13 Mart 2011 Pazar

Kakaolu Islak Kurabiye / Brownie Cookie with syrup

Blog efsanesi kurabiyelerden Nino'nun elinden cikan bu Kakaolu Islak Kurabiye ya da nami diger brownie kurabiye.
Bay Lama bir davette yemis. Eve geldi anlatiyor. "Cok guzel bir tatli vardi. islakti, soyleydi boyleydi harikaydi!" Sonra usenmedi internetten bakindi,buldu ve fotografini gosterdi. "ben biliyorum bunu caniiim, kakaolu islak kurabie, bloglarda cok meshurdur" dedim:). Icimden de sunlar gecti tabi " yillaaaar once gormustum, benim de gozum kalmisti, bircok blogta da gordum agzimin suyu akti ama ben hala yapmadim..."
Bu vakanin uzerinden de aylaaar gecti :) benim yine aklima dustu. Sonra Facebook'ta da bu yillanmis hevesimi yazmistim, arkadaslar destek oldu sagolsunlar ve denedim:)) Sagolun kizlar, sagolun Ninocan:))
Bizde piser, komsuya da duser, onlara da gitti bir tabak. Bakalim onlarin yorumu ne olacak:)
Olculeri ve malzemeleri kendimce ve Amerika kosullarina gore yazdim. Buyrun efendim,
MALZEMELER

3 kasik Kakao ( Artik Hershey "Extra special dark cacao" kullaniyorum ayni bizim Ulker kakao gibi, tadi rengi yerinde!)
1 cubuk tereyagi (113 gram)
1 Yumurta
1 Paket Kabartma Tozu
1 Paket Vanilya
1/2 bardak Siviyag
1/2 bardak Seker
Aldigi Kadar Un (2 bardaktan fazla oluyor)
Uzerini Suslemek Icin
Cekilmis Antep Fistigi, hindistan cevizi vb

SURUBU ICIN1 su bardagi Seker
1 su bardagi Su



YAPILISI
*Surup malzemelerini kucuk bir tencereye koyup, pisirin. Yogunlasan surubunuzu iyice sogutun. Surup soguduktan sonra 1 saat kadar buzdolabinda bekletin. 

Hamur malzemelerini karistirip, aldigi kadar unla yumusak bir hamur elde edin. Istediginiz buyuklukte toplar yapip, uzerine hafifce bastirarak, yagli kagit serilmis firin tepsisine dizip, 375 F'de uzeri catlayana kadar pisirin. 
Sicak kurabiyeleri, soguk surubun icine, hizlica batirip, cikartin ve servis tabagina alip,guya bir gece dinlendirdikten sonra (kim bekler 
o kadar! :)) servis yapin.

Onemli notlar: 

  • Yapmisken iki olcu yapin, ozellikle de misafir varsa. Bir olcu ev halkina zor yetiyor, ertesi gunu gorurse ne ala:)
  • Bu kurabiyeye "Banyolu kurabiye" diyenler de var:) Duyunca sasirmayin, Lama demedi demeyin sakin!
  • Yillar once "Kurabiye" etkinligi icin siviyag ile yapilan islak kurabiye yapmistim, Onu tekrar bir denemek istiyorum. Eskisi gibi siviyagci degilim, yasasin tereyag lezzeti!,  ama yine de ... :) deneyecegim.
16 Mart eklemesi
Garip ama gercek:
    Bu istah acici, yedikce yediren kurabieyleri sabahlari ac karnina yerseiz istahinizi kapatiyor:) Bu sabah denedim, sutle beraber 2 kurabiyeden sonr atikandim, baska da hicbir sey yemedim.

    11 yorum:

    1. Süper oluyor bende yaparım sıklıkla Çok güzel görünüyor ellerine sağlık sevgiler..

      YanıtlaSil
    2. Lama'cim seninle ayni anda ayni seyi yemegi dusunmusuz bende gecen hafta netten aradim tarifi en kisa zamanda gelen misafirler icin yaomayi dusunuyordum baktim senin post bu kurabiye ile ilgili :))

      ellerine saglik, harika gorunuyorlar.

      YanıtlaSil
    3. Oznur,
      benim de artik sIkca yapacagim tarifler arasian girdi. haizr dolapta artan surup da var:)

      Seyma'cim,
      mutlaka iki olcu yapmalisin! Bir olcu misafirlere, bir olcu ev halkina. Yazida belirtecektim unutmusum, insanlari uyarmaliyim, bir olcu yetmez, yapmisken bol yapmali :)))

      YanıtlaSil
    4. Aliskanlik yapici demislerdi de inanmamistim:(((
      ilk cuma gunu yaptim, bir tepsi bititverdi. Pazartesi aksam eve donunce tekrar yaptim, bitiverdi ve suanda canim cok fena yine bu kurabiyelerden cekiyor! Bay Lama da eve git de yap diye destek verdi! Bir gunde 1 bardak yagi yedik evcek ama canim cekti :))) nefisperver oldum korkarim!

      YanıtlaSil
    5. Aliskanlik yapici demislerdi de inanmamistim:(((
      ilk cuma gunu yaptim, bir tepsi bititverdi. Pazartesi aksam eve donunce tekrar yaptim, bitiverdi ve suanda canim cok fena yine bu kurabiyelerden cekiyor! Bay Lama da eve git de yap diye destek verdi! Bir gunde 1 bardak yagi yedik evcek ama canim cekti :))) nefisperver oldum korkarim!

      YanıtlaSil
    6. hmm guzel gorunuyor!

      daaa, SEN kurabiyeye 1 cubuk tereyagi attin oyle mi?????? ben yapsam kinarsin ama!!

      YanıtlaSil
    7. bir bardak da sivi yag! oyle guzel ki... pisman degilim, 2 bardak deseler katarim :P

      tereyagsiz olsun dersen en kolay tarifi oneriyoruz, kremsantili un kurabiyesi! sahi sizin orda, Turk market filan var mi?

      YanıtlaSil
    8. sen yag'a bile gecit versiysen, ben merak ettim bu kurabiyenin tadini, bunu yapayim ins:)

      turk degil de, turk urunleri satan biiiiiir suru market var! hatta burda giant eagle tadindaki marketlerde bile turk urunleri var!!! sarmadan, yapraga, lokumdan susamli cubuga kadar! her sey var da, bi yufka bulamadim!

      YanıtlaSil
    9. Lama guulll,
      ben bundan istiyorum ,yapar misin banaaa??

      YanıtlaSil
    10. Kurabiyeler pisti, misafirleri bekliyor... Aksama yorumlari yazarim :)

      YanıtlaSil
    11. Sevgili Lama, kac gundur yorumlari yazamadim, misafirlerin hepsi bayildi :) tarifini verdim. Ama bir sorun var, ısırırken parçalanıyor :( herkes parçalalarını toplaya toplaya yedi, tadini cok begendikleri icin zorlandilar hepsini bitirmek için :)) bu konuda bir önerin var mı?

      YanıtlaSil

    Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)