28 Şubat 2021 Pazar

Pırasalı mücverimsi poğaça


Eşimin isteği üzerine çok sebzeli ,yumuşak değil de daha unlu ,Bir nevi pogaçamsı kıvamda yaptım ve 10 puan verdi…

Bol kepçe not vermez normalde ,bilginize… Ben daha önce yaptıklarım gibi taze sogan ,taze otlar (maydanoz , dereotu ile daha hafıf olanı tercih ederim doğrusu, damak tadı olayı.

Siz yine de isteğe gore ekleyebilirsiniz buna da...

Bu ölçüler ile Ele yapışan bir hamur oldu. Şekil verirken bir yardımcı nesne ,dondurma kaşıgı vs kullanırım bu sefer kullanmadım, biraz zor oldu

Çay saatine, kahvaltılara, beslenmeye çok ıdeal... 



1 fırın tepsisi için 15* 20 adet 


Malzemeler

(yarim kilo kadar ) 3 pirasanin yesil olmayan kisimlari, ince dogranmis -çiğden

2 yumurta

1/2 su bardağı sıvı yağ

1/2 su bardağı süt

1 çorba kaşığı sirke

1 çay kaşığı karbonat

1 su bardağı un

1 su bardağı mısır unu

Tuz , karabiber

çörekotu


Fırında Pırasa mücver yapılışı:


2 yumurta bir fiske tuz ile çırpılır

Sıvı yağ ve süt eklenir

Sirke ,karbonat ile karıştırıp köpürmesi bitince karışıma ekleyelim.

Unlar ve pırasayı da katınca, İsteğe göre baharatlar…

Elimle tek tek bazlayıp tepsiye dizdim ve üzerlerine corektotu serptim

180 derece fanlı fırında 20 dakika olmadan piştiler (fırınında göre ayarlayınız, benim fırınım hızlı pişiriyor)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)