12 Ocak 2013 Cumartesi

Firinda omlet


Degisik bir tarif degil aslinda ama sabah kahvaltisinda pogaca, borek icin firini acmisken, omleti de firinda pisirme fikrini paylasmak istedim. Hem enerjiden tasarrruf, hem de ocak basinda tavada omleti karistir cevir zahmeti yok.
Ne zamandir aklimdaydi, bu cumartesi kahvaltimizda yulafli kekcikleri yapmak icin firini acinca soframiza, midemize misafir oldu...
  • Malzemeler: Tamamen arzunuza, evdeki malzemelere gore ayarlama yapabilirsiniz.
Orijinal tarifte:
2 yumurta
2 kasik sut
3 kasik peynir, eriyen turler daha guzel
Kucuk salam dilimleri
Tuz ve karabiber,
Uzeri icin Taze kekik, nane vs oneriyor.
Ben 4 yumurta, 1 kasik tereyagi, biraz sut, parmesan peyniri ile hazirladim.

Yumurtayi sut ile iyice cirpip, peynir ve salamlari ekleyin.
Tuz, biber ilavesinden sonra , firina dayanikli bir kapta 8-10 dakika 350 F (175 C) de pisirin
Uzerine taze ot dokerek servis edin onerisi yapilmisti, biz kalpli tabagimizda "kalbim yumurtada kaldi" mesaji ile servis yapmayi tercih ettik.
Guzel bir haftasonu bizlerin olsun!

11 yorum:

  1. Kalıpda konuşuyor yani eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. hafta sonu için güzel bir sunum evdekilere, kalpte omlet,güne böyle başlayan şanslı...

    YanıtlaSil
  3. evet omletten cok kalibi ilgimi cekti :))

    YanıtlaSil
  4. Bayıldım Lamacığım, tam senlik olmuş bu gerçekten, çok şirin :)
    Ellerine ve tabi ki fikrine sağlık canısı :)
    Sevgi ve muhabbetlerimle..

    YanıtlaSil
  5. Firin isinip bunu pisirinceye kadar ocakta hemen sip sak olmaz mi acaba..
    Ama degisiklik olsun boyle de denemek lazim..
    Eline saglik olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keisnlikle haklisin Samire'cigim ama belirttigim gibi, hazir firini acmisken denenecek bir tarif. yoksa bir omlet icin firin calistirmaya degmez.hele bizimkiler gibi kocaman firini, yazikgunah hem de zaman kaybi.

      Sil
  6. Bay Lama'nin hediyesi idi kalpli kalip :) sizler de begendiyseniz, oldu bu is . Daha cok almalai ,degil mi:)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel görünüyor kalpli kalıp ayrı bir güzellik Lamacım, ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  8. Aman da hamarat Lamam,ekonomik hatunum benim.
    Fırını çalıştırınca ben de ne var ne yok atar pişiririm:)
    Devir ekonomi devri,israf haram.
    Ben de sana bir hediye alsam,kalpçikli alırdım:)
    Şifa olsun:)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba süt ve yumurtaya alerjisi olan cocuklar icin kücük bir etkinlik baslatiyorum sizdende tarif istesem yardimci olumusunuz, tarifin linkini bana yollasaniz yeterli olacak, saygilarimla

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)