18 Mart 2020 Çarşamba

Tava keki

Firin calismiyor, elektrik yok ya da benim gibi bir kek icin "koca firini calistirmayayim" diyorsaniz, bunu denemelisiniz..
Ne zamandir aklımdaydı, kismet #evdekalTurkiyem donemine imis:) (aman evde kalıp, obez kalmayalım :) Dengeli beslenme, imkan oldugunca hareket etmeyi ihmal etmeyelim) 

Degisik tariflere önerilere baktım, pişirme yöntemi konusunda, kimisi aluminyum folyo, pisirme kagidi vs sarmış ama bu sekilde gönül rahatligiyla yapabilirsiniz...
Cikolata ile portakalın harika uyumunu cok sevdiğimi söylemiş miydim!

Kakaolu portakallı kek
Malzemeler:
2 yumurta
1 cay bardagi sut/yogurt
yarim bardak siviyag
2 kasik kakao
3/4 bardak seker
1 portakal kabuğu rendesi
yarim paket kabartma tozu
Aldigi kadar un

not: Yogurt kaymağı kullandım ben, ekstra yağ eklemedim ama eklesem daha yumuşak,guzel bir kıvam olurdu:) Hocanın dediğini yapın, yaptigini degil:)
Zaten istediğiniz bir kek tarifini kullanabilirsiniz. Mühim olan hamurun tavanızın büyüklüğüne uygunluğunu ayarlamak

Tava keki yapilisi:
Tereyagi ile güzelce yaglanmis  yapistirmaz tavaya kek karisimini koyun.
Temiz bez ile uzerini örtüp, kapak ya da benim gibi kapak yoksa, uygun boy tabak ya da tepsi bile kapatın.
Büyük boy ocakta, en kisik ateşte ( hani ocağı kapatırken tam sonuna gelince mini alev kalır ya,iste öyle) 20-30 dakika pişirin. Bir ara kurdan testi yapıp, sureyi kontrol edin lütfen.

Uzerine cikolata rendesi ve portakal kabuğu rendesi serptik; cocuklar sut, büyükler cay eşliğinde ohhh

Oneri: Buyuklugu uygun bir kase ya da sapsiz fincani Tavanın ortasına koyarak, ortasi delikli kek kalıbı seklinde kek elde edebilirsiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)