24 Eylül 2006 Pazar

Ilk Iftar!

Buradaki 2. Ramazanimiz... Yine ilk aksam evde basbasa actik orucumuzu. Tum oruc tutan muslumanlarla birlikte bizimki de kabul olur insAllah...

Haftasonu yani vakit acisindan musaitim ve ilk Iftar! Guzel bir sofra hazirlamamak icin bahanem yok.
Menumuzde:
Tarhana corbasi (ev yapimi tarhanayi yagi salcada kavurduktan sonra hazir corba karisimi ekler gibi ekledim. Belirtmeye gerek yok sanirim topaklanmasin diye de surekli karistirak suyunu azar azar kattim.) Sicak corba her zaman makbul ama iftarda yeri baska degil mi ?
Bezelyeli Pilav Lama usulu bir yemek iste, arpa sehriyeli pilavi bezelye eklenmis sekli
ve tabii ki Salata
Ana yemek olarak: Kurutulmus biberli firinda kofte!
Turkiye'den sagsalim getirmeyi basardigimiz dolmalik biberleri kofte icin kullanacagimi soyleyince Zevcim biraz panik oldu yazik oldu bizim biberlere diye.. Ama yemegi yeyince pek begendi. Koftenin icine ekleyecegimi dusunmus megerse:)
Cok ozel bir tarifi yok aslinda tek farkli yani kurutulmus sebze icermesi ki biberleri ikiye bolerek patateslerin uzerine dizdim, hic bir ek isleme maruz birakmadan
Kofte icin:
Sogan ,sarmisak, maydanoz, islatilmis bayat ekmek robotta cekildikten sonra , kimyon, kekik, pul biber tuz ilavesi yapildi ve bilin bakalim sonra bu karisimi kim sereflendirdi ? Bu kisim cok onemli cunku isin puf noktasi....acaba ne ,acaba ne.... Kiyma ! Sasirdiniz degil mi ? (Kabul ettim sahur oncesi geyik potansiyeli biraz artmis Lamanin , melez bir Lama'nin satirlari bunlar sevgili okuyucu)
Neysee borcam yaglansin, patatesler biberler dizilsin ve kofteler. Domatesli salcali suya zeytinyagi eklensin, borcama dokulsun. Aluminyum folyo ile kapatip uzeirni 375 F'da pissin. Serbis tabaginin yanindaki pembe gul "Ramazan gullerim"den biri..
Tatli olarak Kazandibi... Tayvanli bir arkadasimin mutfagima soktugu bir tatli aslinda. (Adini "Sarlin: Cinden degil ,Tayvan'dan" olarak yazmami istedi :) Turk lokantasinda yediginde cok begenmis , nasil yapilir diye israrla sorunca ben de hazir kazandibi karisimini nasil gercek kazandibi haline getirebilirim diye kafa yordum. Yapimi kolay , tadi guzel olunca kurtarici tatlilarim arasinda (zaten tatli kulturum cok yok acikcasi)
Pudingi yani hazir kazandibini sutle pisirdikten sonra sudan gecirdiginiz hala nemli olan borcamin dibine seker serpin . Firinda 450 F hatta daha yuksek sicaklikta alti kizarana, gercekten kazandibi olana kadar tutun. Uzun etmem lazim ama ocak ustunde tepsiyi cevirmekten -ki hic denemedim bile- iyidir. Tepsim buyuk oldugu icin ince oldu, firsattan istifade uzunca bir dilim kesip icine ceviz koyup sardim. Sakin tarcini da unutmayin!

17 yorum:

  1. MAŞAALLAH benim kızkardeşim ne becerikliymişte bizim haberimiz yokmuş

    YanıtlaSil
  2. Haklisin ablacigim, size pek pisirmedigim icin haberiniz yok ama inanin bunlar gercek :)

    YanıtlaSil
  3. ellerine saglik, cok guzel gorunuyorlar. Ben de yapacam bu yemekleri de canim hic mutfaga girmek falan istemiyor, buna da bir care bulur musunuz sayin lama hanim:)

    YanıtlaSil
  4. Yiyesin varsa ,mutfaga giresin de olmali ! Yani benim oyle oluyor... Emeksiz yemek olmaz ki sweety hanim ,di mii? Care bulmadim ama akil versim ,tam Turk usulu :)

    YanıtlaSil
  5. koftenin lezzetindeki denizli mahsulu biberlerin katkisini unatmamak lazim diye dusunuyorum da!

    YanıtlaSil
  6. Degisik bir yaklasim olmus sayin "bir dost". Saygiyla karsiliyorum ...

    YanıtlaSil
  7. huu huuu kiss hakketten sen mi yapiyorsun bunlari :)) ablana katiliyoum becerklymissin ama biz goremedik o baska...cagirmadinki soole geleleim...neysemmm ..hadi muck...

    YanıtlaSil
  8. Aaaaaa iftia atiyorlar sayin okuyucu... Cagirmadim mi Clmbs'a geldiginde hayinnnn,nankooor :) Gulum Ayim Gulenayim Sen de haklisin bir kismet olmadi guzel mamalarimi yemek ama zararin neresinden donulse kardir e iftara gelin bi aksam! Evet evet guzel fikir ;)

    YanıtlaSil
  9. ya cok saol akil bende de varda bu tip durunlarda ise yaramiyor:)

    YanıtlaSil
  10. Sayin sweety, akil zaten herkeste var da asil ish onu kullanmasini berecebilmekte ;)

    YanıtlaSil
  11. Selamlar,
    Ziyaretin için teşekkürler..
    Bende sana ve ailene hayırlı ramazanlar diliyorum.
    Sayfanı çok beğendim sıcacık,samimi ve içten..Yapmış olduğun yemeklere ve pastalara sevgini yansıtmışsın belli oluyor yoğun bir şekilde.
    Mercimekli tart'da harika gözüküyor ellerine sağlık,görünüşü de çok şıkmış bu tür kalıpların şirinliğide tartlar piştikten sonra daha çok ortaya çıkıyor.
    Çok yazdım gevezeliğim üzerimde kusuruma bakma lütfen,bak şimdi kaçıyorum...Ellerine sağlık tekrardan,daima sevgiyle kalın ailecek..

    damak tadı
    Gül

    YanıtlaSil
  12. Simdi once tavugumu yicez yoksa pilavimi? yoksa ayni anda gotursek olur mu sevgili bilge? :)))

    Bu arada gecmis olsun hackerlarin gazabina ugramissin, Bak benden bilme bunu ha... ben sadece hedef gosterdim :)))
    zeynep

    YanıtlaSil
  13. Yaw Zeynep bu post'da tavuk yok ki hehe guldurdun beni, ya yanlis okuyorsun ya da yanlis yaziyorsun :))
    Bana yapilacak en agir davranis yani...alacagin olsun hayiiiiiin...sifremi geri istiyorum! yoksa evini hamamboceklerine hedef gosteririm....

    YanıtlaSil
  14. aa belkim aclik basima vurmus. belkim gozumun onunde tavuklar ucusuyor filan. be muslim kardesim hemen dofmenmi gerekir beni yani :(
    z

    YanıtlaSil
  15. Mesaji saat 12.13'de yazmissin ,tahminen uyandiktan 10 dakika sonra :)) O kadar cabuk acikilir mi be yaw! Duygu somurusu yapmaaaa
    sevgili Z hurmetlerimi suarim :P

    YanıtlaSil
  16. aaa ustume iyilik saglik. sen beni hamileyken hic gormedin tebi dimi. gece yarisi 3 lerde kalkip anneme manti yaptirdigim olmustur benim. cik cik cik. 12 de laf mi simdi.
    z

    YanıtlaSil
  17. wowwww, neler duyuyorum sevgili seyirciler:))Gece yarisi manti ha! tu tu tu demekten baska birsey yarasmaz bize!
    Vay be Z, gozlerime kulaklarima inanamadim.. Ramazandan sonra bana da yapiver be muslim kardesim, gunduz vakti de olur merak etme
    Operim canim

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)