15 Ekim 2011 Cumartesi

Sivi yagli Kurabiye

Sivi yagli kakaolu kurabiyeler, pembesi, sarisi, yesili...
Sizin icin hangisi?

Kahvalti icin onerilerime uyup hafta sonu kahvlatiniz icin krep yaptiniz, biberiyeli salcayla yediniz. "Eee ikindi cayi icin oneri yok mu, ey LM! Birakma bizi" diyenler icin gelsin siradaki kurabiye tarifimiz ;) 

Margarin evimize girmez... Tereyagini da cok fazla kullanmamaya calisiyorum. Ozellikle kek, kurabiye, hamur isi tariflerinde 1 paket (250 gram) yaziyorsa kaciyorum resmen! Tek istisna islak kurabiyeler , onu da cok yapmiyorum... Hatta en son ne zaman yaptimhatirlamiyorum bile ... Bugun yapsam mi acaba !

Kurabiye illa ki kati yag ile yapilir gibi bir kani var... Aslinda oyle degil, bakiniz tamamen sivi yag ile yapilan krem santili un kurabiyesi, bakiniz cok cok az tereyagi ile yapilan catlak kurabiye ve bakiniz bu tarif...
(Ilk olarak hangi blogta gordum hatirlamiyorum, link vereyim diye ararken bir cok yerde rastladim bu tarife genelde "sivi yagli un kurabiyesi" diye geciyor. Cahide ve Jibek'te de Malatya Kurabiyesi adiyla var, karbonat kullaniliyor o tarifte. Samsun kurabiyesi neden yok" diye dusunmeden edemedim...)

Sivi yagli kakaolu kurabiye icin malzemeler
1 su bardagi sivi yag
1 su bardagi pudra sekeri
2 kasik kakao
1 kasik kabartma tozu
Aldigi kadar un
Isterseniz uzeri icin renkli cikolataciklar (bonibon, M & M)

Hazirlanisi:
Seker ve yagi cirptiktan sonra elenmis un,kakao, kabrtma tozu karisimini ekleyip hamuru hazirlayin,
uzerine sekerleri koyup 175 C'de pisirin. Cabuk pisiyor dikkat edin!

Afiyet olsun...

NOT:  Yazarken kimisinde birlesik kimindde ayri yazmisim, yazim kilavuzunda kontrol ettim siviyag degil sıvı yağ.

21 yorum:

  1. Lama cım bizim eve de margarin girmiyor. Tereyağ ile de sınırlı tarifleri uyguluyorum. Hele kurabiyeler söz konusu olunca sıvıyağ ile yapılanları arıyorum hep nette. Bu da uygulayabileceğim güzel tariflerden biri. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık, ben de zeytinyağlı tarifleri tercih ediyorum, margarin almıyorum. Sağlıcakla kalın:)

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık, ben de zeytinyağlı tarifleri tercih ediyorum, margarin almıyorum. Sağlıcakla kalın:)

    YanıtlaSil
  4. Kurabiye benim şekerler çocuklarımın :) Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. lama yaparsa sağlıklısını yapar işte böylee:)
    ellerine sağlık lama,cım...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Gorunum guzel, tadini bilemiycme cunkii tatmadimm

    YanıtlaSil
  7. Bu ara iyi kurabiye yapiyorsun Lama'cim masallah :)

    Bende kaciyorum tereyagdan kurabiyelerde , cok kullanmamaya calisiyorum :)

    YanıtlaSil
  8. Bir pazar gecesinden merahab herkese!
    Bu kurabiye muhtemelen Mayis ayindan,Kahveli kurabiyeler de Ramazan oncesinden. Bilgisayardaki fotograflari temizlerken gordum, yayinlayayim dedim.
    en son yaptigim kurabiye azick catlak kurabiyelerdi sanirim, bakiyorum , 15 eylul yani bir aydir kurabiey pismemis LM'de...
    Savunmami sundum, kitaba geri donuyorum.
    Seyma, Harlan Coben okudun mu?

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık arkadaşım
    bende zeytinyağlı kurabiye yapmıştım nefis oluyor hemde sağlıklı

    YanıtlaSil
  10. ordan burdan :

    Cok seker gorunuyorlar ,ellerine saglik.

    Benim bloguma da beklerim. Musait zamaninda buyur gel, hic cekinme.

    YanıtlaSil
  11. yahu bi paket margarin çoook, ama bir su bardağı sıvıyağ da çok :) yağdan kaçış yok en iyisi yiyelim :) ellerine sağlık LM.

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Eline sağlık canım ben de genelde sıvıyağla yapıyorum hamurişlerini aynı lezzette olyor zaten çocuklar için çok iyi bir fikir bonibonla yapmak sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Okumadim ama okuyabilirim , James Patterson okudum mostly :)

    YanıtlaSil
  14. çok lezzetli görünüyor canım ellerine sağlık.güzel bir hafta diliyorum.çok öptümmm.

    YanıtlaSil
  15. Kiz Leyla,
    hic boyle dusunmemistim... bir bardka ssivi yag da az degil yani, 5 tencere yemek piser...
    dedigin gibi, biz en iyisi yiyelim;0

    afiyet bal sekerler olsun herkeslere

    YanıtlaSil
  16. kanıt mı izlim,yorum mu yapim ya.höf ama. neyse devam edelim.

    ivitt leylanın dediği gibi sanki bir bardak yağ az.ama en azından daha masum:) ayrıca o bir bardak veya bir paket margarinin hepsi bi kurabiyede mi oluyo :)

    soracıma şüphesiz sıvıyağlada güzel kurabiyeler oluyo ama margarin kıyır yapıyo.

    soracıma margarin olmadığı zaman bir bardak sıvıyağ koyuyorum ben oluyo yani her türlü. tek farkı birazcık daha zor toparlanıyo.

    neyse işte kurabiye yemek güzeldir :D

    YanıtlaSil
  17. aciklama:
    ordan burdan sayin Bay Lama'dir. Kendisi itiraf etmistir, degerli kamuoyumuzun bilgilerine arz ederiz.

    YanıtlaSil
  18. mmmmm ellerine sağlık lamacım bende kurabiyeleri böyle yapiciğim:)

    YanıtlaSil
  19. ellerine sağlık lama,çok güzel görünüyor sağlıklı olmasıda cabası:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)