14 Eylül 2012 Cuma

Beslenme Cantasi

        Ilkokula basladigimda ilk cantami ortanca enistem almisti, o gunleri yad etmek istedim :)

Cocugun mu var derdin var demeyeyim, tatli kucuk dertler bunlar, ama cocugun mu var sorumlulugun var , kimse inkar edemez:)
Amerika'da okullar acildi, Turkiye'de de aciliyor... Tum gun olan okullarda ogle yemegi derdi var. Z hanim da PreK yani on anaokuluna basladi. Okulda kahvalti ve ogle yemegi veriliyor ama helal olmayan yemekler cogunlukta oldugu icin, evde hazirlamayi tercih ediyorum.
Her sabah kalkinca "anne bugun lunchbox'ima ne hazirlayacagiz?" diye soruyor. Kahvaltiyi bizimle yapsa da , kahvalti icin de birseyler aliyor okulda yemek icin.
3 Turk ogrenciyi ayni sinifa koymuslar, alismalari kolay olur, dil sorunu yasamazlar diye. Z iclerinde en buyugu ve yilardir kres tecrubesi oldugu icin tam abla modunda, tutumasAllah! Annesine "sen gitme!" diyen arkadasina : Ben burdayim ya, korkmana gerek yok, annen gitsin " dile dedi yani:)
Cocuklar icin daha keyifli, anneler icin daha kolay yapmak icin, sirayla beslenme hazirlamaya karar verdik. Okulun ayik menusune uygun, menu hazirlayip, sirayla yapiyoruz.
Ayni dertten muzdaripler icin "Cocuklarin beslenmesi icin neler yapabiliriz?" sorusuna bazi oneriler sunmak istedim
Istah acici sunumlar

Sosisli sandvic
pizza
makarna
patates kizartmasi
patates koftesi
omlet sandvic
bulgur pilavi
tavukburger
hamburger
tost
Pogaca
Topkekler/ muffin :
Tatli: ispanakli, kabakli, kuru meyveli ,meyveli
Tuzlu: sosisli, peynirli, zeytinli, karisik, patatesli

Ayrica meyve, sut, meyveli yogurt, meyve suyu
Salatalik (kabugu soyumus olmali!) ve yesil fasulye Z hanimin cok hosuna gitmez ama haslanmis ya da taze sebze :  brokoli, havuc, misir vs

Abur cubur koymak en kolayi, biskuvi, kraker, cikolata
Daha cazip hale getirmek icin, renkli muffin kaliplari, prensesli saklama posetleri, sekillendirmek icin kurabiye kesicileri, ozel bicaklar...
Amerikan sitelerde cokca yer veriliyor. Bir kac ornek icin tiklayabilirsiniz...
tavsanciklar beslenme cantasina girmis!
Saglikli ve cazip gelici muffin tariflerini yakinda paylasmayi umit ediyorum.
Sizin onerileriniz neler? Sizin minigin beslenme cantasinda neler var?

Gorseller daha once de bahsettigim Kanadali bir annenin sitesinden

7 yorum:

  1. Hayirli olsun okulunuz . Bu canta konus bize de buyuk skinti . Ayri ayri istekleri var bizim ve halkinin . Hind sizde bir cocuk..
    Saglik lei beslenelim diyorum Yok. Onerilerini be kliyorum canim..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Beslenme çantası hazırlamak büyük bir sorun olsa gerek. Çocuklar okullarda çok gereksiz şeyleri yemeye bayılıyorlar. Bakalım bizim ki nasipse başlayacağı zama biz neler yapacağız. Bu arada fırında domatesli pilavtarifimi etkinliğinde yayınlarsan sevinirim :) Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. çok güzeller :) japonların lunch box ları özellikle resim gibiler bir bakın derim :) bende liseye gidiyorum öğle yemeği hergün poaça, döner yemeği sevmiyorum arada bu tarz şeyler yapabilirim aslında :) çok hoşlar ^^

    YanıtlaSil
  4. Listedeki ve resimlerdeki yiyecekler çok güzel doğrusu.Buradaki devlet okullarında beslenme bence en büyük sorunlardan biri..

    YanıtlaSil
  5. Japonlar beslenme çantalarını nerede ise sanat haline getirmişler.Hepsi birbirinden güzeller.Amerika ve Kanada'da da yapılıyor demek ki.
    Bu arada domatesli tarifler için,ekmek dilimi pizza yayınladım,alırsan sevinirim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Aaaaa kizin okul cagina gelmis demek! Hayirli olsun! Daha emekledigi gunler dun gibi oysa..

    YanıtlaSil
  7. Lamacım z hanım orda verilen yemeği yememeyi kabulleniyor anlıyor mu, kendilerini farklı hissetmelerine sebep oluyor mu bu, merak ettim, bu baska bir mevzu gerçi, amerikada çocuk yetiştirmek ayrı bir emek istiyor, Allah kolaylık versin. TCD

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)