13 Mart 2009 Cuma

Portakalli Pandispanya tatlisi



Arkadasim 2 numarali Z pastami (fotograflanamadi) yeyince pandispanyasini cok begenmis tarifini istemisti. Deneyince sert oldugunu soyleyince "yok!" dedim"olamaaaz mumkun degil!" :) "Mikseri bozuldugu icin elinde cirpmis, robotta cekmis, sebebini buna bagladik:) Ziyarete giderken de "ben yapip sana getiririm istedigin gibi pasta yaparsin" diye anlastik. Geceden hazir edeyim diye girdim mutfaga ama o da ne! Cok guvendigim, pamuk gibi yumusak pandispanyam sert olmasin mi! Bay Lama, mikserdendir diye beni tezkin etti sagolsun :) 3'lu olcu kullandim ve kalinca bir borcamda pisirdim. Kalinca demekle normal Pyrex borcamlardan daha kalin gercekten (Pyrex burdaki Borcam yerine gecen marka). Pisme suresi uzadi ve genellikle yaptiklarima gore kalin bir hamur olmustu , sebebini buna bagladim ve yumusak pandispanyama leke gelmesin diye pandispanya tatlisi yaparak degerlendireyim dedim. (sabah arkadasim icin yeni ve bu sefer gercekten yumusak pandispanya hazirladim tabi ki :)) Bay Lama'nin serbetli tatli istegi vardi bir onceki gunden.Hem pandispanya tatlisi ne zamandir aklimdaydi ozellikle Emel'in tarifinde gozum kalmisti tum bunlar birlesince bir tasla uc kus tutmus oldum :)
Sonraki gunlerde gelen misafirlerim icin cok sevdigim portakal aromali versiyonunu denedim. Sonuc huzurlarinizda:

Pandispanya icin
3 yumurta
3 Turk kahve fincani seker
1/2 Turk kahve fincani kaynar su
3 Turk kahve fincani un
1 portakal kabugu rendesi
1 tatli kasigi kabartma tozu

Serbet icin
1.5 bardak seker
2.5 bardak su ( cok islak tercih etmiyorsaniz,su miktarini azaltiniz,Bay Lama cok islak seviyor)
yarim portakal suyu
Tatlimizin hazirlanisi
Yumurta ve seker dusuk ayarda biraz cirpildiktan sorna kanar su eklenir ve hizli ayarda 5-7 dakika cirpilmaya devam edilir.
Elenmis un ve kabartma tozu ilavesinden sonra borcamda 350F'de pisirilir. 20 dakika kadar surdu benim kullancidgim cam dikdortgen tepside.

Serbet icin seker,su ve portakal suyu karistirarak kaynatilir.

Pandispanya ve serbet ikisi de ilik, ya da birisi sicak digeri soguk olacak sekilde serbet pandispanyanin uzerine dokulur ve tepsi ile kapatilir.
Hindistan cevizi ve/veya krem santi, portakal dilimleri ile servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun!
Fotograflama calismalarinda, birileri isime burnunu degil ama pamuk parmaklarini soktu :)

12 yorum:

  1. elinize sağlık.
    ama bi sorum olcak pandispanyanın ilk yapışta sert olması gerekiyormu bu tatlıda...
    :):):)
    sevgiler çok.

    YanıtlaSil
  2. Eline emeğine sağlık canım.


    Minik meleğin o yumuk ellerini öpüyorum...Sevgiler....

    YanıtlaSil
  3. neye niyet neye kısmet. ellerine sağlık canım tatlı harika görünüyor afiyet şeker olsun...

    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Merhaba lamacığım..
    mis gibi kokan bu lezzete hayranım bende.
    afiyetler olsun.
    çok sevgiler İstanbuldan..

    YanıtlaSil
  5. Çok leziz görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Lama, portakal herşeye yakışıyor değil mi, eminim bu tatlı da nefis olmuştur, ellerine sağlık...

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Lama'cim,
    Canim saolasin mesajin icin.Malesef oglus ve ben ayni anda hasta olduk esimde yoktu iki gun baya zor geciyor.Insallah daha iyi olucaz canim benim.Operim,yerim(yemek yasakmis ama:)))yinede yer teyzesi onu.sevgilerimle cnm.

    YanıtlaSil
  8. bana gelmen lassimm bes dk.

    YanıtlaSil
  9. Amanda aman küçük parmaklar deydiyse bu tatlı tamamdır süper olmuştur.Maşallah zaman ne çabuk geçtide bu güzellik böyle tatlilara uzanmaya başladı.Pandispanya tatlısını çok severim yapmışlığımda vardır ancak portakallısını yapmadım ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Bu tarifi ben, yogurt tatlisi yapmak icin kullaniyorum. Ayni tarif. Bu isim daha hos sanki.
    Ellerinize saglik olsun
    www.kralcipplak.blogspot.com

    YanıtlaSil
  11. Iımmm, Lamacığıım...
    Ben bunu daha önce hiç düşünmemiştim. Portakalın aromasını damağımda hissettim biran. Eline sağlık. Sevgilerimle... :)

    YanıtlaSil
  12. Cikolatalisini da denemek lazim, serbetli ve cikolatali guzel olur degil mi?

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)