuyor evlerde onu ne ile yersen ye çok güzel olur, pilav ve tavuklada kesinlikle güzel olmuştur.bende beklerim Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Daha okurken mis gibi kokusu geldi burnuma.Offff Offfff.Berlin'den Selamlar

    YanıtlaSil
  8. Merhaba birden tavşan içi okuyunca bir garip oldum, ama devamını okuyunca rahatladım. Canım ellerine sağlık harika bir tarif olmuş. Artık tavuk tariflerine baka baka bari kanatlarımız çıkmasa :) Kendine iyi bak Lamacığım (Gerçek adını çok merak ediyorum)

    YanıtlaSil
  9. Guzel yorumlar icin tavsan ici yemegimiz adina tesekkurlerimi sunarim :)


    Turkiye'den bu tavsan ici. Hatta ben resimlere bakip ic gecirdikce Bay Lama" Yap da yiyelim" dedi ama gercekler aci ... Malesef burda kuru yufkayi bulamiyoruz:( Filo yufkadan denemeyi planliyorum ... On yargili olmayalim belki de guzel olur :)

    YanıtlaSil
  10. Munevver Teyze,
    O sahur boreklerinin kokusu, tadi.. Nesilden nesile gecmis bir gelenek. Insallah bizden sonrakiler de gorur.
    Sevgiler

    lavantin,
    Denersen begenecegni dusunuyorum.Senin damak tadina uyar ;)

    Hulyaaaa,
    Cok acimasizsin! Annen yapar tabi :((( Ya da sen walmart'tan bulursun hehe :))

    YanıtlaSil
  11. Aybike,
    Cok tesekkurler.Sana da iyi hafta sonlari diliyorum :)

    Gannecigim,
    Bana hic degisik gelmiyor, eskilerden beri alisik oldugu icin:)
    Mani bir tek senin dikkatini cekti galiba, belirrtigin icin sagolasin;)

    Almula,
    henuz bloglari ve tavuk etkinigi tariflerine ayrintili bakma imkanim olmadi, seni de ziyaret edecegim mutlaka,
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Serap,
    hosgelmissin :) O mis kokular benim de burunumda tutuyor kardesim :( :)
    Berlin'e bizden de selam ve sevgiler, kucak kucak dolusu...

    Nesrin,
    tavsan ici ismi yaniltiyor insani haklisin:) Benim gercek ismim de yaniltmasin diye sakliyorum dermisim :) Ay nasil da uydurdum :))
    Kanatlanmaktan da korkma bence, begendigin tariflere dogru ucuverirsin fena mi!

    YanıtlaSil
  13. Eline saglik canim,cok guzel gorunuyor.Basligi gorunce tavsan kullanmissin zannettim ve ''Ailede bir avci var demek ''dedim kendi kendime :)Ben gecen yaz Kilis'te davetli oldugum bir akraba sofrasinda tavsan eti tatma imkani buldum ama itiraf edeyim ki kendimi cok tuhaf hissettim:)suret olarak tavuk balik koyun ve dana disinda bir et yedigim geldi hep gozumun onune,sanirim bir daha yemek istemem:)
    Ama orada cok ragbet goren bir et cesidi oldugunu ve onem verilen misafirler icin yapildigini ogrendim.Oyle carsida pazarda satilan bir sey degil asla,bir adet avtufegi ve gerekli techizat ile av mekanina kadar gitmek gerekiyor :)

    Selam ve sevgiler

    YanıtlaSil
  14. canım çok ilginç bir tarif.artan yemekleri değerlendirme dedin mi benim için bu harika bir tariftir zaten.ellerine sağlık.selamalr.

    YanıtlaSil
  15. Lama'm Hocam, ellerine saglik. Kurtarma operasyonu basariyla tamamlanmis, ben de senden gorup kurtarma operasyonlarima devam ediyorum :) Boylesi cok zevkli ya, ben d eolcu vericem diye artik yemeklerde neyi ne kadar kullandigimi olcer oldum. Ama en guzeli hala goz karari bence. Operim :)

    YanıtlaSil
  16. Lamacim
    Tarif cok guzel cok ta lezzetli goruluyorda ondan otesi sen bana harika bir akil verdin. Burada Yufka yok Turkiyeden getiriyoruz ya da gelen olusa istiyoruz. AM o kadar yufkayi derin dondurucuda saklamakta kolay degil. Ama dedigin gibi onlari firinda kurutursam daha uzun sure disarda saklayabilirim degil mi? Yapabilirsin de ne olur. Bu arada biz de onlara gun yufkasi deriz ve eristeyle ayni zamanda yapardi annemler. Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Lama Merhaba :)

    Sayfanı ziyaret etmeye gelmiştim ki bsşlık birden dikkatimi çekti Tavşan mı? dedim kendi kendime, altındaki yazıyı okuyunca anladım :)) güzel bir tarif ellerine sağlık, hele yemek değerlendirmeye de vesile oldu mu bayılıyorum, çok teşekkürler, sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  18. Oya,
    Bilgiler icin cok tesekkur ederim.
    Bizim ailede avci yok, hatta olmasi ihtimali bile yok :) Kasapta satilan etler neyimize yetmiyor hem :)
    Sevgiler bizden

    Suheyla,
    Kesinlikle haklisin. Kurtarma operasyonlarini seviyoruz:)

    Kusum Hocam,
    Bu yemegi yaparken olcusuyle ugrasip zevkten odun veremezdim :)
    Aslinda hamur isleri haric yemeklerde olcu cok da muhim degil,kat karistir :P

    Nukhet,
    Sen neredesin? Sanirim yurtdisinda oldugunu bilmiyordum...Umarim yufkalari korumana katkim olablir:)
    Sevgiler

    Safran,
    Biraz kafalari karistiriyor tavsan haklisin,ustelik bunu bilerek yaptim pisman degilim :P Hem yemegin ismi bu ne yapalim:)
    Gorusmek uzere...

    YanıtlaSil
  19. Gerçekten tavşan durumları biraz kafa karıştırmış ama ne diyelim;)Aslını öğrendik nasıl olsa;)
    Yemiş kadar da olduk Lama'cığım....

    YanıtlaSil
  20. Sevgili Lama, bu etkinlikler sayesinde cok sey ögreniyorum. Hepsini gezip bakamadigim icin bir o kadarini da kaciriyorum mutlaka! Tavsan ici hic duymamistim. Yemegi tanimama ragmen:) Tesekkürler!Eline saglik!
    Simdi bizde de olsa aksam yemegine yeseydik;)

    YanıtlaSil
  21. teyzeciğim karnım tok olduğu için biraz yedim ama olsun çok güzeldi ellerine sağlık iyi günler :)) ;))

    YanıtlaSil
  22. Yufka ile bir tek börek ve türevleri yapilir bilirdim. Farkli bir yemek... Yufka bulursam yaparim ;)..
    Ben aslinda (her türlü deniz ürünü delisi olmam bir yana) neredeyse vejeteryan sayilirim.
    Tavsan yedim :(. Ne yazikki cok da lezzetliydi. Kayinvalidem yapmisti.. Italya´da bulabiliyorsunuz heryerde. Fransa ve Almanya´da donmus var. Ama yapmam! Inek (inek yenir mi?), dana, koyun falan bile pek yemiyorum ben... :(

    Neyse, birsey daha ögrendim sayende :), tesekkürler LAMA
    Selamlar....

    YanıtlaSil
  23. Yemek tanidik ama, ismi gercekten sasirtici...Bizi yavas yavas lama etli yemeklere hazirlamiyorsun, degil mi, yoksa ? :)
    Anneanemin yaptigi avunya mantisina benzettim yemegi..Boyle hepsi birarada yemekler cok lezzetli oluyor, kalabalik toplantilar icin de ideal. Ellerine saglik Lamacigim.

    YanıtlaSil
  24. LAma'cim,
    tarifi cok tuttum.Insallah yufka tr de iken bulacagimiz icin.Deneme sansimiz olur.Anacimla yapar yeriz:))operim.

    YanıtlaSil
  25. Hulya'cigim,
    Yemis kadar olmana cok sevindim, afiyet olsun seker arkadasim:)

    Dilek,
    Senin gibi bir duayyenden guzel sozler duymak cok mesut etti Lama'yi, biz de sana tesekkur ederiz.
    Ayrica ben de "olsa da aksam yemegine yesek" diyorum :))

    Gulnihal,
    Senin karnin TurkMix'de yedigin mamalardan dolayi toktu degil mi:)
    Opuyorum canim

    X B5,
    Degisik bir vejeteryanlik seninki:) Herkesin yedigi etleri yemiyorsun - deniz urunleri haric- da bizim yemediklerimizi tatmissin. Italya'da cok mu tavsan var acaba??
    Bilgiler icin tesekkurler,
    Selamlar

    Betul,
    Guldurdun beni, Allah da seni guldursun :))) Bir Lama olaraktan nasil lama eti yediririm millete :)
    Sevgiler

    Gulenay,
    Kesinlikle dene ve kulagimi cinlat anneciginle beraber :)
    Opuyorum arkadasim, iyi gezmeler

    YanıtlaSil
  26. Lamacığım,
    benim de adını çok duyduğum ama hiç tadına bakmadığıum bir tarif ellerine sağlık. Ben bu ay katılamadığım için etkinliğe blogları gezerek gözümü gönlümü doyuruyorum. sevgiler

    YanıtlaSil
  27. Sevda,
    Bir sonraki ay umarim sen de katilirsin tkinlige, keyifli oluyor degil mi?
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  28. "Tiridine tiridine tiridine bandım, bedava mı sandın para verip aldım...." demek buradaki tirit bu...
    Pek de güzelmiş. Ben yaparsam nohutta koyarım. Öyle seviyorum ama..
    Öptüm seni.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  29. Merhaba Lama, şahane bir tarif olmuş. Yılbaşında anneciğim hindiyle yapardı bu tarifi... Off nasıl canım çekti. Biraz ağır olurdu ama çooook lezzetliydi. Kuru yufka bulmalı...

    Şahanesin. Sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  30. Rabia Kardesim,
    Bu bizim tirit, turkulere konu olan tirit mi bilmiyorum :)) Genel fikir saniyorum,hem eti ve hem de suyunu kullanmak.Kirmizi etle yaygin sanirim.
    Nout da yakisir cidden, guzel fikir:)
    Ben de optum sizi efendim...

    Zerrin,
    Hindiyle agirdir belki ama tavukla cook hafif:) Reklamlardaki gibi yeyip ucuyoruz biz :P
    O sahanelik sizin efendim, ben sadece aynayim :D
    Sevgiler bizden...

    YanıtlaSil
  31. ahh benim koca kafam, nasıl da farketmedim bu etkinlik yazısını, hemide HPS hizmete girmiş, açılış yapılmış haberim yok..Aslında sen bana üstü kapalı mesaj yolladın, sitem ettin ama dedim ya kafa koca anlamadım..he he!:)
    Canım geçte olsa ellerine sağlık demek istedim yani yazıyı okuyupta yorum yazmayacak kadar da büyük kafam yok...:) nefis bir tarif olmuş, bana bandırmayı anımsattı..:)süpersin...
    iyi pazarlar canım
    sevgilerle

    YanıtlaSil
  32. Bizde boyle sekerim, ustu kapali sitem ;)
    Ben de kendi kendime HPS'den bahsettim; gariban gariban, bir muhattap cikar diye bekledim. Neymis: Sabreden dervis ,muradina erermis. Bu atasozundeki dervis ben oluyorum yani... Cilgin!!!

    YanıtlaSil
  33. he he! canım şimdi bu gibi durumlarda pek muhattap bulamazsın..he he! :) Reklama giriyor..:)neyse!
    sen benim yorumlarımı onaylamaya devam et ben yaziyorum sana.. he he! Bu arada şablonumu değiştirmeye çalışıyorum ama o oklar falan yedi bitirdi beni..Sonra bak ne yaptım, şablon kardeşi olduk..Ama hala karar veremiyorum, ben kararsiz kazımındır..Yakıştımı bana da? Böyle itici olmam değil mi? Değişikliği severim ama taklitte hoşuma gitmiyor ama ben html özürlüsüyüm ancak bu kadar..ackb(acele cevap kestane kebap)

    YanıtlaSil
  34. Yaman'im,
    E-mail diye birsey icat ettiler, haberin var mi:) Benim mail adresim bile var.. Yani tercume etmek gerekirse mail at istersen yani...
    Bu beyaz, kalbin kadar saf ve bembeyaz sablonu ben cok severim, tavsiye ederim ama renklerle oynayabilirsin belki...

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)