7 Mayıs 2012 Pazartesi

Ates gormeden aglayan Pasta


Bizim burada hafta sonu hava oyle sicakti ki, 30 dereceye ulasti. Oyle zamanlarda firini acip, kek pasta yapmak iskence, o zaman mikrodalga kek/pasta denemelerine devam!
Mikrodalga kullanmaya karsi degilseniz, tavsiye ederim, hem zamandan, hem evin hararetinden cok karli cikacaksiniz!
Cikolata sos yerine, mikrodalgada isitilip kullanilan cikolatali glazur kullaninca, bu kek hiiic ates gormedi...

MALZEMELER:
Keki İçin:
(Fincan Türk kahvesi fincanı)
  • 4 tane yumurta
  • 3 kahve fincanı tozşeker
  • 3 kahve fincanı un
  • 1 kahve fincanı süt
  • 1 kahve fincanı  sıvıyağ
  • 3 çorba kaşığı kakao / Hershey special dark cocoa 
  • 1 paket kabartma tozu
Islatmak İçin:
  • 1.5 su bardağı soğuk süt
Üst Katı İçin:
  • 1 poşet krem şanti
  • 1 su bardağı süt
Çikolata Katı İçin:
  • hazir cikolata glazur
Ev yapimi cikolata sos kullanmak isterseniz, silmek olculerle un ve nisasta kullanarak bu tarifi gonul rahatligi ile kullanabilirsiniz.


YAPILIŞI:
  • Yumurtayla şekeri bir kaba alıp mikserle iyice çırpalım.
  • Ayrı bir kapta un,kakao,vanilya ve kabartma tozunu karıştıralım.
  • Yumurtalı karışıma sütü,yağı karistirip cirpip,  unlu karışımı ekleyelim
  • Dikdörgen büyük borcamı yağlayıp hamuru borcama boşaltalım.
  • Normalde F 170'C firinda 30-40 dakikada pisiriyor, ben mikrodalgada 7.5 dakikada pisirdim.
Mikrodalga firinlarin ayarlari, pisirme hizlari farkli, lutfen dikkat edin! Kurdan testini gecince daha fazla pisirmeyin ,kaya kekiniz olur, sutle islatsaniz bile ise yaramaz, tecrube konusuyor!
  • Pişince fırından çıkarıp sıcakken soğuk sütü kekin heryerine gezdirerek dökelim ve soğumaya bırakalım.
  • Toz krem şantiyi sutle çırpıp dolaba koyalım.
  • Kek iyice soğuyunca  üzerine krem şantiyi sürup dolapta bekletelim
  • Servis oncesi cikolata glazuru dokup afiyetle yiyelim.
Uzeri engebeli kekimiz firinin icinde henuz...
Oneriler/ notlar:

Birsen'in Mutfagi, Sevim'in sayfasi ve ve Yesim abla, Yeturla Lezzetler blogunu tarz ve gorsellik olark birbirlerine cok benzetiyorum, sik sik yazi yazmalari, ic acici fotolar, tarifler... Yetur'dan ses yok bu arada, kayip ilanina da cevap alamadim, ne vefali Lama'yim!
Neyse mikrodalgada aglayan pasta icin de kucuk farklarla Birsen'in tarifini uyguladim.

  •  Yuvarlak bir borcam/cam kapta pisirin. ben dikdortgen kapta pisirince, donemiyor dolayisiyla homojen bir sekilde kabarmadi. Uzeri kraterli bir yapiya sahip oldu.  Bu arada Melegin Marifetlerinde magma kek vardi, cok orijinal, bakmanizi oneririm.
  • "Ayni normal firinda pisen gibi mi oluyor?" derseniz, cevap hayir. Kivami daha bir sungerimsi oluyor mikdrodalga ile pisen keklerin.
  • Cikolata soslu islak kek icin buraya tiklayabilirsiniz.
  • Diger mikrodalga tarifler icin de suraya tiklayin . SURA
Guzel bir hafta dilerim!

12 yorum:

  1. ellerine sağlık canım nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  2. Aynı kaderi paylaşıyoruz desene LM.O sıcak alıp başını buraya da geldi.
    Bu yaz feci geçecek besbelli.
    Neyse sağlık olsun :)
    Ben mikrodalga konusunda bu ara gel-git yaşıyorum.
    Bir ikna oluyorum,sonra zararlıymış diyorlar vazgeçiyorum.:)
    Pek dikatliyimdir sözkonusu sağlıksa:P
    Buharsız kek fikri yine cezbetti ya,bakalım nolcak :)

    YanıtlaSil
  3. harıka olmus sımsıcak bır pasta ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  4. hımmm güzel fikirmiş.kısıtlı zamanlarda can kurtarıcı olabilir.sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ben hiç denemedim mikrodalga da keki ama sen de görünce cesarelendim.harika görünüyor.ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. kakaosu böyle koyu olunca daha çok seviyorum,benim hoşuma gitti,ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. lamacım harik olmuş...bende geçenlerde mikro kekimi yapmıştım ve süperdi..bu mikro olayını tuttum ben:)))

    ağlayan pastan süper görünüyo...

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize saglik,

    Tamamen helal icerikli alkolsuz bitkisel urunleri kullanmayi dusunuyorsaniz online magazamiza goz atabilirsiniz...

    www.herbalreach.com

    YanıtlaSil
  9. Tam senin mikrodalganin ebatlarini dusunuyordum ki yazmissin donemefi diye!
    30 derece mi?? Yazlik getireyim oraya madem:/

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık...Yorum alınca çok mutlu oluyorum demişsin...Benim oturup ağlamam lazım herhalde. Çünkü benim bloğuma kimse yorum bırakmıyor. Çok üzülüyorum...Sevgili RUMMA ' cığım sağolsun arada sırada uğruyor bloğuma yorumlarıyla.... fatoşun mutfak günlüğü

    YanıtlaSil
  11. Arkadaşım ellerine sağlık bu pastayı çok severim nemli, çikolatalı çok lezzetli.Ayrıca tabiii buyrun birlikte yiyelim kısırı çok isterdim gerçekten sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  12. Çok seviyorum bunu. En sevdiğim tatlı. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)