16 Şubat 2011 Çarşamba

Roportaj:)

Bilenleriniz vardir, cekilis sonucu Lilacsmell, Gul'un blogunda Haftanin Blogu secilmistim. 90.siradaymisim ve 90 numra talihli cikmis yani artik 90 benim icin ozel bir sayi( rakam degil bakin sayi:) rakamlar 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 olup sayilara gosteren isretlere denir, anti parantez Turkce ,egenl kultur, matematik dersi vermis oldum!:)))
Adet geregi roportaj sorularini yanitladim. Cevaplari burada:)

Bize biraz kendinizden bahseder misiniz?


Amerikali arkadaslara uygulamali "tu tu masAllah" dedigimden beri Lama'yim :) yemek konusudan iddiam yok ama keyif aliyorum, hele bir de on hazirligini ve sonrasinda temizligini yapan birileri olsa:) Son donemde favori sozum: emek verdim mi vefa, soru sordum mu cevap isterim:)

Blog yazmak dışında neler yaparsınız?
Zeynepiko’ya annelik, bay Lama’ya eslik... :) Hobiler, zevklerden bahsdiyor bu sonu sanirim. Okurlar az cok biliyordur saniyorum, egitim dolayisiyla Amerika’dayim. Haftaici isimle gucumle mesgulum(olmya calisiyorum) Bunun otesinde sosyal aktiviteler, kulturumuzu tanitma ve yeni kulturlerle tanisma en cok vakti ayirdigim ve keyif aldigim aktiviteler. Son donemde “cocuk” odakli aktiviteler de revacta mecburen:) yapboz yapmak, resimli kitaplar okumak, cocuklar oynasin diye arkadaslarla bulusmak...

Ne zamandan beri blog yazıyorsunuz?
2006’dan beri
Neden blog yazıyorsunuz?
Yaptiklarimi paylasmak ve kalicilastirmak ve belki de icimi dokmek ...
Blog adınızın anlamını açıklar mısınız?
Amerikali arkadaslara uygulamali "tu tu masAllah" dedigimden beri Lama'yim :)
Hedef kitleniz kimler?
Herkes.

Herkesin blog yazmaya başlamadan önce okuyup ilham aldığı bloglar vardır.Size ilham veren bloglar var mıydı?
He sabah gazete okur gibi blog okurdum, sunu ilham aldim diyebilecegim ,adini verbeilecegim belirli birkac blog yok aslinda...


Blogunuzu tanıtmak için neler yaptınız?
e ben eski toprak sayilirim.o zamanlr farkliydi isler. Simdi facebook var, twitter var:) bizim zamanizmda yoktu boyle seyler:) Onceleri bloglari gezip kendimizden haberdar ederdik. ama”Ben seni ekledim,sen de beni ekle” muhabbetlerine girmedim, hic de sevmedim zaten! Portakalagacinin linklerine eklenmek bir donum noktasi idi:) 3 tane yuz akiyla ev sahipligi  yaptigim yemek etkinligim de var, onlarin da faydasi buyuk.
Blog yazarlığı size ne öğretti?


İnsanlarla kolay iletişim kurabilir misiniz?
Degisir duruma gore, insanina gore
Diğer blog yazarlarıyla iletişimiz nasıl? Türkiye'deki blog atmosferini nasıl buluyorsunuz?
Turkiye’de yasamadigim icin bu soruya cevap vermeyeeyim ama sponsorlar esligindeki bulusmalarina gipta ile bakiyorum:) hele Tefal actifry hediye etmisti bir keresinde fena kiskanmistim hehe:)
Blog yazma konusunda sizi rahatsız eden şeyler var mı?
Var
Aileniz ve yakın çevreniz blogunuzu okuyor mu? Fikirleriyle size destek olurlar mı?
Genel olarak insanlara blogum var diye bahsetmiyorum, gozumun icine bakip da sen lama’sin tahmini yapan da olmuyor:) Gerci 2 seneonce, bir arkadaslar konsuurken birkac seyden sonra “senin blogun mu var?” demisti cok utanmistim:) megerse beni taniyormus. Ilginc bir olay daha, facebook’tan beni ekleyen bir okurum aslidna unviersiteden arkadasim ama benim ben oldugumubilmiyor:)
Esim enb uyuk destekcim, surekli yazim hatalarimi, fotolarimi elestiri durur sagolsun:) Ablacigim da eskiden tarifleriyle destek olurdu artik 3 cocuk annesi yetisemiyor ne yapsin:)


Blogunuzun başarılı olduğunu düşündürecek kriter nedir? Ne olursa başarılı hissedersiniz?
Izleyici sayisi. Yorumlar da onemli ama cok okunan bazi bloglarda cok yorum goremiyorsunuz cunku muhtemelen o arkadas baskalrina yorum yazmiyordur. Blogu olmayan kisiler genellikle yorum birakmiyorlar, yillarin gozlemi:)

Blogunuzla ilgili hedefleriniz nelerdir?
ileri,ileri daha ileri goturmek:) elimden geldigince yazmak ve Zeynep’e hatira birakmak. Ingilizce birseyler karalama hedefim de var ama zaman ve blog formatindan dolayi zor olacak gibi gorunuyor.


Ve son soru :) Blog yazmaya heveslenenlere ne tavsiye edersiniz?
Masallah artik blog yazan sayisi cok cok fazla. Icinizden geliyorsa, paylasmak icin, sevdiklerinize, cocuklariniza hatira birakmak icin yazin ama “blogum var” demek icin yazmayin bence...


Emek verip bu etkinligi duzenleyen Gul’e ve vakit ayirip, gozunu yorup okuyan sizlere coook tesekkur ediyorum. Lama’yi izlemeye devam edin.
Surc-i lisan yaptiysak affola!

7 yorum:

  1. Ağzına sağlık hoş ve samimi bir sohbet olmuş ayrıca daha yakından tanımak da çok güzel..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. :) benim esimde hep bir yazim yanlis bulur yazdiklarimda :)

    YanıtlaSil
  3. aaa mesajim nereye gittti:((((
    neyse gene yazarim sorun degil:)))

    Roportaj sonrasi seni daha iyi tanima firsatim oldu canim supersin...Basarilarinin her zaman devamini dilerim.
    kucak dolusu sevgilerimi birakim:)

    YanıtlaSil
  4. ee insanın nasibi kısmeti varsa 120 ci sırada da olsa seçilir dimi

    maşaAllah diyelim

    yeni bloger olarak deneyimlileri takipteyiz efendim :)

    YanıtlaSil
  5. lamacık benim blog yok ama seni sıkı takipteyim (yazıyı büyüttüğün içinde ayrıca çooooooooooooook büyük teşekkür)
    sibel

    YanıtlaSil
  6. lamacığım,keyifle okudum,aynı dönemde başlamışız seninle bloğa:)dönemdaşım benim:)))
    çok öperim

    YanıtlaSil
  7. canım ızlemey alamıyorum butonn nerde:)))))))))

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)