30 Ekim 2010 Cumartesi

Cumartesi kahvalti kekleri...

Cay demlenirken, kabariveren kekcikler...
Sabah 8 sularinda "Bu peynirler artik bitse iyi olacak" dusuncesiyle firin 350 F'de calistirildi. Tuzlu kekleri severiz malum, mor lahanalisini bile yapmisligmzi vardir:)
2 yumurta tuzla cirpildi, yag sisesinindibinde bi cay bardagi kadar var yok yag, goz karari sut, kabartma tozu katilmis un ve peynirler eklendi. 12 tane kekcik kalibi dolduruldu, kalanlarida firina dayanikli kucuk cam kaselere kondu. Toplam 15 tane.
Ustlerine surmek icn yumurta sarisi ayirmamistim ya, kimine susam, kimine hashas tohumu, kimine nane ve yaramazlik yapanlara da kirmizi biber suruldu. Onlar firinda pisedursun, cayimizi demledik, kahvaltiliklari hazirladik. Yine dolu , yogun gececek hafta sonumuza bu kahvaltiyla basladik...
Lama'nin kizi mutfakta:) Minik ellerden kup kek!
Annesini mikser basinda goren Zeynep sekeri, "anne kek mi yapiyorsun ? " diye sorunca "evet, kizim gel beraber yapalim" denildi.Kendileri hemen kekcik kaliplarindan asirip , iceri kosmayi tercih etti Sonucu yukarida gormektesiniz. Tadina bakmadik,tarifini sormadik ama keki pek de guzel servis yapmis, ne  dersiniz:)

13 yorum:

  1. :))) ben kız lamanın yaptığı muffinden yemek istiyorum banane:)

    YanıtlaSil
  2. Olmaaz, kimseyle paylasmaz:) Zaten biraz sert gorunuyor, ne dersin:P

    YanıtlaSil
  3. bu çocuklar alem:) çok pratik bir kek yapmış ama sunumu çok güzel
    tuzlu kekleri bende severim özellikle içine dereotu koyarım
    ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  4. oh ohh :)

    ne hoşmuş hihi:)


    iki kekten de istiyorum :)

    YanıtlaSil
  5. ANNELİ KIZLI MUTFAKTASIN HAYDİ BAKALIM NELER ÇIKACAK ORTAYA .
    ŞİMDİEN GELECEK VADEDİYOR MİNİK LAMA:))

    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  6. cok creative masallah:) zaten biz evde evet yerine "ivit" (hizlica soyleniyor), hayir yerine de "no" (bunun soylenisini tarif edemedim simdi)hatta bazen "no no no no nooo" diyoruz minik lamadan fazlaca etkilenmis olarak:)olsa da isirsak!

    YanıtlaSil
  7. Izgun,
    ben en cok altina, kagit havlu sermesini begendim) Yerken dokenler olabilir, onlem almis sanirim

    Tuba,
    kismetlisin ikisinden de var:)

    Neseli gunler,
    haklisin gelecek vaat ediyor, cok mesutum :))

    BTS,
    dun sen yoktun, bizimki badem'ini gorunce hemen 'Omman abii' diye seslendi ama cok yuz vermedi sanirim, kankalarini gorunce:)

    YanıtlaSil
  8. merhaba sevgili lama....

    soruna biraz geç cevap verdiğim için özür dilerim canım . rahatsızlığım sebebi ile pc başına oturmam kısıtlandığı için anca cevap verebiliyorum sana tekrar özür dilerim canım...

    canım siyah-beyaz glazür ne diye sormusun .. dondurulmuş çikolata ama hemö beyaz hem kakaolu çikolatnın birlikte dondurulmuş hali. Poşetteki glazürü sıcak sıyın içinde poşet halde eritip sonra ağzını azcık kesip istediğin gibi kek ve kurabiyelerinde kullanabiliyorsun. Daha detaylı bilgi için seni http://www.droetker.com.tr/dr.oetker-urunler/223/dekor-serisi/glazur-siyah-beyaz.aspx bu adrese yönlendiriyorum...

    kesinlikle beğeneceğin bir ürün deyip sevgilerimi gönderiyorum canım..

    YanıtlaSil
  9. sevgili lama mutfakta kek-kurabiye yaparken benim minik kızım da hemen sandalye çekip ne yaptığımı izler, karıştırır dokunur, hiç durmaz.. onlarla daha bir zor ama daha bir zevklidir mutfak :)

    YanıtlaSil
  10. Anlaşılan o ki bu yıl minik Zeynep'le Lama Mutfak daha bir keyifli ve neşeli olacak:::))) beklemedeyim:::))))

    YanıtlaSil
  11. lamacığım kesinlikle blogun güvenli ellere emanet..bak ilk tarif gelmiş bile..sunum şahane..
    maaşAllah..Allah ağzınızın tadını hiç bozmasın..kekçikler de nefis olmuştur..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  12. Vala annesi kızmaca yok,kızının keki daha güzel olmuş:P

    (Ellerine sağlık,şifa olsun sizlere inşallah)

    YanıtlaSil
  13. Hulya,
    cok tesekkurler,zahmet edip vakir ayirip cevap vermissn. Turkiye'ye gittigimde kesin denerim.
    gecmis olsun sana da ,acil sifalar dilerim

    Sule,
    cok haklisin, zor hatta cok zor ama daha da tatli ve zekli onlarla hersey :)

    Ab-i hayat,
    Zeynepmutfakta blogu alinmis mi bir bakayim hemen :)))

    Balpare,
    Cok guzel tespit,tebrik ederim :)Lama'nin kizi , Lama'yi gecer ne dersin?

    pepela'm,
    Kizar miyim hic, onru duyarim.Onun yaptiklari da benim haneeye :)

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)