4 Aralık 2007 Salı

Rahmetli Esra'nin karin aciktiran, gobek sisiren, agiz tatlandiran tarifleriyle dolu Kevgir'i okudunuz mu!


Sevgi dolu bir arkadas(!) "sitene her girdigimde ayni seyi goruyorum, gicik oldum artik birseyler ekle deyince korkudan hemen birseyler yazayim dedim :)

Makarna Yataginda Brokoli Salatasi

Bilemiyorum benim damak tadimda mi degisme oldu, yoksa bu brokolide ustun bir tatlilik vardi... Bu salata icin ayirdigim haricini (1 kiloya yakin vardi saniyorum) az yagli, tuzlu suda hasladim ve abartsizi soyluyorum sadece limon suyu ekleyerek, Bay Lama'ya sadece tadacak kadar bir miktarini ayirarak nefes almaksizin yedim! Hani ozel bir sos olsa anlayacagim ama gayet sade bir sekilde nasil oyel leziz oldu anlamadim...
Ertesi gun kalan birazcik brokoli ile bu salatayi hazirladim. Makarnadan yatagimiz de onceki gunden hazirdi. Brokoliye havuc ve dolata kalan azicik marulu ekleyip kardes yaptim; sirke, limon suyu, zeytinyagi karisimi ile sosladim. Guzeldi tadi , baskalari ile de paylasinca daha da guzellesti aklinizda bulunsun;)


Yesil Mercimekli Patates Salatasi

Blog gezmenin en tehlikeli yani, cigercinin vitrinine bakan kedi misali ekranda gordugunuz lezzetleri yiyememek , yutkunmak uf beee demek oluyor. Bazen su resimler gercek olsa da tadina baksak demeden gecemiyor insan :) Bu hayalimiz bu salata icin gecerli olmasin cunku kendileri coook eski, kac aylik bilmiyorum, arsivde buldum fikir olsun diye yayinlayayim dedim... Hazir haslanmis yesil mercimek varken patates salatasine ekleyeyim demistim. Yesil sogan, maydanoz, bol limon, zeytinyagi, sumak ve pul biber de cabasi...

23 yorum:

  1. sevgili lama,o yatak brokoliye çok yakışmış,makarndan bir yatak..çok orjinal bir fikir..bence sen bu lama fikirlerini tescil ettir.slmlar.

    YanıtlaSil
  2. hahahhaaaaaaaaa sabahin korunde (amma kor he 09.30 olmus) beni guldurdun ya cok yasa sen emi :)(eee) eferin laf dinle iste ole zati tepemdeler bi odeve yardim edemediniz ne sen ne de diger amerkadaki arkadsim bide orda yasiyonuz beceriksizlerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (cinnet buhran durumlarindayimda) neyse mamalari gordum icim acildi yanliz neden o bayatlamis salatayi koydun onume susim diyemi geldirme beni oralara geldirmeeeeeeeeeeee :DDDDDD canim ne yalan solim icim acildi :) ellerine saglik bu arada gece 00.30 a kadar bitirdim odevi simdide printer calismiyo ya hersey bana karsi ya nolcak benim halimmmmmmmm :(((

    YanıtlaSil
  3. lamacim, alt başlığınızı kevgirin bu ayki etkinliğini yeni öğrendim ben kendi derdimde günlerdir bocalarken olaylardan habersiz kalmışım. çok üzüldüm. çok güzel bir etkinlik olmuş bu seferki ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Lamacım ellerine sağlık ve afiyet olsun. Makarna yatağındaki brokoli salatasındaki renk cümbüşüne bayıldım. Ondan çok lezzetli gelmiştir sana. :))) Bay Lama'ya az da olsa ayırmışsın aferin san. :)

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık lamacım,
    Ben sebzeyi çok severim. Ben de olsam (makarnası hariç :) hepsini yerdim. Sana da afiyet olsun canım. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Brokolininin yatağı olan makarnayı yiyim :))

    ellerine sağlık lamam...

    Süppersin.

    sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. merhaba tarif güzel de ben en çok "Birgun Lamalar Dunyayi Yonetecek :P" sözüne bittim. lamaaaaa harikasın...

    YanıtlaSil
  8. iki salatada harika....

    patates benim için daha ayrı...onu daha çok severim.


    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Senin iştahın açılmış Lama'cığım. 1 kg brokoliyi bir oturuşta yediğine göre. Afiyet olsun, yarasın sana.

    Mercimekli patates salatası bana göre. Sevdim ve denemeye karar verdim.

    Sevgiyle,
    Nane Limon

    YanıtlaSil
  10. Lamam, afiyet olsun sana.
    Canım benim, makarna yatağında brokoli salatan da resim gibi ya renklerin güzelliğine demeli:)vallahi içim açıldı.İnsan yemeye kıyamayacak:)Ellerine sağlık. Kuzuya kocaman bir aferin:)
    Öpüyorum bitanem kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Bu yataga söööyle birrr atayim kendimi de, kendimden geceyim.

    YanıtlaSil
  12. bayıldım bayıldımmm ellerine sağlıkkkk ..sevgilerimle

    YanıtlaSil
  13. Ot obur olmak böyle birşey.:) Otur sen koca tabak salatayı yut, ama nasıl yediğini bile anlama.:) Bazan bana da olur öyle mesela ıspanak salatasından.
    Selamlar canım...

    YanıtlaSil
  14. Brokoli salatan çok güzel olmuş ellerine sağlık ..
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. mercimekli patatesli salatayı alıyım ben kaçıyım sne daha uyu oralarda acıktım diye kalkarsın herhalde birazdan gel biz sana yapalım canım lamam benim ;))

    YanıtlaSil
  16. Suheyla,
    Sizler sahidimsiniz nasl olsa, orjinal fikirlerimle noterde ugrasmaya gerek yok degil mi ;)

    Ninoooooo,
    Yaranilmaz sana! Odevien yaridm ederim cani olurum, etmem (cunku ya isim vardir, ya disari cikamm gerekir ya d aarkadaism gelir-yogun insanim vesselam :P -) beceriksiz olurum! Simdi ben bi cinnet gecirirsem gorursun ha:)))))

    Beticim,
    Guzel bir calisma oldu cidden, arkadalar cok calistilar sagolsunlar..


    Gannecim,
    Baylari da dusunmeden edemiyoruz degil mi :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Selin,
    Tamam sebzeleri seveli ama makarnayi da sevelim lutfen. Hepsi yenecek, tabakta birsey kalmayacak ona gore! COcugunu yedirmeye alisan anne gibi konustum :D


    Zerriiiiin,
    Ye guzelim yarasin :D

    Yesil Kivi,
    Yazdiigm gibi bu kadrni ben bile iddia edemezdim, kendimi zor idare ediyorum, dunyayi nasil yoneteyim ;)

    Disal,
    Afiyet olsun oyleyse :)

    YanıtlaSil
  18. Munevver teyzecigim,
    Sebze yemekten zarar gelmez degil mi? ya 1 kilo et yeseydim bir oturusta:)
    Umarim deneyince begenirsiniz,
    Sevgiler

    Hayat Ablacigim,
    Ay cok tesekkur ederim , ne guzel benzetme yapmissin oyle :)
    Ben de seni opuyorum pamuk yanaklarindan...

    Serap,
    Heheh :D

    Gonul,
    Artik ayilmistirsin degil mi ;)
    Sevgiler benden...

    YanıtlaSil
  19. Ay ne zamandir birikmis yorumlara boyle tek tek cevap yazmamisim heralde :) Mailden kontrol ediyorum normalde, ama maile gelmemis, bugun topluca gordum bircogunu...
    Kaldigimiz yerden devam, son parti :)

    As Lavantin,
    Otobur... Sevinsemmi uzulsem mi bilemedim bu lafa simdi, hehe :) Ben hem etobur hem de otoborum, bilimsel olarak herbivor deniyor benim gibilere:)Biyoloji dersi gibi konustum...


    Serpil,
    tesekkur ederim ;)

    Yesim,
    Var mi oyle arkadasin uyurken salatayi alip kacmak! Gerci yerine yemek yapacaksan sorun yok ;)

    Herkese iyi aksamlar, gunler, oglenler, ikindiler, geceler...

    YanıtlaSil
  20. deliiiiiii lamaaaaaaaa

    YanıtlaSil
  21. hay Allahim ya kis senin yuzunden bisi ekliyemicem he sayfama bu arada uzgunum ama :) ananem manti yapmayi bilmiyo :) ananem yanimda ama o yapmadi mantiyi ananem kulak yapmayi biliyo hani buyukce ucgen katlananlardan bunu katlamayi beceremiyo :) bu ne bole dugme gibi diyededalga geciyo siva kollari yap hayret bisiiiiiiiiiiiiiiiii :DDDD

    YanıtlaSil
  22. yemegin harika olmus
    hem sebzeyi hemde makarnayi cok severim
    hergün makarna yesem bikmam
    ellerine saglik

    ziyaretin icin tesekkür ederim
    hep beklerim

    YanıtlaSil
  23. Bizim yani benim bir sansim var bir nebzede olsa:)ekrandileri tadabilmek adina hehe:))Salata olsunda nasil olursa olsun derim.

    Ellerine saglik Lama Kardisim.

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)