3 Eylül 2012 Pazartesi

Domates Ye #13 : Domates receli

Hulya Hanim farkli bir tarif, domates receli ile domatesin kulaklarini cinlatiyor...
Patlican recelini duymasam sasirirdim. Herseyin receli yapiliyor sanirim:)  Deneyenlere kolay gelsin

Malzeme:
20 ad. domates
20 ad. taze badem
4 su bardağı şeker
2 su bardağı su
1 tatlı kaşığı limon tuzu (ben küçük bir parça limon tuzu ve bir yemek kaşığı limon suyu kullandım)
1 tatlı kaşığı karanfil
1 tane kuru zencefil
Yapılışı:
Önce "sönmemiş kireç" edinmek gerekiyor. Bunu inşaat malzemeleri satan yerlerden edinebilirsiniz. Kireç, çelik ve derin bir tencereye 2 avuç kadar konup üzerine 3 lt. su ekleniyor. Kireç çökelince su süzülüp (ilk suyu kirli oluyor biraz) tekrar su konuyor. 2-3 saat kadar beklenip kireç çökelince, domateslerin kabukları olabildiğince ince soyulup derin bir kaba alınıyor ve üzerine kirecin üzerinde kalan su süzdürülüp konuyor. Bu şekilde 1 saat kadar bekletiliyor.
Bu bekleme evresi; bademleri sıcak suya koyup, biraz bekledikten sonra kabuklarını soymak için en uygun zaman.
Kireç suyundan çıkartılan domatesler iyice yıkanır. Sonra alt tarafından (sap tarafı değil) ince uçlu bir bıçakla küçük bir delik açılır ve domatesler avuç içinde yavaş yavaş patlatmadan sıkılarak, domateslerin içindeki su boşaltılır.
Derin bir çelik tencerede şeker, su ve karanfil-zencefil yarım saat kadar kaynatılır. Ben reçellerde, aşurede yani karanfil vs. baharat kullandığım zaman, bitkisel çaylar için kullanılan çelik küçük aparatları (bardağın içine sarkıtılan) kullanıyorum. Baharatları bu aparatın içine koyup, yıkayıp tencerenin içine bırakıyorum. İş bitince de alıp atması kolay oluyor.
Domatesler şerbetin içine eklenir ve 45 dakika kadar da birlikte kaynadıktan sonra limon tuzu ve limon suyunu ekleyip ocak kapatılır. Cam kavanozlarda buzdolabında saklanır.

2 yorum:

  1. geçen düşündüm olur mu diye demek oluyormuş eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. almayayım ben tesekkürler :) TCD

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)