20 Eylül 2006 Çarşamba

Ye #14 : Yesil Mercimek soslu Isirgan tohumlu Makarna!


Ilk Ye# etkinligim ve biraz gec de kaldim ama etkinligin ev sahibesinden biraz torpilliyim nabeer ;) Napalim yeniyiz bu alemde zamanla ogreniceez buyuceez insAllah...

Universiteden arkadasim Asli bir aralar adimi cep telefonuna "mercimek" diye kaydetmisti.Yok yok Allah'a sukur mercimek beyinli oldugumdan degil, bir mercimek hasladim mi pilavi makarnasi derken gunlerce mercimek yememden dolayi :) Simdi bu satirlari okursan animsarsin o gunleri degil mi...

Turkiyede 4 hafta boyunca sadece bir kere makarna yedigimiz icin evimize geldigimizden beri kazasini yapiyoruz :) Sirf bu tarifi paylasmak icin tekrar makarna yaptim makarnayla aramiza bir sure mesafe koyariz artik.
Haydi Mercimek soslu Isirganli tohumlu Makarna yapaliiiim:
Oncelikle Istediginiz cesit ,istediginiz kadar makarna (Mercimek beyinli degilim dedim ama bu yemegi pisirirken yaptigim-aslinda yapmadigim sey- biraz mercimek beyinlilik gibi :) Makarnayi haslamamisim,sos hazir ..bir seyler eksik gorunuyor. Hiii ,mercimekli makarnanin makanarnasi nerdeeee! )
SOS icin isminden anlasilacagi uzere Haslanmis mercimek yarim bardak), isirgan tohumu, bir sogan, salca ...
Sogani zeytinyaginda kavurup salcayi ekleyin (mercimegi hasladigim sudan biraz kattim)haslanmis mercimek de girsin tavaya, hooop karissin ve Lamanin yeni favorisi Isirgan tohumu da lezzete lezzet katsin!
Hani soslu makarna diyoruz ya mesela peynir soslu makarna, eger makarnanin uzerine sosu koymak yerine sosu makarnayla biiir guzel kaynastirdiniz mi,suzdugunuz makarna tenceresinde mesela, adi peynirli makarna oluyor. Annemin hic soslu pisirdigni bilmem. Kiymali makarna, domatesli makarna, mercimekli makarna sulu makarna bulu makarna cok yedik ama soslu degillerdi yani simdi diyecegim su ki . Iki seceneginiz var
1- Makarnayi tabaga alip uzerine sosu koyuverirsiniz modern usulle, afiyetle Mercimek soslu Isirganli tohumlu Makarna yersiniz.
2-Makarnayi hazirladigimiz mercimekli karisimla yakin bir iliski icine sokarsiniz katip karistirirsiniz anne usulu, afiyetle Mercimekli Isirganli tohumlu Makarna yersiniz .(Yemek tabaginda kasikli sunum bilinclice yapildi merak etmeyin.)

Yeyin ya da yeyin, iste butun mesele bu!

8 yorum:

  1. LAMA! who r u???? yoksa yoksa???? Askolsun yaanee, bi siten varmis, hic haberim bile olmamis. Bak su ise!

    Nesrin from Columbus

    YanıtlaSil
  2. işte linklere eklenecek bir blog daha dedim icimden.. teşekkür ederim kurabiyee' ye bıraktığın yorum için.. bundan sonra sık sık görüşmek üzere, bu tarif de süper bu arada. kolay gelsin:)
    elif

    YanıtlaSil
  3. turp başlıklı kız salatasının tarifini verir misiniz sayın lama. çok şirin gözüküyor. benim kayın validem de çok süslü salatalar yapar. (patatesten ördek yapmıştı bir keresinde mesela)o gelince yapıp süpriz yapmak istiyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Nesrincigim, COk tecrubeli basarili blogcularin oldugu bu toplumda "benim de blogum var" demeye yuzum tutmadi acikcasi. Sakin yayma millete haaaaa ;)
    Elif sagolasin sozlerin icin peki bir mesut oldum yani :)
    Evrimcigim tarif hazirdir, Ama resim kucuk oldu cunku buuk olunca internetim cildiriyoooooooo!
    Goruyorsunuz sevgili kamuoyu ne zorluklarla size hizmet ediyorum, kiymetimi bilin ho ho hooo!

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,
    Iade-i ziyaret edeyim dedim:)
    Makarnaya eklediginiz isirgan tohumunu nereden aliyorsunuz?
    Tarifler cok guzel, ellerinize sgalik...

    YanıtlaSil
  6. Hanife Hanim Hosgeldiniz efenim, memnun olduk :)
    Isirgan tohumunu aktardan almistim Turkiye'de iken. Aktarlarda bulmasi zor olmasa gerek, pek yaygin degil o baska...

    YanıtlaSil
  7. Ama ben ısırgan otunu hiç sevmem , o yüzden sanırım tohumunu da sevmem :) ama fotolar sahane görünüyo ya, kim bilir belki de ilerde bi yemek kitabın olur:)
    Isırgan felan sevmem dedim ama eminim güzel olmustur sen yapınca bi denemek lazım;)

    YanıtlaSil
  8. Canimcim Tubaciim
    sence bu minicik susam kadar seyde isrigan tadi var midir?Cik cik cik.Ben soyleyeyim :YOk :)
    Yesen seversin tabii, sevmezsen de zorla yediririm :)))

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)