22 Ekim 2011 Cumartesi

Pirincli Yesil Mercimek Yemegi

Bu tabak Zeynep'in ogretmeninden heidye idi, cok da seker kasigi vardi ama kenari kirilmisti, tasinirken de atmisim sanirim, bir fotografa giremeden aramizdan ayrildi yazik...
Hatirlamadigim bir sebepten (sarjsizlik?) dolayi fotografi telefon ile cekmek durumunda kalmistim..


Wishful chef sitesinde yesil mercimekli esmer pirinc yemegi tarifi gorunce hemen "ye klasorune" eklemistim. Havalar soguyunca da hemen denedim. Yapimi zahmetsiz (soganlari kavur sonra kat karistir!) ama pismesi vakit alan bir yemek. Duduklu tencere kullananlar icin isler daha kolay sanirim. 
Su miktarini, orijinal tarife gore fazla tuttum ama kivam hala yemek kivamindaydi, corba kivami icin mercimek ve pirinc miktarini yariya indirmek yerinde bir davranis olacaktir zannimca ;)
Gram masala denilen Hint baharat karisimi kullaniliyor tarifte, kimyon+kori karisimi kullanabilirsiniz.
Hersey cigden, birlikte pisiyor, yesil mercimegin suyu ve vitamini de icinde kaliyor... Yaninda kizarmis ekmek, beyaz peynirle tukettik biz... 
Evinde sobasi olanlar benim icin de soba ustunde ekmek kizartip peynirle yesinler olur mu... O ne guzel lezzettir, soguk kis gecelerinde... 


Pirincli Yesil Mercimek yemegi icin Malzemeleri acikliyorum:
3 kasik siviyag
1 bardak yesil mercimek, yikanmis, tercihen onceden islatilmis
1/2 bardak (esmer) pirinc
1 kasik kori+ 1 kasik kimyon (ya da 1 kasik gram masala baharat karisimi)
1 kasik salca
3 dis sarimsak
1 sogan
5 bardak su ya da et/sebze suyu
Tuz,karabiber


Pirincli Yesil Mercimek yemeginin yapilisini acikliyorum:
  • Yagi isitip, sogan, sarimsak, salca ve baharat karisimin ekleyip orta ateste 3-4 dakika soteleyin
  • Yesil mercimek ve pirinci ekleyin
  • Suyu ekleyip kaynatin. kapagini kapatip mericmek ve pirinc tamamen pisene kadar, 40-60 dakika pisirin
  • Maydonoz ile servis yapilmasi oneriliyordu, ben kuru nana ve kirmizi biber ekledim, Anadolu usulu oldu.
Okuyanlarin gozlerine, tarifi deneyenlerin de midelerine saglik olsun!

3 yorum:

  1. Yeşil mercimeği erişte ile çorba yapıyorum. Eşim bu çorba değil yemek diyor. Bloglardaki tariflere bakınca sanırım onun yemek olduğunu kabul etmem gerekiyor:) Pirinçli halini de denemek isterim. Ellerine sağlık Lama cım.

    YanıtlaSil
  2. yeşil mercimekli herşeyi çok severim

    bunun bulgurlusunu yapar annem

    içine azıcıkta barbunya fasulye atar
    ımmmm yemede yanında yat :)


    eline sağlık olsun

    YanıtlaSil
  3. Kışın olmazsa olmazım, mercimek. Esmer pirinci de inanılmaz çok kullanırım.Deneyeceğim.
    teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)