4 Eylül 2012 Salı

Domatesli tarifler : Biberli domates sos


Domatesli tarifler etkinliginin baslamasina vesile olan gecen haftaki tarla gezimiz idi. Ellerimizle domatesler topladik, diger sebzeleri ise hazir toplanmislarindan aldik. Bol bol dolma, menemen, salata yedik, buzluga koyduk...
Arkadasim bu guzel domatesli biberli ezmeyi hazirladi, komsu payi bize de dustu:)
Yumurtali omlet hali de cok guzel oluyor, aklinizda bulunsun...
Onun dilinden:
  • salcalik kirmizi biberleri  firina atip kozledim( cok batiyor firin haberin olsun altina aliminyum folyo serdim)
  • sonra onlarin kabuklarini soyup robottan cekilmis gibi incecik dogradim ya da robotta cekebilirsin.
  • bir yandan da domatesleri kozledim, kabuklarini soyup onu da robottan cekilmis gibi incecik dogradim. Ikisini de karistirip ocakta kaynattim icine biraz zeytin yagi biraz tuz ekledim. yarim saat kaynadi kisik ateste arada da karistirdim ki dibi tutmasin. yarim saatin sonunda ozdeslesmis hali yeterliyse (size gore) altini kapattim. degilse biraz daha kaynatabilirsin. 
  • sonra sicakken kaynattigim siselere doldurdum agzini kapatip sogumasini bekledim.
Normalde kis hazirligi, dolapta bulunsun diye yapilir bu tur soslar ezmeler konserveler ama orta boy bir kavanoz, Bay Lama'nin ellerinde 4 gunde bitti. 

3 yorum:

  1. Böyle nefis bir lezzet tabii ki 4 günde biter:)
    Ellerine sağlık canım:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. sevalcigim, bay Lama'ya destek verme :))
    Sevgiler

    tesekkurler Salis :)

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)