4 Temmuz 2012 Çarşamba

Yesil Mercimekburger ilk 3'te!

Facebook'ta Z'nin fotolarindan daha cok 'like' aldi bu foto, sizinle de paylasayim dedim!

Ne zaman gondermistim, yarisma ilanini nerede nasil gormustum hatirlamiyorum ama gecen gun gelen telefon ile supriz haberi ogrendim:) Geleneksel burger yarismasinda *yesil mercimek burger tarifi ilk 3 e girmis, cumartesi gunu final var :)) Boyel siritik oduguma bakmayin cok utanirim ben orada simdi!
4 Temmus amerika'nin kurtulus yildonumu, bizim Zafer Bayrami gibi diyebiliriz. Kutlamak icinAmerikan adeti, insanlar bir araya gelip bu mangal yapar bu gunde. Yarisma da buna binayen Temmuz'un ilk haftasi oluyor.
Biz de bugun ilk kez 4th July Cookout, yani 4 Temmuz piknigine davetliyiz. Yok mercimekburger yapmadim, tatlilar benden : cikolatali muhallebili kadayif .

Zeynep icin yapip "kofte" diye yedirdigimde cok begenmis, dah dogrusu normal et koftesi sanmisti, cok sevinmistim (yan taraftaki mutluluk basliginda da gecer hatta. Cok sevindirici bir tarif bu!
Burger halinin tarifi de Turkce ve Ingilizce olarak burada, denemek isteyenlere!

Yesil mercimek koftesi/ Green lentil patties
Malzemeler /Ingredients:
1 kap pismis yesil mercimek 1 cup cooked green lentils
1 tane rendelenmis sogan. 1 grated onion
1 yumurta. egg
2 dovulmus sarimsak. garlic,minced
1/2 kap ekmek unu/ cup bread crumbs
1/2 kasik tuz, karabiber, kirmizi biber, kimyon / tsp salt, black pepper, red pepper, cumin each
kizartmak icin yag / Oil to fry

To serve as a veggie-Burger , you would need buns, lettuce, onion, mayo & ketchup

How to prepare:
-chop the lentils in a food processor for 30-40 second, they should not be too small.
- mix all the ingredients, make round patties and fry in oil.
- Put green lentil burgers in bun, add grens, onion and serve with mayo & ketchup as desired!

Vegan, Vegetarian, Kids friendly, Great for kids who dont want to eat lentils, Nutritious and healthy!

Herkese hayirli kandiller bu arada!

7 yorum:

  1. Önce tebrik ediyorum..Harika bir fikir mercimekli köfte burger...bayıldım ..hemen denenecek..Berat kandiliniz mübarek olsun,bütün dualarınız kabul olsun..sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Tebrikler gerçekten süper bir fikir. değişik tatlar tarifler beni hep cezbetiştir. şimdi denemeden duramayacağım ellerine sağlık.
    Regaip kandilimiz mübarek olsun.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Canım lamam,
    Tebrik ederim, gerçekten harika bir fikir.
    Çocuklara bakliyat yedirmek kolay olmuyor, bu tarif annelerin işini epey kolaylaştıracak.

    YanıtlaSil
  4. Hic aklima gelmedi sade mercimekli burger cok tesekkürler bu güzel fikir icin ayrica cok cok tebrik ediyorum sizi harikasiniz!

    YanıtlaSil
  5. Çok yaratıcı, besleyici .Ayrıca tebrik ediyorum, başarılar.

    YanıtlaSil
  6. Masallah! Eee hediye nemis? Bts

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)