04 Ekim 2006

Melez Kurabiye

Portakal agacinda kurabiye tarifi ararken karsima Arap Kurabiyesi cikti. Yanlis okudum sandim once malzeme listesini: haslanmis yumurta mi ? Nasil yani??? Eger Hatice bir tarif vermisse itirazimiz olmaz ama ne bileyim ,damak tadi olayi filan emin olmak icin nerdeyse tum yorumlari okudum! E herkes guzel dedigine gore ben de denemeliyim dedim.
Arap kurabiye neden melez oldu diye sorarsaniz tarifin orijinalinde yer alan nesquiki ben kahve kremasi ile degistirince rengi Arapliktan cikti, bu isim daha uygun gibi geldi.
Hatice kakaoyu kahve ile degistirmis ben de tam bir karma yaptim. Iste benim kullandigim malzemeler ve miktarlari :
Haslanmis 2 yumurta sarisi
113 gr margarin ( yani bir stick Amerikan margarini, yaklasik yarim paket Turk margarini)
1 paket vanilya
Aldigi kadar un (1.5 kupa oldu sanirim)

Disi icin
Yarim kucuk su bardagi pudra sekeri
Yarim kucuk su bardagi coffe mate
Yarim kucuk su bardagi turk kahvesi+kakao karisimi

Tarifi aynen uyguladim ancak firinimin gazabina ugramamak icin isiyi dusuk tuttum. Kurabiyenin icine de pudra sekeri koysam mi koymasam mi ikilemimin sonunda koymamaya karar verdim ve pisman olmadim. Cok sekerli kurabiye istiyorsaniz eklemek yerinde olur kanaatindeyim.

Disi icin hazirladigim karisim artti ben de kattim sutun icine ooh...Malum cok sut icmem gerekiyor;) Yumurtanin beyazini ise ister kahvaltida tuketin , ister salatalar icin saklayin. Daha fazla oneri ve istah acici goruntuler icin tarifin aslini tiklamalisiniz....

Eger sevdiklerinizle paylasmaya karar verirseniz sakin icinde ne oldugunu soylemeyin ,birakin tahmin etsinler ;) Kimin aklina gelir haslanmis yumurtanin sarisi ?

33 yorum:

  1. Merhaba LamaMutfakta,

    Senin site cok guzel. Cok guzel yemek+ler resim+ler :)

    Kurabiye cok seviyorum.

    Ama "brussels sprout" sevmiyorum :)

    Haslanmis yumurta = boiled egg

    Ben "haslanmis" bilmiyordum. "Kaynamis yumurta" biliyordum.

    Are they the same? Or is there a difference?

    Iyi gunler,

    Gorusuruz,

    Suleyman.

    YanıtlaSil
  2. gorunusu kadar tadi da cok guzel, tavsiye edilir herkese

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Suleyman abi,
    Haslanms yumurta ve kaynamis yumurta ayni sey.Ben hep "haslanmis yumurta" derim.
    Neden Bruksel lahanasi sevmiyorsun? Brukse lahanasi cok guzel :) Afiyetle ye

    1 Dost'um
    Sen begendinse ben daha cok yaparim demek isterdim ama demeyecegim sebebini biliyorsun dimi :) Afiyet olsun

    YanıtlaSil
  4. sevgili lama mutfakta,
    bu kurabiyeyi bir arkadas yapip yedirmisti bize once icinde ne oldugunu soylemeden .sonra haslanmis yumurta sarisi var deyince cok sasirmistim .ama tadi cok guzeldi.Tarifini alamadan o arkadas buralardan ayrildi.Senin sayende tarife ulasabilmis oldum .tesekkurler.ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili lama mutfakta,
    biraz once yorum gondermeye calistim sana ama galiba gitmedi.Ne kadarda uzun yazmistim.Neyse ellerine saglik.Bu kurabiyenin tarifini arayip duruyordum cok sevindim senin sitende gorunce...sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. Lama'cim bakiyorum olayi asmissin:)ellerine saglik ne kadar cekici gorunuyorlar oyle.

    Cnm acaba kac derecede ve kac dk pisridin soyelrmisin.Operim.

    Gulenay

    YanıtlaSil
  7. Lamacım eline sağlık arkadaşım bende ilk Portakal ağacında görmüştüm daha sonra Tarif defterinde deneyenlerin çok memnun kaldığını okuyunca hemen denemeye karar verdim gerçekten çok değişik ve güzel bir tarif ben çok beğendim herkesede denemelerini öneririm.Güzel bir gün diliyorum sevgiler.Özge

    YanıtlaSil
  8. Lamacım merhaba gerçekten ilginçbir kurabiye denemek lazım ellerine sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Selam Umran,
    Yorumun burada merak etme. Benim onayim uzerine yayinlaniyor yorumlar o yuzden bazen gecikebiliyor kusura bakma.
    Tarifin isine yarayacak olmasina cok sevindim. Ailecek severek yersiniz umarim...

    Gulenay'cigim,
    Amerikan usulu "you are great, awesome Good Job!" misali motive edici sozlerin icin sagol :) 325 F'de pisirmeye basladim.Benim firin biraz aceleci biliyorsun ya o yuzden altinin kizardigini farkedince 300 F'e indirdim. Pisme suresi yaklasik 15 dakika diyebilirim.

    Hosgeldin Susam Ozge,
    Arap kurabiyeyi deneyip de begenmeyen yok sanirim :) Melez kurabiyeyi de begenirsiniz o zaman.

    Merhaba Arzu,
    Ben de aynen senin gibi dusunmustum. O yuzden denedim zaten:) Cocuklar da sever yap senin sekerciklere :)

    Herkeslere tesekkur ediyorum, Iyi dileklerimi gonderiyorum

    YanıtlaSil
  10. Duzeltme:
    Ozge'ye cevabimda
    "Arap kurabiyeyi deneyip de begenmeyen yok sanirim" diye yazmistim megerse bu kurabiyeyi deneyip begenmeyenler varmis:)
    O yuzden "Arap kurabiyeyi begenmeyen cok az kisi vardir" diye duzeltme yapayim dedim.Kamuoyunu yanlis bilgilendirmeyelim degil mi?
    Sebep oldugum yanlis anlamalar varsa ozur dilerim ;)
    imza Durust Haberci Lama

    YanıtlaSil
  11. SÜPER OLMUŞŞ ELLERİNİZE SAĞLIK HEP MERAK EDİPTE BİTÜRLÜ YAPMAYA FIRSATIM OLMAYAN KURABİYE MÜKEMMEL GÖRÜNÜYOR HMM

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Lama'cığım,
    çok değişik bir kurabiye olmuş,ellerine sağlık canım.bu tür değişik kurabiyelerin tariflerini topluyorum bayramdan sonra teker teker denerim inşallah.sana ve ailene çok güzel bir hafta sonu diliyorum,herşey dilediğince en güzelinden olsun.sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. umarım gelmıstır yazdıklarım

    YanıtlaSil
  14. Dileks ,
    Inan hazirlamasi cok kolay ve kisa suruyor.Sen hele bir yap 20 dakikada servis tabaginda seni bekliyor olacak kurabiyeler. Afiyet olsun:)

    Gul,
    Ramazan'dan sonra denenecek tariflerin haddi hesabi yok degil mi? InsAllah yapar agiz tadiyla yeriz. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. yasasin süper bi yimek sitesi daha buldum ve hemen ekliyorum, bende senin yanindayim :)
    buarada bol süt icmem gerek yazmissin, acaba minik bi lama dahami katiliyo aileye diye merak ettim, umarim pot kirmamisimdir :)görüsmek üzere...

    YanıtlaSil
  16. Selam Rahsan baci,
    Super bir yemek sitesi mi buldun,hani nerde hehe:)))
    Allah nasip ederse ben iki lamanin birden aileye katilmasini istiyorum.Bilimsel calismalar da sut urunlerinin bu konuda faideli oldugunu soylemismis ben de bari sut iciiim dedim ...Bu konuda biliyorsan birseyler citlat oldu mu?
    Hoscakalasinnn

    YanıtlaSil
  17. buarada böyle cicekli falan bi sayfa acilmamisti bugün, beyazdi!
    cok güzel olmus...

    YanıtlaSil
  18. buarada böyle cicekli falan bi sayfa acilmamisti bugün, beyazdi!
    cok güzel olmus...

    YanıtlaSil
  19. Ara sira bana da oluyor oyle-sebebini ikimiz de biliyoruz diimi :P- Lamanin mutfagi cicekli boyle...
    Begendigine sevindim ;)

    YanıtlaSil
  20. anlamadigim bi sey var. simdi kurabiye vs yapip, sonra da mideye hupletip, bize anca fotosunu gosteriyorsun. be musluman kardesim, bilmezmisinki, burda hamis var! canimi ister, ne yapar ne eder bu arakdasim dedigin yok. booole booole fotolari yapistirip yapistirip sonra cay saati yap kendine. bizde fotolara bakip yutkunup senin onlari mideye nasi huplettigini hayal edelim. cik cik olmadi bu yavs
    z

    YanıtlaSil
  21. ha bu arada iftar yemegin febulis olmustu. elcegizlerine saglik :))
    z

    YanıtlaSil
  22. comment yazcam bakiyom bakiyom yok! kaldirmis ben yazmiyim diye :) dunyanin her bi kosesinden vizitirlarin var bakiyorum :)
    z

    YanıtlaSil
  23. Sevgili W,ay pardon Z:
    Ben sana ozel bi yorum yazmistim ugrama bir daha buralara diye.. Her istedigini yaparsan bana yazik, yapmazsam sana... Hakta birakma bu muslim kardesini yaws ,dii mi:)
    Iftar yemegini begendiniz demek? Hani gece hastaneye filan kaldirilmadin de mi hehe!

    Evet dunyanin her yanindan vizitirim var ama senin yerin ayri bunu bilesinnn... Evet cok abarti oldu haklisin ,idare ediver ;)

    YanıtlaSil
  24. arada gelip asagidaki lamayi besliyorum ben! sen merak etme!
    gerci merakta etmiyosun gibi, hayvancaaz acliktan mosmor kesilmis baksana :)

    YanıtlaSil
  25. artik yeni tarifler yeni lezzetler bekliyoruz lama fazla bekletme bizi.

    YanıtlaSil
  26. E Rahsancigim yani, benim lamam senin laman gozun gibi bakip besleyeceksin lafini etmen ayip cik cik..:) Bu arada o acliktan degil en sevdigi renk odlugu icin mor...Istersen baska bir renk yapalim.Arka fona uygun bir renk aradim, tam tutturamadim a bi turlu.

    1 Dost,
    Siz beklersiniz de Lama yapmaz mi? Belki yarin belki yarindan da yakin... (Boyle geyiklerin arasinda cok uygun olmaz belki ama M.Akif Ersoy'u Rahmetle aniyorum)

    YanıtlaSil
  27. baska bir dost07 Ekim, 2006 20:53

    bence cok uygun olmus rengi, hic degistirmeyelim; ama sen bana diyosun, kendin koymussun cikolatali toplu melez kurabiyeleri, bak bak duralim bizde
    bir dosta katiliyorum tamamen

    YanıtlaSil
  28. "Baska bir dost" imzasi gorunce,dedim yine bi saibeli hayran geldi :P neysemki adresini vermissin beni meraktan kurtardin:)
    Melez kurabiye cikolatali degil rica ederim,okumuo musun sen tarifleri bakiiiim!
    Sen hangi ulkedesin ,yakinsan atla gel yiyelim iftar sonra cay hopurdeterek :)

    YanıtlaSil
  29. Bak simdi beni meraklara gark ettin, kalktim geldim bir sorayim dedim, ne demekmis o deeeermisim???? Sevmedin mi yani :( Pek de alinganimdir ona gore !

    YanıtlaSil
  30. Ya Berceste KArdesim,
    Haklisin inan.ben de yazdiigmla soylemek istedigimin cok ters oldugunu farketmistim zati :(
    Sen lama isminin oykusunu sevdim deyince ben de guzel bir sekilde cevap verim dedim,ne buyuk basariya imza atmisim ortada:( Ozurlerimi sunarim...
    Baristik di mi???
    Aslinda bu "beta blogger"in sucu deyip siyrilabilirdim hehe!
    BBlogun ismi de guzel (samimi soyluyorum gonlunu almak icin degil) arka plani da... Hatta arka plan cook coook guzel.Eline saglik

    Her serde bir hayir vardir bak bu vesileyle ziyaretime gelmis oldun:)Yine beklerim...
    Ne surci lisan,surci klavye ettiysek affola...

    YanıtlaSil
  31. ARAP KURABİYEYİ BENDE ÇOK SIK YAPARIM ÇOCUKLAR BAYILIYORLAR...ELLERİNE SAĞLIK!

    YanıtlaSil
  32. Eh bu kadar iltifattan sonra barismis olalim bakalim :P (naza cekmek lazim ama di mi?) Sizi de linklere eklemek farz oldu, ilk firsatta !

    YanıtlaSil
  33. Sevgili Nalan, Hosgeldin
    Cocuklar her zaman agzinin tadini biliyor degil mi:) Afiyet olsun

    Berceste,
    Bu guzel habere pek sevindim:) Yalniz fazla naz istemem ona gore!

    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)