21 Kasım 2006 Salı

Bir Balik Denemesi ve Kisa bir Tatil

Selamlar Efendim. Kac gundur yeni yazi yok diye halk galeyana geldi.Yolculuk hazirlik telasi icinde de olsa sizlere iki kelam edeyim dedim:)


Bay Lama'nin balik yiyesi gelmis, kokudan sikayet etmez ,zaten sabah erkenden evden ayrilacagiz ev koksa da sorun etmez diyerek bugun LamaMutfak'ta balik pisti efendim. Su an Turkiye'nin tadini cikaran Rasocugum
yaptiginda merak ve saskinlikla karsiladigim makarna olayini da denemis olacagim diye cok bir heyecanliydim:))

Herkes herseyden istedigi kadar koysun derdim normalde ama her kafadan ayri bir elestri almayalim simdi :P Dolayisiyla Lama, yaptigi miktar ve sekliyle tarifi veriyor...

Malzemeler
600 gr
tatlı su Çipurası (tilapia) (pakette 10 tane vardi)
200 gr mantar

1 yumurta
Tuz ve kekik
Uzerine kasar peyniri ve tereyagi (isternise zeytinyagi)
Arzu edilirse, tercihen kucuk taneli,ince (duduk gibi) makarna

1 bardak sut (balikla sut/yogurt zehirler derler duymustursunuz,balik bayat ise risk varmis. Su aciklamaya goz atin derim:

Tazeliğini yitiren balıkta “histamin” adında bir proteinin miktarı artmakta ve bu madde aynı zamanda yoğurtta da bulunmaktadır. Aynı öğünde her ikisi de tüketilirse vücuttaki histamin miktarı artmaktadır. Bu durum özellikle alerjik durumu olan bireylerde bazı olumsuz tepkimelere yol açabilmektedir. Balık bayat ise yanında yoğurt yenilse de yenilmese de zaten zehirlenmeye yol açar.

Hazirlanisi

Dedigim gibi Rahsan'in makarnali baligini, daha dogrusu cigden makarnanin nasil firinda pistigini merak etmistim.O yuzden yagladigim cam borcam'a deneme amacli iki avuc kadar makarna attim. Denemek amacli diyoru cunku,Rahsan hazir bir sos kullanmisti balik icin, kivamini e miktarini bilemedigim icin kendi yapacagim nasil olur bilemedim,yoksa Raso oldu dediyse elbette olmustur :)

  • Sut ve yumurta cirpilir icine tuz ve kekik atilir.

  • Baliklari bu karisima bulayip makarnanin , mantarlari dilimleyip baliklarin uzerine dizilir

  • Sutlu karisim tepsiye bosaltilir.

  • Peynir ve kucuk parcalar halinde kesilmis tereyagi serpistirilip 370 F'e pisirilir.
Notlar:

~Makarna hic de fena olmamisti. Sulu olmasini istemedigim icin sosumsu sutlu karisimi az hazirlamistim,makarna icin biraz daha lazimmis.Benim makarna biraz kalinca oldugu icin(radyator seklindeydi) size onerim kucuk tercih etmeniz. Sonucta bu deneme idi,ben de ogrenmis oldum :P

~Yakinda firinda pilavdan sonra firinda makarna tarifi verirsem sasirmayin:)

~Cok actik onun da etkisi vardir muhakkak ama coooook begendik,nefes bile almadan yedik! Yaninda salataya filan gerek yok :)

~Hic koku filan olmadi :)

Zaten balik cok hafif ve cok saglikli bir besin kardesimiz, ustune bir de bu lezzet yenilmez mi! Ne guzel nimettir bu tu tu tu masAllah!

Yazinin basligindan, basindan beri tatil yolculuk filan diy
orum aciklayayim hemen :) Amerika'da thanksgiving yani sukran gunu dolayisiyla 4-5 gunluk bir tatil var.Firsattan istifade biz de "biraz hava alalim,sehir disina cikalim" dedik. Donuste bomba gibi anilarla karsinizda olurum insAllah :P


Sukran gunu ile ilgili bilgi vermem istendi aslinda ama tembel Lama arastirsin ogrensin nerdeee:( Sadece bir not gececegim Amerikalilar'da geleneksel sukran gunu yemeginin vazgecilmezi "hindi" ile ilgili. Bu donem de tahmin edilecegi uzere okulda, marketlerde, lokantalarda, gazetelerde heeeer yerde hindi yazisi gorulur. Bizim Lama da "turkey" yazisini her gordugunde "Amanin ne guzel ulkemi aniyorlar" diye bir anlik (saflik :P) yanilma sureci yasar ve bir anaokuluna Turkiye'yi tanitmak icin gittigi bir etkinlikte "Do you eat turkey in Turkey" (Turkiye'de hindi yer misiniz?) sorusunu hasretle(!) hatirlar...

Sagsalim gidip gelmek, herkesi sagsalim bulmak ve dostlar tarafindan ozlenmek dilegiyle..
Sevgiler

24 yorum:

  1. oooo lamacim,bende sana hep boyle ya ooo yada aaa diye basliyorum yazmaya:)sutle balik,birde mantar,tadi guzel diyorsan guzeldir:)demek tatile gidiyorsunuz,ne guzel..biz evdeyiz,gelirseniz bekleriz..ee peki sen anaokulundaki kiza ne dedin:)

    bu arada benim sitemin okuycularindan biri sana mesaj birakmis,benim yorumlarda bulabilirsin hayranini
    :)

    YanıtlaSil
  2. Lama'cim,
    Tilupia nin tatli su cipurasi oldugunu simdi senden ogrendim...hakkattenmi?Demek ondan cok seviyorum ben bu arkadasii...Trdeki balik favorilarim arasindan levrekten sonra ikinci siradadir cipura..Hos buradkilerin tadi oradkilere benzemiyor ama ben seviyorum bu baligi..Ellerine saglik cnm

    YanıtlaSil
  3. Lamacım merhaba uzaklardan ziyaretine çok sevindim tekrar görüşmek dileğiyle. sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik, balik benim favorilerimden birisidir. Lezzetli görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. Bol bol eglen lamacim....muhabbetle :)

    YanıtlaSil
  6. Haaah hazir Lama yokken, comment moderation da yapmamisken nerdesin Pinaaaaar :)
    Sevgili Gulenay, Tilapia sanirim baligin adi ve detayli bilgiyi burada bulabilirsin. http://journals.tubitak.gov.tr/veterinary/issues/vet-98-22-6/vet-22-6-8-96170.pdf

    YanıtlaSil
  7. Donduuuum- noktali olanindan :P Aslinda herkes bu sogukta gitmeyin donarsiniz dedi ama biz donmadik ama guzel guzel gezdik ve evimize donduk:)-
    Cok mu ozlediniz beni yoksa coooook mu :P

    YanıtlaSil
  8. Hulyacigim,
    O yoruma cook sevindim:) Ne guzel unumuz (noktali olan ) bloglari asip yeni hayranlar sahibi olmak :D Ben Zeynep'tir filan diye dusunmustum,Derya'yi taniyor muyum?? Cok merak ettim !


    Gulenay bacim,
    Bastan sona sana katiliyorum :) Ben de bu yaziyi yazdigim gun adini ogrendim(berceste sagolsun)ve senin verdigin tepkiyi verdim: Demek bu yuzden bu baligi seviyormusum:)) Gerci cipurayi cinekopla karistirmisim ama olsun :D

    Hosgeldin Hayat,
    Hep soylerim onemli olan gonullerin yakinligi,mekanlarin degil.Hele uzaklik bir "tik" kadar ise hic lafi bile edilmez!Sevgiler

    Gorumce Sevilay;)
    Baligin favori yemeklerinden olmasi senin tu tu tu saglikli oldugun anlamina gelir :)

    Umrancigim,
    Sicak guzel dilegin icin sagol,dedigin gibi de oldu cok sukur :)

    Bercesteeeeeeee,
    Iki gun gittik, klubelilerin istilasina davetiye cikarmissin! Allah'tan Pinar gelmeden ben yetistim de koruyacagim mutfagimi :P

    Herkese guzel ve bol dinlenmeli bir hafta sonu diliyorum

    YanıtlaSil
  9. Lamacim yukarida minicik oyuncak sandalyede gazete okuyan kucuk kizin resmine bayildim.:))

    YanıtlaSil
  10. lama lamaaaa, internet te sorun vardı telekom un hatası kesmişler neyse zorla açtırdık.. mailini aldım.. ben işte aklıma estikçe foto gönderirim... ben benim onlar..
    hadi ben yokum sen nerelerdesin kız cadı ..))) ben de seni arıyorum ..samsundan seni tahrik edicek bir şey düşünüyorum bulunca eklerim ..yaşasın kötülük.. canımsın sen yaa kıyamam ben biliyorsun uzaktakiler benim için çok özeller hepsi.. sevgiler..FERHAN.

    YanıtlaSil
  11. Klubeli kusmus(noktali olanlarindan) gelmeyecekmis :P Ben siirini merak ettim simdi, su bir yukaridaki postta yazdim dedigin. Bulup onu da bir yayinlayiversen diyordum. Ben Lama'yi cok yonlu seviyorum. Elinden ne geliyorsa paylasiyor ya, o yuzden takipteyim sitesini, en cok daaa tatli dili, cimcimelikleri yuzunden!

    YanıtlaSil
  12. Umrancigim cici bir kiz gercekten degil mi:) Acele ile yazdigim icin aklimdaki gibi uygun bir foto bulamadim ama bilgisayarda kayitli bu resim egitim-ogretim temali oldugu icin ogretmenler gunune uygun gibi geldi. "Ne zorluklarla kizcagiz gazete okumaya calisiyor"dan "ogretmenlerimiz ne zorluklarla calisisiyor" mesajina gitmeye calistim:P

    Ferhan abla,
    Sizin ordakiler de bizim icin cok ozel...Gurbet ve hasret ...

    Berceste,
    Canim bu ilan-i ask beni cok mes'ut etti :P Ben de seni seviyorum arkadasim:)
    Daha cok yonlu olmaya calisacagim ama nakis dikis olayian giremem haberin ola!
    imza cimcime LaMa

    Herkese sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Simarmaca yok ona gore, verdigim odevlere bir calis da, dikis nakis olayini dusunuruz bilahare!

    YanıtlaSil
  14. Yok caniim,ben simarir miyim :D
    Ama odevler demissin ogretmenim ben sadece bi odevi hatirliyorum(Nijer'i arastircaktim) acaba neydi ? (sakin soyleme kuserim ha! :P )

    YanıtlaSil
  15. ilk defa sütle yapılan bir balık tarifi gördüm, bi de makarna da yanın da pişiyor :) eline sağlık, biz de ailecek pek severiz balık besinini. en yakın zamanda deneyeceğimdir.

    bu arada tatilinin güzel geçmiş olmasına sevindim. değişiklik olmuştur.

    bi de söylemeden geçemiycem, sayfanın altındaki pembe lamaya bayılıyorum :)) pek meraklı birşeye benziyor...

    YanıtlaSil
  16. Lamacığım,şu anda çay içiyordum,bigisayar başında.Döndün demek ki...Gönderdim gitti sana bir dilim.(Orucun kabul olsun yeğenim.)
    Sevgiyle öpüyorum.
    Naelimon

    YanıtlaSil
  17. Ayıp ettim şimdi,bay lamayı unuttum,ona da bir dilim..Yok yok tepsiyle gitsin size ,kıyamam gurbet ellerde...

    YanıtlaSil
  18. Bujene,
    Sadece sen dgilsin bence ilk kez balikla sutu ayni tarifte goren :) Acikcasi bu lezzeti baska denemelerde bulabilmek icin calisip, sutu baliktan ayiracagim sanirim, iskillendim yaw :P
    O lama'yi sevmeyen yok,tipki beni sevmeyenin olmadigi gibi(!). Bak diyorum sana ciziver soyle cici hamarat bir lama mutfakta ocak basinda :)

    Munevver teyzem,cok sekersiniz ya:) Yedim,mideye indirdim,tesekkurler ettim borek icin -Bay Lama uyuyor onun payini da ben yedim soylemeyin sakin ona, bir de anneme de soylemeyin ama ben onu cok ozledim :(-
    Hurmetler...

    YanıtlaSil
  19. Tilipia baligini nereden aliyoruz? Cipura'ya benziyorsa bende denemek isterim.

    Mine, US.

    YanıtlaSil
  20. Hsogeldin Mine,
    Ben Aldi'den almistim,sanirim sizin orada da Aldi vardir. Dondurucu kisimlarini kontrol edersen bircok markete bulabilirsin yaygin bir balik.
    Sen Amerika'nin neresindensin?Bir tahmin kalifoniya?
    Oralara Selamlar...

    YanıtlaSil
  21. Aaaa sizin oralarda da mi Aldi var? Bizim burada 1 tanecik var, o da bize yakin. Ama yok bu paluktan! Harbi ya diyecektim, sut balik zehirler derler diye de sen kizarsin diye korktum soyleyemedim :P

    YanıtlaSil
  22. Burada da Aldi var hem de birkac tane.Karnibaharin fiyati disarinin yarisi oluyor,bazen sirf o yuzden gidiyorm:P
    Amerikali bir arkadasimdan duydum,O da baska bir Amerikali arkadasindan duymus, O da bir Turk arkadasindan duymus ki bu ALDI ismi Almanya'da Turkler'i de dikkate alarak koyulmus. Turkler okuyunca "satin ALDI" gibi anlarlarmismis. Aranizda duyan bilen varmiydi?
    Bercestem yaw, ben ocu Lama degilim ki cici Lamayim niye kizayim.Yazida da not dustum zati ya balik-sut olayina,halkimin takip edenlerimin sagligiyla oynar miyim :D

    Iyi dileklerimle :))

    YanıtlaSil
  23. sevgili Lama,
    hem balığı hem de mantarı çok severim ama birarada hiç denememiştim. farklı bir tarif olnuş ellerine sağlık. sakıncası yoksa senin siteni linklerime eklemek isterim. siten çok güzel sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Tabiki sakincasi yok sevda mavisi kardesim,bilakis cok mesut olurum.
    Gorusmek uzere...

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)