12 Ekim 2011 Çarşamba

Ekmek boregi


Milattan once olmasa da uzun, cok uzun suredir dolapta beklmekte olan pita ekmeklerini kurtarma operasyonu amacli yapilmisti bu "Ekmek boregi"...  Kuru, bayat her turlu ekmek ile yapilabilir...
Dogaclama yapilan ama "iyi ki de yapilmis" denilen bir deneme oldu. Goruntu agiz sulandiran turden degildi belki ama tok karnina cay ile birlikte, ailecek bir anda hepsini mideye indirecek kadar lezizdi!
Goz karari yaptigim ve kullanilan malzeme miktari ekmege bagli olarak degisecegi icin tam veremiyorum ama fikir olmasi icin paylasmak istedim. Bay Lama bile, "bunu misafirlere yapalim, bloga koy insanlar da yapsin" dedi (ki cok nadir bir durumdur bu! Normalde blog icin tesvik cumleleri duymayiz kendisinden;))

Yumurta, sut, yag ve peynir kullanildi. Sivi miktarini bol koymaktan cekinmeyin keza cekiyor ekmekler ve yumusak, guzel bir kivam oluyor. Hazirlayip dolaba konup, birkac saat sonra ya da ertesi gun de firina verilebilir...
Ekmek, sen ne guzelsin oyle...
Ekmekleri leziz ve kolay bir sekilde degerlendirmek icin oneriler:
Ekmek kebabi icin tiklayiniz..
Ekmek makarnasi icin  tiklayiniz..

14 yorum:

  1. Guzel fikir Lama'cim, ellerine saglik, bizde nufus kalabalik olunca pek artmiyor ekmek :)

    YanıtlaSil
  2. Bayat ekmekleri bu şekilde değerlendirerek.Hem israfı önlemiş,hem de sabah ve ikindi çayının yanına nefis bir lezzet hazırlamış olunuyor.Ellerine sağlık canım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel börek bu Lama'cım. Ramazanda pideyle yapmıştım bayatladı diye. Çok güzel olmuştu. Ekmekle de denemeli..

    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. ben bunu direk tavada yapıyorum.

    Süt, peynir yumurta çırp, ekmekleri arkala önlü batır
    sonra yağsız tavada yada tost makinasında pişir.

    yanına da çay

    ımmmm :D

    eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. gerçekten fikir şahane..sen mi akıl ettin acaba.çünkü dahiyane...

    YanıtlaSil
  6. Benim yorumlarim nerede?

    YanıtlaSil
  7. Seyma'cim,
    haklisin aslinda. Biz de sizden bir kisi eksigiz ama bab-kiz ve artik ben de bir hayli ekmek tuketiyorum. Artan ekmekten ziyade ekmeksizlik sorunu olur. Guzel /gercek ekmek olunca pitanin yuzne bakilmadigi icin kalan pitalar degerlenmis oldu.

    Seval,
    aynen oyle;) cay yanina sabah, ogle ,aksam ;)

    YanıtlaSil
  8. Hulya,
    pidelerin tadi,tazesi, kurusu, basli basina guzel zaten, degil mi?
    Reyyan,
    sus sus anlatma, canim cekiyor...

    Funda,
    Bu sekilde yapan baska dahiler de vardir eminim ama bu deneme tamamen dogaclamaydi, sonucu nasil olur emin degildim.

    Nur,
    Spam olmayan tum yorumlari yayinliyorum. Sorun oldu gonderirken galiba, elime ulasmadi.
    Herkese iyi gunler!

    YanıtlaSil
  9. bend e pitalardan bu tarifie benzer borek cok yaptim, blogumdada var sanirim.Icine bir paket dondurulmus ispanakd a ekliyorum ispanakli borek tadinda oluyor.
    Ellerien saglik lema

    YanıtlaSil
  10. LaMacığımm harika. çok doyurucu yanına çayla heleee :) Ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. bayıldım arkadaşım bu böreğe bizde artar ekmek çoğu zaman bende bu tarifi hemen deniyeceğim ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık canım değişik bir tarif sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Lama sen ne güzel anlatmışsın öyle nasıl canım çekti anlatamam...Ellerine sağlık canım...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. ne iyi yapmışsın afiyet şeker olsun size :) bende bazen aklıma gelirse kurtarma operasyonu yapabiliyorum yoksa herşey buzluğa tıkılıyor.

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)