10 Ocak 2011 Pazartesi

Yediginiz gercekten "besin" mi?

 Asliveris yaparken "icindekiler" kismini mutlaka okurum. (E tabi, burada icindekilerin caiz olup olmadigini anlamak icin okumak gerekiyor genel de ama). Bazen liste oyle uzun oluyor ki, kutunun bir yuzune sigmiyor! Yada oyle icerikler var ki, kimya labaratuvar kitapcigini mi okuyorum diye soruyorum kendime! "Icinde bu kadar kimyasal olan sey" yenir mi! deyisim bosuna degil.
"Supermarkette gercek besin nasil bulunur?" konulu bu cizelge, Dr Darya Pino tarafindan hazirlanmis, paylasmak istedim. Turkce'ye cevirmek iccin vaktim olmadi kusura bakmayin, merak edenlere yardimci olmaya calisirim.

Sag tarafin cevirisi:
Etiketi var mi?
evet
Saglik uyarisinda bulunuyor mu?
evet  
Besin degeri bilgisi var mi? 
Evet
Latin ya da bilim dilinde yazilmis icerik var mi?
Evet
BESIN DEGIL!


Saglik uyarisinda bulunuyor mu?
Hayir 
Domuz eti var mi?
Evet
Muhtemelen kopek mamasi :)
BESIN DEGIL!

Etiketi var mi?
evet
Saglik uyarisinda bulunuyor mu?
evet  
Besin degeri bilgisi var mi? 
Hayir
Latin ya da bilim dilinde yazilmis icerik var mi?
Hayir
Besten fazla icerigi var mi?
evet
BESIN DEGIL!

Besten fazla icerigi var mi?
Hayir
Sut urunu mu?
Hayir /Evet 
Her icerige bu cizelgeye groe bakin tek tek bakin/ Bu bir besin!


Dogal , mumkun oldugunca katkisiz, saglikli beslenmek dilegiyle..

7 yorum:

  1. Ahh canım benim Türkçe versiyonunu alsak mümkün müdür??

    YanıtlaSil
  2. benim gibi abur cuburu fazlasiyla seven ve her seyin hazirini kullanmaktan hic cekinmeyen birine gosterilecek cizelge mi simdi bu? yedigim seylerin hemen hicbiri yiyecek degilmis meger.. ama ders aldim mi?
    YOOO

    YanıtlaSil
  3. Zeynep ayni cizelgeyi yapamam ama Turkce'ye ceviriciiim firsat bulunca,soz
    BTS,
    Ceviriye yardim etsene, belki o zaman ders alirsin!

    YanıtlaSil
  4. yok ben nasihatten anlamam canim, illa musibet gerek (Allah korusun tabi)

    YanıtlaSil
  5. Sizi Muhterem Abla'nın sayfasında görmüştüm ve takip etmeye başladım. Yorum da bu güne kısmetmiş =) Çok hoş bir yazı paylaşmışsınız. Dikkat etmeli insan ne yediğine. Haram helal demeyip rast geleni yemek şükürsüzlük olarak tabir ediliyor kaynaklarda. Allah korusun.

    YanıtlaSil
  6. Canim cok haklisin walla ne de iyi etmissin paylasmakla. Sadece caiz olup olmadigina bakiyoruz ama vucudumuza zararli seyler yememiz de caiz degil neticede. Sikayetci olacagi muhakkak.
    Sevgilerimle canim.

    YanıtlaSil
  7. Teşekkür ederim..Besin olmayan her şeyle besleniyormuşuz:(((

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)