13 Kasım 2006 Pazartesi

YE, buyuk bir zevkle YE! PATATESSSSSSSSSSSS



Yaslisi genci hayir diyemez patatese,
Etle, sebzeyle ve herseyle, her ogunde...

tu tu tu masAllah gonderiyorum dunya uzerinde en cok sevilen yiyecek oldugunu dusundugum patatese ve super patatesin super tariflerini ogrenmemize vesile olacak bu etkinlik dolayisiyla ev sahibimize :D

Unlu bir dusunur(!) demis ki(aslinda dedi ki yazmam lazim,cunku iki gun once soyledi)
"Haslanmis patates harika birsey, herseyi cok guzel oluyor, boregi haric! Borege yanlislikla koyulmustur bence!"
Son kisim sahsa ozel fikir ama ilk kisim gercekten de dogru. Limonlu, yogurtlu, mayonezli, turlu turlu sebzeli vb. her bir turlusu ayri guzel ...

Uc degisik Patates koftesi
Degisik degisik patates koftesi tarifleri var malumunuz ama buradakiler gibisi yok :) Yani yoktu ama artik olacak :P Daha once boylesini yiyen ya simdi konussun ya da sonsuza dek sussun :))))

Atmayi birakip tarife gecelim. Normal kofte yapar gibi ama kiymayi haslanmis patatesle degistiriyoruz. Yaptigim sekliyle:

Malzemeler:
6 Haslanmis patates
1 yumurta
Rendelenmis bir sogan + maydanoz
1 tatli kasigi kimyon
1 tatli kasigi tuz
Istege gore karabiber, kirmizi biber, vs

Tum malzemeleri karistirip,buzdolabinda beklettim bir sure.

Ayni malzemeyi uc degisik sekilde hazirladim

1-Yaglanmis kucuk bir borcama doseyip firinda pisirdim ki cok kolay oluyor :)
Firindan almaya yakin uzerine peynir serptim. Dilim dilim servis yapildi. dilim halinde fotosu cekilemedi :)

2- Kofte gibi bazlayip, uzerine salcali sos dokerek firinda pisirdim.(renginden anlasilacagi uzere resimde sagdaki)

3-Geriye kalan 1/4 patates karisimini ertesi sabah kahvalti icin dolapta sakladim. Icine daha sert bir kivam olmasi icin 1 corba kasigi un ekledim. Kati yag ile yagladigim tavada altini-ustunu kizarttim.Buna benzer daha once patates boregi ismiyle yayinlanmisti LamaMutfakta
Afiyet bal seker olsun...

15 yorum:

  1. ohhh akilli lama seni,ayni malzemeden 3 farkli patates cikardin demek:)ellerine saglik,su firinda salcaliyi aldim listeme,ellerine saglik

    YanıtlaSil
  2. Hülya'a bende katılıyorum Lama'cığım,
    Maşaallah sana cin gibisin inan..Allah nazarlardan saklasın korusun seni.Üç tarifde benim favorim oldu haberin olsun.Patatesli her şeye bayılırım.
    Yaratıcılık ruhuna sahipsin demek,arada sana danışmak gerekiyor tatlım..

    Geçmiş olsun dileklerin için çok teşekkürler,sana ve ailene mutlu bir hafta diliyorum..Sevgiyle kal canım..

    YanıtlaSil
  3. ucte ikisini yemek nasip oldu :) cok basarili

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,çok önce patetes köftesi maceram olmuştu,tüm malzeme tavaya yayılmıştı,o gün bu gündür denemeye cesaret edemedim ama sizin bu tariflerinizden birini ya da üçünü :) deniycem,ellerinize sağlık...
    Bu arada birgün büyük bir ev aldığınızda seve seve dekoratörlük yaparım ;)

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize saglik. Stuttgart´tan sevgilerimle Sonia...

    YanıtlaSil
  6. Hulya ve Gul bacilarim,
    Akillilik, acik gozluluk olarak algiladiginiz seye tembellik, ne yapacagini bilememe de diyebilirsiniz :P
    Surekli aklima degisik degisik fikirler geliyor napayim,tutamiyorum kendimi sunu mu yapsam,bunu mu yapsam derken ne idugu belirsiz yemekler cikiyor ortaya ,zaten Lama mutfagin sirri da burada haha:P

    Sibel,
    Icine un katarsan (3.tarifteki gibi) yayilmaz olmaz.Ucunu besini dene, umidini yitirme; alti ustu yemek sonucta:)
    Bizim evin dekaratoru hazir bir de kendisi de hazir olur bir gun insallah:)Cok tesekkur ederim.

    Sonia Ben de Ohio'dan sevgilerimi gonderiyorum.
    Sitene girince kendimi apartmanda yanlis daireye girmis gibi hissettim,ayni cicekler patatesli tarif:)

    Ziyaretlerinz icin sagolun yine beklerim:)

    YanıtlaSil
  7. Lamacığım,1 taşla 3 kuş.Ne iyi..Fırındaki salçalı sosluyu deniyelim bakalım.Diğerlerini biliyoruz.Ellerinize sağlık efendim...
    Öpüyorum.nanelimon.

    YanıtlaSil
  8. ellerinee sağlık hepsi birbirinden güzel olmuş denerim bir ara fırındakini olsa şuan yerdik

    YanıtlaSil
  9. Masallah tu tu tu sana .3 tarif bir malzemeden super ya.ellerine saglik..

    YanıtlaSil
  10. Munevver Abla,
    Sizin bilmediginiz tarif olmasi mumkun degil zaten:) Digerini de deneyince begenirsiniz umarim.

    ABLAM ABLAM
    Sen daha nice guzellerini yapiyorsun bu mamalarin.Istersen anlasalim sen bana gonder ben de sana :))) Opuyorum herkesleri

    Umran,
    Hep tu tu yollamaya alismisken beni tu tu'laman cok hosuma gitti , sagolasin:) Ektigim tohumlarin meyvelerini almaya basladim demek hehe:))

    YanıtlaSil
  11. lamacım ellerine sağlık.aynı malzemeden 3 ayrı güzel tarif oluşturmuşsun.hepsi de denenecek türden.


    seda
    tarifname.blogspot.com

    YanıtlaSil
  12. Deneyince de begenirsin tairfler umari Tarifnameci arkadasim:) Sitenin ismi cidden cok his:)
    Gorusmek uzere

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Lama,
    patates köftesini çok severim ben de. Ellerine sağlık. Patates köftesinin çok çeşidi olduğunu da öğrenmiş olduk böylece. sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Elinize sağlık güzel görünüyorlar :)

    Selam ve sevgiler...

    www.blogcu.com/serinmavi

    YanıtlaSil
  15. Oooo mavi mavi blogcu bacilarim gelmis, ustelik kofteleri begenmis ne buyuk saadet:)

    Sevda bacim,
    Bu koftelerin cesidi hyaal gucumuzle sInIrlI,Patates Ye etkinligi ile gorduk zaten binbir turlusunu,degil mi :)

    SerinMavi bacim,
    (Kusura bakma adini bulamadim)
    Senin beneki patlicanlarin yaninda lafi mi olur?

    Selamlar,sevgiler
    Gorusmek uzere

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)