11 Eylül 2012 Salı

Domatesli Mantar Soslu Tavuk Köftesi


 Yer sofrasinin sahibesi Semiha sosuyla nefis olan tavuk köftesi tarifi ile etkinlikteki yerini aliyor:)
 ****
Bursa’da “mantarı bu kadar mı çok seviyorsun? Nerdeyse her tarifinde mantar var diyen” Nevin Abla’ma nispet :) yine mantarlı bir sosla sundum bu köfteyi ama yoğurtlu bir dip sos ile de harika olur. Nasip olursa öyle de deneyeceğim en kısa zamanda. Çocuklarında bayılacağı bir köfte. Yapanlara şimdiden afiyet olsun.
Güzel bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle…
Bu tarifi sevgili Lama’nın ” Domatesli tarifler etkinliğine” yolluyorum.
Domatesli Mantar Soslu Tavuk Köftesi:
Köftesi İçin:
  • 400 gr. tavuk köftesi (ben tavuk bonfileden rondoda kendim kıyma yaptım)
  • 1 adet rendelenmiş soğan
  • 1 iri diş dövülmüş sarmısak
  • 7-8  dal ince kıyılmış maydanoz
  • 1 çay kaşığı kekik
  • 1 yumurta
  • 3 yemek kaşığı galeta unu
  • 1,5 yemek kaşığı sıvıyağ
  • Tuz, karabiber
Domatesli Mantar Sos İçin:
  • 4-5 adet rendelenmiş yemeklik domates
  • 6 adet kültür mantarı
  • 1 diş dövülmüş sarmısak
  • 1 tatlı kaşığı ketçap
  • Tuz, bir tutam şeker
  • Sıvıyağ
Köfte malzemelerini iyice yoğurun. Elinizi hafif ıslatıp yumurtadan biraz küçük parçalar koparıp elinizde yuvarlayın ve hafifçe bastırın. Köfteleri dinlendirmek için 1 saat kadar buzdolabında dinlendirin.
Domates sos için bir tavaya sıvıyağ döküp sarmısağı kavurun ve üstüne ince dilimlenmiş mantarları ekleyip yüksek ateşte suyunu çekene kadar pişirin. Rendelenmiş domates, ketçap, tuz ve şekeri ekleyip koyu bir sos kıvamına gelinceye kadar pişirin.
Az sıvıyağ döktüğünüz teflon tavada tavuk köftelerini arkalı nlü kızartın ve üzerine mantarlı sostan döküp servis yapın.

4 yorum:

  1. GÜN GÖRMEDİK NE TARİFLER VARMIŞ MEĞERSEM:)
    Sayende çıkıyor meydana:)
    Arkadaşımın,ellerine,emeğine sağlık..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  2. tam benlik bir menü olmus... mantari bende cok severim, tavuk desen oda öyle...
    süper bir görüntü, tabagi oldugu gibi aldim kaciyorum...
    ellerine saglik

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sAGLIK Lama'cim, guzel bir tarif olmus.

    YanıtlaSil
  4. Çok severim tavuk köftesini; denemem lazım ;-)

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)