31 Mart 2011 Perşembe

45 Dakikalık Tarifler etkinligi

Uzun sure sonra bir etkinlige katiliyorum tarifkolik Oznur'un "45 Dakikalık Tarifler" etkinligi.  Kolay gelsin Oznur!
Bu etkinlik "hazırlanması ve pişmesi 45 dakikayı geçmeyecek pratik ve lezzetli bütün tarifleri kapsıyor" ki Lama Mutfak'ta pisen nerdeyse tum yemekler bu kapsama giriyor :) Ozel olarak "Kolay Tarifler" etiketi de var ama her kolay tarifi etiketlemiyorum, yoksa hersey bu kategoriye girer:)
Fotograf cekerken Bay Lama'ya "bu tarifi 45 Dakikalık Tarifler etkinligine gonderecegim" dedigimde " e senin tum yaptiklarin 45 dakikadan az surede oluyor zaten" dedi:)
***
Renkli Tavuk Sote tarifini verelim, yaninda da uzak dogudan pirinc cubuk makarna diye ifade edebilecegim "rice sticks" var. Pilav ya da makarna ile servis edebilirsiniz elbette. 


Renkli Tavuk Sote ( Uzak Dogu'dan pirinc cubuk makarnasi yataginda)
Miktarlar tamamen size kalmis, fikir vermesi acisindan bu miktarlari belirttim.
Malzemeler
1 libre (453 gram) gogus eti
1/2 libre kirmizi, yesil, sari dolmalik biber
1 sogan
1 tatli kasigi salca
Siviyag
1 cay bardagi kadar kaynar su
Tuz, karabiber, kirmizi biber
Hazirlanisi
Soganlari yagda kavurduktan sonra dolmalik biberleri ekleyin.
Salca ve tavugu da katarak karistirin ve kaynar suyu ekleyin.
Tuz ve baharatlari unutmayin.
Agzi kapali bir sekilde, zaman zaman karistirarak pisirin.
Rice sticks(pirinc cubuk makarnasi) hazirlamak icin uzerindeki tarife gore 10 dakika kaynar suyun icinde beklettim, hepsi bu!
Bemmmbeyaz pirinc makarnasi uzerine uc renkli tavugumuz serilmis...
Benim gibi dondurulmus biber kullanirsaniz, yemek hazirlama surenizden yaklasik 5 dakika kazanacaksiniz (biberleri yika, ayikla, kes zahmeti olmayacak malum)
Merak edenler icin "rice sticks" fotosu da ekliyorum. Bu beyazlik cok hosuma gidiyor. Goruntu kadayifi andiriyor degil mi? Eminim tatli haline de donusturulebilir.
Daha once mor tavuk salatasi ve Perulu kirmizi tavuk tarifi paylasmisiz, gokkusaginin tum renklerini tatti tavuk sayemizde:))

Afiyet olsun!

13 yorum:

  1. hic pirinc makarnasi gormemistim!!
    ne dicem, hala var demek tavugunuz!

    YanıtlaSil
  2. Sevgili BTS,
    nooddle gordun mu peki? Onun gibi iste ama yoresel olarak belki adi degisiyor ben de emege saygi, paket uzerinde yazan isme (rice sticks) sadik kaldim.
    Hala tavuk var? nasil yani? (hayir, tavuk yok, bitti :) Artik camiden aliyoruz tavugu, pek memnunuz)

    YanıtlaSil
  3. ya ne zamandır girmemişim ben değişmiş bu ortam, bende yaparım bu yemeği,son zamanlarda az tüketmeye çalışsak da,burda tr de tavukları antibiotikle büyütüp hormonlarla şişiriyorlar, amannn tavukda yemek sağlıksız oldu üfff, yerim seni lamaaa özledim vallahi , hoscakalll

    YanıtlaSil
  4. Merhaba canım çok teşekkür ederim bu güzel tarif için tarifleri yayınlamaya başladım ama geliş sırasına göre yayınlıyorum haftaya 2. bölümde yer alıcak inş tarifin. Ellerine sağlık Lamacım öpüyorum..

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık lezzetli ve kolaty bir tarif gerçekten arkadaşım sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Tugba!
    Daha cok ziyaret etmelisin Lama'yi! Oglusun icin harika corba tarifleri burada:)))
    Ben de cok ozledim arkadasim, muck Tubilim benim!

    YanıtlaSil
  7. Oznur,
    heyecanla bekliyorum:)))

    YanıtlaSil
  8. Ozgen, begendigien sevindim:)
    Guzel bir hafta sonu diliyorum
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. BTS,
    yemekte soylerim diye dusunmustum ,unutmusum. ICP et satiyor artik, cuma -cumartesi-pazar. Fiyati,lezzeti ve tazeligi yerinde. Reklam gibi konustum ama tavsiye ederiz:)

    YanıtlaSil
  10. Kadayıfı andırmak değil,bildiğimiz kadayıf gibi :)
    Eğer sen belirtmesen,gidip kadayıfla pişirmeye kalkışabilirdim :)
    Kadayıfı makarna gibi pişirmek nasıl olur acaba diye hayal kurdum,fena olmazmış gibi:)
    Sote şahane olmuş,bu vakitte yapasım geldi inan.
    En pratik tariflerimdendir kendisi..
    Ellerine,emeğine sağlık Lama'cım,
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  11. Exquisito guiso,hoy he probado los fidesos de arroz,tienes muy lindas recetas,abrazos y saludos.

    YanıtlaSil
  12. Google translate;in yalancisiyim, Rosita arkadas demis ki:
    Delicious stew, today I tried the fides of rice, you have very nice recipes, hugs and greetings.

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)