19 Mayıs 2007 Cumartesi

Ye#22 Kurabiye: Havuclu Kurabiye

Yok... Ben kurabiye isini beceremiyorum...
1 dolara ne guzel kurabiyeler var, alirim marketten! Yagi erit derdi yok, unu sekeri olc, karistir derdi yok, alti cok kizardi, eyvah sertlesti derdi yok... Oh ne rahat... :( :)
Tamam durum o kadar vahim degil ama hazin sonuclarla karsilasma riski almak istemiyorum, sirf etkinlik hatirina denedim yine birseyler. (Isin kotu yani yeni tarifler gordukce aa bu da guzelmis, aa bu kolay gorunuyor deyip yapasim geliyor! Elime igne batirin, beni durdurun! :P)

Iste karsinizda beklenildigi gibi mor lahanali ya da mor renkli bir kurabiye degil ama farkli oldugunu dusundugum turuncumsu havuclu kurabiye:)

Havuclu Kurabiye


Malzemeler:
2 Turk kahve fincani rendelenmis havuc (ben robotta cektim)
1+1 Turk kahve fincani seker
Yarim cubuk (60 gr = 4 corba kasigi) tereyagi
1 yumurta (ben eklemedim)
1 cay kasigi kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldigi kadar un

Hazirlanisi:
*Rendelenmis havuca 1 fincan seker ilave edip tavada kavurun. Havucun biraz suyu kaliyor, bunu ayirin.
*Eritilmis tereyaginda 1 fincan sekeri karistirin, sogumus havuclar ve yumurtayi katin.
*Vanilya, kabartma tozu, ve unu karistirip eleyin.
*Yavas yavas ilave edip kurabiye hamurunu yapin.
*Sekillendirici ile keserek (bu sefer bunu ben bile basardim :P )ya da elinizle sekil vererek 350 F'de pisirin.

Ayrica gecenlerde basarili denebilecek kurabiye denemem oldu, Hindistan cevizli Islak Kurabiye, Mekanimiz Mutfak'tan Hatice'nin tarifi. Yarim olcu yaptigim icin buradaki miktarlari baz aldim. Siviyagli oldugu icin hafif, yapimi da kolay sayilir, serbetli tatli gibi bir tadi var. Fikir olmasi icin buraya ekliyorum.

Malzemeler:
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı toz antep fıstığı (ben kullanmadim, ince cekilmis findik, ceviz ya da hindistan cevizi kullanabilirsiniz)
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 2 +1/4 su bardağı un

Islatmak için:

  • 1 çay bardağı şeker
  • 2 çay bardağı su

Üzeri için: toz antep fıstığı

Hazırlanışı:

Öncelikle ıslatmak için gereken şeker ve suyu ocakta şeker eriyene kadar, kaynatmadan sadece ısıtın. Hamur için; şeker ve yumurtayı elinizle şeker eriyene kadar karıştırın. Sonra yağı, antepfıstığını ilave edin ve karıştırın. En son unu ve kabartma tozunu ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur elde edin. ( Benim hamurum da hala bir yapışkanlık vardı ) Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirin. Önceden ısıtılmış 180- 190 derece fırında üzerleri kızarmadan 15- 20 dk. pişirin. Fırından çıkardığınız kurabiyeleri sıcakken şerbete batırıp çıkarın. Servis ederken üzerlerine toz antep fıstığı serpin. ( Dilerseniz kurabiyelerin üzerini şerbete batırdıktan sonra antep fıstığına batırabilirsiniz)


Ve daha once Lama Mutfak'ta pisen kurabiyelerimiz:
Seker Kurabiye
Damla cikolatali mayali kurabiye
Melez Kurabiye
Cikolatali Arap Kurabiye

36 yorum:

  1. Ellerine saglik,haftaya yapilacak olan kermes icin degisik bir tarif denemek istiyordum,thank you :)
    (www.seymamirzahan.blogspot.com)

    YanıtlaSil
  2. Lamacım aklımın ucundan geçmedi havuç, müthiş bir fikir, havuçlu keke bayılırım, kurabiyesi de muhteşem gözüküyor. Eline sağlık

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Lama,
    havuçlu kurabiyeyi daha önce hiç duymamıştım. Fotoğraf ve sunum da çok şık. İlk fırsatta deneyeceklerim listesine yazdım. Ellerine sağlık,Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Lamam Hocam, gayet de guzel gorunuyor kurabiyeler bence. Niye olmamis gibi yazmissin anlamadim dogrusu. Sen yaparsin da kotu mu olur :P Havucu pisirip yaptin ha, pisirmeden yapsak olmaz mi ki acaba, ben cok usenirim pisirmeye kesin. Ellerine saglik Hocam.

    YanıtlaSil
  5. Seyma,
    Kermez ici daha bilindik tarifler yapsan malum herkes yeniliklere, degidikliklere acik degil:)
    Kolay gelsin

    Calisan Anne Esracigim,
    Guzel sozler icin tesekkur ederim arkadasim :)

    Ozlem,
    Ben de daha once duymamisti havuclu kurabiye, aklime geldi yaptim :)

    Minik Kusum
    Bilmem ki cigden olur mu? Ben boyel uydurdum, sen de oyle dene :P
    Baktim da havuclu kekte havuc cig konuyormus, kurabiyede de olur belki, aklim ermez :)

    Herkese sevgiler

    YanıtlaSil
  6. havuçlu kek çok duydum,çok ta güzel olur ama kurabiyeyi ilk kez görüyorum..güzel olmuştur kesin..ne de olsa lama yaptı..ellerine saglık.selamlar..

    YanıtlaSil
  7. Lamacım bu ne güzel bir kurabiye ellerine sağlık havuçlu hiç uymamıştım harika.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Aaa valla bomba gibi bir tarif olmus. Havculu kurabiyeye ben de rastlamamistim. Ellerine saglik Lama. Bak gel bir de benim kurabiyelerimi dene kivam tutturamamk gibi bir derdi yok hic. Hem de daha pismeden hamurken bile cok lezzetli. Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Lamacığım daha ne olsun, ben kurabiye yapmaktan korkmuyorum da noluyor 1 kurabiye ile zar zor yetiştim etkinliğe. Sen korkma, oldun sen oldun ;)

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Lama,
    Yine lamaya yakışan özgün bir tarif hazırlamışsın.
    Bence görüntüsü süper,eminim tadı da öyledir,ellerine sağlık.
    Havuçları önceden pişirmen iyi olmuş,diriyken bu kadar iyi sonuç vermezdi diye düşünüyorum.
    Bir ara keklerim hiç tutmuyordu,ya incecik olup,kabarmıyor yada içi hamur kalıyordu.
    3-4 yıl hiç kek yapmadım,sonra tekrar tekrar deneyerek sorunları çözdüm, artık sorunsuz kek pişirebiliyorum.
    1-2 kurabiye istediğin gibi olmadı diye kurabiye yapmaktan vazgeçme,azmin elinden bir şey kurtulmaz.
    Bakıyorum el işiylede aran güzel,pullarla işlenmiş lama yazısı harika.

    YanıtlaSil
  11. merhaba, havuçlu, cevizli keki pek severim.. Bu kurabiyeye bayıldım... Kesin çok severim...

    Keşke şuradan tadabilme fırsatımız olsa ekrana yapışıp yalasak tadını alsak :))

    Japonlarrrrr duyun sesimi...

    Lamacım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Lamacık bu kurabiye işi aslında öyle pek de zor değil ama sen ben beceremiyorum bu işi dediysen psikolojik birşey işte olmuyor;)Kurabiyelere narin davranmak gerek;)Küsüverirler alimallah....)
    Etkinlikde başarılar...

    YanıtlaSil
  13. SUHEYLA,
    guvenin icin tesekkurler!

    PASTACI KIZ
    begendigine sevindim, sevgiler bizden

    NUKHET
    ay hemen geliyorum,bakiyorum senin tarife!

    NAILE
    "Oldun sen oldun" AVrupa yakasi esprilerinden mi yoksa? Izlemem de :)

    MUHTEREM
    senin verdigin bu moralden sonra guvenim artti :) Yoksa ben de bir kac yil ara mi versem :D
    Ay yok ben de beceri el isi ne gezer, ablacigim yapti :)

    ZERRIN
    Beni de duysun Caponlar, beni deeeee :)

    HULYA
    COcukluguma inmek lazim degil mi guzelim :P
    Bu arada ben de cok narinim, ben de kusuveririm alimalah haberinzi olsun haaaa :)

    YanıtlaSil
  14. Havuçlu keki hepimiz biliriz ama kurabiyeyi il kez duyuyorum .Görüntü çok güzel bence denemeye değer bir tarif ellerine sağlık canım ,sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. benide şu kurabiye etkinliğinize alın

    bende hadimi aşarak anne blogu olarak katılmak isterim havuçlu kurabiyeyle yarışacak eforda değiliz ama yapın banada bir güzellik...
    şu kurabiye canavarına tıklıyorum tıklıyorum açılmıyor nedense...

    görüntüsü hep kurabiye canavarının hüpürdettiği türden
    şahane bence


    caddeler sokaklar yerindemi?:)

    YanıtlaSil
  16. Ellerine saglik Lama'cigim,
    Kekini yemistik de havucun, kurabiyesini hic tadmamistim. Iyi pazarlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  17. Lama,kaç puan kazandığımı bilmiyorum ama...Çatlak görüntüsü de çok hoş olmuş.Tadını tahmin edebiliyorum. Aferin kız...Bayılıyorum sana...
    (Ben hemen deniyeceğim, birac ceviz ve tarçın ilavesiyle.)
    Çok öpüyorum.

    "19 Mayıs Atatürkü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı" kutlu olsun..

    YanıtlaSil
  18. Havuçlu kek olur da havuçlu kurabiye neden olmasın :)
    Ellerine sağlık sevgili Lama,çok hoş bir sunum..
    sevgiler
    www.bayanlulu.blogcu.com

    YanıtlaSil
  19. Lamacım ellerine sağlık. Bence çok güzel olmuş havuçlu kurabiyeler. Niye beğenmedin ki? Olumsuz yaklaşma canım isteyince ne gzüel oluyor bak. :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Lama'cığım ellerine sağlık çok güzel görünüyor ayrıca pullu lama yazına da bayıldım iyi pazarlar canım sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  21. Nalan, Aybike, Lulu
    Evet havuclu keki tahtindan edecek , havuclu kurabiye bu :)
    Cok tesekkurler!

    Aynuuur,
    Katil sekerim sen de etkinliklere! Illaki yemek blogu olmak lazim degil. Her isteyen katilabilir, hele sen ben Lama'nin arkadasiyim de bak nasil kapilar sonuna kadar acilacak :))
    Bu aralar hava kapali o yuzden resim cekmedim, sokak cadde hepsi yerinde sukur ;)

    Munavver Teyze,
    Sizin de bayraminiz kutlu olsun:)
    200 puan kazandiniz! (hem bayram hediyesi hem tahmin)
    Saygilar...

    Ganne,
    Sagol arkadasim ,moral veriyorsun ;

    Almula,
    Ablam yazar da guzel olmaz mi :)

    Herkese mutlu pazarlar ve guzel bir hafta diliyorum,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. lamacim ellerine saglik nefis gorunuyo...

    YanıtlaSil
  23. merhabalar.bloğunuzu yeni keşf ettm ve çok beğendim bende beklerim...

    YanıtlaSil
  24. Merhabaa yemek şenliğinde havuçlu kurabiyeleri görünce hemen geldim kurabiyeye ıspanak katan biri olarak birden kendime çok yakın hissettim seni:))) ellerine sağlık Lama'cım gerçekten değişik olmuş gıda boyası kullanmamak için direnen biri olarak en kısa zamanda bu kurabiyeyi deneyeceğim mutlaka..sevgilerle..

    YanıtlaSil
  25. Sevgili lama hanim,kurabiyeniz cok guzel olmuslar,havuclu keki biliyorum simdide kurabiye eklendi listeye.Ellerinize saglik.

    Her zaman gorusmek umidiyle.

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  26. Optio,
    begendin demek :)daha guzellerini yaparim ben sana ;)

    Angel,
    Hosgeldin Melek. Saniyorum hemseriyiz, gorusmek uzere diliyorum

    Eylul,
    Aynen katiliyorum sana! Ben de seni kendime yakin hissettim:) ASlinda becerseydim kayisi gibi sekil vermeyi dusunuyordum, ustelik dogal turuncu renginde!

    Serao ,
    Hosgeldin. Lutfen bana sen der misin ? Sunun surasi hepimiz blog arkadasiyiz ;)

    Guzel bir hafta hepimizin olsun,
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  27. sevgili Lama,ellerine saglik 2 kurabiyede nefis görünüyor islak kurabiyenin tadini cok merak ettim mutlaka deneyecegim,
    güzel bir hafta diliyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  28. Bazen kahvaltı edesim gelmiyor.Bugün de o günlerden biri kurabiyeyle geçiştirdim :D Pastane saolsun :D Elimde kurabiye kurabiye tarifi görünce sanki tariftekini yer gibi büyük bi keyifle kurabiyemi yedim :DÇok merak ediyorum yaratılırken hamurumda ne eksiklik vardı da ben bu mutfağı sevmez oldum.Erkek Fatma mıyım neyim :Pp Öptüm canımın içiiiii

    YanıtlaSil
  29. Eline sağlık canım,çok güzel görünüyorlar.Adanada gezmedeyim bol bol yenilen kebablardan sonra protein alımına kapadım kendimi :) kurabiye proteinden sayılmıyor değil mi :) bir tane alabilirim :)


    Selamlar....

    YanıtlaSil
  30. ya biraz diyet tarifler ver artik lama ya! ama tam diyet olsun, öyle kizartma, yok margarin, yok tuzlu sekerli degil, diyet olsun, 0 kalori :) hem de cok acayip lezzetli olsun ve de yapilisi cok kolay olsun :) bekliyorum, öptüm canim :)

    YanıtlaSil
  31. Sevgili lama, harika kurabiyeler bunlar, senin havuçlu kurabiyelerin de çook nefis olmuş..samsunda bulundum ve muhtemelen her yaz gidiyorum sana sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  32. Yemegim Seval,
    Islak kurabiye hafif ve guzel, tavsye ederim:)


    Huzunbaz arkadasi,
    Sen hazir bulduklarini ye,bosver sorgulamayi :P

    Oya,
    Iyi gezmeler arkadasim ;) Sana istesen maden suyu verelm, sindirime yardimci :P Uff o kebaplar nasil da guzeldir :)

    Rahsan,
    Tam sana gore birsey biliyorum hem de evdeki malzemelerle yapabilirsin, nasil mi ?
    Bir bardak aliyorsun, icine su dolduruyorsun , servise hazir :D:D:D

    Hatice,
    Samsun'a yazin sevgilerimi ilet ;)
    Gorusmek uzere,
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  33. kurabiyeler pek hoş görünüyor lamalama :) ama ben en çok örtüyü beğendim. pek şıkır şıkırsınız :))) pullu pullu lama yazıları, aman da aman :))

    YanıtlaSil
  34. Lama'cııım ;
    ne hoş bir tarif olmuş havuçlu olan...üzerlerinin çatlak çatlak olmasını çok beğendim...ellerine sağlık canım ,mutlaka deniyceem ;)

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  35. Lamacım,
    Ellerine sağlık, havuç hiç aklıma gelmemişti. Kurabiye kıtıyım demiştim ama değil mi, yine yanlış tahmin işte.
    Ben ki havuçlu pasta-kek ve türevlerini çok severim, eminim ki kurabiyesi de enfes olmuştur. Bence kurabiye işini çoook iyi beceriyorsun canım. Sevgiler

    YanıtlaSil
  36. Bujican,
    Sana da yazalim bir tane alli pullu :)

    Nilay,
    Sagolasin arkadasim ;)

    Selen,
    Ben kitlar kralicesiyim ve iddialiyim lutfen tartismayalim :D
    Sevgilerrr

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)