6 Şubat 2013 Çarşamba

Coban salatasi

Coban salatasi
Coban salatasinin oykusu :
Cobanlar dere tepe koyun kuzu otlatirken bloglardan tarif bakip yemek yapacak degil ya...
Yazin mis gibi  taze kan kirmizi domates, citir citir salatalik, biber ve sogan karistirip salata yaparlarmis kendilerine. Koy firininda  elleri kinali, dilleri duali analrin bacilarin yaptigi  ekmek, bazlama da yaninda katik elbet... Miss gibi pinar suyunu icince istahlari acilirmis ya, biraz daha yerlermis de yerlermis...
Uzerine de cali cirpiyla isli caydanlikta demlenmis cay...

Gunlerden birgun bir kebapci ata topraklarini gezerken, bir cobana rastlamis. Misafirperver coban misafirine salala ikram etmis. Kebapci salatayi cok sevmis, "pek de istah acici, musteriler yedikce yer benim kebapcida da yapayim bundan" demis. Cobanin anisina da adini coban salatasi koyarak menusune eklemis... O gun bugundur de  yazlari (ve artik her mevsim her yiyecegi buldugumuz icin (!) kislari) kebapcilarin, Turk halkinin sofralarinda ayri bir yer edinmis bu salata..

Bu durumu ogrenen coban "benim dagda bayirda yaptigim salatayla, sehirde yapilan salata bir mi yani?" diye hakli bir sitem etmis :)

"Bu oyku sahi mi uydurdun mu?" diye soracak olanlara:
Insaatte sarki soylerken gazinocular krali tarafindan kesfedilen unlu turkucuye inandiniz da, unlu kebapci tarafindan kesfedilen coban salatanin oykusune mi inanmadiniz derim:)))


Coban salatasinin tarifini vermek, genel olarak salatalarda malzeme miktar belirtmek yersiz geliyor ama adettendir diye yazalim

Malzemeler
2 domates
2 salatalik
1 sogan
1 yesil biber
Yarim demet maydanoz (ben kullanmiyorum)
Sos icin
5 kasik zeytinyagi
1 limon suyu, tuz
Uzerine siyah zeytin (ozellikle iftar sofralarinda cok yakisiyor)

Hazirlanisi
Salata malzemeleri kucuk kucuk dogranir.
Sos malzemeleri karistirilip salatanin uzerine dokulu ve guzelce karistirilir.

Notlar

  • Icine beyaz peynir katilan versiyonu cingene pilavi adiyla geciyor.
  • En guzel kismi bence suyu. Yalniz cok tehlikeli... afiyetle suyuna ekmek bana bana yeyince, agirlik coker, uyku bastirir

11 yorum:

  1. Eline sağlık.Yazın nerede ise öğün olarak tükettiğim bir salatadır.O kadar lezzetli ve hafif.
    Bir de,hikayenin devamında;kebapçıya salatasından ikram eden çoban,örtü olarak da nişanlısının işlediği kanaviçe örtüyü mü sermiş acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kanaviceyi oykuye katmayi dusunmustum ama uzamasin demisim. sen cok guzel baglamissin!

      Sil
  2. Dagdaki cobani bile kesfettiler, beni kesfetmediler :)))

    YanıtlaSil
  3. yazın yapılacak en güzel salata eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gercekten oyle ama her mevsi yapabiliyoruz artik :(

      Sil
  4. Hikaye ye bayıldım, salata ya da tabi... Ellerine sağlık, selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagol canim, o senin bayilmaciligin ( bu da ne demekse :) iyi bir sey demek istedim aslinda ama :))

      Sil
  5. Bende yorum yazmıştım daha önceden ama gelmedi mi acaba? Kanaviçenin güzelliği ve kanaviçe örtülerin yemek masalarına daha çok yakıştından bahsetmiştim. Şimdi yine tekrar etmiş oldum. Güle güle kullan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Komsum oyle bir yorum instagrama yazmistin ama buradan gelmedi. Sagolasin dogumgunu kizi :))

      Sil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)