27 Eylül 2006 Çarşamba

Soslu Bruksel Lahana ve Sosisli Makarna

Artik yeni tarif zamani geldi de gecti bile ammavelakin hep iftar icin disardaydik. Kayde deger sadece mantarli negerek boregi denemem oldu diyebilirim. Tijen'in tarifini deneyen Behiye'yi okuyunca mantarlari kurtarmak icin guzel bir fikri olabilir dedim.Nerdeyse bir haftadir dolapta duruyorlardi ve boyunlarini bukmeye baslamislardi. Unsuz bir borek fikri cok degisik. Bol sebzeli ve pirincli; denemeye deger. Bu halini pek begenmedik ama belki kabaklisini deneseydim fikrimiz farkli olurdu. En azindan mantarlari kurtarmis olduk bu vesileyle :)
Neyseee baktim sevgili kamuoyu "haydi Lama, yeni tarifler beliyoruz ama!" diye israr ediyor, arsivime goz gezdirdim bu iki tarifi paylasayim dedim. Bir iki aylik evliyken yani Yaz 2005'te hazirlanmis yemekler bunlar. Zevcim eski CDlerden aradi buldu saolsun. Anneme, ablama gondermek icin cekmistim resimlerini. O zaman boyle bloglar yaygin degildi deeermisim :)
not1 fotografin uzerinde yazan tarih 07/08/2005 dogrudur efendim .Hani ben eskiden de yemek pisirebiliyormusum kanitlamis olayim, tereddutu olan sakaci bacilarima duyururuuum .Teknoloji guzel sey ;)

Soslu Bruksel Lahana: Bruksel lahanasi deyince aklima iki sey gelir, iki sevgili arkadasim. Bol miktarda antioksidan icerdigi icin annesine bolbol bruksel lahanasi yediren canim arkadasim CKK ve nar eksisi ile soteleyerek yaptigi Bruksel lahanasini (belki tarifini bizlerle paylasir) cok severek yedigimiz diger bir canim arkadasim S. Sevgilerimi gonderiyorum size...
Iste soframizda cok sik yer vermesem de yedigim zaten keyif aldigim Bruksel lahanasi ve dogaclama hazirladigim bu yemegin tarifi...

Malzemeler
Bruksel lahanasi, Kusbasi et ,Sogan, salca
Uzeri icin bezelye ve kasar peyniri
Hazirlanisi
Bruksel lahanasini haslayalim ve isiya dayanikli bir tepsiye alalim. Sosu icin et ve sogani yagda kavuralim,daha sonra salcayi da ilave edip hazir olunca, lahanayi kaplayacak sekilde tepsimize alalim. Uzerine kasari ve haslanmis bezelyeyi serpip firinda peynirleri erimeye birakalim ve diger tarife gecelim her ne kadar cok kolay ve bilinen birsey olsa da... Cok guzel gorundu gozume Ramazan gunu istah acsin diye ekleyeyim dedim :P

Sosisli Makarna
Hatirladigim ve resimden cikardigim kadariyla bir paket cubuk makarnayi haslamis borcama almisim. Sosisi yanina yesil biberi ve domatesi arkadas edip tavada kavurmus, makarnanin uzerin yaymisim. Sanirim biraz az olmus tum makarnayi kapsayamamis cok sevdigim kirmizi lahana(bence onun adi mor lahana olmali) ve marul takviyesi yapip servise hazir hale getirmisim Allah'in verdigi el,kol,tava, borcam, sosis, yag, kasik ve diger nimetlerle..
not2 Bu fotografin uzerine yazan tarih ise yanlis olup yemegi yaptigim gunu degil,kameranin uretilis tarihini gostermektedir :)

13 yorum:

  1. lamacim ilk yazan ben olayim dedim.
    yine menun guzel gozukuyor. ozelliklede sosisli makarnan. sosisi sevmem ama o kadar guzel suslemissin ki insanin yiyesi geliyor.

    optum. kib...
    mehlika ervanin annesi (insallah)

    YanıtlaSil
  2. Lama'cim merhaba,
    Ellerine saglik pek bir cici olmus makarnan.Susler o bicim yani.Insallah bu yorumunum sorunsuz gelmesini diliyorum.:)))Operim cnm.

    Gulenay

    YanıtlaSil
  3. güzel bir sunum bir de tabii ki tatmak lazim ne zaman olacaksa bu ?

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Mehlika Erva'nin annesi, demek yaprak sarmasindan baska yemekleri de yiyesin geliyormus:)Erva'nin cani cektigi zaman soyle hemen yapivereyim yegenime...

    Gulenay ,
    "Azmin elinden kurtulan olmaz" demis atalarimiz. Iste canli bir ornegi:) Yorumun sorunsuz burada! Sen ne ciciler hazirliyorsun misafirlerine bu aksam?Bayram etsin mideler:)

    Ablacigim,
    Bu serzenislere nasil son verebilirim mi acaba? Olaya su acidan baksak : Ben sizin annemlerle iftar sofraniza gelemiyorum, siz de benim soframa :( Odestik mi :)

    Herkese sevdikleriyle mutlu iftarlar,sahurlar...

    YanıtlaSil
  5. sissttt!! ablan hakli sevgili lama:)))

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Lama'cığım,
    Harikalar yapmışsın ellerine sağlık.)Makarnayı o kadar güzel süslemişsin ki makarna demeseydin inan ben onu salata sanacaktım.Gözlerimde sanırım sorun var benim hemen doktora gitmem gerekiyor.))Ellerine,gönlüne sağlık..bizde burdan yemiş kadar olduk.(aslında olmadık da) Sana ve ailene çok güzel bir hafta diliyorum.Her şey gönlünce olsun..Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Lama'cığım,
    Harikalar yapmışsın ellerine sağlık.)Makarnayı o kadar güzel süslemişsin ki makarna demeseydin inan ben onu salata sanacaktım.Gözlerimde sanırım sorun var benim hemen doktora gitmem gerekiyor.))Ellerine,gönlüne sağlık..bizde burdan yemiş kadar olduk.(aslında olmadık da) Sana ve ailene çok güzel bir hafta diliyorum.Her şey gönlünce olsun..Sevgiler.

    damak tadı
    Gül

    YanıtlaSil
  8. canim lamacik
    bugun kizimla konustukta lama teyzesinden ilk istedigi yaprak sarmasi olduu ( yanlis anlama ben umidimi kestim yaprak sarmasindan ama kizim kesmiyor umidini isterim diye tutturdu. belki yigenini kirmazsin haaa...)

    kib optummm

    YanıtlaSil
  9. Sayin Anonymous, ablalar her zaman haklidir:) Hele canim ablamin haksiz olmasi dusunulemez!

    Sevgili Gul,
    Makarna ve salata bir arada ,fazla bulasik cikmasin diye!Ben de sana verimli ve guzel bir hafta diliyorum.

    "Anasina bak kizini al" dememisler bosuna... Dogmadan bebegi bana karsi orgutledin ya birsey demiyorum Erva'nin annesi:) Lama teyzesi sevsin onu... Bir ay sonra yanaklarini sikacagim insAllah yegenimin. Ilk bayram harcligi olarak da sarma vericem ona ;)Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. lama ellerine saglik:)
    bu arada arka plan cok guzel olmus, bir kere daha ellerine sağlık..görüşürüz, iyi ramazanlar

    YanıtlaSil
  11. dayanamayip bruksel lahanan icin yorum yaziyorum:)))
    muhtesem gorunuyor, ama her zaman dedigim gibi yine soluyorum, birgun bize de pisir goruntusu kadar tadi da guzel mi bakalim?:))))

    YanıtlaSil
  12. selam! cok ilginc tariflerin var lama. Cogunu ilk kez goruyorum. Basarilar..

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Elif,
    Arka plani begenmene sevindim biraz fazla romantik pembeli gullu ama hos gorunuyor :) Sana da hayirli Ramazanlar.10 gunu geride biraktik bile!

    Anonymous ,tadi hic guzel diildi bosver ;)

    Selam Kalimeero,
    Hosgeldin
    Cidden dogaclama oldugu icin bu tariflerin cogu ilk burda gormen normal:) Gorusmek uzere

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)